News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

pbh, ai vazut vreodata un urs in libertate? Fuge la deal mai repede decat ai crede. Piate sa fie si panta de 45. De fapt se catara mai sus si mai repede ca orice om.
Asa ca nu-i duce grija.
Si nu exista o pb cu DN, DJ si chiar CFR. Nu sunt animalele atat de proaste. oricum trec mai mult noaptea, si se feresc al naibii de bine.
Fata de DN, autostrada are garduri si mai are ceva: linii drepte unde farurile masinilor bat la distanta. Niciodata nu vei vedea un animal ca trece benevol prin lumina farurilor. Doar cand se panicheaza si dau sa scape.
Daca ai fi fost vreodata la vanatoare de iepuri de camp cu masina, ai fi inteles exact cum sta situatia. Vanatoarea se desfasoara fara arc, pusca sau pietre. 2 faruri, o acceleratie, camp drept si gata friptura.
Caprioarele si porcii mistreti mai sar in fata. Caprioarele de frica raman impietrite in drum cand vad lumina farurilor. Porcii mistreti din nesimtire. Pur si simplu se baga la fel ca cei din trafic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pbh

Multumesc de explicatii.
Eu nu am avut ocazia sa fugaresc vreun urs, dar am avut nefericitul prilej sa lovesc usor un pui de caprioara si norocul sa evit in ultimul moment un elan.
Saptamanal vad cate un accident cu asemenea "victime".
Eu faceam , mental, comparatia cu ecoductul facut de UMB care arata ..... a ecoduct, facut asa cum ma asteptam si cum am vazut in toata Europa.
Este prima data cand vad astfel de terase la un ecoduct, dar nu sunt specialist.

Europiu

#92
@pbh: si ecoductul UMB da in terase.
Tocmai asta e menirea lor, zic eu: mamifere mari in general, nu ursii in special. Nu am auzit, in 5 ani de locuit langa Rocky Mountains, de vreun urs calcat de masina, dar caprioare/elks da. Iar chestiile alea micute, "prairie dogs" sunt adevarati sinucigasi. 

Pe mine ce ma intristeaza in toata povestea: ideea existentei ecoductelor este, in esenta, foarte buna. Dar reusim cu totii s-o impingem in derizoriu: organizatiile ecologiste din prea mult exces de zel, autoritatile prin indolenta, proiectantii prin solutii aiurea sau caraghioase, multi pur si simplu din lipsa unei educatii adecvate.

LE: Tibi, cred ca da, elk=elan, dar nu am fost 100% sigur :) https://en.wikipedia.org/wiki/Elk.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Quote from: Europiu on September 26, 2017, 10:25:52 PM
Nu am auzit, in 5 ani de locuit langa Rocky Mountains, de vreun urs calcat de masina, dar caprioare/elks da.

Banuiesc ca "elks" sunt elani...
Dar asta am spus si eu:

Quote from: TibiV on September 26, 2017, 07:40:20 PM
Ursii nu sunt animale proaste, si nici sperioase, asa ca probabil se descurca sa "treaca strada".
Caprioarelor le este probabil mai dificil.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Motivul pt care elanii sunt loviti de masini e ca nu au dusmani naturali, deci nu le e frica de nimic. Sunt foarte masivi si ciocnirea cu ei e deseori mortala.

TibiV

Nu a fost o mare dezbatere acum cativa ani ca ... parca Loganul... ar fi "picat" la "testul elanului" din Suedia ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#96
Tocmai pentru ca elanii sunt un mare pericol, testul cu elanul e parte din "educatia de risc" pe care o face orice sofer suedez inainte sa primeasca carnetul. Ocolesti un obstacol lat cat o banda pe "gheata" (de fapt plastic ud). Dupa ocolire urmeaza oprire obligatorie cam la 20m de obstacol

Incerci asta la 50, 70, 90 pana iesi de pe "drum" sau pana nu mai poti opri la limita indicata.

Eu aveam deja carnet romanesc si am ajuns la 90 dar la limita de oprire eram deja cu spatele, invartit de vreo 2 ori. Frana+ambreiaj apoi lasat frana dar tinut ambreiaj (pt aderenta necesara controlului directiei) si dreapta-stanga-dreapta din volan, apoi iar frana (care m-a invartit)

Din cate imi amintesc, cu masini noi ceva ziar german(?) face/facea acelasi test pe asfalt uscat. Mercedes A-klass s-a rasturnat si a trebuit reproiectat, au redus garda la sol etc. La Logan a fost parca ceva ciudat cu pneurile, erau uzate de un test precedent. Sau poate e scuza Renault...

