Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

^ A3 a fost făcută cu bani de la buget.
Dar regula UE are și scopul de a forța un pic mâna guvernelor. În teorie, știind că nu te mai poți atinge câțiva ani de o investiție, se presupune că vei fi obligat să o faci de la început pe unde trebuie, cum trebuie, și dimensionată să acopere nu doar cerințele de azi, ci și din anii următori. Cel puțin așa ar trebui să funcționeze ideea, dar nu merge peste tot, unii încă se încăpățânează să proiecteze giratorii din bidoane în cele mai aglomerate intersecții.
Ar mai fi probabil și faptul că normal e să lași mai întâi să se consume garanția lucrării și abia apoi să umbli la ea.

JohannDB

#31
Quote from: interesantul on November 28, 2016, 08:35:05 AM
...........Parcările sunt cam mici... mai trag o benzinărie si nu mai ai loc sa arunci un tir, nimic pe acolo.......

Privind la cele scrise de "interesantul", și după ceea ce am trăit pe rețeau germană de autorstăzi, am de semnalat căteva aspecte....
   La noi, nici una din parcările de pe autostrăzi, nu am văzut să aibă o bandă DEDICATĂ pentru transporturile grele și agabaritice, care bandă semnalizată ca atare , să fie exclusiv pentru agabaritice ; această bandă, este prima cum se intră în parcare (în Germania) și are lungimi considerabile (300-400 m). Pe această bandă nu are voie să tragă nimeni "la pauză", dar datorită înghesuielii, când ajungi dimineața la parcare, te apuci și pur-și-simplu trezești oamenii ; le dai 10 minute pentru a elibera banda, iar dacă vreunul "nu are chef" chemi poliția, care are grijă și de "premierea" celor "fără chef"....
  Tot la noi, până-n prezent, nu am văzut la vreo parcare să aibă între prima bandă a parcării și autostradă un zid / perete / mal de pământ cu rol de protecție antifonică, față de vuietul creat de vehiculele aflate în mers pe autostradă și credeți-mă că nu-i chiar "funny" să faci un weekend la 5-10 m de trafic... Și aici fac o paralelă cu autostrăzile germane, care nu toate au acest zid / mal antifonic, dar sunt relativ puține, cele care nu au....
   

CristiM

#32
^
Autostrazile si implicit spatiile de servicii de pe autostrazile de la noi, sunt  inspirate  din spatiul germanic - Germania, Austria ...

In Franta nu vezi aceste tipuri de parcari! La francezi sunt numite : Aire de/des ..... ! Dpmdv sunt cele mai reusite, plecand de la amplasament, gandite exact pentru recreere, suficient de departe de A, iar ceea ce mi-a placut cel mai mult, nu am gasit 2 parcari sa aiba aceiasi organizare/arhitectura peisagista/pozitionare, pur si simplu nu seamana una cu alta!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

Ionut

#33
Din actualele spatii de servicii se pot "desprinde" noi zone care sa ofere si cazare, oarecum mai ferite. Poate e o idee buna sa se faca aceste spatii extinse pe noua lege PPP... Autoritatile locale vin cu terenul, investitorii privati cu niste bani pentru un hotel sau pensiune mai mare si un restaurant serios! Si uite asa castiga toata lumea.

Dar iti trebuie initiativa, putina munca de convingere, niste efort sa gasesti un investitor si munca sa faci un proiect! La ce foame de spatii de servicii civilizate este acum pe A1, cu putin efort si inteligenta cred ca aceste investitii vor avea profitabilitate maxima. Ne inghesuim ca vitele in cotinețe ca sa ne luam un sandwich si mergem la buda in spatii neintretinute sau la toalete mobile (ca "ecologice" nu le poti numi).

Doua exemple - Norton Canes si Wetherby




Ionut

În ceea ce priveşte amenajarea de toalete pe Autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti, directorul general al CNAIR a spus că la începutul anului viitor vor începe lucrările, deoarece consorţiul care a câştigat licitaţia nu a prezentat scrisoarea de garanţie timp de 6-7 luni.

"Este un contract semnat în luna ianuarie cu un consorţiu. Înainte de a da ordinul de începere pe orice contract trebuie să se prezinte scrisoarea de garanţie bancară. Aproape 6 luni, 7 luni, poate chiar mai mult, nu a fost capabil să aducă această scrisoare de garanţie. Am fost la un pas să reziliem acest contract. Într-un final, în luna octombrie, a venit cu o scrisoare de garanţie valabilă. Am acceptat-o, am dat ordinul de începere şi în cursul anului viitor, la început, vor debuta lucrările'', a spus acesta.

Homor a adăugat că aceste lucrări ar fi putut fi executate şi în regie proprie, iar acest lucru chiar a fost avut în vedere la un moment dat, când s-a luat în calcul şi varianta rezilierii contractului încheiat cu consorţiul. "Da, am fi putut executa lucrările şi în regie proprie. Regionala din Bucureşti ar fi avut logistica şi personalul necesar. Acesta a fost şi motivul pentru care am vrut să reziliez contractul. I-am ţinut la discuţii aprinse în sensul că 'Domnilor, s-a terminat cu joaca! Ori aduceţi scrisoarea de garanţie ori reziliem' şi în momentul ăla au prezentat o scrisoare de garanţie. Chiar făcusem un plan cu regionala Bucureşti ca să preia proiectul şi să îl finalizăm noi", a afirmat el.

