Author Topic: Porturi maritime  (Read 51965 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.792
  • Karma: +2325/-750
Re: Porturi maritime
« Reply #150 on: January 12, 2017, 07:16:49 AM »
Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a crescut cu 5,5% în 2016

Traficul total de mărfuri înregistrat în 2016 în porturile româneşti Constanţa, Midia şi Mangalia a fost de 59,5 milioane tone, cu 5,5% mai mult decât în 2015, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime". Traficul de cereale a depăşit, în 2016, recordul înregistrat în 2015, an de referinţă pentru acest sector. Anul trecut, în Portul Constanţa au fost manipulate 20,4 milioane tone cereale, faţă de 19,61 milioane tone în 2015. Cerealele au avut o pondere, în traficul total, de 34,3%, fiind urmate în top de petrol brut 12,6%, articole diverse 11,6%, produse petroliere 9,5% şi minereuri şi deşeuri neferoase 5,3%.

Din traficul total înregistrat în 2016, traficul maritim a fost 46,19 milioane tone (43,6 milioane tone în 2015), iar cel fluvial a reprezentat 13,23 milioane tone (12,73 milioane tone în 2015). Pentru traficul maritim, creşterea în perioada analizată reprezintă 6%, iar pentru cel fluvial 3,9%.

Creşteri semnificative de trafic s-au mai înregistrat în cazul îngrăşămintelor (de la 1,84 milioane tone în 2015 la 2,92 milioane tone în 2016), seminţe uleioase, fructe oleaginoase (de la 1,95 milioane tone la 2,91 milioane tone), petrol brut (de la 6,6 milioane tone la 7,5 milioane tone). Conform datelor companiei, a scăzut traficul de combustibili minerali solizi (de la 3,2 milioane tone în 2015 la 2,22 milioane tone în 2016), de produse metalice (de la 2,06 milioane tone la 2,04 milioane tone) şi minereuri de fier, deşeuri de fier (de la 2,75 milioane tone la 2,59 milioane tone).

Traficul de containere a totalizat, în 2016, 6,9 milioane tone, respectiv 711.339 TEU, comparativ cu 2015 când au fost înregistrate 6,85 milioane tone, respectiv 689.066 TEU. Cantitativ, creşterea este de 0,7%, iar în ceea ce priveşte numărul de TEU-uri, creşterea este de 3,23%.

În 2016, au sosit în porturile maritime româneşti 14.516 nave, dintre care 4.331 maritime şi 10.185 fluviale.

Capital
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct 2017) | A10 lot 4 (oct 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 179,294 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 111,015 km A și 121,115 km DX

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #151 on: February 08, 2017, 07:48:40 PM »
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA a atribuit contractul pentru Lucrari de modernizare si optimizare a sistemului de operare cereale pe molul IV din Portul Constanta – Dana 55-56, constând în amplasare cântar CF si cuva descarcare pe linia 3 si amplasare cântar CF pe linia 2 catre SC EURO CONSTRUCT SA Constanta pentru suma de 1.730.249,13 RON + TVA.


Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #152 on: February 08, 2017, 07:57:56 PM »
Creștere a traficului de mărfuri în porturile maritime în condiții meteo nefavorabile
În luna ianuarie a acestui an, traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a crescut cu 4,76% față de ianuarie 2016, ajungând la 3.174.848 tone, în condițiile în care, din cauza codurilor de vreme rea, timp de 10 zile manevrele portuare au fost suspendate.
Conform datelor operative valabile la această dată, în portul Constanța s-au operat, în ianuarie 2017, 2.684.236 tone, în portul Midia 487.281 tone și în portul Mangalia 3.332 tone.
În toată perioada cu condiții meteo nefavorabile, porturile au fost funcționale, căile rutiere au fost practicabile, circulația în interiorul portului nefiind perturbată. Pentru navele aflate la dană au fost posibile operațiunile de încărcare/descărcare.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #153 on: March 08, 2017, 06:50:19 PM »
COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru lucrari de Modernizare Cladire Post Control Poarta 1.

Lucrarile de executie pentru obiectivul: „Modernizare Cladire Post Control Poarta 1” se vor realiza conform Proiectului Tehnic.
Lucrarile de executie implica:
1.Modernizarea cladirii si a totemului Post Control Poarta 1 - Arhitectura, Rezistenta, Instalatii.
2.Drum Poarta 1 - Gara maritima si fluidizarea traficului rutier si pietonal pe zona de acces din interiorul incintei portuare.

Valoare estimata: 2.997.207 RON + TVA.

Data limita de depunere a ofertelor: 29.03.2017 ora 15:00.

