Author Topic: Porturi maritime  (Read 46594 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.336
  • Karma: +2064/-1734
Re: Porturi maritime
« Reply #150 on: January 12, 2017, 07:16:49 AM »
Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a crescut cu 5,5% în 2016

Traficul total de mărfuri înregistrat în 2016 în porturile româneşti Constanţa, Midia şi Mangalia a fost de 59,5 milioane tone, cu 5,5% mai mult decât în 2015, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime". Traficul de cereale a depăşit, în 2016, recordul înregistrat în 2015, an de referinţă pentru acest sector. Anul trecut, în Portul Constanţa au fost manipulate 20,4 milioane tone cereale, faţă de 19,61 milioane tone în 2015. Cerealele au avut o pondere, în traficul total, de 34,3%, fiind urmate în top de petrol brut 12,6%, articole diverse 11,6%, produse petroliere 9,5% şi minereuri şi deşeuri neferoase 5,3%.

Din traficul total înregistrat în 2016, traficul maritim a fost 46,19 milioane tone (43,6 milioane tone în 2015), iar cel fluvial a reprezentat 13,23 milioane tone (12,73 milioane tone în 2015). Pentru traficul maritim, creşterea în perioada analizată reprezintă 6%, iar pentru cel fluvial 3,9%.

Creşteri semnificative de trafic s-au mai înregistrat în cazul îngrăşămintelor (de la 1,84 milioane tone în 2015 la 2,92 milioane tone în 2016), seminţe uleioase, fructe oleaginoase (de la 1,95 milioane tone la 2,91 milioane tone), petrol brut (de la 6,6 milioane tone la 7,5 milioane tone). Conform datelor companiei, a scăzut traficul de combustibili minerali solizi (de la 3,2 milioane tone în 2015 la 2,22 milioane tone în 2016), de produse metalice (de la 2,06 milioane tone la 2,04 milioane tone) şi minereuri de fier, deşeuri de fier (de la 2,75 milioane tone la 2,59 milioane tone).

Traficul de containere a totalizat, în 2016, 6,9 milioane tone, respectiv 711.339 TEU, comparativ cu 2015 când au fost înregistrate 6,85 milioane tone, respectiv 689.066 TEU. Cantitativ, creşterea este de 0,7%, iar în ceea ce priveşte numărul de TEU-uri, creşterea este de 3,23%.

În 2016, au sosit în porturile maritime româneşti 14.516 nave, dintre care 4.331 maritime şi 10.185 fluviale.

Capital
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.026
  • Karma: +384/-147
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #151 on: February 08, 2017, 07:48:40 PM »
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA a atribuit contractul pentru Lucrari de modernizare si optimizare a sistemului de operare cereale pe molul IV din Portul Constanta – Dana 55-56, constând în amplasare cântar CF si cuva descarcare pe linia 3 si amplasare cântar CF pe linia 2 catre SC EURO CONSTRUCT SA Constanta pentru suma de 1.730.249,13 RON + TVA.


Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.026
  • Karma: +384/-147
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #152 on: February 08, 2017, 07:57:56 PM »
Creștere a traficului de mărfuri în porturile maritime în condiții meteo nefavorabile
În luna ianuarie a acestui an, traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a crescut cu 4,76% față de ianuarie 2016, ajungând la 3.174.848 tone, în condițiile în care, din cauza codurilor de vreme rea, timp de 10 zile manevrele portuare au fost suspendate.
Conform datelor operative valabile la această dată, în portul Constanța s-au operat, în ianuarie 2017, 2.684.236 tone, în portul Midia 487.281 tone și în portul Mangalia 3.332 tone.
În toată perioada cu condiții meteo nefavorabile, porturile au fost funcționale, căile rutiere au fost practicabile, circulația în interiorul portului nefiind perturbată. Pentru navele aflate la dană au fost posibile operațiunile de încărcare/descărcare.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.026
  • Karma: +384/-147
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #153 on: March 08, 2017, 06:50:19 PM »
COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru lucrari de Modernizare Cladire Post Control Poarta 1.

Lucrarile de executie pentru obiectivul: „Modernizare Cladire Post Control Poarta 1” se vor realiza conform Proiectului Tehnic.
Lucrarile de executie implica:
1.Modernizarea cladirii si a totemului Post Control Poarta 1 - Arhitectura, Rezistenta, Instalatii.
2.Drum Poarta 1 - Gara maritima si fluidizarea traficului rutier si pietonal pe zona de acces din interiorul incintei portuare.

Valoare estimata: 2.997.207 RON + TVA.

Data limita de depunere a ofertelor: 29.03.2017 ora 15:00.

