Stiri si discutii diverse despre infrastructura multimodala

Started by Ionut, October 21, 2016, 08:30:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutam pe acest thread despre diversele proiecte si initiative legate de infrastructura multimodala (intermodala) din Romania. Pentru proiectele care au un grad mare de fezabilitate si sunt importante, facem thread separat.

Ionut

România şi Bulgaria ar putea construi un terminal logistic intermodal

Coordonatorul Naţional pentru Strategia UE pentru Regiunea Dunării (SUERD), Silvia Davidoiu, a participat la Forumul transfrontalier de dezbateri 'Bulgaria şi România în contextul cooperării teritoriale europene', programul evenimentului vizând dezbaterea subiectelor de interes pentru regiune, precum impactul podului Calafat - Vidin asupra economiei locale, transportul de mărfuri pe Dunăre şi dezvoltarea parcurilor industriale ca surse de creştere economică.

''România şi Bulgaria împărtăşesc viziuni convergente când ne dorim ca Dunărea să fie un fluviu care ne uneşte, nu ne desparte. Şi că doar prin conjugarea eforturilor autorităţilor din cele două ţări pot fi depăşite aparenţele blocaje şi atinse obiectivele de interes comun mai eficient, decât dacă s-ar face separat. Ne preocupă, în egală măsură, valorificarea Dunării ca şi coridor de transport fluvial, dar nu numai, având în vedere că Strategia acoperă o multitudine de domenii, pornind de la cele sociale, economice, de educaţie, cercetare, ajungând până la securitate internă', a spus Silvia Davidoiu.

Referindu-se la proiectele viitoare dezvoltate sub cupola SUERD, reprezentantul MAE a menţionat că sunt mai multe idei care au prins contur, exemplificând zona Giurgiu-Ruse, două oraşe unde cooperarea a avansat foarte mult. ''Una dintre aceste idei o reprezintă proiectul-fanion al SUERD, constând în construcţia unui terminal logistic intermodal, proiect care oferă oportunităţi de dezvoltare pentru zonele adiacente de pe ambele maluri ale Dunării', a mai spus ea.

Economica.net

taifun7993

Salutare tuturor

As veni cu propuneri pentru centre multimodale din jurul capitalei dau un exemplu A1 : Zona divertiland METROU-TREN-AUTOSTRADA
A2: CATELU TREN AUTOSTRADA
A3 : TREN,CAMIOANE, GARA LOCUITORI

BERCENI : GARA TREN VAGOANE TIP ROLA

subway

Jaspers a lansat o licitatie pentru intocmire model de contract de PPP pentru terminale multimodale
Din pacate ToR e facut evident cu 'dedicatie' pentru multinationale...
:(

TibiV

http://www.capital.ro/razvan-cuc-un-proiect-vital-e-inelul-zero-al-bucurestiului.html

Quote
Răzvan Cuc, la conferința Capital: Un proiect vital e inelul zero al Bucureștiului

CFR Marfă are posibilitatea să folosească transportul ROLA (Rolling Highway), dar e mai costisitor ca transportul rutier, a declarat ministrul Transporturilor Răzvan Cuc la conferinţa "Transporturi şi Infrastructură 2017", organizată de Capital.

"A fost depus un proiect pe fonduri UE pentru subvenţionarea diferenţei. Am reluat discuţiile cu CFR şi Mediu pentru a urgenta procedurile şi să putem folosi transportul ROLA", a punctat oficialul.

Potrivit acestuia, un proiect vital e inelul zero al Bucureştiului, veriga lipsă pe partea de sud. Astfel, împreună cu CNAIR, se doreşte "iniţierea" acestui proiect de completare a centurii.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Portul Galati a semnat contractul pentru proiectul tehnic al platformei multimodale

Pe 6 martie, Administratia Porturilor Dunarii Maritime (APDM) Galati, in parteneriat cu Metaltrade International si Port Bazinul Nou, a semnat cu asocierea Acciona Ingenieria – Baicons Impex contractul pentru "Elaborarea proiectului tehnic pentru executia lucrarilor de investitii din cadrul proiectului Platforma Multimodala Galati". Valoarea contractului, care va dura patru luni, este de 5,8 milioane de lei (fara TVA) si vizeaza serviciile de elaborare a documentatiei de proiectare pentru cele patru obiective investitionale ale proiectului. Acestea includ cheiul, racordul rutier si feroviar pentru accesul pe platforma multimodala, platforma multimodala si amenajarea zonei de acces la platforma.

