Author Topic: Infrastructura rutiera si protectia mediului  (Read 8052 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.882
  • Karma: +2366/-520
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #60 on: April 10, 2017, 02:06:58 PM »
http://www.wwf.ro./resurse/comunicate_de_presa/?297632/da-autostrazii-nu-distrugerii-naturii-cazul-lugoj-deva-2

Quote
DA autostrăzii, NU distrugerii naturii: Cazul Lugoj-Deva
Capitolul II

 
București, 10 aprilie 2017 – Intenția Ministerului Transportuilor de a elimina pasajele pentru animale pentru autostrada Lugoj-Deva pune în pericol siguranța conducătorilor și însoțitorilor auto, precum și biodiversitatea din zonă. Autostrada Lugoj-Deva intersectează un coridor ecologic esențial pentru urs, lup, râs și alte specii între Munții Apuseni și Carpații Meridionali, motiv pentru care pasajele sunt incluse în proiect pentru a asigura traversarea animalelor și a evita coliziunile. În plus, schimbările ar întârzia și mai mult realizarea autostrăzii, finanțată în proporție de 85% de Comisia Europeană.
 
WWF România, împreună cu Asociația Zarand și Fauna&Flora International, precum și alți reprezentanți ai societății civile, care sunt în favoarea dezvoltării durabile a infrastructurii (ex. Asociația Pro Infrastructura), consideră această nouă intenție o greșeală majoră cu implicații negative pentru oameni și mediu. Soluțiile tehnice prevăzute și bugetate deja în proiectul autostrăzii - viaducte, tuneluri și poduri verzi - fac parte din acordul de mediu obținut pentru autostrada Lugoj-Deva. Măsurile nu servesc doar  conservării naturii și protejării populațiilor de urs și alte carnivore mari care există și în Munții Apuseni, și în Carpații Meridionali, ci și siguranței civile, prin reducerea riscurilor de accidente cauzate de animalele sălbatice care vor pătrunde pe autostradă în lipsa acestor măsuri.

Orice schimbare în soluția tehnică actuală va duce la reluarea și revizuirea procedurii de evaluare de mediu deoarece nu ar mai respecta legislația europeană (Directiva Habitate), intrând astfel în ilegalitate.
Reluarea procedurilor de evaluare și avizare ar putea întârzia implementarea proiectului chiar și ani de zile. Procesul de obținere și modificare a acordului de mediu pentru proiectul actual a durat aproximativ șase ani.

 În ceea ce privește finanțarea, costurile acestor măsuri de infrastructură verde sunt eligibile în domeniile prioritare ale Programul Operațional Infrastructura mare (POIM) dedicate dezvoltării infrastructurii de transport, în contextul în care instituțiile europene consideră prioritară dezvoltarea infrastructurii verzi (rețeaua TEN-G) în paralel cu infrastructura de transport (TEN-T), așa încât biodiversitatea aflată în declin major în toată Uniunea Europeană să fie mai bine protejată. Întregul proiect de autostradă este, de altfel, co-finanțat de Comisia Europeană, prin Fondul pentru Coeziune, în proporție de 85%, , diferența fiind asigurată de Guvernul României (de la bugetul de stat).

 Sperăm ca Ministerul Transporturilor să reconsidere inițiativa pentru eliminarea măsurilor de atenuare a impactului asupra mediului convenite deja în soluția tehnică a autostrăzii Lugoj-Deva,  ținând cont de toate implicațiile negative pe care le-ar avea la nivel general și să continue implementarea proiectului, așa cum a fost agreat deja de către toate părțile interesate. Justificarea oferită pentru revenirea la proiectul inițial, anume de economisire a aprox. 100 milioane de Euro, nu este întemeiată, un exemplu în acest sens fiind cazul autostrăzii Sibiu-Orăștie, unde soluția tunelului a fost respinsă din cauza costurilor ridicate, cu rezultate dezastruoase din toate puncte de vedere. Alunecările de teren provocate prin excavările operate pe acel sector au generat muncă suplimentară și creșterea exponențială a costurilor, precum și o șosea care este încă impracticabilă. 

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.697
  • Karma: +2283/-745
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #61 on: April 10, 2017, 02:22:13 PM »
Poate se aude și prin birourile pline de flori și cuci...
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct 2017) | A10 lot 4 (oct 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 196,094 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 111,015 km A și 121,115 km DX

BlackSmith

  • Toddler
  • *
  • Posts: 1
  • Karma: +4/-1
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #62 on: April 10, 2017, 02:35:05 PM »
Unii colegi se intreaba cum arata celebrii castori de pe traseul A1...poza e facuta de biologul Calin Hodor.
« Last Edit: April 10, 2017, 02:37:43 PM by Ionut »

