[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

__dir

Pentru cei ce au treaba in zona Victoriei si nu vor sa plateasca 9ron/15min, la spitalul Sanador (subteran) se poate parca contra cost 4ron/30min (Sevastopol).

voicul

In zona Promenada, pe banda 1 din Barbu Vacarescu nu a fost niciodata zona de parcare, desi mereu au fost parcate masini.

Mai nou, politia locala chiar vrea sa demonstreze ca banda 1 este pentru circulatie. Asa ca rarele masini care le-am mai vazut parcate pe acolo aveau si o masina de politie in spate.
Cred ca asteapta pana cand vine proprietarul sa isi ridice si amenda.

nirolf

Din păcate măsurile astea nu prea sunt eficiente, acolo după ce a plecat echipajul vin alții și parchează. Pe Buzești a fost la fel, cât au patrulat cu girofarul aprins nu s-a mai parcat, acum sunt tot timpul "avariați". Dacă pleacă jumătate de oră găsesc 4-5 parcați și după ultima hotărâre judecătorească cei de la locală nu mai au voie să lase amenda în geam, trebuie să-i păzească mașina dacă vor să-l amendeze. Stupid, dar asta e țara. Singura sperietoare care a funcționat la noi a fost ridicatul mașinilor, dar cum era de așteptat nu se grăbește nimeni să reia această activitate.

Earthchild

Quote from: __dir on May 09, 2017, 09:54:15 PM
Pentru cei ce au treaba in zona Victoriei si nu vor sa plateasca 9ron/15min, la spitalul Sanador (subteran) se poate parca contra cost 4ron/30min (Sevastopol).

4 lei jumatatea de ora este jaf curat, in situatia in care in parcarile subterane din centru tariful este la jumatate, 4 lei/ora. Fraier e cine da.
Am mai fost pe la Sanador, cand parcarea pentru clienti era inca gratuita si am vazut si "administratorii" parcarii supraterane "amenajata" cu pamant batatorit. Aceiasi baieti bruneti pe care ii gasesti ilegal peste tot in centru.

dr4qul4

Nu este 4 lei jumatate de ora. Este 18 lei pt 30 min. 36 de lei pe ora.  Este o afacere.
Daca nu iti convine nu te obliga nimeni sa parchezi. Eu nu am parcat niciodata la ei, dar dpdm de vedere pot pune ce tarif doresc. Tariful este afisat mare la intrare. Daca nu casti ochii, casti punga.
Si parcarea lor e mai mereu plina.
Sunt multi care au treaba acolo, si care nu vor sa caute un loc de parcare, asa ca se duc acolo.
Cand dai 100k euro pe o masina, ti se cam rupe de 100 de lei dati pe parcare.

Eu astept ziua in care toate locurile de parcare din centru vor fi taxate (chiar si cu 1,5 lei pe ora). Plata sa fie cu automat sau prin sms. Iar unde nu e voie sa parchezi, sa primesti amenda instantaneu. masina e un moft.
Dar pana atunci ajungem iar la decizii imbecile, prin care politia locala nu are voie sa-ti lase amenda in geam, dar ti-o poate amenda in mana. Adica trebuie sa te astepte cu orele.

Inteleg ca politia locala sa nu aiba voie sa ridice o masina. Si nici sa dea puncte de penalziare. Dar sa poata da amenda fara punct de penalizare.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

__dir

Pe 13 Septembrie intre hotel Marriott si sos. Panduri, este interzisa parcarea pe prima banda (sensul spre Sebastian). Zilnic vad pe cei de politia locala.

@Earthchild, normal, parcarea e scumpa in zona oricum ai da-o, dar ce alternative sunt? Inca mai folosesc tramvaiul 1 :)

Earthchild

Quote from: dr4qul4 on June 23, 2017, 12:57:56 PM
Eu astept ziua in care toate locurile de parcare din centru vor fi taxate (chiar si cu 1,5 lei pe ora). Plata sa fie cu automat sau prin sms.

