Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Din pacate trebuie sa deschidem acest nou thread unde sa vorbim despre spatiile de servicii de pe autostrazi. Facem thread separat de cel de mentenanta pentru ca sunt multe lucruri de facut pe zona asta si pe mai multe autostrazi. Sper ca la un moment dat sa fie nevoie sa si inchid acest thread si sa avem spatii de servicii moderne, cu restaurante, motel/hotel, benzinarii moderne ca-n orase si spatii de relaxare ca-n Vest.

Ionut

România fără toalete. 40 de km este distanţa până la primul grup sanitar deschis pe Autostrada Nădlac-Arad

Toaletele de pe Autostrada Nădlac-Arad, care leagă România de vestul Europei, sunt nefuncţionale, călătorii fiind nevoiţi să parcurgă circa 40 de kilometri până la primul grup sanitar deschis, transmite corespondentul MEDIAFAX.  Cu o singură excepţie, respectiv locul în care se află birourile CNADNR în frontieră, niciun alt grup sanitar de pe Autostrada Nădlac-Arad nu este funcţional, iar mizeria adunată în jurul toaletelor este de nedescris. Şi robinetele cu apă din parcări sunt oprite.  Cei care merg pe Autostrada Nădlac-Arad trebuie să parcurgă circa 40 de kilometri până la primul grup sanitar funcţional, pentru că toaletele sunt închise. Pe uşile clădirilor care ar trebui să găzduiască toaletele este un afiş prin care CNADNR îşi cere scuze pentru incovenient.

"În această perioadă la DRDP Timişoara se desfăşoară procedura pentru achiziţionarea unui nou serviciu de curăţenie a acestor spaţii. Data limită de depunere a ofertelor pentru tronsonul Nădlac - Remetea Mare este 9 noiembrie. Până când se va încheia un nou contract de prestări servicii, în majoritatea spaţiilor de pe autostradă curăţenia şi întreţinerea se vor realiza în regie, cu personal propriu al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara. Ne cerem scuze pentru neplăcerile care apar în acest proces până la contractarea unui nou serviciu de curăţenie, timp în care vom efectua mai des controale în punctele deschise", a declarat purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Alina Sabou.

Mediafax

vancouver

Mult mai simplu ar fi sa se faca licitatii pentru benzinarii definitive, acestea urmand sa fie obligate sa aibe si alte dotari minime, gen: restaurant, spatiu de joaca, magazin si desigur, toaleta. Toaleta sa fie obligatoriu integrata in aceeasi cladire cu benzinaria si cu acces din interior, astfel ei vor fi practic obligati sa o intretina acceptabil. Iar maghernitele actuale standard "1950 toamna" ar trebui evident eliminate sau in fine, utilizate inca 4-5 ani (ca sa nu vina UE sa zica ca le-a platit degeaba).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

interesantul

Totul se complica la noi ! Inclusiv o banala buda creaza mii de probleme!
Solutia cea mai eleganta e ca sa faca statii de benzina. Pot sa puna si o taxa cum e pe la altii, care o recuperezi cumparand ceva din magazain!
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

Cosminescu

De ce sa le elimine? Peste tot in Europa gasesti pe autostrazi spatii de servicii din acestea, fara benzinarii. Si sunt foarte ok. Poate vrei sa opresti doar sa mergi la baie, nu neaparat sa intri intr-o benzinarie la care sa platesti 50 de centi (sau echivalentul in lei...) ca sa folosesti toaletele.
Singura chestie e si acestea trebuie intretinute, curatate si asa mai departe. Asta e problema care necesita o rezolvare...

Atila60



dumbravaandrei

Cred ca problema e cu totul in alta parte...
Spatii sunt, servicii nexam  ;). Da, stiu ca vin "privatii" si zic ca nu vand nimic la benzinariile de pe autostrada... dar acum pe bune... aveti ce vinde ca lumea sa si cumpere? Ca nu opresc la naiba in camp ca sa cumpar un sandwich si sa-l mananc in vant afara...
Pacat ca pe A1 nu au apucat sa intre si cei din gama full-service (OMV, Rompetrol) dar avem sperante cu Mol (desi nu prea multi cumpara combustibil de la ei).
Acum, ultima benzinarie decenta pe M5 unde sa iei si ceva de mancare si sa ai o buda semi-decenta e Mol-ul de dinainte de Szeged (cum vii dinspre Budapesta). Asa ca daca te apuca foamea sau nevoi mai complexe singura optiune e sa iesi la Arad de pe autostrada si sa intri in oras. (adica sa mergi 120 km). Sau la petromul de la Pecica, dar mai bine nu :)

Nu mai zic de A3...