Contractul este un pas important in derularea proiectului ,,Platforma Multimodala Galati – Etapa I – Modernizarea infrastructurii portuare", ce implica, in prima faza, inlaturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente si asigurarea conexiunilor lipsa pentru reteaua centrala Rhin – Dunare/Alpi. Aceasta prima etapa, avand ca scop modernizarea infrastructurii portuare situate in zona Portului Bazinul Nou, aflat in limitele Portului Galati, este realizata cu finantare UE in cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Am observat ca in Europa se pune mare pret pe infrastructura multimodala. Poate ar fi cazul si noi sa facem ceva, inclusiv aici pe forum. :D

Ionut

CFR Marfa: Transportul intermodal are nevoie de investitii

"Desi se confrunta cu mari provocari, transportul intermodal din Romania este o oportunitate pentru dezvoltarea viitoare a sistemului de transport de marfa. In prezent, traficul intermodal reprezinta 5% din totalul marfurilor transportate de CFR Marfa, iar din acest total, 2% reprezinta traficul derulat prin terminalele CFR Marfa," a declarat Mihai Manole, Director Operatiuni Material Rulant, in cadrul CFR Marfa, cu ocazia Conferintei pentru Infrastructura, organizata in Alba Iulia, de Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania, in perioada 14-15 martie 2018.

La nivel national, pe segmentul de transport de marfa, transportul rutier are o cota de 61%, in timp ce transportul feroviar are o cota de 14,8%, din care CFR Marfa detine o cota de 6,8% si operatorii feroviari privati, aprox. 8%. Terminalele sunt vitale transportului intermodal, iar la nivel national, reteaua acestora este extinsa, insa, din cauza cererilor scazute si a conditiilor ce duc la aceasta situatie, sunt functionale doar patru terminale intermodale, precizeaza Manole.

Conform CFR Marfa, exista o serie de probleme cu care se confrunta dezvoltarea transportului intermodal. Una din acestea vizeaza durata mare de transport pe calea ferata, in raport cu cel rutier, cauzele acestei situatii tinand de lucrarile de reabilitarea a infrastructurii feroviare pe sectiunile implicate, dar si de intarzieri in procesul de transfer, manipulare, grupare si expediere a containerelor din terminale.

De asemenea, "lipsa subventiilor si a investitiilor in infrastructura terminalelor existente si a conexiunilor aferente acestora pentru a fi utilizate in mod eficient si la capacitate maxima, reprezinta o alta problema. Reabilitatea terminalelor presupune modernizarea cladirilor, a platformelor de depozitare a UTI (unitati de transport intermodal), modernizarea cailor de rulare a macaralelor, a cailor de acces in terminal si a altor facilitati, precum si dotarea terminalelor cu utilaje si echipamente moderne, dar si utilizarea tehnologiilor care au o contributie importanta in procesul activitatilor din terminale," a explicat Mihai Manole.

Este de precizat incurajarea transportului RO-LA, pentru care, din octombrie 2017, Guvernul Romaniei a anuntat alocarea a 10 milioane de lei in sprijinirea demararii programului RO-LA. In acest sens, in februarie, Ministerul Transporturilor, CFR Marfa, CFR SA si CFR Calatori au pus in circulatie un tren-pilot de tip RO-LA pe ruta Terminal Curtici – Simeria – Petrosani – Craiova. Trenul incarcat cu 8 camioane a parcurs intreaga distanta in mai putin de 12 ore.

Pentru dezvoltarea acestui tip de transport, CFR Marfa a depus la inceputul acestui an un dosar de solicitant pentru obtinerea finantarii nerambursabile din Fondul pentru Mediu, in cadrul Programului RO-LA. In prezent, CFR Marfa detine 160 de vagoane destinate transportului RO-LA (vagoane seria Saadkmss), insa doar 44 sunt in functionare, restul fiind scadente la mentenanta.

ClubFeroviar.ro

Ionut

12 organizatii solicita adoptarea Directivei revizuite privind Transportul Combinat

Inaintea Conferintei la Nivel Inalt a Comisiei Europene privind Transportul European Multimodal de Marfa care va avea loc in Sofia, la 20 martie, UIP, alaturi de alte 11 organizatii care reprezinta transportul rutier sau pe cale navigabile, din cadrul Aliantei IAM, au semnat un document de pozitie cu privire la revizuirea propusa de Directiva privind Transportul Combinat. Astfel, organizatiile solicita Parlamentului European si Consiliului sa adopte propunerea de modificare menita sa clarifice anumite aspecte.

Organizatiile sunt de parere ca noua propunere de revizuire a Directivei privind Transportul Combinat ofera motive suficiente pentru incurajarea transportului combinat pentru a putea avea o retea de transport si logistica mai eficienta din punct de vedere a resurselor. ,,Sustinem un transport multimodal in care cea mai mare parte a calatoriei sa se faca pe calea ferata, cai navigabile interioare sau maritime si doar pentru prima si ultima parte din calatorie sa se foloseasca transportul rutier. Directiva privind Transportul Combinat modificata va crea premisele unor servicii de transport de marfa intermodal si multimodal eficiente care sa ofere conditii egale tuturor modurilor de transport", au declarat organizatiile printr-un document de pozitie comun.

