News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Absolut corect frunzaverde si ghrt. Trenul de noapte poate sa mearga cu economie maxima si rezerva de timp, deci chiar si pe zonele de 160km/h sa mearga cu 120-130. Pe de alta parte daca timpii intre 2 orase scad spre 5 ore, atunci nu mai este de luat in calcul un tren de noapte si el trebuie gandit mai degraba pentru urmatorul oras. In cazul nostru Baia Mare + Satu Mare + Oradea. Ca atare, aveti dreptate, trenurile pot sa plece la 22:30 - 23:30, dar la sosire eu as zice ca pot fi la 5:00-6:00 in Cluj, apoi intre 7 si 9 in orasele finale ale traseului. Si opriri cat mai putine dupa ora 1:00 pana la 5:00.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ghrt

Este o problemă să cobori din tren la 5-7 dimineaţa, deoarece nu ai unde să mergi. Pe unde oriunde ai avea treabă, mai devreme de 8 nu ai ce căuta.
Să îţi iei micul dejun la acea oră este foarte dificil; deseori taximetriştii au stat să se gândească pe unde să mă ducă. De la 5 la 8 sunt 3 ore, e cam aiurea să stai în restaurant, şi e şi mai aiurea să iei o cameră de hotel. În general iarna am luat o cameră de hotel ca să nu stau în frig şi să pot să fac duş, vara de obicei îmi place să bag talpă.

Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Eu nu cred ca problema e asa mare... De fiecare data cand am luat vagon de dormit (acum 2 ani ultima data) trenul a intarziat cel putin o ora :) Te trezesti speriat, vezi pe GPS ca mai ai o bucata buna (pe GSM/3G nu poti conta), si mai motai o ora, ce sa faci...

vancouver

#78
Quote from: ghrt on December 10, 2016, 04:46:11 PM
Este o problemă să cobori din tren la 5-7 dimineaţa, deoarece nu ai unde să mergi. Pe unde oriunde ai avea treabă, mai devreme de 8 nu ai ce căuta.
Să îţi iei micul dejun la acea oră este foarte dificil; deseori taximetriştii au stat să se gândească pe unde să mă ducă. De la 5 la 8 sunt 3 ore, e cam aiurea să stai în restaurant, şi e şi mai aiurea să iei o cameră de hotel. În general iarna am luat o cameră de hotel ca să nu stau în frig şi să pot să fac duş, vara de obicei îmi place să bag talpă.

Da. Numai ca judecata ta e cam gresita pentru 80-90% din situatii: 50% din calatori pleaca cu trenul de noapte in alta localitate, dar 50% ajung inapoi acasa. Posibil procentul sa fie chiar semnificativ mai mare, pentru ca multi au case in ambele orase, de ex. domiciliul permanent la Cluj si lucreaza la Bucuresti sau sunt studenti la Bucuresti, si acolo locuiesc in gazda / cu chirie / la camin. Sau vin sa-si viziteze rude.

Apoi sunt intr-adevar cei are vin ca oaspeti in orasul de destinatie, dar hai sa vedem cateva situatii concrete:
- schimba trenul si mai au de mers 1-2 ore in alta directie. Sau poate cu un autobuz.
- vine cineva si ii ia cu masina personala
- se duc la tribunal, la o scoala, la un service auto sa ia o masina, etc... toate acestea au deseori program de la 7 sau cel mult de la 8.
- alt domenii in care se lucreaza tot de la 6-7: constructii, turism, unele servicii de alimentatie publica (panificatie), firmele de transport (camionagii care merg sa preia un camion), transportul public (mai ales chiar in domeniul CF), etc... Pentru acestia sosirea abia la ora 9 sau 10 ar fi o intarziere la programul normal de lucru, poate chiar de asa natura incat i-ar obliga sa vina cu o zi inainte si sa stea o noapte la hotel.
Estimez ca inca min. 30% se pot incadra mai sus.

Raman 20%, care au treaba abia pe la 10-11-12-13. Mai tarziu nu mai discutam, pentru ca la 7 ore distanta trebuie sa existe si tren de zi, cu plecare la 5-6 si care ajunge la 12-13, cei care au treaba mai tarziu vin cu acel tren.

