News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

In mod normal traficul pe OTP ar trebui sa se dubleze in 3-4 ani.
Este clar ca la un numar dublu de calatori ar fi sanse bune sa devina "relativ" folositoare aceasta linie de CF.
TEORETIC ar fi OK

Dar, Terminalul 1 nu are cum sa suporte asa de multi pasageri, este deja la un pas de colaps.
Si pentru ca aceasta linie la CF se infunda in T1 cu sanse sub 1% sa se poata prelungi la viitorul T2 inseamna ca va ramane doar de forma. Statul nu isi va recupera niciodata banii cheltuiti, si candva in 2030 va intra in operare T2 asa ca vor planta panselute in loc de liniile de CF care se construiesc acum pentru ca nu vor mai putea fi operate.

subway

Vestea proasta e ca UE nu mai finanteaza dezvoltarile aeroportuare, poate cel mult instalatiile destinate sigurantei aeriene...

NGC

Sa trecem si noua autorizatie de construire.

21.01.2020: ",,Etapa a-II-a: Relocare utilități" - intervalul kilometric km 17+300 – km 18+600, din cadrul obiectivului de investiție ,,Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București - Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București""

razvan96

#978
Si AC pentru lucrari de suprastructura la viaduct si CF, din 23 decembrie 2019:

"Realizare suprastructură viaduct și suprastructură C.F." din cadrul obiectivului de investiție "Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București"

NGC

Si mai avem acum inca o autorizatie de construire.

28.01.2019: ",,Drumuri și podețe de drum, semnalizare c.f., telecomunicații c.f., încălzitoare macazuri, construcții civile, instalații electrice, instalații sanitare, instalații termoventilare" din cadrul obiectivului de investiție ,,Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1"

cutter

Am făcut astăzi o tura cu bicicleta pe cele două șantiere. Nu se lucra fiind duminică pe niciunul dintre șantiere. Avansul este mare față de acum câteva luni. Problema critică este la cele două proprietăți - hotelul de la DN1 și casa de pe Drumul Gării Odăii - pilele din acea zonă (probabil vreo 6 sau 7) nu sunt încă începute. Dacă nu se rezolvă urgent, nu văd nicio șansă să fie gata până în vară viaductul.

La Țiriac nu văd nicio problemă. Viaductul este pe partea cealaltă a Drumului Gării Odăii, nu pare să-i deranjeze patinoarul în vreun fel. Iar ideea că i se face lui o gară specială la patinoar ca să nu mai facă scandal, mi se pare revoltătoare. Înțeleg că e un om puternic căruia îi plac hoții mai mult decât proștii, dar sper că încă suntem un stat de drept.

---

Încep reportajul cu zona Mogoșoaia-Odăi pe care se lucrează la dublare (contractul cu PORR). Deocamdată se ridică rambleul căii ferate, balast compactat.

(GPS)


(GPS)


---

Aici se desparte proiectul Arcada de legătură cu Aeroportul Otopeni. Ca o impresie personală, de nespecialist, pare mai de calitate umplutura folosită de PORR. Se vede o diferență de culoare în poze, cea de la Arcada pare să fie mai pământoasă și cu mai multă parte fină (nisip).

(GPS)


--

Suntem în curba la dreapta spre Otopeni, după ramificație.

Privim înainte spre Aeroport.
(GPS)


Și înapoi spre Mogoșoaia.
(GPS)


---

Mai departe, spre aeroport, paralel cu Drumul Gării Odăii, se lucrează la umplutură.

(GPS)


(GPS)


Avem și un podeț deja în fază avansată.

(GPS)


Până aici traseul este pe rambleu. Urmează viaductul. Ce se vede în poza este culeea viaductului.

(GPS)


Și culeea și primele 4 pile care îi urmează sunt în faza avansată cu elevațiile deja realizate.

(GPS)


Aceasta este ultima pilă cu elevația finalizată. În perspectivă se vede și patinoarul Țiriac.

(GPS)


Din acest punct viaductul trece de pe dreapta pe stânga Drumului Gării Odăii.

(GPS)


În continuare se lucrează la coloanele forate pe care sunt fundate pilele.

(GPS)


La unele pile, piloții forați sunt gata și se lucrează fie la spargerea capetelor, fie sunt deja și armate radierele.

(GPS)


În dreptul patinoarului, viaductul este pe partea opusă a Drumului Gării Odăii. Nu înțeleg care e marele deranj pentru Ion Țiriac.

(GPS)



Ne apropiem de DN1 și ajungem la zona critică. Suntem sub viitorul viaduct și privim catre aeroport. Cele două proprietăți cu probleme se văd în stânga pozei: casa doamnei cu acoperiș roșu și hotelul alb-gri Vienna House. Casa nu ar fi demolată, dar viaductul ar fi foarte aproape.

(GPS)


Viaductul trece prin parcarea hotelului din stânga:

(GPS)


---

Și am ajuns la DN1. Pe partea dinspre aeroport grinzile sunt deja sus.

(GPS)


(GPS)


---

Din acest punct, privim înapoi spre Odăi pe viitorul traseul al viaductului. Exact prin parcare va trece.

(GPS)


---

Am mers puțin înapoi spre Odăi și m-am poziționat pe axul viaductului undeva între Hotel și Casă (cele două proprietăți cele mai afectate).

Vedere spre Odăi (în dreapta casa doamnei).

(GPS)


Vedere spre DN1 (în stânga hotelul)

(GPS)


---

Bonus-uri:

Caraimanul vizibil de la Otopeni în această zi frumoasă:

(GPS)



Și o decolare Wizzair de la Otopeni în puternicul vânt dinspre vest.

(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

myid

Multumim

Peste DN1 ai apucat sa faci poze? Sunt curios cum arata langa terminal.

Mersi

cutter

Am aterizat vineri la Otopeni și am făcut din 783 câteva poze, nu foarte reușite.

Asta e lângă terminal/parcarea sosiri:
(GPS)


Și asta e din DN1 privind spre terminal:
(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

nenea_hartia

@cutter: Mulțumesc pentru poze, sunt foarte lămuritoare!

cutter

Cu plăcere - am combinat utilul cu plăcutul. Un pic de sport cu muncă de teren.

M-am jucat un pic și cu un tool de prezentare bazat pe G Earth. Poate e interesant pentru cineva:
https://earth.google.com/web/data=Mj8KPQo7CiExRDhfRTBMZjl5UnJzZUprZjhhbnBMNXI1OHZWZU5DQWcSFgoUMEQwOTY0MkI1RTExNDIwQkZEOTY

mirceaVRo

Nu mai are nimeni poze din șantier să vedem cum avansează lucrările?  :( :(

Ionut

Posibil sa va dea Horatiu niște poze și noutăți de pe șantier. :)

dr4qul4

Am trecut eu pe DN1. Spre aeroport sunt destul de avansati. Insa nu se vede nimic la supratraversarea DN1 si nici pe 100m dupa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tonică

astazi erau nitelus mai avansati decat in pozele lui cutter dar doar in mici detalii. Lipseste inca una dintre pilele care sustin gara. Pe partea "pustie" parea a se lucra la coloane forate undeva imediat dupa curtea casei cu acoperis rosu dar nu bag mana in foc, vazut fugar din goana masinii.

carutasul