News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Mersul Trenurilor 2016-2022

Started by mr.L, October 23, 2016, 11:42:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#30
Quote from: mr.L on November 11, 2016, 11:46:55 PM
Daca tu crezi ca trenurile sunt programate in 2h05' datorita mentenantei, inseamna ca omiti in mod intentionat faptul ca pe podurile dunarene au loc chiar in acest moment lucrari de reabilitare, ceea ce mi se pare absolut de neconceput pentru un pasionat ca tine.

Conform contractelor existente, in momentul asta ar trebui sa avem un fir (podul vechi) deschis cu 70 km/h (sau teoretic trebuia deschis cu 70 km/h, ca asa scria in contract), fara lucrari pe el. Si teoretic un fir deschis cu 30 km/h in regim de lucrari. Anul trecut aveam doua fire deschise cu 30 km/h. Deci situatia este mai buna acum.

Si chiar daca s-a redus capacitatea la un fir, conform Dispozitiei 47/2015 CFR, linia a fost declarata a operand la capacitate saturata datorita lucrarilor, cu restrictie drastica, de doar 72 de trase posibile pe zi (24 perechi calatori + 12 perechi marfa), fata de o capacitate nominala de 300 de trase posibile (100+50) pe zi.

In conditiile astea, este absurd ca cele doua trenuri cu prioritate maxima, pentru care se "face loc" pe infrastructura, fac cu 5 minute in plus in noul orar datorita podului - situatia la pod ar trebui sa fie mai buna, nu mai rea ca anul trecut. Amintesc ca in orarul curent, trenurile de 160 fac pe 800 fac 2 ore zero minute.


Quote from: mr.L on November 11, 2016, 11:46:55 PM
2h05' trebuiau sa faca trenurile fara oprire pe Bucuresti-Constanta inca de anul trecut, faptic unele chiar fac

Deci au 5 minute intarziere fata de mersul curent.

Quote from: mr.L on November 11, 2016, 11:46:55 PM
iar altele ajung si in 1h50' cu tot cu lucrarile alea.

Daca trenurile ajung cand vor ele la CFR, cu o discrepanta de orar de +/- 15 minute, pe o linie care practic e nou construita, datorita a doua restrictii punctuale, inseamna ca managementul de trafic e un dezastru incredibil. Mai exista si o limitare la 72 de trase pe 24 de ore de la aceste doua restrictii punctuale (plus abandonata gara din Fetesti), care e o restrictie extraordinar de drastica (un sfert din capacitatea nominala a segmentului. Si 300 e rezonabil, dar e conservator - avem segmente de linii duble in Europa cu 600 de trase pe 24h).

Aceiasi situatie si cu trenurile de pe Bucuresti - Ploiesti. Sunt operatori care se plang ca nu gasesc trase si CFR se plange de saturatie nedeclarata, dar avem IR-uri care sunt trasate la 38 de minute si ajung in 33-40 de minute pentru ca 'are spatiu', atunci nici macar nu se poate pune problema de aglomeratie pe respectiva linie.

Quote from: mr.L on November 11, 2016, 11:46:55 PM
Apoi tu spui ca e utopic sa faci 1h50' desi unele trenuri

Deja au inceput sa apara restrictii de 100 km/h pe Bucuresti - Lehliu. Cu toata restrictia la 72 de trase (care, desi nu se aplica de jure pe Bucuresti - Lehliu, se aplica de facto, pentru ca in principiu 90% din trenurile tot la Constanta au destinatie Constanta, deci gatuirea se mentine pe tot 800). Daca programul de mentenanta al CFR se mentine la aceiasi calitate ca pana acum, aceiasi calitate care a facut ca la Ramificatia Buciumeni sa se circule cu 70 aproape un deceniu pe linie reabilitata, da, chiar cred ca e utopic.

P.S. Nu intep pe nimeni, mai ales pe tine. Intep deciziile manageriale stupide ale unor politicieni si al unui set de companii in deriva totala care au dus la situatia curenta. Care, uitandu-ma din afara, e un dezastru. Si e un dezastru.

Acum 15 ani CFR-ul nu avea nici un fel de concurenta pe Cluj, Iasi, Suceava, Craiova, Brasov si Timisoara. Nici acum 25 (cand o plimbare cu Antonovul costa cat clasa I la CFR). Trenul circula la program, facea un timp rezonabil, si plangerea principala erau vagoanele tip OSJD-Y invechite. Un tren cu 12 vagoane plin era regula, nu exceptia. Azi mai e cate un sezonier cu 10 vagoane. Rareori mai pleaca un sarpe din Bucuresti, care pana la destinatie se rupe in 3-4 bucati de 3-4 vagoane bucata...