@Cosminescu : da, mai sunt spatii din astea. In Ungaria ti se intorc matele cand intri in unul din ala, faci hepatita numai din miros. In Austria ce e drept, sunt mai noi, dar la fel de neintretinute si distruse. In Germania e aceeasi poveste. Nu intru in polemica cine le distruge. Practica ne-a dovedit ca indiferent de tara, nimeni nu supravegheaza aceste spatii asa ca... e bine sa avem si alternativa cu plata si conditii decente. Ca mai sunt si familii care calatoresc pe autostrada... unde schimbi un bebelus, unde duci o femeie?!? Prin tufisuri si vant?!?

Exemplu si de la noi: Ce bine merg benzinariile de pe A2. Cele cateva spatii "free" sunt aproape goale in permanenta. Nu am auzit sa se planga nimeni de ele... spatiile gratuite nu sunt nici atat de mult degradate si sunt relativ decent intretinute.

Cosminescu

#8
Eu nu am spus sa pastram spatiile acestea si sa nu facem benzinarii. Eu as merge pe ideea sa le pastram in paralel cu benzinariile (in niciun caz mobile) care ar trebui sa fie construite pe autostrazi. Singurul lucru e ca ele ar trebui si intretinute, si avem si aici un exemplu de buna practica, devenit viral in vara 2015 (nu stiu care mai e stadiul la momentul actual acolo...): http://www.replicaonline.ro/toaleta-publica-de-pe-autostrada-soarelui-care-a-facut-valva-pe-facebook-227900/
Dupa cum poti citi in articolul de mai sus, se pare ca domnul respectiv ar fi platit pentru intretinerea acelui spatiu de servicii. Asa ca in mod normal, extrapoland, ar trebui sa existe cate un angajat la fiecare spatiu de servicii de pe autostrazile patriei... Asadar vine intrebarea logica: Pe Nadlac-Traian Vuia, de ce nu exista acesti angajati?
Legat de ce spui tu in Germania, Austria si Ungaria nu prea imi vine a crede. Adica eu locuiesc in München, deci pe teritoriul Germaniei calatoresc oarecum frecvent si am mai intrat in spatii din acestea de servicii , nu foarte des, si au fost decente. Nu extraordinare, dar nici jalnice. La fel si Austria si Ungaria.. Cand mai vin catre Romania (Timisoara) cu masina - caci de obicei prefer avionul, pentru urgente prefer sa opresc in spatiile de servicii tocmai dintr-un motiv expus si de tine: sunt foarte libere!  Nu trebuie sa stai la coada... nu trebuie sa platesti 50eurocenti (care de la caz la caz se poate sa-i primesti inapoi printr-o reducere cu suma respectiva la un produs cumparat din benzinaria respectiva sau alta) sa le folosesti ...

vancouver

#9
Quote from: Cosminescu on October 20, 2016, 12:53:48 PM
De ce sa le elimine? Peste tot in Europa gasesti pe autostrazi spatii de servicii din acestea, fara benzinarii. Si sunt foarte ok.

Se pare ca nu ai inteles ce am vrut sa spun. Ma refeream sa se faca benzinarii IN ACELEASI SPATII, in aceleasi parcari in care acum se afla maghernitele. Daca tu vrei neaparat sa faci la maghernita, desi la 20m este o toaleta civilizata, intretinuta de proprietarul benzinariei, treaba ta. Dar eu nu vad de ce statul trebuie sa mai dea si bani sa intretina acele maghernite, cand ai WC igienic alaturi.

Cat despre toata Europa cu WC-uri OK.... 80% din WC-urile din Germania si mai ales din Franta, care NU sunt arondate la o benzinarie sunt niste locuri infecte si urat mirositoare. Toata lumea de acoloe le evita, mai putin esteuropenii care apreciaza ca sunt gratuite, fata de cele din benzinarii care costa 70 centi, din care se recupereaza 50 centi printr-un voucer de cumparaturi (sistemul SANIFER: https://www.sanifair.de/).