Capital

yetiman

Apropo de asta, ar trebui sa le reaminteasca cineva ca si pe A3 Campia Turzii - Gilau spatiile de servicii NU sunt executate, iar licitatia pentru ele a fost anulata. Ar fi foarte bine sa se apuce de ele in regie proprie si sa nu mai piarda timp cu licitatii. DRDP Cluj a aratat ca poate face lucrari mult mai complexe decat un spatiu de servicii.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

^^ autostrazile sunt drumuri rapide, nu sa faci pipi sau sa stai la cafele . .  :lol:
Cu tot cu oprirea la WC sau la cafea ajungi sa faci mai mult pe autostrada decat pe DN, asa ca, pentru a pastra avantajul autostrazilor, nu se mai fac spatii de servicii.  :D :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

CristiM

@vancouver

ai dreptate !!

stii cat dureaza un minut? depinde de care parte a usii de la toaleta esti !!    :lol:

... uite asa te prinde radarul cu 200km/ora  pe autosrada, fara sa inteleaga ca de fapt nu esti un teribilist ci doar ai o problema fiziologica ....   :D
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

__dir

Recent am putut si eu testa spatiile de servicii/benzinarii de la noi si din Ungaria si Austria:
- la noi - 3 ecologice aproape pline, noroc ca e iarna si nu put , iar vechile toalete zac abandonate (inchise). Petrom Dobra  poate fi considerata o toaleta de lux
- in afara - cu sau fara cost, dar curate

@ionut, cum adica au stat 6-7 luni pentru o scrisoare? nu existau niste termeni clari in contract?

Ionut

Pai ma intrebi pe mine degeaba. CNAIR trebuie sa zica de ce au asteptat 6 luni dupa scrisoarea de garantie bancara. Probabil ca nu au fost solvabili si bancile i-au cam flituit pana cand au adus garantii suplimentare. Cine stie. Doar ei stiu.

Goldmund

#40
Quote from: Ionut on November 28, 2016, 12:00:24 PM
Din actualele spatii de servicii se pot "desprinde" noi zone care sa ofere si cazare, oarecum mai ferite. Poate e o idee buna sa se faca aceste spatii extinse pe noua lege PPP... Autoritatile locale vin cu terenul, investitorii privati cu niste bani pentru un hotel sau pensiune mai mare si un restaurant serios! Si uite asa castiga toata lumea.
...........

Doua exemple - Norton Canes si Wetherby
......



Dupa cum stii, exista trei feluri distincte de spatii servicii pentru autostrada:
- parcari plus o toaleta mica
- parcari, statie de benzina, plus motel cu restaurant autoservire, toalete curate, "mama si copilul", loc de joaca pt. copii, chiar dusuri
- asazisele "Autohof", mult  mai mari, insa nu apartin de autostrada, dar sunt in apropierea unei autostrazi/sosea rapida, usor de ajuns.
doar un exemplu:

Macar ultimele sa apara si in Romania, tocmai pentru ca sunt investitii private...

Ionut

^ Sunt nenumarate exemplele din Europa... O fi chiar asa de greu/complicat sa vedem si la noi astfel de spatii? Mai ales ca avem acum legea PPP. Mi se pare ca investitia este perfecta pentru asa ceva.

Ionut

Dezolare pe Autostrada Deva - Orăştie: grupurile sanitare din refugii
au rămas închise şi se afundă în mizerie


Un peisaj dezolant îi întâmpină pe şoferii care opresc în parcările Autostrăzii Deva – Orăştie. Într-unul dintre aceste refugii, locurile grupurilor sanitare închise au fost împânzite de gunoaie, care atrag câini maidanezi şi şobolani. În refugii au fost amenajate două băi, însă acestea au rămas închise. Zona din vecinătatea lor este împânzită de gunoaie, care atrag câinii maidanezi, dar şi şobolani. ,,Ne cerem scuze, toaleta este închisă. Mulţumim pentru înţelegere", a fost mesajul lăsat pe uşile grupului sanitar, atât în limba română, cât şi în limba engleză, în care le sunt oferite explicaţii şoferilor. ,,Următoarea toaletă este la 24 de kilometri", este o altă informare lipită pe pereţii grupului saitar.







Adevarul

rio tinto

#43
Acele Welcome Centers pe Interstate-urile americane. Ti-e mai mare dragu sa te opresti la o cafea, te uiti pe niste harti, mergi la baie, chiar daca nu ai nevoie  :lol:; apoi mananci ceva, stai afara pe o bancuta, cumperi un suvenir, alimentezi...






Eu ma opream la toate, mai ales ca erau prezente in special dupa trecerea intr-un alt stat. Au vending machines, picnic areas, unele chiar si cu cazare. Restaurantul si gift shopul nu lipsesc. Baile impecabile si tot landscapingul din jurul acestor Welcome Centers / Visitor Centers / Rest areas / e de vis. Acestea devin o atractie turistica in sine, o introducere.
Eu ma gandesc serios la parcarea de scurta durata de pe A10 intre nodul Sebes si Alba Iulia Sud, ceva frumos trebuie facut acolo, belvederea orasului e uluitoare, muntele in spate iar inainte urmeaza 2 iesiri la mititelul oras care e din ce in ce mai turistic se pare. In plus, cred ca vor face acolo o iesire neoficiala locala gen A1 la Pianu de Jos, pe care, ciudat, google maps o ia in calcul la crearea de rute.




rio tinto

Salut,

Pe A10 intre Sebes si Alba Iulia Sud va fi construita o parcare pe termen scurt iar inainte de Teius un spatiu de servicii. Care e diferenta dintre cele doua?