Si eu astept, dar n-ai cu cine. In orase gen Brasov s-a putut asta. Si inca de ani buni.
Dar noi... suntem la sud de Carpati. Langa feude mai mari (Teleorman) si mai mici (Voluntari).

dr4qul4

Chiar crezi ca are vreo legatura ca esti la sud de Carpati? Eu unul nu o vad.
In Sibiu poti parca gratis la cateva sute de metri de piata centrala.
Iar Brasovul nu e cel mai bun exemplu. Or fi locurile din centrul vechi cu taxa, dar sunt extrem de putine.
Exemplu bun este Oradea.
Totusi, solutiile aplicate cu succes in orase de 100-200k nu vor avea acelasi randament in Bucuresti. Aici e nevoie de o solutie radicala. Problema e ca legile noastre sunt facute in sprijinul "infractorului": poti parca pe interzis si sa scapi de amenda, poti merge cu viteza +50 sau trece pe rosu si sa nu patesti nimic sau chiar poti parca pe linia de tramvai si nimeni nu iti poate muta masina din loc.
Avem o justitie de rahat si ne mintim zilnic ca functioneaza.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

#68
Legile nu sunt făcute de "justiție", ea doar le aplică. Iar conducătorii sunt oglinda societății, că nu degeaba zic primarii că nu vor să ridice mașini pentru că "este o măsură nepopulară". Nu zău!  :lol: Aceiași conducători care sub-finanțează poliția (rutieră), care votează legi ambigue ca să existe portițe pentru "descurcăreți", care interzic radarele automate pentru că nu poți să le dai șpagă sau să le fluturi legitimația. Și ghici ce, și primarii și parlamentarii sunt aleși de popor, nu de UE și nici de justiție.

dr4qul4

Justitia este cea care ia unele decizii inexplicabile. Cum sa spui tu ca cineva nu poate fi sanctionat pentru ca PV a fost semnat de altcineva decat de cel care a constatat contraventia?
Justitia trebuie sa judece in litera si spiritul legii.  Poate litera e ambigua, dar spiritul e limpede.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

Problema e că ei citesc legi și aia iese, dacă așa scrie la lege:

QuoteDecizie definitivă dată ieri de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Completul competent să judece recursul în interesul legii: Poliția Locală nu are voie să oprească mașinile în trafic.

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat un recurs fiind pronunţată următoarea soluţie:

Admite recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului şi, în consecinţă, stabileşte următoarele:

În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 şi art. 105 pct. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin raportare la dispoziţiile art. 7 lit. h) din Legea poliţiei locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, doar agentul constatator din cadrul poliţiei rutiere are competenţa de a solicita proprietarului sau deţinătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identităţii persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relaţiilor solicitate. Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă.

Până acum, șoferii sancționați de agenții de la Poliția locală s-au adresat instanțelor de judecată, contestând amenzile primite. Dar,instanțele de judecată nu aveau o poziție unitară în ceea ce privește înterpretarea și coroborarea celor două legi care reglementează acest domeniu, și anume, OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, respectiv, Legea 155/2010 privind organizarea și funcționarea Poliției locale. Ca urmare, în cauze identice, instanțele au dat decizii diferite, fie în favoarea șoferilor, fie în cea a polițiștilor locali.

ÎCCJ, chemată să facă lumină

Sesizat în acest sens, recent, Avocatul poporului s-a adresat adresat Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ), cu un recurs în interesul legii, pentru interpretarea şi aplicarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Uite de ex OUG 195/2002, dacă acolo scrie clar:

QuoteArt. 39

Proprietarul sau detinatorul unui vehicul este obligat sa comunice politiei rutiere, la cererea acesteia si in termenul solicitat, identitatea persoanei careia i-a incredintat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice.

