News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Achizitia unei Nave tanc autopropulsat de 500 tdw, pentru colectarea deseurilor de la nave.

Valoarea estimata fara TVA: 8.988.400 lei.

Durata contractului: 18 luni.

Modalitatea de finantare: Programul de finantare "Mecanismul pentru Interconectarea Europei (MIE)"/ "Connecting Europe Facility"(CEF).

Termen limita pentru primirea ofertelor: 14.06.2017

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Modernizarea infrastructurii si protectia mediului in Portul Constanta - PROTECT Infrastructura acostare nave tehnice+Amenajare suprastructura platforma (echipamente si utilitati) pentru servicii conexe navelor tehnice (Proiectare+executie).

Lucrarile se vor realiza in continuarea cheului Danei DA2 existente, adiacent Digului de Nord al Portului Constanta, la cca. 440 m Nord de Farul Verde.

Lucrarile vor fi incluse in 2 (doua) proiecte tehnice distincte, astfel:
1. Infrastructura acostare nave tehnice - Extinderea cheului Danei DA2 cu 130m;
2. Amenajare suprastructura platforma (echipamente + utilitati) pentru servicii conexe navelor tehnice.

Lucrarile aferente celor 2 (doua) proiecte se vor realiza în interiorul Portului Constanta, zona in care terenul este în administrarea CN APM SA Constanta si constau in ,,prelungirea in aliniament a danelor existente DA2 cu o lungime de cca. 130 m"- construire cheu de acostare si umplutura din spatele acestuia (Proiectul 1).

Lucrarile identificate pentru executia suprastructurii viitorului terminal (platforma circulatie, platforma depozitare deseuri si statie de stocare / tratare a reziduurilor petroliere, ape uzate, ape gri, etc) sunt de genul constructii - montaj echipamente pe amplasamentul constituit in spatele cheului din blocuri de beton, cum ar fi: Tancuri tratare treapta biologica, separatoare santina, caldarine pentru serpentinele din tancuri, tancuri preluare reziduuri, tancuri de separare reziduuri, echipamente dezinfectie, etc.si deservirea acestui terminal cu retelele de utilitati necesare, alimentare cu apa, canalizare ape meteorice, energie electrica, iluminat exterior (Proiectul 2).

Valoarea estimata fara TVA: 34.779.894,72 lei.

Durata lucrarilor: 26 luni incepand de la data atribuirii contractului.

Data limita de depunere a ofertelor: 19.06.2017.

Harry

Monopolul Oil Terminal va fi spart. Gigantul american Archer Daniels Midland construieste un nou terminal de petrol

In cadrul obiectivului se vor realiza operațiuni de încărcare/descărcare produse petroliere si petrochimice lichide vrac in rampa CF, rampa Auto si rampa dana maritima. Produsele stocate si vehiculate in cadrul obiectivului sunt: benzine, motorine, pacura (LFO), uree lichida, biodiesel si ulei vegetal. Produsele se vor stoca intr-un parc de 20 rezervoare de cate 16.000 mc capacitate, prevazute cu manta dubla.
Următoarele instalații si clădiri sunt propuse a fi construite:
- Retea de conducte produse lichide pentru operatiuni de descarcare/incarcare intre nave si capacitatile de stocare (rezervoare), cisterne auto si vagoane cisterna.
- Conducte pentru utilitati: aer instrumental, ulei, abur, apa calda si apa rece.
- Doua rampe incarcare/descarcare vapoare si barje in dana 85, dotate cu 7, respectiv 6 brate marine complet echipate.
- Racord CF si Rampa CF compusa din 2 linii si 20 posturi/rampa, cu un sistem de cantarire dinamic la intrarea in rampa.
- Rampa Auto cu 3 insule, cu posibilitate de incarcare benzina/motorina pe sus, stanga si dreapta.
- Parc de 20 rezervoare de stocare, supraterane, verticale, avand un volum de stocare de 16000 mc fiecare, prevazute cu manta dubla.
- Statii de pompare pentru descarcare/incarcare produse in Dana 85 si rampele CF si auto; acestea sunt formate din pompe centrifuge cu debite cuprinse intre 120÷500 mc/h, ce vor fi amplasate pe platforme betonate sub soproane metalice.
- Gospodarie de ulei pentru stocarea uleiului diatermic utilizat la umplerea instalatiilor de transfer de caldura. Uleiul va fi depozitat intr-un rezervor metalic de 200 l capacitate, amplasat in tava metalica.
- Statie pompe si retea apa PSI: se prevede o staţie de pompe cu sursa de apa direct din mare si o retea inelara de apa de incendiu, din ţeavă de polietilenă, la care se vor racorda hidranţi de incendiu supraterani, gospodaria de spuma, sisteme de stingere si racire rezervoare si rampele de incarcare/descarcare.
- Centrala termica dimensionata pentru prepararea aburului necesar mentinerii temperaturii la rezervoarele care depoziteaza produsele congelabile (uree, ulei biodiesel, LFO – motorina grea).
- Pavilion Administrativ – atelier mecanic: constructie din zidarie avand regim de inaltime P+I; la parter se vor asigura functiunile de atelier mecanic si vestiare, iar la etaj vor fi spatii administrative. Prepararea apei calde menajere si incalzirea cladirii administrative va fi realizata utilizand o centrala termica murala montata in sala de mese.
- Racord apa potabila pentru alimentarea Pavilionului Administrativ
- Retele canalizare ape industriale, chimice (pentru uree), menajere si pluviale
- Racord energie electrica 6kV cu montare a doua Posturi de transformare PT 6/0.4kV, instalatii electrice de forta, de joasa tensiune, de curenti slabi, de legare la pamant .
- Instalatii de automatizare, sistem de gestiune stocuri, intrari, expeditii
- Sistem de detectie incendiu
- Sistem de supraveghere video a intregului terminal
- Cabina poarta
- Imprejmuiri si porti metalice
- Sistem de supraveghere video a intregului terminal