Intre cei care au treaba intre 10 si 13 cei mai multi sunt patroni sau angajati de top, si care oricum nu vor veni cu un tren de noapte. Fie vor veni cu o zi inainte si vor inopta la un hotel, fie vor calatori cu avionul. Sau cu masina personala cu sofer. Cine merge cu trenul de noapte nu este din clasa business superioara.

In fine ar mai fi turistii. Cu trenul de noapte vor veni cei care nu au bani de o noapte in plus la hotel, si care isi gasesc ei ce sa faca dimineata. Deseori ei nu vin insa in orasul mare destinatie (sa zicem Cluj) ci merg mai departe in jur, in zonele turistice (unde deseori au de inchiriat o masina sau o bicicleta sau schiuri sau altceva, treburi care si ele dureaza). Turistii clasici vin de regula cu tren care pleaca dimineata de la ei si ajunge la 14-15-16-17 la destinatie, se cazeaza si turismul incepe in ziua urmatoare.


Personal cred ca este mai bine ca un tren de noapte sa ajunga la 6-7 dimineata. ASTA NU POATE NICI UN AVION !!! Avionul pleaca cel mai devreme la 6 si ajunge cel mai devreme la 7 pe aceeasi ruta, dar cu debarcarea si transferul mai dureaza o ora pana in centru, deci avionul aduce pasageri cel mai devreme la 8. Ca atare un tren care ajunge la 6:00-6:30 poate fi excelent pentru unii si ca atare il vor prefera avionului, desi poate la acelasi pret. Mai ales ca un avion cu care se ajunge la 8 in centru, deci pleaca la 6, necesita trezirea la 3-4 noaptea, sosirea in aeroport la 4-4:30, deci noaptea e compromisa. Nu si la trenul de noapte.


CONCLUZIE: Peste jumatare din pasageri ajung ACASA cu trenul de noapte (unii au case in ambele orase). Pentru ei daca e 5 sau 9 dimineata conteaza mai putin. Pentru altii poate fi vital sa ajunga dimineata, in multe domenii. In fine ora de sosire matinala este imposibil de realizat cu un avion, ca atare 1-0 pentru tren.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on December 10, 2016, 11:58:18 PM
Avionul pleaca cel mai devreme la 6 si ajunge cel mai devreme la 7 pe aceeasi ruta, dar cu debarcarea si transferul mai dureaza o ora pana in centru, deci avionul aduce pasageri cel mai devreme la 8. Ca atare un tren care ajunge la 6:00-6:30 poate fi excelent pentru unii si ca atare il vor prefera avionului, desi poate la acelasi pret. Mai ales ca un avion cu care se ajunge la 8 in centru, deci pleaca la 6, necesita trezirea la 3-4 noaptea, sosirea in aeroport la 4-4:30, deci noaptea e compromisa. Nu si la trenul de noapte.


+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

#80
,, Expresul' 10659 , doar 5 minute intarziere in Suceava la prima zi de circulatie. On time in Ploiesti Sud(aviz celor care nu credeau), apoi 4' intarziere pana la Buzau, la Bacau unde detaseaza avea 12' , dar intre Bacau si Suceava a recuperat 7'.

Deci se poate si la noi sa mergi 144 km cu 90km/h viteza comerciala pe o magistrala, cu exceptia m800.

Celalalt ,,expres'' moldovenesc, 10661, azi a mers mult mai bine ca ieri, semn ca baietii de la trafic incep sa isi intre in mana: 2 minute intarziere pana la Sud, ajuns insa cu 2' mai devreme in Buzau, acum merge ceas si se apropie de Barnova.

Ieri 10641 plecat cu intarziere de 14' din Nord , a cam pierdut contactul cu mersul, vedem cand se incalzesc si baietii ce se mai intampla...

AlexxC

Quote from: mr.L on December 12, 2016, 11:17:00 AM
,, Expresul' 10659 , doar 5 minute intarziere in Suceava la prima zi de circulatie. On time in Ploiesti Sud(aviz celor care nu credeau), apoi 4' intarziere pana la Buzau, la Bacau unde detaseaza avea 12' , dar intre Bacau si Suceava a recuperat 7'.