Durata lucrarilor: 8 luni incepand de la data atribuirii contractului.

Descrierea generala a lucrarilor proiectate, conform documentatiei tehnice:

Cladirea Post Control:

-cladirea modernizata va avea un regim de inaltime P+2, prin extindere si supraetajare.

Stalp obelisc cu totem:

-va fi reconstruit din structura metalica, modernizat si corelat cu arhitectura cladirii Post Control. Structura va incadra la baza cabina de taxare pentru fluxul de circulatie dinspre Valea Portului.

Cabina taxare:

-va fi prevazuta pe accesul nou creat de pe Valea Portului, fiind amplasata lateral pentru sensul de intrare cu taxare.

Fluidizarea circulatiei rutiere si pietonale pe zona de acces:

-traficul rutier la intrare in port se va derula pe doua cai de intrare noi, pe varianta Valea Portului dinspre toate directiile (str. Termele Romane, Poarta 3 si din peninsula prin intermediul unei benzi de viraj la stanga dinspre str. Termele Romane);
-traficul rutier la iesirea din port se va derula pe cele doua cai existente de iesire spre str. Termele Romane si spre Peninsula;
-postul de taxare va fi reamplasat pe sensul de intrare dinspre Valea Portului cu plata pe partea stanga direct din autoturism;
-breteaua existenta dinspre Valea Portului spre intersectia Vraja Marii va fi interzisa circulatiei publice fiind prevazuta cu bariera semiautomata;
-circulatia pietonala pentru intrarea/iesirea din port se va face pentru fluxul principal dinspre statia de BUS existenta pe str. Termele Romane prin amenajarea de catre primarie a unui traseu pietonal in lungul variantei Valea Portului, cu trecere prin sistemele de control, in continuare pe un pasaj pietonal CF la nivel (realizat de CFR) si caile pietonale interioare.

Modernizare drum Poarta 1-Gara Maritima:

-fluidizare prin amenajarea unui sens giratoriu cu insula circulara si insule separatoare;
-refacerea si extinderea trotuarelor adiacente.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #154 on: March 08, 2017, 07:00:38 PM »







Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #155 on: March 30, 2017, 04:03:25 PM »
Alaturi de containere, comertul cu cereale este una din principalele activitati desfasurate in portul Constanta, asa ca nu este de mirare numarul foarte mare de investitii in acest sector.

Cea mai noua investitie va fi facuta de catre compania Comvex, care va construi un nou terminal de cereale in dana 80.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #156 on: March 31, 2017, 01:00:39 PM »
^^




Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #157 on: April 19, 2017, 01:18:16 PM »
La licitatia pentru lucrari de Modernizare Cladire Post Control Poarta 1 au fost depuse 7 oferte, respectiv:

1. GAMARO CONSTRUCT Constanta cu subcontractant RIVER TRANSNAV SRL Constanta;

2. MOBITOM SA Constanta cu subcontractanti SIELBOL SRL Constanta, ALMACLIMA SRL Constanta, SOL GAZ TERM SRL Constanta, TRITECH GROUP SRL Constanta, GETNIC CONSTRUCT SERV SRL Cernavoda;

3. ABC VAL SRL Constanta cu subcontractanti UTI SERVICII SI MENTENANTA SA Bucuresti si SENATOR INDUSTRY SRL Constanta;

4. ACTAEON INVEST SA Brasov in asociere cu EUROMATERIA SRL Bucuresti;

5. AVE TEBIA SRL Constanta cu subcontractanti MASTER SA Navodari si PETROCONST SA Constanta;

6. SETCONSTRUCT SRL Constanta cu subcontractant EUROCONSTRUCT SA Constanta si tert sustinator INTERCONSTRUCT SRL Constanta;

7. DISAN EXPERT SRL Constanta.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.072
  • Karma: +2425/-535
Re: Porturi maritime
« Reply #158 on: April 20, 2017, 11:32:11 PM »
Mamaaaa... Ce vreme de cacao... :(

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-constanta-porturile-de-la-marea-neagra-au-fost-inchise-din-cauza-vantului-puternic

Quote
JUDEȚUL CONSTANȚA: PORTURILE DE LA MAREA NEAGRĂ AU FOST ÎNCHISE DIN CAUZA VÂNTULUI PUTERNIC
Data: 20 Aprilie 2017
Ora: 22:50

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, începând cu ora 22:50, în județul Constanța, din cauza vântului puternic, au fost suspendate manevrele în porturile de la Marea Neagră (Constanța-Nord, Constanța-Sud, Midia și Mangalia).