foto: unknown0408

nirolf


Portul Hamburg îi ia fața Portului Constanța pentru firmele din Vestul României: La problemele logistice se adaugă cele fiscale


QuoteCompania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APM) caută soluții pentru a opri pierderea clienților din vestul țării și caută parteneri și susținere locală pentru construirea unor landporturi, în mai multe zone din ţară – complexuri logistice prin care să atragă fluxul de marfă din regiunile respective spre Portul Constanţa, potrivit declarațiilor lui Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CN APM, citat de News.ro.

Aproximativ 200.000 de containere pleacă din anual din vestul țării către Hamburg, potrivit estimărilor lui Nicolae Dan Tivilichi. Reprezentanții companiei au încercat deja, la Cluj, ,,o colaborare cu toate forţele implicate, reprezentând Vamă, Poliţie de Frontieră, administraţie şi să vedem ce se întâmplă, de ce se întâmplă acest lucru, care sunt cauzele şi unde putem să intervenim pentru a schimba acest flux de marfă. Ba chiar există marfă care pleacă din vestul ţării spre portul Koper (Slovenia), pe calea ferată", a spus directorul CN APMC.

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Implementarea unei dane specializate intr-o zona cu adancimi mari (Dana 80) (Proiectare+executie).

Obiectul contractului:
Lucrarile se vor realiza în Portul Constanta în zona Sectorului Fluvio - Maritim al Portului si adiacent Danei de acostare nr. 80 a Portului Constanta. Lucrarile vor fi incluse într-un Proiect Tehnic, care va contine memorii tehnice de specialitate, caiete de sarcini, liste de cantitati si planse de detaliu, distincte pentru cele doua categorii de lucrari ce vor fi proiectate/executate, astfel:
1. Modernizarea Danei 80 prin instalarea de noi echipamente pentru dana (amortizori, bolarzi) adecvate primirii de nave de cereale mari;
2. Extinderea infrastructurii feroviare pâna la parcul de silozuri adiacent Danei 80, (racord feroviar din capul ,,Y" al grupei de manevra a Statiei Constanta Port Zona C, pâna la parcul de silozuri adiacent Danei 80). Lucrarile se vor realiza în interiorul Portului Constanta, zona în care terenul este în administrarea C.N. A.P.M. S.A. Constanta.

Valoare estimata: 18.398.167 lei + TVA.

Data limita de depunere a ofertelor: 28.07.2017 ora 15:00.

Durata estimata a contractului: 13 luni.

Harry

#140
^^
Joi 17 august incep lucrarile la obiectivul Modernizare Cladire Post Control Poarta 1.