Durata lucrarilor: 8 luni incepand de la data atribuirii contractului.

Descrierea generala a lucrarilor proiectate, conform documentatiei tehnice:

Cladirea Post Control:

-cladirea modernizata va avea un regim de inaltime P+2, prin extindere si supraetajare.

Stalp obelisc cu totem:

-va fi reconstruit din structura metalica, modernizat si corelat cu arhitectura cladirii Post Control. Structura va incadra la baza cabina de taxare pentru fluxul de circulatie dinspre Valea Portului.

Cabina taxare:

-va fi prevazuta pe accesul nou creat de pe Valea Portului, fiind amplasata lateral pentru sensul de intrare cu taxare.

Fluidizarea circulatiei rutiere si pietonale pe zona de acces:

-traficul rutier la intrare in port se va derula pe doua cai de intrare noi, pe varianta Valea Portului dinspre toate directiile (str. Termele Romane, Poarta 3 si din peninsula prin intermediul unei benzi de viraj la stanga dinspre str. Termele Romane);
-traficul rutier la iesirea din port se va derula pe cele doua cai existente de iesire spre str. Termele Romane si spre Peninsula;
-postul de taxare va fi reamplasat pe sensul de intrare dinspre Valea Portului cu plata pe partea stanga direct din autoturism;
-breteaua existenta dinspre Valea Portului spre intersectia Vraja Marii va fi interzisa circulatiei publice fiind prevazuta cu bariera semiautomata;
-circulatia pietonala pentru intrarea/iesirea din port se va face pentru fluxul principal dinspre statia de BUS existenta pe str. Termele Romane prin amenajarea de catre primarie a unui traseu pietonal in lungul variantei Valea Portului, cu trecere prin sistemele de control, in continuare pe un pasaj pietonal CF la nivel (realizat de CFR) si caile pietonale interioare.

Modernizare drum Poarta 1-Gara Maritima:

-fluidizare prin amenajarea unui sens giratoriu cu insula circulara si insule separatoare;
-refacerea si extinderea trotuarelor adiacente.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.026
  • Karma: +384/-147
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #154 on: March 08, 2017, 07:00:38 PM »







Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.026
  • Karma: +384/-147
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #155 on: March 30, 2017, 04:03:25 PM »
Alaturi de containere, comertul cu cereale este una din principalele activitati desfasurate in portul Constanta, asa ca nu este de mirare numarul foarte mare de investitii in acest sector.

Cea mai noua investitie va fi facuta de catre compania Comvex, care va construi un nou terminal de cereale in dana 80.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.026
  • Karma: +384/-147
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #156 on: March 31, 2017, 01:00:39 PM »
^^




Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.026
  • Karma: +384/-147
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #157 on: April 19, 2017, 01:18:16 PM »
La licitatia pentru lucrari de Modernizare Cladire Post Control Poarta 1 au fost depuse 7 oferte, respectiv:

1. GAMARO CONSTRUCT Constanta cu subcontractant RIVER TRANSNAV SRL Constanta;

2. MOBITOM SA Constanta cu subcontractanti SIELBOL SRL Constanta, ALMACLIMA SRL Constanta, SOL GAZ TERM SRL Constanta, TRITECH GROUP SRL Constanta, GETNIC CONSTRUCT SERV SRL Cernavoda;

3. ABC VAL SRL Constanta cu subcontractanti UTI SERVICII SI MENTENANTA SA Bucuresti si SENATOR INDUSTRY SRL Constanta;

4. ACTAEON INVEST SA Brasov in asociere cu EUROMATERIA SRL Bucuresti;

5. AVE TEBIA SRL Constanta cu subcontractanti MASTER SA Navodari si PETROCONST SA Constanta;

6. SETCONSTRUCT SRL Constanta cu subcontractant EUROCONSTRUCT SA Constanta si tert sustinator INTERCONSTRUCT SRL Constanta;

7. DISAN EXPERT SRL Constanta.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.119
  • Karma: +1991/-619
Re: Porturi maritime
« Reply #158 on: April 20, 2017, 11:32:11 PM »
Mamaaaa... Ce vreme de cacao... :(

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-constanta-porturile-de-la-marea-neagra-au-fost-inchise-din-cauza-vantului-puternic

Quote
JUDEȚUL CONSTANȚA: PORTURILE DE LA MAREA NEAGRĂ AU FOST ÎNCHISE DIN CAUZA VÂNTULUI PUTERNIC
Data: 20 Aprilie 2017
Ora: 22:50

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, începând cu ora 22:50, în județul Constanța, din cauza vântului puternic, au fost suspendate manevrele în porturile de la Marea Neagră (Constanța-Nord, Constanța-Sud, Midia și Mangalia).