Bogdan_Cluj

  • Senior
  • ****
  • Posts: 279
  • Karma: +184/-30
    • ClujEuropean
Re: Porturi maritime
« Reply #159 on: May 04, 2017, 10:25:37 AM »
Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari (dana 80)”

...

Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1557-omt02052017dtn

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #160 on: May 11, 2017, 11:58:23 AM »
COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Achizitia unei Nave tanc autopropulsat de 500 tdw, pentru colectarea deseurilor de la nave.

Valoarea estimata fara TVA: 8.988.400 lei.

Durata contractului: 18 luni.

Modalitatea de finantare: Programul de finantare ”Mecanismul pentru Interconectarea Europei (MIE)”/ “Connecting Europe Facility”(CEF).

Termen limita pentru primirea ofertelor: 14.06.2017

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #161 on: May 18, 2017, 12:07:15 PM »
COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Modernizarea infrastructurii si protectia mediului in Portul Constanta - PROTECT Infrastructura acostare nave tehnice+Amenajare suprastructura platforma (echipamente si utilitati) pentru servicii conexe navelor tehnice (Proiectare+executie).

Lucrarile se vor realiza in continuarea cheului Danei DA2 existente, adiacent Digului de Nord al Portului Constanta, la cca. 440 m Nord de Farul Verde.

Lucrarile vor fi incluse in 2 (doua) proiecte tehnice distincte, astfel:
1. Infrastructura acostare nave tehnice - Extinderea cheului Danei DA2 cu 130m;
2. Amenajare suprastructura platforma (echipamente + utilitati) pentru servicii conexe navelor tehnice.

Lucrarile aferente celor 2 (doua) proiecte se vor realiza în interiorul Portului Constanta, zona in care terenul este în administrarea CN APM SA Constanta si constau in „prelungirea in aliniament a danelor existente DA2 cu o lungime de cca. 130 m”- construire cheu de acostare si umplutura din spatele acestuia (Proiectul 1).

Lucrarile identificate pentru executia suprastructurii viitorului terminal (platforma circulatie, platforma depozitare deseuri si statie de stocare / tratare a reziduurilor petroliere, ape uzate, ape gri, etc) sunt de genul constructii - montaj echipamente pe amplasamentul constituit in spatele cheului din blocuri de beton, cum ar fi: Tancuri tratare treapta biologica, separatoare santina, caldarine pentru serpentinele din tancuri, tancuri preluare reziduuri, tancuri de separare reziduuri, echipamente dezinfectie, etc.si deservirea acestui terminal cu retelele de utilitati necesare, alimentare cu apa, canalizare ape meteorice, energie electrica, iluminat exterior (Proiectul 2).

Valoarea estimata fara TVA: 34.779.894,72 lei.

Durata lucrarilor: 26 luni incepand de la data atribuirii contractului.

Data limita de depunere a ofertelor: 19.06.2017.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #162 on: May 19, 2017, 07:14:03 PM »
Monopolul Oil Terminal va fi spart. Gigantul american Archer Daniels Midland construieste un nou terminal de petrol

