Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

^


Astfel de bănci ar trebui puse și pe peroanele din Gara de Nord. Nu chichinețele alea fara spătar care sunt acum.

AndreiB

@fulger

783 circula la 15min la ora de varf si face oficial 35min pana la Universitate. La o frecventa asa rara si avand in vedere excentricitatea Garii de Nord, cred ca daca ai ratat trenul te indrepti direct la 783 sau Uber.

fulger nc

daca reusesc o frecventa mai buna ..numai de bine ..nu o sa spun ca e de rau.
problema pana acum era si la alternative , normal e ca daca pierzi un tren si te grabesti sa fugi sa cauti alternativa.
problema e ca restul depind de trafic , ca si timpi , doar trenul fiind singurul ce te poate duce in timpii stiuti.
asa ca e mai usor sa planifici ..eu , ca vin de departe , tot timpul imi las margine , ptr orice eventualitate .
alta e situatia ptr un bucurestean care se grabeste .
aici in madrid , unde locuiesc , metroul spre aeroport nu are o frecventa extraordinara  , mai ales dupa perioada de criza din 2008 , cand au redus frecventa in toata reteaua de metrou .
de unde stau (nu stau pe la periferie , ci mai spre centru) tot fac in jur de o ora cu metroul , dar il prefer , ptr siguranta(autobuzele pot intarzia din cauza traficului care se colapseaza frecvent) si comoditate.
o data cu linia asta o sa se mareasca si alternativele de a ajunge in aeroport.

rizzuh

Quote from: AndreiB on September 15, 2020, 05:47:54 PM
Sunt doar 8 perechi de trenuri de calatori pe M700 momentan.

Mai sunt si de marfa. Plus ceva capacitate suplimentara in caz de interzieri la trenurile de pe M700, ca sa nu le incurce pe cele de la aeroport. Mai mult de 2tph cu intoarcere prin triaj nu se poate, fara triaj maxim 1tph. Daca incepe sa circule asa tarziu ca in caiet, cand sunt (erau) multe decolari la 6-7 dimineata, trenul va fi inutil pentru majoritatea calatorilor.

EugenRo

Nu stiu daca s-a mai intrebat, se mai adauga (sper) si marcaje de ghidare pe peroane (podotactile)? :hm:

voicul

Calea ferată Gara de Nord - Otopeni ar putea fi dată în folosinţă din 12 decembrie, susține ministrul Transporturilor

Si tot felul de alte date statistice aici:
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/calea-ferata-gara-de-nord-otopeni-ar-putea-fi-data-in-folosinta-din-12-decembrie-sustine-ministrul-transporturilor-1368894

subway


Knattspyrnufelag

Omul insistă că timpul de parcurs va fi de 15-17 minute, ceea ce cred că suntem cu toții de acord că este fals (din păcate). E esențial să se plece de la Gara de Nord la 4:00 (ideal la 03:30 și 04:00) pentru ora de vârf de la aeroport (06:00 - 07:00) și retur după miezul nopții, ideal la 01:00 și 01:30.

21 de minute deja mi se pare enorm. Măcar la 19 minute dacă am ajunge.

Sorinus

E clar ca la frecvența asta voi folosi trenul doar daca ajung cu 15 minute max inainte sa plece de la OTP. Iar la dus, doar daca plec dupa-masa si nu am nicio grija, sa am suficiente ore de backup in caz ca pierd primul tren. La juma de ora era cu totul altceva. Am stat atât si noaptea dupa 783.

cristi5

#1569
@frunzaverde e clar ca trebuie facut ceva cu acea subtraversare a 700 pe sub linia spre Constanta. Incurca si electrificarea si dublarea 700. Acolo e de fapt gatuirea.

https://www.openstreetmap.org/way/102405398

Se pot gasi (sau obtine cu masuri simple) rute alternative de lungime similara pt marfa spre Constanta? Cat poate dura reconstructia unui pasaj, cateva luni? Atata ar suferi mafa. Proiectarea poate ii mai grea acolo (asigurat gabarit de electrificare si mentinut declivitatea, facut loc pt firul 2 700 care va fi in urcare langa pachetul de linii care intra in GdN), aia ar dura poate un an-doi.

Stiu ca electrificarea nu e direct relevanta pt OTP (desi si acolo sunt convins ca se pot gasi solutii) dar daca refac pasajul il vor reface cu gabaritul necesar.