Ce să facă justiția dacă scrie negru pe alb "Poliția Rutieră"? Cât de complicat era să modifice și aici când au dat legea pentru Poliția Locală? Sau în cei 7 ani de când e legea aia?

dr4qul4

Asta e o interpretare a unui judecator pe care l-a durut la basca. Dupa aprecierea lui nici SAS-ul/(SPIR)nu ar putea opri pe cineva in trafic si nici SRI-ul nu ar putea cere informatii despre proprietarul masinii. Pentru ca nici ei nu sunt politisti rutieri.

Uite cel mai bun exemplu:
- parcarea de resedinta se plateste la primaria de sector
- in cazul in care cineva ti-l ocupa, trebuie sa suni la politia locala, care e responsabila cu amendarea acelui individ.
- ti se pare normal (= in spiritul legii) ca politistul local sa fie nevoit sa astepte proprietarul masinii care a blocat un loc de parcare?

Tu spui ca e vina exclusiva a parlamentului. Ai luat in calcul ca in ministerul de interne si in ministerul justitiei avem si magistrati detasati? Sau ca, pentru elaborarea acestor legi s-a cerut aviz consultativ (sau poate chiar obligatoriu) de la asociatiile de magistrati si politisti (CSM, procuratura) ?
Nicaieri in lume, legile nu merg in detalii extreme. Judecatorii au o libertate de decizie, deoarece nu exista o solutie universal valabila.
Eu inteleg diferenta intre politia rutiera MAI si politia locala rutiera in felul urmator: cea de-a 2 sa nu aiba voie sa te opreasca in trafic DECAT la cererea unui organ MAI. Dar cand esti cu masina stationata, sa te poata amenda.

Oare "caracatite" pot pune politistii locali? Nu de alta, dar angajatii kaufland o pot face.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

dr4qul4, calmeaza-te si reciteste ce ai scris. Legea nu e interpretabila dupa cum ai chef, ci dupa cum e scrisa: doar politia rutiera te poate opri in trafic, nu soacra-ta si nici preotul din colt.

De asemenea angajatii Kaufland nu pot pune nimic pe domeniul public, in schimb pot bloca roti daca parchezi aiurea pe proprietatea magazinului. Politistii locali nu o pot face decat la cererea si cu acceptul proprietarului, altfel nu au voie sa intre pe proprietatea cuiva si sa imparta pedeapsa divina.

Nicaieri in lume legile nu merg in detalii extreme, dar ceea ce nu e specificat in lege nu e interzis si nu e pedepsit de lege. Insa in alte locuri in lume legea nu e facuta de o secretara ajunsa parlamentar, ci de consilieri cu pregatire juridica serioasa.

dr4qul4

QuoteDar,instanțele de judecată nu aveau o pozitie unitara......Ca urmare, în cauze identice, instanțele au dat decizii diferite, fie în favoarea șoferilor, fie în cea a polițiștilor locali.
Daca tu spui ca judecatorul nu are posibilitatea sa judece in spiritul legii, atunci cum explici ca, pt aceeasi cauza, am acut solutii diferite?

Dar stai..de fapt, asa cum paznicul de la kaufland poate sa iti blocheze roata pt parcare neregulamentara, asa si paznicul primariei poate sa o faca, sau sa te amendeze. Doar ca nu are voie sa ceara identificarea masinii.
Tu înțelegi ridicolul situatiei? te poate amenda, dar trebuie sa te astepte ca un catel.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

Ce face paznicul de la Kaufland e o chestie care tine de proprietatea privata, pe drumuri publice nu ai aceleasi restrictii si nu se aplica automat aceleasi legi. Da, legea e ridicola, dar nu poti aplica o lege "cu spiritul" ca poti sa o interpretezi cum vrei si asta e mai rau decat sa fie neaplicabila. Dar daca faci analogii care nu exista intre proprietatea privata si drumul public, problema nu e doar legea, e si spiritul carcotelii.