Harry


Harry

Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamentele formulate de Compania Naţională ,,Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa (CN APM) în cadrul investigaţiei privind un posibil abuz de poziţie dominantă al acestei companii.

Prin angajamentele propuse, compania urmăreşte înlăturarea îngrijorărilor concurenţiale ce au condus, în 2016, la declanşarea investigaţiei.

Astfel, angajamentele propuse de CN APM se referă la elaborarea unor metodologii transparente, nediscriminatorii şi obiective în ceea ce priveşte modul de stabilire a valorii chiriei şi a clauzei de trafic de marfă, respectiv impunerea unui anumit volum de marfă, anual.

De asemenea, CN APM nu va mai condiţiona eliberarea documentelor necesare desfăşurării activităţii în zona portuară de încheierea contractelor de închiriere a terenului, decât în cazul în care nu sunt îndeplinite anumite cerinţele tehnice.

În acelaşi timp, CN APM se angajează să transparentizeze procedurile de eliberare a avizelor şi a licenţelor de lucru, prin publicarea acestora pe pagina oficială de internet a CN APM, şi să elaboreze rapoarte periodice în care să se precizeze care sunt solicitările de avize, stadiul avizării, eventuale motive de respingere şi/sau solicitari de completare.


foto: cosinus

Lucrările de dragaj de întreţinere (asigurarea adâncimii apei) vor fi efectuate de CN APM, din fonduri proprii, după ce se consultă cu operatorii economici interesaţi.

Compania se angajează să se consulte cu operatorii economici din zona portuară pentru actualizarea şi revizuirea Master Planului Port Constanţa, precum şi pentru elaborarea studiilor de fezabilitate ce se vor implementa în baza strategiei de dezvoltare aferentă acestui document.

Documentul, conţinând angajamentele formulate de CN APM, poate fi consultat pe pagina web a autorităţii de concurenţă: www.consiliulconcurenţei.ro.

Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de CN APM până la data de 27 octombrie 2017, prin fax la nr. 021.405.45.12, prin e-mail la adresa servicii@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la adresa Consiliului Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701.

Septembrie 2017

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Lucrari de infrastructura incluse in obiectivul de investitie ,,Zona de acces a navelor pe Canalul Dunare - Marea Neagra" – Proiectare si Executie"

Obiect achizitie: Lucrarile se vor realiza în zona de acces a navelor pe Canalul Dunare–Marea Neagra, respectiv în zona Portii nr. 9 de acces în zona Sectorului Fluvio-Maritim al Portului si adiacent Danelor 97-99. Lucrarile aferente celor 2 (doua) proiecte se vor realiza în interiorul Portului Cta, zona în care terenul este în administrarea CN APM SA Cta. Lucrarile vor fi incluse în 2 (doua) proiecte tehnice distincte, astfel: 1. Sistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9 – LOT1, 2. Acces rutier la Danele de operare 97-99 – LOT2.
Valoarea estimata totala a contractului (proiectare + executie) este de 2.018.787,44 Lei, fara TVA, si se compune din: LOT 1: Proiectare si executie: Sistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9 - 1.411.061,50 lei (fara TVA) , compusa din: Valoare proiectare si asistenta tehnica: 41.846,00 lei. Valoare executie lucrari: 1.335.820 lei. LOT 2: Proiectare si executie: Acces rutier la Danele 97-99- 607.725,94 lei (fara TVA), compusa din: Valoare proiectare si asistenta tehnica: 17.281,31 lei. Valoare executie lucrari: 576.043,54 lei.
Durata estimata a contractului: 12 luni.
Data limita depunere oferte: 08.11.2017.












Harry

Compania Națională ,,Administrația Porturilor Maritime" SA Constanța a finalizat proiectul de investiții, "Rețele electrice de forță și iluminat în zona fluvio-maritimă, danele 97 – 99", rețele amplasate la terminalul de barje, din apropiere de poarta de acces nr. 7 a portului Constanța Sud.

Lucrarea a fost realizată cu fonduri proprii, cu forțe proprii și constă în modernizarea și extinderea instalațiilor electrice de forță (tablouri de distribuție a energiei electrice în zona cheului pentru remorchere), precum și o rețea electrică de iluminat nocturn, cu o lungime de 720 m, valoarea investiției fiind de aproximativ 2.000.000 lei.