SkyPilot

Pare o gluma pe subiectul ursilor, dar e un fapt real:
http://www.cbc.ca/news/canada/calgary/injured-grizzly-bear-warning-park-bow-valley-survived-unscathed-1.4272095
Pe scurt, pentru cei care nu pot citi in engleza: in urs grizzly in varsta de cca. 7 ani a fost lovit in Alberta de o masina circuland cu aprox. 100 km. pe ora pe TransCanada Highway. Masina nu a mai putut fi condusa in urma impactului ("totaled" inseamna buna de dus la fiare vechi, dar articolul nu dezvolta afirmatia din titlu). Ursul s-a dus la 75 m. de autostrada, a zacut un pic sa isi traga sufletul, apoi a plecat mai departe. Ursul respectiv a fost capturat dupa 3 saptamani si investigat medical si nu parea a avea rani vizibile din exterior.
Deci problema reala e cu masinile din zona si nu cu ursii  :D

pasadia

Ca sa renasc acest vechi topic: azi in parcarea de pe dreapta, sensul SB -BV, inainte de Bradet, era cadavrul unei vulpi. Nu de alta dar vad ca nu.ai ursii sunt pomeniti de parca nu ar exista si alte animale semnificative al caror habitat e modificat/distrus de infrastructura rutiera.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


rizzuh

Totusi, in Romania nu avem ursi grizzly. Aia pot ajunge la 350 kg (mai rar au fost si de 700 kg), nu stiu sa avem ursi atat de masivi la noi, chiar daca intre grizzly si brun nu-i chiar atat de mare diferenta (de fiziologie; de comportament este de la cel la pamant, grizzly imediat sare la baiate, dar ursul brun se sperie usor).

TibiV

Nimic nou sub soare... Nici macar sub soarele canadian...

Quote
Don't ignore trail closures due to bears, parks urge

Meanwhile, the province is getting tough on people who ignore bear closure areas in the Bow Valley. The closures are meant to allow the animals to take advantage of a bumper berry crop.
Yellow tape and large signs signal the areas that are closed, which includes some popular hiking and biking trails.
But provincial wildlife conflict biologist Jay Honeyman says not everyone is getting the message.
"We see people when we're in there checking and we get a lot of reports from the public," he said.
"And there are a couple of cameras up, monitoring wildlife and such, and we're finding peoples' pictures on the cameras actually ... in the closure."
So far, provincial officials have issued four tickets for violating the wildlife act — which carries a $115 fine.

Dar poate ar trebui sa ne "mute" Ionut la "Infrastructura si protectia mediului"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SkyPilot

Quote from: TibiV on October 04, 2017, 10:08:16 PM
Nimic nou sub soare... Nici macar sub soarele canadian...

Nu suntem pe primul loc la nimic negativ. Asta include si presa scrisa care trebuie trecuta prin filtrul gandirii.

Acea parte din articol trebuie totusi privita cu un pic de circumspectie. In general "Area closed" inseamna ca daca intri acolo si ti se intampla ceva, esti pe cont propriu. Zona nu este monitorizata, nu vine nimeni sa te salveze, nu il poti da in judecata pe proprietar daca patesti ceva. Chiar daca e specificata o amenda, rar vine careva sa te amendeze. Mai degraba poti sa iei o amenda daca intri intr-o zona desemnata ca rezervatie naturala, daca arunci gunoaie sau daca bei (consumul de alcool in parcuri este interzis).

dr4qul4

@pasadia, vulpile s-au inmultit la greu in ultimii ani. Crede-ma ca nu au nevoie de nici o protectie speciala. De fapt ar avea nevoie de o campanie de vanatoare.
Acum le intalnesti pe lnga fiecare sat. Nu ai au deloc frica de oameni si nici macar de caini.
Pe DN intre Bucuresti si Targoviste zilnic apare macar 1 tapetata pe sosea.
Deja cred ca le vom putea trece in categoria daunatorilor. In loc sa prinda soareci de camp, s-au specializat in gaini si rate.

Iar prin sudul Olteniei am vazut ca au aparut coiotii.

Nu toate animalele au nevoie de protectie. Ursii si lupii nu se pot adapta prin prejma omului ca altele. Nici macar caprioarele nu o pot face, pentru ca nu pot fugi de caini.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Hercule

^ La fel si ursii. Din lipsa unui pradator natural si din excesel de zel al ONG-urilor care protejeaza animalele. Avem de cel putin 6 ori mai multi ursi decat ar fi normal si asta se vede dupa prezenta lor in zone in care alta data erai norocos daca vedeai o caprioara. Ursul nu vine langa gospodaria omului pentru ca s-a taiat padurea (mai este inca destula, har domnului) ci pentru ca nu mai are loc pentru teritoriul propriu in padure.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

Da, dar ursul are nevoie de un teritoriu mult mai mare in comparatie cu o vulpe. Daca ii blochezi traseul cu o autostrada, nu are altceva de facut decat sa intre pe teritoriul altui urs si unul din ei pana la urma va ajunge intr-un sat, unde va fi probabil impuscat.
O vulpe va cobori in sat si nimeni nu o va observa. Sau va trece autostrada folosind un pasaj agricol sau orice canal de scurgere. Ursul evita potecile frecventate de oameni si locurile inguste.

Sunt de acord ca ursii s-au inmultit peste masura si ca ar mai trebui vanati, dar una e sa impusti 5-10% din ursii dintr-o zona si alta e sa-i impiedici sa manace si sa se inmulteasca, ducand in numai cativa ani la injumatatirea populatiei.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024