Ieri 10641 plecat cu intarziere de 14' din Nord , a cam pierdut contactul cu mersul, vedem cand se incalzesc si baietii ce se mai intampla...
Sunt surprins placut sa vad pe iris ca se respecta 39min pe Buc-Pl.Sud si ca pe Pl.Sud-Buzau se poate scoate o ora si sunt convins ca de la Tecuci in sus se mai pot castiga vreo 5 minute.
10659 vad ca a facut pe Bacau-Suceava 1:29 min fata de 1:35 cat e in mers ,iar calculul tau e gresit Mr.L ,viteza e de fapt 97kmph nu 90kmph. Viteza buna mai avem si pe Adjud-Bacau 94kmph la programul actual al celui mai rapid tren care face 58 km in 37 min. Bucata de la Ploiesti la Adjud ne cam mananca,restul e vis.
Despre trenul spre Cluj,vad ca a mers bine pana la Deda...sper sa se trezeasca baietii :0

mr.L

Quote from: AlexxC on December 12, 2016, 12:19:58 PM
iar calculul tau e gresit Mr.L ,viteza e de fapt 97kmph nu 90kmph.

N-am calculat nimic folosind folosind un instrument ajutator, este doar un calcul rapid care pe mine ma multumeste, intrucat a avea cel putin 90km/h viteza comerciala in acest moment in Romania pe magistrale este pofta ce-am poftit-o... Sa nu uitam ca pentru multe din EC-urile din afara 90 este viteza care le incadreaza ca si rang, asta pe langa confort, bineinteles.

Ca e mai mult, e si mai bine, daca rezolva si restrictiile, s-ar putea sa avem 90 cap-coada pe m500.

ioandorin

mr.L. :'Celalalt ,,expres'' moldovenesc, 10661, azi a mers mult mai bine ca ieri, semn ca baietii de la trafic incep sa isi intre in mana..."
...dar la trafic mai sunt si acarii,impiegatii,operatorii RC care depind si ei de cei de la linii si instalații  ! NU trebuie decât vreo doua abătute cu 15 sau câteva semnale defecte ,atunci degeaba cei de la trafic isi fac treaba.Că cei de la trafic doar circulația fac!

carutasul

Am fost acum un an la Buzău şi intre Pl si Mizil, pe la Urlati parcă sau aproape, mergea ceva mai incet decât un  om, să înteleg că s-a reparat? Pe traseul ăsta prefer trenul, mai ales că Buzău e un oraş pe care îl parcurgi la pas, de plăcere, nu îmi trebuie maşina acolo... dar stiu ca am facut mult, doua ore şi ceva...   

Andi

IR 10659 timpuriu 9 minute la destinatie.

vancouver

#86
Sa punem si poza dovada:



Adica o viteza comerciala de aproape 80km/h, inclusiv oprirea de 7 min. din Bacau.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AlexxC

Pe Bacau-Suceava 86minute...adica fix 100kmph viteza medie :x

ghrt

Aviz amatorilor, atenţie celor care au de prins avionul: am făcut un drum din Buc la Iaşi. La plecare (IR de la 05:50) a întârziat cam o oră (probleme cu alt tren defect in GdN) iar la întoarcere cu 1664 s-au defectat 2 locomotive, întârziere cam 1h:30.

Ca să nu fiu offtopic: la dus, avea la Focşani o întârziere mult peste o oră: era 10:20 şi ar fi trebuit să fie acolo la 8:40. A recuperat vreo 45 min până la Iaşi, deci se poate şi mai repede.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

CFR introduce trenuri spre Istanbul, Salonic şi Sofia

La vară vom putea ajunge la mare, în Grecia, cu trenul luat din Bucureşti. CFR Călători va avea din iunie curse externe spre Istanbul, Salonic şi Sofia. Trenurile vor fi operate împreună cu transportatorii ferioviari de stat din Turcia şi Bulgaria. Potrivit directorului general al CFR Călători Iosif Szentes, citat de Agerpres, compania va participa cu un vagon de dormit la trenul spre Istanbul şi cu un vagon de pasageri la cel spre Sofia. La trenul spre Salonic, CFR Călători va ataşa o cuşetă, un vagon de dormit, dar şi vagoane pentru transportul autovehiculelor. Trenurile vor pleca zilnic spre Istanbul şi Sofia şi o dată pe săptămână spre Salonic. Deocamdata nu au fost stabilite tarifele pentru aceste curse.

Digi24