Author Topic: Porturi maritime  (Read 60913 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #30 on: June 18, 2014, 10:05:02 PM »
Interferryboats (IFB), which had started running container trains between Turkey and Europe since 2010, had declared that a new route for its container trains via Constanta beginning from 16th of June.

The reasons for this route change are explained as construction works on infrastructure, Halkali not being accessible, weather related delays and failures, problems about transit through non-EU countries, inefficient cross border management and not being able to do customs clearance 7/24 in Turkey.

IFB trains have started to run from Constanta beginning from 16th of June, 2014. As announced by IFB, dedicated private locos are running for IFB trains through Trans Europe transport corridors. Dedicated short-sea vessels are running between Constanta and Turkey, terminals and ports are giving 7/24 service and customs clearance is faster and more efficient.

Containers of IFB are transported via two ports in Turkey, Limas (Izmit) and Ambarli (Istanbul). IFB trains have 3 departures per week from Constanta.

http://railturkey.org/2014/06/18/ifb-train-run-via-constanta/

doryan93

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 696
  • Karma: +127/-7
Re: Porturi maritime
« Reply #31 on: July 11, 2014, 12:53:16 PM »
Comandamentul Operativ pentru Depoluare Marina a fost convocat joi, 10 iulie, la sediul Institutiei Prefectului pentru a analiza situatia creata in urma aparitiei unor irizatii de hidrocarburi pe suprafata Marii Negre, in apropierea capatului digului de larg, in zona in care s-au scufundat in anul 1995 navele Paris si You Xiu, transmite Infostar.

La fata locului s-a intervenit cu salupele ”Cristal” si ”Rubin”, apartinand Agentiei Romane de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare (ARSVOM) Constanta, pentru instalarea a 400 de metri liniari de baraj antipoluant de mare tip ”cortina”, care a fost fixat cu doua ancore tip ”corp mort”. De asemenea, s-a folosit material absorbant pentru recuperarea agentului poluant existent. Zona va fi monitorizata in permanenta pentru a se putea interveni in cel mai scurt timp, daca situatia o va impune.
Sursa Ecomagazin

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #32 on: August 06, 2014, 12:35:14 PM »
Traderul Nidera cumpără cu 50 mil. euro ieşirea la Marea Neagră prin portul Constanţa
Traderul de cereale Nidera, deţinut de chinezii de la COFCO şi care face afaceri în România de 155 de milioane euro pe an, va prelua 51% din operatorul portuar United Shipping Agency, deţinut de antreprenorii români Cătălin Trandafir şi Mihai Felescu.
Tranzacţia, evaluată la 50 mil. euro, asigură chinezilor ieşirea pe piaţa de export de la Marea Neagră printr-un terminal de 228.000 de tone, unul dintre cele mai mari din portul Constanţa, punct prin care se exportă anual 15 milioane de tone de cereale, adică marfă de 3 mld. euro.
Afacerea United Shipping Agency, deţinută în mod egal de Cătalin Trandafir şi Mihai Felescu, a avut încasări de 15 milioane de euro anul trecut. Mişcarea surprinde dimensiunea ambiţiilor şi intereselor chinezeşti la Marea Neagră, o regiune care în numai două decenii s-a transformat din importator net de cereale într-unul dintre cele mai fierbinţi puncte pentru exporturi.

http://www.zf.ro/companii/traderul-nidera-cumpara-cu-50-mil-euro-iesirea-la-marea-neagra-prin-portul-constanta-13039993

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
Re: Porturi maritime
« Reply #33 on: August 07, 2014, 12:33:08 AM »
ceva poze noi cu lucrarile lui Van Oord pentru diguri si ce au mai castigat ei pe acolo?

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #34 on: August 07, 2014, 11:40:44 AM »
Duduie santierele in Port: extinderea digului, extinderea danei de gabare. extinderea retelei de apa si canalizare, extinderea retelei feroviare, reparatii de drumuri. E mai dificil de facut poze  :((

====================

Magnatul elveţian Andreas Zivy ridică un terminal de export de 40 mil. euro în portul Constanţa

Operatorul portuar Chimpex, controlat de magnatul elveţian Andreas Zivy, omul din spatele holdingului agroindustrial Ameropa, va începe în această toamnă construcţia unui terminal de export de 200.000 de tone în portul Constanţa ce va înlocui magaziile orizontale prin intermediul cărora operează acum compania.

Valoarea proiectului se va ridica la 40 milioane de euro, aceasta fiind cea mai impor*tantă investiţie a elveţianului după preluarea de acum doi ani a producătorului de îngră*şăminte Azomureş.

„Facem un terminal modern prin care vom putea să primim şi să încărcăm în vapoare 800 de tone de marfă/oră, ceea ce înseamnă că vom putea fi mai competitivi pentru clienţii noştri“, a declarat Mihai Panait, CEO al Chimpex.