Astazi pleaca boeing dupa atr dupa boeing de la Cluj, Timisoara si Iasi, si CFR-ul, cu vagoane ultra-moderne, pleaca cu 3 vagoane, si-alea goale. Astazi pleaca autocar dupa autocar din Brasov, din Constanta, din Suceava, din Craiova, pe drumuri vai mama-lor si trenurile pleaca cu 3-4 vagoane, si alea goale. Ca chiar si pe DN-uri neretrasate de pe vremea fanariotilor se merge mai repede decat pe CF-ul degradat si in "reconstructie vesnica". Si ma doare ca am bagat 2 miliarde de euro in calea ferata fara rezultat. Nici la calatori, nici la marfa. Ca atunci cand directorul DB iti spune ca se gandeste sa se retraga din Romania, ca nu are cum scoate profit cu viteze comerciale de 19 km/h, si ca atunci cand a intrat scotea 32-33, atunci e grav.

Azi nu mai avem OSJD-Y-uri. Avem vagoane ultra-moderne oferite de CFR Calatori care insa sunt neutilizabile pentru ca avem trenuri care se taraie cu 30 km/h pentru ca cineva cu cap a decis ca e o idee buna sa reconstruiasca liniile sub trafic cu 11 milioane de euro pe kilometru, cu lucrari care dureaza cinci-sapte-zece ani sub trafic (intram in anul 10 cu Bucuresti - Constanta). Dar gatuirile la marfa n-au sansa sa fie rezolvate secolul asta (Predeal, Barnova, Balota...). La dracu, mai puneau 2 milioane pe km si iesea HSR 250 pe amplasament nou la campie...

Socul meu ca "ceva pute" a fost ca dupa reabilitare, in 2012-2014, pe Bucuresti - Brasov am mers in timpul saptamanii, cu IR-ul de dimineata, cu 3 vagoane cu incarcare 50%. Singurul tren la o ora rezonabila pentru afaceri in Bucuresti era... semi-pustiu. La intoarcere, ultimul tren de noapte rezonabil (sosire in Brasov 23:55), la fel, gol. In 3 vagoane 6 pasageri, din care 4 coboriti la Ploiesti. Gari pustii. Autogari pline. DN1 plin ochi. Pentru ca 5 ani cu lucrari continue, intarzieri vesnice, si bataie de joc, i-a alungat definitiv pe toti calatorii. La fel si pe Constanta. La fel si pe Cluj - cine dracu se mai intoarce la tren dupa 6-10 ani de bataie de joc constanta?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

#31
Quote from: frunzaverde on November 12, 2016, 12:39:29 AM
In conditiile astea, este absurd ca cele doua trenuri cu prioritate maxima, pentru care se "face loc" pe infrastructura, fac cu 5 minute in plus in noul orar datorita podului - situatia la pod ar trebui sa fie mai buna, nu mai rea ca anul trecut. Amintesc ca in orarul curent, trenurile de 160 fac pe 800 fac 2 ore zero minute.


Nu stiu ce zici tu ca este absurd, in loc sa faci un lucru foarte simplu, adica sa pui mana sa compari livretul din 2016 cu cel din 2017. Intre Fetesti si Cernavoda trenurile fara oprire si cele farA oprire au timpi identici cu cei de anii trecuti, adica NU AU FOST RIDICATE RESTRICTIILE intrucat INCA SE LUCREAZA.

Si eu iti amintesc ca anul trecut trenurile alea care faceau 2 ore pe mers, in livret erau programate in 2h05'. Deci ia livretul curent si te lamuresti. Chiar si pe CFRCalatori.ro, trenurile alea au fost programate in 2h05' dupa care s-a revenit la 2h00', eu iti spun ceva dar vad ca nu vrei sa pricepi.


Quote from: frunzaverde on November 12, 2016, 12:39:29 AM
Deci au 5 minute intarziere fata de mersul curent.

Fiindca asta vrei tu sa priceapa lumea. Tu nu intelegi ca in 2015 lucrarile pe poduri nu incurcau mersul trenurilor ca in 2016, pentru ca in 2016 acestea au evoluat?

Quote from: frunzaverde on November 12, 2016, 12:39:29 AM

Daca trenurile ajung cand vor ele la CFR, cu o discrepanta de orar de +/- 15 minute, pe o linie care practic e nou construita, datorita a doua restrictii punctuale, inseamna ca managementul de trafic e un dezastru incredibil. Mai exista si o limitare la 72 de trase pe 24 de ore de la aceste doua restrictii punctuale (plus abandonata gara din Fetesti), care e o restrictie extraordinar de drastica (un sfert din capacitatea nominala a segmentului. Si 300 e rezonabil, dar e conservator - avem segmente de linii duble in Europa cu 600 de trase pe 24h).