In cadrul obiectivului se vor realiza operațiuni de încărcare/descărcare produse petroliere si petrochimice lichide vrac in rampa CF, rampa Auto si rampa dana maritima. Produsele stocate si vehiculate in cadrul obiectivului sunt: benzine, motorine, pacura (LFO), uree lichida, biodiesel si ulei vegetal. Produsele se vor stoca intr-un parc de 20 rezervoare de cate 16.000 mc capacitate, prevazute cu manta dubla.
Următoarele instalații si clădiri sunt propuse a fi construite:
- Retea de conducte produse lichide pentru operatiuni de descarcare/incarcare intre nave si capacitatile de stocare (rezervoare), cisterne auto si vagoane cisterna.
- Conducte pentru utilitati: aer instrumental, ulei, abur, apa calda si apa rece.
- Doua rampe incarcare/descarcare vapoare si barje in dana 85, dotate cu 7, respectiv 6 brate marine complet echipate.
- Racord CF si Rampa CF compusa din 2 linii si 20 posturi/rampa, cu un sistem de cantarire dinamic la intrarea in rampa.
- Rampa Auto cu 3 insule, cu posibilitate de incarcare benzina/motorina pe sus, stanga si dreapta.
- Parc de 20 rezervoare de stocare, supraterane, verticale, avand un volum de stocare de 16000 mc fiecare, prevazute cu manta dubla.
- Statii de pompare pentru descarcare/incarcare produse in Dana 85 si rampele CF si auto; acestea sunt formate din pompe centrifuge cu debite cuprinse intre 120÷500 mc/h, ce vor fi amplasate pe platforme betonate sub soproane metalice.
- Gospodarie de ulei pentru stocarea uleiului diatermic utilizat la umplerea instalatiilor de transfer de caldura. Uleiul va fi depozitat intr-un rezervor metalic de 200 l capacitate, amplasat in tava metalica.
- Statie pompe si retea apa PSI: se prevede o staţie de pompe cu sursa de apa direct din mare si o retea inelara de apa de incendiu, din ţeavă de polietilenă, la care se vor racorda hidranţi de incendiu supraterani, gospodaria de spuma, sisteme de stingere si racire rezervoare si rampele de incarcare/descarcare.
- Centrala termica dimensionata pentru prepararea aburului necesar mentinerii temperaturii la rezervoarele care depoziteaza produsele congelabile (uree, ulei biodiesel, LFO – motorina grea).
- Pavilion Administrativ – atelier mecanic: constructie din zidarie avand regim de inaltime P+I; la parter se vor asigura functiunile de atelier mecanic si vestiare, iar la etaj vor fi spatii administrative. Prepararea apei calde menajere si incalzirea cladirii administrative va fi realizata utilizand o centrala termica murala montata in sala de mese.
- Racord apa potabila pentru alimentarea Pavilionului Administrativ
- Retele canalizare ape industriale, chimice (pentru uree), menajere si pluviale
- Racord energie electrica 6kV cu montare a doua Posturi de transformare PT 6/0.4kV, instalatii electrice de forta, de joasa tensiune, de curenti slabi, de legare la pamant .
- Instalatii de automatizare, sistem de gestiune stocuri, intrari, expeditii
- Sistem de detectie incendiu
- Sistem de supraveghere video a intregului terminal
- Cabina poarta
- Imprejmuiri si porti metalice
- Sistem de supraveghere video a intregului terminal



foto: unknown0408

nirolf

  • Executive
  • *****
  • Posts: 359
  • Karma: +94/-47
Re: Porturi maritime
« Reply #163 on: June 15, 2017, 04:59:33 PM »

Portul Hamburg îi ia fața Portului Constanța pentru firmele din Vestul României: La problemele logistice se adaugă cele fiscale


Quote
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APM) caută soluții pentru a opri pierderea clienților din vestul țării și caută parteneri și susținere locală pentru construirea unor landporturi, în mai multe zone din ţară – complexuri logistice prin care să atragă fluxul de marfă din regiunile respective spre Portul Constanţa, potrivit declarațiilor lui Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CN APM, citat de News.ro.

Aproximativ 200.000 de containere pleacă din anual din vestul țării către Hamburg, potrivit estimărilor lui Nicolae Dan Tivilichi. Reprezentanții companiei au încercat deja, la Cluj, „o colaborare cu toate forţele implicate, reprezentând Vamă, Poliţie de Frontieră, administraţie şi să vedem ce se întâmplă, de ce se întâmplă acest lucru, care sunt cauzele şi unde putem să intervenim pentru a schimba acest flux de marfă. Ba chiar există marfă care pleacă din vestul ţării spre portul Koper (Slovenia), pe calea ferată”, a spus directorul CN APMC.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.170
  • Karma: +419/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #164 on: July 10, 2017, 12:46:46 PM »
COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Implementarea unei dane specializate intr-o zona cu adancimi mari (Dana 80) (Proiectare+executie).

Obiectul contractului:
Lucrarile se vor realiza în Portul Constanta în zona Sectorului Fluvio - Maritim al Portului si adiacent Danei de acostare nr. 80 a Portului Constanta. Lucrarile vor fi incluse într-un Proiect Tehnic, care va contine memorii tehnice de specialitate, caiete de sarcini, liste de cantitati si planse de detaliu, distincte pentru cele doua categorii de lucrari ce vor fi proiectate/executate, astfel:
1. Modernizarea Danei 80 prin instalarea de noi echipamente pentru dana (amortizori, bolarzi) adecvate primirii de nave de cereale mari;
2. Extinderea infrastructurii feroviare pâna la parcul de silozuri adiacent Danei 80, (racord feroviar din capul „Y” al grupei de manevra a Statiei Constanta Port Zona C, pâna la parcul de silozuri adiacent Danei 80). Lucrarile se vor realiza în interiorul Portului Constanta, zona în care terenul este în administrarea C.N. A.P.M. S.A. Constanta.

Valoare estimata: 18.398.167 lei + TVA.

Data limita de depunere a ofertelor: 28.07.2017 ora 15:00.

Durata estimata a contractului: 13 luni.