Noul terminal ar urma să permită companiei să încarce cu cereale un vas de mare capacitate tip Panamax de 60.000 de tone în mai puţin de două zile.

http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/magnatul-elvetian-andreas-zivy-ridica-un-terminal-de-export-de-40-mil-euro-in-portul-constanta-13048168

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #35 on: September 08, 2014, 01:42:02 PM »
Astăzi în portul Constanţa a intrat platfrma de foraj GSF Development Driller II. Aceasta are capacitatea de a opera în apă adâncă de până la 2.300 de metri, adâncimea până la care poate fora fiind de 11.400 de metri. Platforma are o lungime de 115 metri şi o lăţime de 78 metri. Ea este operată de un echipaj de 176 de membrii.
Platforma este deţinută si operată de compania Transocean. GSF Development Driller II va explora în apele teritoriale ale României pentru a identifica resursele de petrol şi gaz. Înainte de a începe lucrul aceasta se află în portul Constanţa pentru remontarea părţii superioare a sondei. Aceasta a fost demontată în Italia întrucât din cauza înălţimii nu putea trece pe sub podurile turceşti.








Tavi

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.289
  • Karma: +194/-48
Re: Porturi maritime
« Reply #36 on: September 09, 2014, 11:39:08 AM »
@Harry: ai idee cine o sa-l foloseasca?

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #37 on: September 09, 2014, 02:18:53 PM »
are legatura cu perimetrele de petrol descoperite in apele romanesti. deci va fi operata de americani sa vedem daca vor gasi petrol. ar fi excelent pentru Romania sa fie rezerve importante de petrol si gaze....

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.443
  • Karma: +2520/-1105
Re: Porturi maritime
« Reply #38 on: September 09, 2014, 02:30:13 PM »
ceva imi spune ca au deja certitudini din moment ce au adus un asemenea "monstru" . 8)
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #39 on: September 11, 2014, 11:40:13 AM »


platforma de depozitare a tetrapozilor pt digul de larg

Tavi

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.289
  • Karma: +194/-48

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #41 on: September 19, 2014, 10:57:33 AM »
Compania petrolieră constănţeană Grup Servicii Petroliere - GSP, controlată de omul de afaceri Gabriel Comănescu îţi măreşte flota de nave. În această dimineaţă la Constanţa au sosit din China 3 nave ce urmează a intra în serviciul GSP.
Este vorba de Pegasus, Altair şi Centaurus.












Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #42 on: September 20, 2014, 11:25:01 AM »
Portul Constanţa a depăşit pragul de 1 milion de tone capacitate de depozitare a cerealelor
Judeţul Constanţa deţine silozuri şi magazii cu o capacitate totală autorizată de 2.470.430 tone, reprezentând 12,64% din infra-structura de depozitare naţională. Cele mai mari şi mai moderne silozuri şi magazii pentru cereale şi plante tehnice sunt amplasate în portul Constanţa. Capacitatea lor de depo-zitare autorizată este de 1.088.300 tone şi reprezintă 44,05% din cea a judeţului şi 5,56% din cea a ţării. Peste 60% sunt capacităţi de depozitare tinere şi moderne, realizate în ultimii 14 ani.

http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-portul-constanta-a-depasit-pragul-de-1-milion-de-tone-capacitate-de-depozitare-a-cerealelor-230836

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #43 on: October 12, 2014, 06:30:11 PM »
De ceva timp din presa au disparut certurile dintre primarul Radu Mazare si omul de afaceri Gabriel Comanescu pe tema Portului Constanta. Sa fi ajuns cei doi in sfarsit la o intelegere referitoare la port?
Cert este ca un prim pas s-a facut prin redeschiderea Portii 1bis si realizarea pistei de biciclete.
Insa cele mai importante miscari au inceput sa se petreaca de putin timp. Unul cate unul depozitele de fier vechi de pe cheul dintre turnul Navrom si terminalul de pasageri au inceput sa se inchida.  Deja fierul vechi si utliajele mici si medii au disparut, iar conform unor informatii pe surse in perioada urmatoare urmeaza a fi relocate si macaralele pe sine.
Intrebarea care se pune este: Ce se va construi in loc? Dorinta primarului Radu Mazare era ca pe acel cheu sa fie amenajate restaurante, terase, zone de promenada si pe apa sa fie amenajate debarcadere pentru yachturile de dimensiuni medii si mari, Portul Tomis devenind in ultimii ani neincapator.
Cert e ca in Portul Vechi - portul istoric, e nevoie de o dezvoltare edilitara pe segment turistic si comercial si astfel acesta sa fie inglobat centrului istoric asa cum de altfel si este normal, iar turistii straini care sosesc cu navele de croaziera nu vor mai fi intampinati de mormane de fier vechi.


Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #44 on: October 14, 2014, 04:24:57 PM »
Astazi in exclusivitate pentru Urban Constanta, reprezentantii companiei Van Oord au dat detalii despre stadiul proiectului de prelungire cu 1.050 de metri a digului de larg din Portul Constanta.
Acestia au spus ca pana la sfarsitul anului lucrarile pe apa vor fi finalizate. Urmeaza montarea acropozilor care vor asigura protectia digului si apoi va urma partea cea mai dificla si anume realizarea coronamentului. Aici se vor turna la fata locului placi din beton armat.
Prelungirea digului de larg va fi data in folosinta pana in vara anului 2015.