Cred ca daca se apucau de acel pasaj odata cu SFul racordului spre OTP, era deja rezolvat. Dar ei au zis "nicio problema ca merge pe 301Y". Iar acum brusc nu mai merge.

rizzuh

Alternativele pentru marfa cat s-ar reconstrui subtraversarea ar fi:

  • Un macaz intre 700 si 300; sunt deja 2 intre 700 si 301Q (care vine din 800 de la Baneasa). Insa cred ca este o diferenta de nivel intre 300 si 700.
  • Ocolit pe centura, cu viteze proaste si de 3 ori distanta, pe traseul Pantelimon - Mogosoaia - Buciumeni.
  • Deviat prin racordul cu 900 (cel cu pod peste 300 in triunghiul Carpati) si plimbat pe langa triaj. Vitezele ar fi si mai proaste ca la 2 daca se poate circula pe acolo, dar macar e mai mica distanta.

oc7avian

Am găsit acest program mai detaliat pe Reddit România, postat într-un comentariu de un tip care lucrează la CFR. Totuși nu e sursă oficială, deci nu garantez pentru informație. Pare un leak din mersul trenurilor 2021.

Două lucruri ies la iveală:

  • 1tph, durată de parcurs 21 minute, primul la 5am (-> OTP), ultimul la 11:30pm (-> GdN)
  • operat cu Desiro

https://www.scribd.com/document/476023691/Mersul-trenurilor-2021

Mostră:




Powered by API/PUM imgur uploader

Knattspyrnufelag

Deci clar se pierd minute bune cu oprirea de la Patinoar. Exact ce NU ne trebuia. Ar trebui ca numai o parte dintre trenuri să oprească acolo. Nu știu cât de atractiv e trenul de 21-23 de minute!

punktnet

20 de minute pe 19 km echivaleaza cu vreo 57km/h viteza MEDIE.
Pai unde vreodata ai vazut la noi asa viteze medii pe magistralele astea rapciugate?
Si ce alternativa asa buna ai la cele 20 minute? Uber? Ia du-te la la ora 17:00 de la Gara de nord la aeroport si vezi cat faci.
Sau cu transportul in comun.

Neam de neamul nimanui nu face mai putin decat trenul la orice ora din zi intre gara de nord si aeroport. DACA se vor face 20min...
Just kidding.

AndreiB

#1574
Nu inteleg logica opririi de la Patinoar. Daca nu se realizeaza macar o parcare pe termen lung acolo, numarul de calatori va fi probabil spre zero. Presupun ca influenta nociva a lui Ion Tiriac a rezultat in asta. Sunt curios cine detine terenurile agricole din zona - probabil ca au devenit mai atractive pentru dezvoltari imobiliare.

Pare relativ oficial, deci presupun ca aia e. 80km/h este insa o vmax foarte mica pe sectia Bucuresti-Mogosoaia. In afara de curba inainte de Chitila, linia e perfect dreapta. Presupun ca pe viitor se pot scuti ceva minute daca se ridica vmax la 120 km/h dupa mentenanta.

Depinde de profilul de acceleratie/franare, insa sunt c.9km de linie in alianament (incepand de la Podul Grant) pana in Mogosoaia. La vmax de 80km/h se parcurg in 6.75min, la vmax de 120km/h se parcurg in 4.5min.

Deci teoretic, daca eliminam restrictiile (presupun cauzate de macaze uzate?) si facem un RK pe M700 pentru a ridica viteza de circulatie la 120km/h am putea avea trenuri spre aeroport care sa faca 16-17min, chiar si cu oprirea de la Patinoar. Probabil 15min fara oprire.

@punktnet

Problema e ca Gara de Nord nu e o destinatie, in afara de cateva birouri deschise recent. Hai sa facem un calcul pentru un ipotetic turist strain care are hotelul la Universitate:

1. Timpul mediu de asteptare (30min - datorita frecventei de 1h)
2. Tren pana in GdN (21min)
3. Metrou pana la Universitate (15-20min, in functie de cum prinzi conexiunea la Victoriei)

Total: 66-71min vs. 40-50min pentru 783 (care e direct).

Daca ai avea o frecventa mai decenta (2tph) ai reduce calatoria la 51-56min. Daca ai o frecventa fantastica (4tph, nerealizabila pe infrastructura actuala), ai reduce calatoria la 44-48min.

Frecventa este extrem de importanta pentru un transport urban pentru ca are un impact major asupra timpului mediu de calatorie.