Noua rețea de iluminat exterior nocturn s-a realizat pe stâlpi metalici cu înălțimea de 12 m și cu corpuri de iluminat cu sursa LED – 200 W. Aceasta se întinde pe lungimea danelor 97, 98, 99 din zona fluvio-maritimă a portului Constanța Sud.

Lucrarea s-a executat în contextul asigurării distribuției energiei electrice către remocherele maritimo-fluviale acostate în zona cheului, dar și a nivelului de iluminare necesar atât accesului în danele operative 97 – 99, cât și a intensificării activităților specifice desfășurate de către operatorii din danele respective.

Astfel, CN APM SA Constanța continuă seria investițiilor atât în domeniul asigurării calității utilităților, cât și în ceea ce privește eficiența energetică, prin utilizarea corpurilor de iluminat economice, în locul celor clasice, mari consumatoare de energie și poluante, dar și a amenajărilor specifice protecției mediului în danele operative.

CN APM SA Constanța va continua lucrările pentru realizarea iluminatului public în portul Constanța Sud, până la danele 100 – 103.


Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Servicii de elaborare a Studiului de Fezabilitate, a cererii de finantare pentru implementarea obiectivului Extinderea la 4 benzi a drumului de circulatie existent intre Poarta 10 Bis si Poarta 10.






Ionut

Portul Constanţa creşte: şeful CNAPM vizează extinderea hinterlandului pe Dunăre, spre Austria şi Polonia

Directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, a opinat miercuri, într-o conferinţă de presă, că pe termen mediu capacitatea de dezvoltare a portului rezidă dezvoltarea de noi capacităţi de operare a mărfurilor în concordanţă directă cu diversificarea structurii mărfurilor operate şi extinderea hinterlandului către zona economică central-europeană, având în vedere economiile unor state precum Austria şi Polonia.

'Trebuie să înţelegem că poate mai bine de 75 la sută din întreaga cantitate de marfă care tranzitează România are ca punct final al României Portul Constanţa, indiferent că pleacă pe calea ferată sau pe autostrăzi. Dacă ne uităm în jurul nostru, unii poate şi-au făcut mai bine calea ferată, discutăm de Bulgaria, şi-au făcut mai bine poate drumuri, de-aia vor şi poduri, să-şi folosească infrastructura de transport. Noi trebuie să ne folosim infrastructura noastră de transport, autostrada albastră, Dunărea. Dacă ajungem la containere, vă pot spune aşa, la ora actuală, din Viena pleacă spre Hamburg 350 de mii de TEU-uri anual'- a afirmat Tivilichi.

Economica.net

Harry

Dana 80

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Servicii de consultanta si supervizare a lucrarilor de proiectare si executie pentru realizarea obiectivului de investitie: ,,Implementarea unei dane specializate într-o zona cu adâncimi mari (Dana 80) – Port Constanta".










Harry

ADM România s-a dotat recent cu o macara plutitoare nouă – ,,Harvest Danube", produsă în acest an în Şantierul Naval Damen din Galați. Capacitatea de ridicare este de maximum 40 tone, iar rata de descărcare de până la 12.000 tone/zi.

,,Harvest Danube" este o investiție care vine în continuarea politicii de dezvoltare a ADM în Portul Constanța și va avea impact benefic asupra calității operațiunilor desfășurate în port.


Harry

#149
Americanii de la ADM - Archer Daniels Midland, care detin operatorul de cereale North Star Shipping din Portul Constanta vor realiza o importanta investitie in infrastructura feroviara.

Acestia vor construi o cale ferata industriala cu bunker de descarcare CF si uscator de cereale.

Compania ADM a fost infiintata in 1905 in  Minneapolis sub denumirea de Daniels Linseed Co. In 1923 isi schimba numele in Archer Daniels Midland Company, pentru ca un an mai tarziu sa fie listata la bursa din New York.

In 1927 este infiintata divizia destinata operarii si procesarii cerealelor. In urma expansiunii puternice, compania isi muta sediul in Decatur, Illinois in anul 1969, iar in 2014 sediul operatiunilor globale este mutat in Chicago.

In Romania compania are peste 620 de anagajati, 56 de nave si terminale in porturile Braila si Constanta. De asemenea detine 8 silozuri, alte doua fiind in constructie. Terminalele din Portul Constanta au fost cumparate in anul 2015.