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.663
  • Karma: +5563/-326
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #63 on: April 15, 2017, 12:18:59 AM »
am vorbit cu cineva de la umb ... care a comfirmat prezenta ...a 18 famili de catori in zona autostrazi a1 ...in zona mintia bejan ...baraj mintia ... :o :)

neaghi

  • Youngster
  • *
  • Posts: 46
  • Karma: +37/-16
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #64 on: April 21, 2017, 10:51:18 AM »
Tunelurile nu sint pentru ursi.Sint pentru masini.Ursii si alte animale din zona vor trece pe deasupra.
Utilitatea lor ar fi ca nu se afecteaza echilibrul ecologic zonal, si asa fragil in contextul defrisarilor masive si fara cap de peste tot, siguranta circulatiei, evitarea unor situatii gen Sebes-Sibiu, intretinerea mult mai usoara a portiunii din tunel.
E interesant cum se duce ipocrizia la cote maxime ca atunci cind se voteaza cotele de vinatoare sunt ursi peste tot, iar cind vine vorba de tunele nu sunt deloc.

Quest

  • Hero
  • *
  • Posts: 630
  • Karma: +720/-178
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #65 on: April 21, 2017, 12:02:37 PM »
Neaghi, felicitari ptr o remarca ce cred ca mi-o voi pune ptr o perioada in semnatura:
"E interesant cum se duce ipocrizia la cote maxime ca atunci cind se voteaza cotele de vinatoare sunt ursi peste tot, iar cind vine vorba de tunele nu sunt deloc"
E interesant cum se duce ipocrizia la cote maxime, caci atunci cind se voteaza cotele de vinatoare sunt ursi peste tot (fiind chiar excedentari), iar cind vine vorba de tunele, nu sunt deloc (asa ca nu avem nevoie de culoare de trecere menite faunei mari).
By Neaghi @ 21.04.2017

teocharis

  • Hero
  • *
  • Posts: 672
  • Karma: +214/-301
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #66 on: April 21, 2017, 12:31:22 PM »
reiau o intrebare mai veche ramasa fara raspuns:

de ce este nevoie neaparat de tunele ptr masini (cu ursii trecand pe deasupra) extrem de costisitoare, pe care evident ca bugetul Ro nu le permite la moment,  si nu se recurge la solutia muuuult mai ieftina si practica/rapida a unor viaducte  gen Aciliu(ptr masini) cu ursii deplasandu-se/transhumand in voie pe sub viaduct?

impune EU solutia tunel?

Io

  • Executive
  • *****
  • Posts: 338
  • Karma: +164/-56
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #67 on: April 21, 2017, 12:45:59 PM »
1- UE nu-ti impune nimic, faci ce-ti spune ingineria si alegi solutiile care-ti convin ca inginerie, pret, posibilitati tehnologice, ecologie, eventual arhitectura.
2- Priveste putin pe nivelment, chestiile alea carora le zicem curbe de nivel si judeca. Doar putin. Zici sa faci viaducte? Adica sa ridicam corpul autostrazii cu niste zeci de metri niste kilometri buni inainte si dupa deal (la A ai o panta maxima admisa) ca sa trecem pe deasupra intregii povesti? Sigur, se poate, insa costa mult mai mult si atunci 90% dintre ingineri + 100% dintre contabili + 100% dintre manageri vor spune nu. In plus intretinerea unor viaducte costa mai mult decit a unei autostrazi la sol. Asta e tot.
Solutia cu tuneluri e corecta. Subiect inchis, restul e politica.
"S-a votat ca 300 de gorobeti intr-o camera, 10% dintre ei oameni normali"

Quest

  • Hero
  • *
  • Posts: 630
  • Karma: +720/-178
Re: Infrastructura rutiera si protectia mediului
« Reply #68 on: April 21, 2017, 01:37:40 PM »
Io la cele spuse de tine ptr Teocharis, da-mi voie sa adaug: ce inseamna "bugetul Romaniei nu si le permite la acest moment" ? Tunelurile de la Holdea ar costa pe la 100 mil € in plus fata se solutia oribila a debleurilor de 45 m adincime (cit un bloc de 16 etaje), cifra financiara care nu vine din partea mea, ci a lui Cutter care impreuna cu Horatiu stii c-au fost 1 an de zile ancorati la nivel guvernamental in problematica infrastructurii.

Investitia fiind pe fonduri de la UE care contribuie cu 85% din sume, inseamna ca Romaniei ii revine un efort bugetar de doar 15 mil €. Ti se pare mult ? Cluj Arena a costat 36 mil €. Arena Nationala a costat 234 mil €. Despre ce vorbim cind spunem ca tunelurile de la Holdea sint scumpe de nesuportat ?
E interesant cum se duce ipocrizia la cote maxime, caci atunci cind se voteaza cotele de vinatoare sunt ursi peste tot (fiind chiar excedentari), iar cind vine vorba de tunele, nu sunt deloc (asa ca nu avem nevoie de culoare de trecere menite faunei mari).
By Neaghi @ 21.04.2017