PS. Iata un articol in limba germana despre spatiile de serviciu din Europa. Au testat 116 WC-uri din 15 tari, rezultatul :  in 75% din cazuri igiena lasa foarte mult de dorit. Iar Germania se afla in mijlocul plutonului, dar mai in spate undeva.
https://www.hna.de/welt/toiletten-desaster-autobahn-rastplaetzen-450237.html.
Titlul este: Toiletten-Desaster an Autobahn-Rastplätzen, adica dezastrul toaletelor in spatiile de sercvicii de pe autostrazi.
Articolul este din 2009. Unele locuri au fost imbunatatite, dar altele s-au degradat de atunci.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cosminescu

Din ce am vazut eu, parcarea pentru aceste spatii de servicii este mult mai restransa ca si dimensiuni, asadar constructia de benzinarii in aceste locuri mi se pare improbabila. Efectiv nu cred ca ar fi loc sa construiesti si o benzinarie si sa mentii si spatiile de servicii. In al doilea rand, asta ar insemna sa avem oarecum benzinarii la fiecare 20-30 d km maxim, ceea ce e iarasi putin probabil/fezabil. Cel putin asta e parerea mea.
Legat de spatiile acestea, uita-te cu 2 postari mai sus si citeste despre cazul de pe Autostrada Soarelui. Cum am scris si mai sus, fara sa fiu sigur, se pare ca spatiile astea au angajati. Atunci de ce nu sunt angajati peste tot? Sunt total de acord ca fara angajati care sa fie mereu acolo soarta acestor spatii este clara: sunt niste focare de infectie mizere. Au nevoie de intretinere constanta.
Si cum spuneam mai sus, mie mi se par ok pentru situatiile de urgenta. Evident daca nu ma grabesc niciunde prefer sa intru intr-o benzinarie si sa stau linistit acolo pentru ca intr-adevar, nu se compara conditiile.

Nu stiu cat mai e de actual articolul, fiind din 2009... Sunt de acord ca probabil multe inca nu sunt ok, dar mai sunt si spatii din astea ok.
Si multumesc pentru traducere, dar nu era nevoie, inteleg germana :)

Goldmund

vancouver are dreptate(un like), iar in Romania inca nu s-a investit nimic esential in aceasta infrastructura(servicii de calitate). Cat despre benzinariile mobile nici nu se merita sa mai vorbim, e o bataie de joc fara alt exemplu in UE., iar despre toaletele de pe autostrazi...Am vorbit cu cineva avizat de la o benzinarie si mi-a spus(undeva langa Arad) ca seviciile la toalete sunt pe o parte a autostrazii intretinute pe o perioada de doi ani, (dar nu au fost ani de zile intretinute!!), ca acum cealalta parte cu servicii sa nu mai fie in custodia nimenui, incepand cu acest an(2016). Nu ia nimeni nici o atitudine, nici un ziarist nu pune intrebari clare celor care gestioneaza autostrazi, vom ramane asa.

As mai adauga ceva la spusele lui vancouver : Germania sta astazi atat de rau la capitolul "intretinere servicii" de cand Schengen si-a deschis portile spre intreaga Europa. E indeajuns sa vorbiti cu cineva care sta de peste 30 de ani in Germania si sa va spuna ca la servicii, Germania era mereu pe primul loc la acest capitol, germanii erau (si chiar mai sunt) obsedati de igiena, or, aceasta tara-tranzit este frecventata de cei mai multi turisti de pe Continent.cel mai mare tranzit din Europa, mai ales dupa 1990 si nu mai fac fata...

panda_no 5

Daca pe toate autostrazile in exploatare ar fi benzinarii cum sunt pe A2 tot ar fi un mare pas inainte.
Nu pot sa inteleg de ce nimeni nu ia o decizie privind aparitia benzinariilor permanente pe A1 sau A3.
Cel mai tare spatiu de servicii cu benzinarie este a lui Umbrarescu la intersectia DN2 cu DN11A la iesirea din Adjud spre Bacau.
Poate sunt subiectiv dar grupurile sanitare includ si dusuri cu apa calda!

dr4qul4

Problema la benzinarii e ca de obicei au doar 1 toaleta dubla. Iar cand opreste un autocar se face coada.
Oricum, eu as obliga benzinariile sa-si faca si restaurant sj sa aibe minim 4+4 toalete.
Statul ar economisii timp si bani cu cladirile astea. Ar face doar asfaltarea. Si benzinariile ar tb sa intre inediat ce e gata spatiul. Le-ar lua maxim 2 luni.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)