Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Poate se inspira CNAIR si vedem licitatiile in urmatorii 10 ani! >:(
Treceti peste titlul pompos, probabil tras de par.




Investiție de cinci milioane de euro:
Cea mai modernă și securizată parcare din Europa de Est va fi realizată pe șoseaua de centură a Lugojului


Firma ,,Ausnit, Olariu și Asociații" va realiza, pe șoseaua de centură a municipiului Lugoj, cea mai modernă și securizată parcare pentru camioane și vehicule comerciale din România. Firma lugojeană, la care este acționar și fiul marelui industriaș interbelic Max Ausnit, a obţinut o finanţare europeană de cinci milioane de euro pentru un proiect care prevede, în prima fază, modernizarea și extinderea actualei parcări de pe centura Lugojului, realizată în anul 2012, precum și construirea a trei noi spații de parcare, clasificate la 4 lacăte de securitate. Proiectul include, de asemenea, implementarea și utilizarea operațională a sistemelor de transport inteligente (STI) pentru serviciile de informații referitoare la spații de parcare sigure și securizate.

Astfel va fi optimizată utilizarea spațiilor de parcare, iar șoferii sau societățile de transport vor avea posibilitatea să ia mai ușor decizia asupra momentului și locului potrivit pentru staționare. Un alt obiectiv al proiectul prevede realizarea unor studii pentru realizarea a două noi parcări sigure și securizate pe autostrada A1, în zona Traian Vuia.

La finalul  investiţiei, parcarea de pe șoseaua de centură a municipiului Lugoj va fi cea mai mare și sigură din Europa de Est. "Ne dorim să construim un punct de plecare, un model pentru cei care sunt interesați de domeniul transporturilor rutiere. Avem prevăzute, pe lângă construcția efectivă a celor patru parcări securizate, și demararea unui amplu studiu care să ne ofere atât o perspectivă legală cât și una tehnică asupra modalităților de a dezvolta acest tip de investiții. Un alt obiectiv important al proiectului este crearea unui soft disponibil pentru transportatori care să le ofere informații precise despre rețeaua de parcări securizate pe care le pot găsi pe rutele lor", a spus, cu prilejul lansării proiectului, Daniel Gabriel Olariu, managerul firmei ,,Ausnit, Olariu și Asociații", care este și vicepreședinte al Organizației Europene a Parcărilor Securizate (ESPORG).

Valoarea totală a proiectului este de 5 milioane de euro, din care 4,25 de milioane de euro reprezintă finanțarea Comisiei Europene, iar 750.000 de euro contribuția firmei lugojene.

Ziua de Vest

adiarc

Trecem peste titlu,dar cea mai modernă ar fii trebuit sa includă spații pt concesionare,exclusiv catre moteluri,restaurante,Fast-food-uri si locuri curate si sigure (altele decat acele moteluri/hoteluri ),unde sa poti face un dus ca lumea(daca nu vrei sa te cazezi ci doar sa-ți dai refresh),contra-cost la un preț normal dar nu exagerat de ieftin,ca sa selecteze clientela(cum e si prin alte locuri de genul 2-3 euro ).

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Bravo Victor pentru intrebare! :cheers:




Catalin Homor:  Pe A3 in 2015 a fost scos la licitatie un calup cu principalul obiect realizarea acestor spatii de servicii. In luna ianuarie am semnat contractul cu un grup, un joint-venture. O faza incipienta in derularea unui contract este aducerea scrisorii de garantie de buna executie, in cuantum de 10%. Nici pana astazi acest joint-venture nu a avut capacitatea sa aduca aceasta scrisoare de garantie bancara, drept pentru care am initiat procedura de reziliere. Acel contract va fi denuntat si pentru a nu pierde timpul cu alte licitatii, vom realiza noi, in regie proprie, acele spatii de servicii de pe A3. Benzinariile, dupa ce avem finalizate spatiile de servicii, pot fi scoase in paralel pe o procedura pentru concesionarea acestor spatii.

Catalin Homor:  Din punct de vedere al executii lucrarilor, s-ar putea ca de la sfarsitul anului viitor sa avem benzinarii. Catalin Homor:  Ele au fost scoase la licitatii in 2015, dar s-a intamplat ca acest castigator sa nu fie capabil sa duca la sfarsit acest contract. A trecut un an cu licitatia, a mai trecut un an cu acest joint-ventura care este in incapacitate. Acestea sunt rezultatele unei proceduri de achizitii.

Hotnews

Io

Nu pricep: CN-asta face un joint venture cu X pentru spatii de servicii. Ce anume? Care e scopul JV-ului?
Terenurile sint ale CN-asta? Bun, nu e mai simplu si mai ieftin sa cheme la licitatie distribuitorii de combustibili? Isi fac ei singuri spatii, parcari, alte servicii, isi iau ei avizele pentru apa, curent, mediu, au tot interesul, se bat intre ei pentru piata, chiar nu e treaba lu' alde Goga si-alalalt, cum il cheama, flatulentu'.
Si locatiile spatiilor astora nu trebuiau gindite in proiect? Sa trebuiasca sa iesi de pe autostrada ca sa alimentezi chiar e de coma neuronului.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Cosminescu

Nu cred ca CN-ul a facut un Joint Venture cu cineva. CN-ul a semnat un contract cu un grup de firme: un JointVenture format din firma X si Y care aveau niste obligatii pe care nu au fost capabili sa le realizeze.