Aceiasi situatie si cu trenurile de pe Bucuresti - Ploiesti. Sunt operatori care se plang ca nu gasesc trase si CFR se plange de saturatie nedeclarata, dar avem IR-uri care sunt trasate la 38 de minute si ajung in 33-40 de minute pentru ca 'are spatiu', atunci nici macar nu se poate pune problema de aglomeratie pe respectiva linie.

Asta e altceva, buna dimineata. Dar de mersul trenurilor si programarea lor nu se ocupa CFR Calatori, ci cel care da trasa si o coordoneaza.

Quote from: frunzaverde on November 12, 2016, 12:39:29 AM

Deja au inceput sa apara restrictii de 100 km/h pe Bucuresti - Lehliu. Cu toata restrictia la 72 de trase (care, desi nu se aplica de jure pe Bucuresti - Lehliu, se aplica de facto, pentru ca in principiu 90% din trenurile tot la Constanta au destinatie Constanta, deci gatuirea se mentine pe tot 800). Daca programul de mentenanta al CFR se mentine la aceiasi calitate ca pana acum, aceiasi calitate care a facut ca la Ramificatia Buciumeni sa se circule cu 70 aproape un deceniu pe linie reabilitata, da, chiar cred ca e utopic.

Eu cred ca tu ai vazut o poza cu o restrictie pe 50m si acum incepi sa exagerezi. Iti spun eu altceva: timpii pe Bucuresti-Lehliu sunt exact aceiasi, ba pentru prima data vad in livretul 2017 timpi de 55' intre Bucuresti si Ciulnita la unele trenuri, ceea ce este o premiera intrucat acum sunt de 57'.

Si mai vad ca se fac probe intre Bucuresti si Sarulesti la garnituri de 800t, v. max 150km/h, ceea ce spune multe in sens pozitiv.

In ceea ce priveste regimul de mentenanta m 1000 versus m 800, sa stii ca pana de curand m800 a fost favorizata in mod clar, dar de acum incolo se face mentenanta pe ambele , partea proasta e ca se face prin lucrare complexa si nu se repara sau se scot restrictiile imediat.

ALEXCFR

Aveti livretele regionale Brasov ,Constanta,Cluj,Craiova si Iasi 2016-2017

Ionut

Acum o să aveţi surpriza că pentru prima oară... Nu o să vă spun acum exact pentru că acum confirmăm, dar, cu Mersul Trenurilor nou care o să fie acum în decembrie dat, pe anumite rute – şi vorbesc de rutele lungi – o să fie durata scurtată cu o oră cel puţin unde se poate. Deci peste tot unde se poate, cu condiţia ca linia aceea să nu fie sub reparaţie, asta este. Deci ei acum au foile, aţi văzut, ei mi le-au dat chiar când aţi intrat dumneavoastră, dar vreau să le verific şi după aceea o să le împărtăşim oricum... Vorbim de peste o oră pe distanţe lungi. Şi, din nou, se pot face, dar când te uiţi la lucruri sistemic, nu bucată cu bucată şi când te uiţi împreună şi când te uiţi în echipă şi când se uită Infrastructura cu CFR Călători, se pot face.

Buse la Hotnews

mr.L

Quote from: Ionut on November 18, 2016, 07:55:11 AM
Acum o să aveţi surpriza că pentru prima oară... Nu o să vă spun acum exact pentru că acum confirmăm, dar, cu Mersul Trenurilor nou care o să fie acum în decembrie dat, pe anumite rute – şi vorbesc de rutele lungi – o să fie durata scurtată cu o oră cel puţin unde se poate. Deci peste tot unde se poate, cu condiţia ca linia aceea să nu fie sub reparaţie, asta este.

Din pacate a fost deja publicat mersul pe CFR Calatori. Surpriza este intr-adevar fantastica, in ton cu discutia aia haotica si repetitiva... Adica vreo 24 de minute in minus pe Sighisoara-Simeria.