Propunerea Directivei privind Transportul Combinat ofera o baza buna pentru incurajarea utilizarii transportului multimodal. Totusi, pentru a atinge obiectivele schimbului modal, trebuie abordate si ale provocari. Reducerea dezavantajelor competitive pe care le resimte transportul feroviar, maritim si pe cai navigabile interioare, dar si imbunatatirea legaturilor transfrontaliere vor consolida si mai mult transportul multimodal si, odata cu el, pe cel combinat. Pe langa stimulentele nationale ale propunerii, multimodalitatea ar trebui sa fie puternic sustinuta de urmatorul Mecanism de Interconectare a Europei.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Gopet, o companie bulgară de transport şi logistică a lansat un tren care leagă România şi Polonia

Grupul, cu sediul central la Sofia, are în România 90 de angajaţi şi afaceri de 191 milioane de lei. Compania de transport şi logistică Gopet România, parte a grupului Gopet cu sediul central în Bulgaria, a lansat un serviciu de transport intermodal prin intermediul unui tren care leagă Oradea de terminalul Spedcont, care se află în apropierea biroului companiei din oraşul polonez Lodz.

ZF

Ionut

Fonduri europene în valoare de 34 milioane de euro pentru infrastructura intermodală din porturi

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică o propunere de modificare a Anexei la Ordinul ministrului Transporturilor nr.1532 din 17.10.2019 privind Schema de ajutor de stat pentru realizarea de investiții în infrastructura portuară și în infrastructura locală intermodală/ multimodală, aferentă Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020). Această modificare este menită să-i ajute pe operatorii portuari să beneficieze de finanțare nerambursabilă pentru realizarea de investiții in infrastructura portuară, cu scopul de a contribui la creșterea volumului de mărfuri manipulate în porturile maritime si interioare. Bugetul total estimat pentru investițiile în infrastructura portuară este de 729.950.000 de euro, din care prin Fondul de Coeziune se vor asigura 328.015.000 de euro și prin Fondul European de Dezvoltare Regională – 292.442.500 de euro), restul urmând să provină de la bugetul de stat și bugetele locale.

Pe de altă parte, bugetul total estimat alocat pentru investițiile în infrastructura locală intermodală/multimodală este de 40 milioane de euro, din care prin Fondul European de Dezvoltare Regională se vor asigura 34 milioane de euro). "Schema de ajutor de stat va contribui la creșterea volumului de mărfuri manipulate în unități intermodale și porturi, urmărind creșterea economică și o utilizare și funcționare mai eficiente ale rețelei transeuropene de transport", se arată în referatul de aprobare a actului normativ, semnat de directorul general al Direcţiei Generale Organismul Intermediar pentru Transport, Cătălin Costache.

Schema de ajutor prevăzută de proiectul de act normativ va intra în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial al României şi se va aplica până la data de 31 decembrie 2020, cu posibilitatea prelungirii până la 31 decembrie 2022. Ajutoarele în cadrul schemei se pot plăti până la data de 31 decembrie 2023. Ministerul Transporturilor estimează că vor fi patru beneficiari de ajutor de stat pentru investițiile în infrastructura locală intermodală/multimodală. Pe de altă parte, numărul estimat de beneficiari de ajutor de stat pentru investițiile în infrastructura portuară este de 100.

ClubFeroviar.ro

alecu26

Drumurile noastre POATE;

tom_sawyer

Preşedinte Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache, a semnat vineri contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate privind Nodul Intermodal Bucureşti-Ilfov.

Nodul Intermodal București-Ilfov va fi amplasat la Moara Vlăsiei şi va avea două terminale cargo (feroviar şi rutier), un parc logistic (spaţii pentru depozitarea mărfurilor) şi posibil o staţie CFR pentru călători.

Studiul de fezabilitate va fi realizat de TPF Inginerie SRL, iar valoarea contractului este de 3.582.650,09 lei, fără TVA.

https://clubferoviar.ro/nodul-intermodal-bucuresti-ilfov/

Anunt de participare: [CN1009028] Servicii de Proiectare - ACTUALIZARE STUDIU DE PREFEZABILITATE ȘI STUDIU DE FEZABILITATE pentru obiectivul - BUCHAREST ILFOV MULTIMODAL HUB - BIMH



Mat_Fr

Pe SSC a aparut un articol cu proiectul CJ Ilfov pt nodul multi-modal de la Moara Vlasiei , in care avem o proiectie a conectarii noului terminal de la Otopeni rutier cu A0 si A3 si feroviar cu noua linie.



sursa:
https://www.agendaconstructiilor.ro/files/infrastructura/bimh-nodul-intermodal-de-la-moara-vlasiei-va-costa-120-de-milioane-de-euro.html