Io

Un JV se face cu un anumit scop. In general el nu exista pentru terti, unul dintre Ventureri va face aia, altul va face aia, unul va tine contabilitatea, va reprezenta juridic, va distribui profitul/pierderile conform contractului de JV. Asta e legea.
Repet intrebarea: la ce a avut nevoie CN-... de un partener/venturer?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Cosminescu

Pai nu e clar? Ei au fost castigatorii licitatiei:

Catalin Homor:  Pe A3 in 2015 a fost scos la licitatie un calup cu principalul obiect realizarea acestor spatii de servicii. In luna ianuarie am semnat contractul cu un grup, un joint-venture.

vancouver

Asadar intrebarea ta @Io este gresita. Nu a existat un joint venture intre CNADNR si diverse firme, ci doar intre ele mai multe firme au creat un JV, iar acest JV a castigat licitatia pentru constructia spatiilor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

__dir

Sunt pe alta lume cei din CNXXXX, nu le pasa. Ce e asa greu sa faci o licitatie publica direct cu marii distribuitori si cu un numar limitat de statii / companie.

Nu cred ca le ia mai mult de 2-3 luni sa faca statiile, dar astia ne duc la un an :)))

Cosminescu

Se pare ca problema s-a rezolvat prin... Aducerea de toalete ecologice:

http://www.tion.ro/problema-toaletelor-de-pe-autostrada-a1-va-fi-rezolvata-total-pana-la-finalul-anului/1732174

@__dir : In articolul de mai sus mai e o informatie care mie nu imi era  cunoscuta. Se pare ca nu se pot organiza licitatiile de care vorbesti tu pana cand nu expira garantia pentru lucrari:

,,Staţiile mobile au fost montate pentru că lucrările de construcţie sunt încă în garanţie, nu se poate scoaterea la licitaţie a spaţiilor respective, doi ani sunt aceste închirieri pe spaţii mobile. Tot în doi ani şi toaletele vor putea fi preluate de aceştia care vor realiza aici benzinării, hoteluri, moteluri, dar şi să administreze toaletele", a mai declarat Simion.

Si pe Sibiu-Deva, pe toate segmentele sunt inca in garantie lucrarile, astfel incat nu se pot organiza licitatii pentru benzinarii?

vancouver

Este o interpretare româneasca a unei reguli UE. Ea spune ca timp de x ani (5 sau 7) dupa finalizarea investitiei nu este voie sa se intervina asupra ei, altfel UE POATE sa retraga banii. Evident ca poate, nu trebuie. Si asta s-ar intampla evident numai daca de ex. luam bani europeni ca sa facem o lucrare si dupa 2-3 ani ne dam seama ca nu este bune si o darâmam, facem altceva. Scopul este asadar evitarea risipei banilor. IN NICI UN CAZ norma europeana nu se refera la vreo interdictie de  A DEZVOLTA in continuare investitia. Dar noi suntem mici, fricosi, umili... O unilinta stupida in fata Mariei Sale UE, de parca nu am fi si noi membri cu drepturi depline.

Evident ca se pot face benzinarii in spatiile de servicii sau se pot crea spatii de servicii noi. Nicidecum asta nu pune in pericol finantarea europeana pentru acea autostrada. Este suficienta o intrebare in acest sens la Bruxelles si ne vom edifica.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cosminescu

Asta e oarecum si logic si de bun simt.... Sa nu ai voie sa demolezi ce ai construit pe banii dati de ei...
Nu inteleg cum de cei de la CNAIR pot sa gandeasca asa. Adica mai bine sa nu facem benzinarii, moteluri, hoteluri, etc cu anii decat sa adresam o intrebare simpla care ... Nici macar nu ar trebui sa fie adresata.
E la mintea cocosului ca UE n-ar avea nimic impotriva sa iti construiesti niste benzinarii pe autostrazile proaspat inaugurate, sa aiba lumea unde alimenta...

Eu eram de parerea - probabil gresita - ca inca nu se construiesc benzinarii permanente pentru ca nu avem mai multi km de autostrada continua si ca nu vroiau sa faca licitatie doar pentru spatiile de servicii deja existente. Adica asteapta sa avem un tronson complet Nadlac-Sibiu si abia apoi dam drumul la constructia de benzinarii permanente... Dar cu siguranta aveam o impresie gresita :)

panda_no 5

Nu-mi amintesc ca ungurii sa fi stat fara benzinarii pe autostrazile construite din fonduri europene.
De polonezi nu stiu pentru ca nu am fost niciodata in Polonia.
Bulgarii au benzinarii pe tronsoanele noi?
Aveam un specialist pe aici pentru infrastructura din Bulgaria.

dr4qul4

Eu nu am vazut la bulgari benzinarii pe bucatile noi. De fapt nici spatii de servicii nu prea am vazut....
La greci am oprit insa într-un spatiu de servicii pe un segement nou de DX.....arata ca o miniparcare si avea o buda ecologica. Adica puteai face agricultura ecologica in zona ei.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Earthchild

Quote from: vancouver on November 14, 2016, 01:46:18 PM
Este o interpretare româneasca a unei reguli UE. Ea spune ca timp de x ani (5 sau 7) dupa finalizarea investitiei nu este voie sa se intervina asupra ei, altfel UE POATE sa retraga banii. Evident ca poate, nu trebuie. Si asta s-ar intampla evident numai daca de ex. luam bani europeni ca sa facem o lucrare si dupa 2-3 ani ne dam seama ca nu este bune si o darâmam, facem altceva. Scopul este asadar evitarea risipei banilor. IN NICI UN CAZ norma europeana nu se refera la vreo interdictie de  A DEZVOLTA in continuare investitia. Dar noi suntem mici, fricosi, umili... O unilinta stupida in fata Mariei Sale UE, de parca nu am fi si noi membri cu drepturi depline.

Dupa interpretarea asta stupida, nici nu ar fi trebuit sa-i lase sa construiasca nod la Gherghita, pe A3.