In rest, cresteri de timp peste tot.

alinuttt

Sunt alte surse mai bune decat presa care detin informatii mult mai adevarate/bune... Sunt cateva sanitiere noi(poduri,tuneluri) care ridica timpii de mers... Cand se vor finaliza aceste lurari timpii vor scadea semnificativ. Traseul cu cele mai mari probleme de la noul mers am inteles ca va fi Sibiu-Brasov...

mr.L

Nu, pentru ca dansull vorbeste despre reducere de timp pe rutele pe care nu se lucreaza, deci nu vorbim aici de coridor.
Pentru ca se stie ca in 2017 reducerea va fi mai semnificativa, tocmai pentru ca urmeaza sa se finalizeze, niste lucrari, dar din pacate nu de coridor era vorba aici.

alinuttt

Pe coridor in 2018 vom avea cca 200 km inaugurati dupa cum merg lucrurile...(Simeria-Sighisoara)

nirolf

Între timp spre Brașov se adaugă 2-3 minute la mai multe trenuri, spre Constanța la fel, spre Pitești la fel, până la Titu tot 60 de minute se fac pentru 48 de km. HSR ne lipsește!  :lol:

mr.L

#39
Toate minutele alea în plus se datorează lucrărilor de reabilitare, fie că vorbim de poduri dunărene, fie de Brasov-Predeal.

De exemplu alea cinci minute în plus se regăsesc și acum la unele trenuri care circulă fără oprire pe m800.

Cel târziu de la noul mers 2017-2018, trenurile vor fi programate în sub 2 ore, cele fără oprire, si maximum 2h15' pentru celalalte trenuri care circulă cu 150km/h.

În anii 80' Fetesti-Cernavoda se parcurgea în cca 14', în prezent datorită lucrărilor livretul arată 25'.
După finalizare, timpii scad cu pana la 15', funcție de tren.

Dacă Turcia construia HSR după reabilitarea celorlalte linii, nici până în 2100 nu avea așa ceva.
Noi românii avem o problemă mare, credem că fără să ștergem praful nu putem să dăm cu aspiratorul.
Nu împiedică nimeni statul român să construiască si HSR, si sa si reabiliteze alte linii în același timp, si nimeni nu consideră că cele două strategii concurează.

Nimeni, evident cu excepția celor care nu se pricep.

planiolro

La un moment dat oficiali CFR luasera in considerare introducerea unui tren pe ruta Bucuresti Nord Brasov dupa ora 21:00 undeva in jurul orelor 23:00 plecarea din Bucuresti Nord.....propunere care pana la urma nu s a materilizat..........

Pe vremuri anii 90 ultimul tren era para la 23:30...... acuma de la 21:00 pana la 06:00 nimic......

mr.L

Cred ca daca il baga dupa ora 12 noaptea, poate fi si la rang regio cu opriri putine, cum e perechea aia sezoniera pe Constanta care pleaca la 02.00

Toate orasele mari ar trebui legate intre ele nu doar cu trenuri de prima ora, ci si cu astfel de trenuri de noapte.

planiolro

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/calatorii-cu-trenul-mai-rapide-ministru-ca-pot-fi-intarzieri-stiu-asta-619990

Banuiesc ca reducerea de timp vine in urma lucrarilor de modernizare pe ruta Bucuresti Cluj in vreme ce pe Bucuresti Suceava in urma reducerii numarul opririlor pe traseu.

Odata cu modernizarea caii ferate pe ruta Brasov - Sighisoara - Alba Iulia o fi cineva la CFR care sa aiba in vedere modernizarea liniei Coslariu - Cluj la viteza de 160. Din cate am vazut ar fi vb de aprox 100 km o distanta relativ mica dar beneficiile ar fi imense respectiv interconectarea celui mai mare oras din Transilvania cu Bucurestiul. Banuiesc ca pe o linie ferata la 160 km distanta intre cele 2 orase ar fi parcursa in aproximativ 5 ore ceea ce ar fi o reala concurenta pt avion care ia in medie aprox 3 ore daca e sa includem si timpii de imbarcare/debarcare precum si faptul ca aeroporturile sunt in afara oraselor. 

cristi5

#43
Coslariu-Cluj nu e pe Coridorul IV si scrie in MPGT ca Campia Turzii-Apahida nu se va moderniza la 160 pt ca e teren greu (la fel ca Bucuresti-Predeal).

Modernizari la 160 nu stiu cate vom mai vedea. Oradea-Cluj e prevazuta la reabilitare (+ electrificare) la max 120 (ceea ce cred ca inseamna viteza de pana acum, poate cu cateva variante de viteza)

planiolro

Stiam ca nu era in MPGT dar ma gandeam ca totusi vb de legarea clujului de capitala doua orase cu un potential imens. La urma urmei coridorul IV european in afara de capitala trece doar prin 2 orase importante ale tarii, respectiv Brasov si Constanta.

Nu am inteles de ce Cluj - Oradea este prevazut doar la 120 km?