Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Sova nu concepe. O sa conceapa daca o sa mai fie ministru pana atunci.




,,Nu concep ca până în 2020, la Campionatul European, să nu existe legătură pe cale ferată între Otopeni şi Bucureşti. Am cerut Companiei de Infrastructură să privească cu atenţie la posibilitatea ca totuşi in extremis să poată interveni cu resurse proprii în dezvoltarea şantierului şi atingerea acestui obiectiv", a declarat Lucian Şova la RRA.

Capital

cristi5

Pe mine ma distreaza hei-rup-ul:

2016: hei-rup anul asta facem tren. Mai avem un pic, o licitatie acolo, si e gata

2017: gata cu ideile tehnocrate, nu mai facem tren, terminam rapid metroul

2018: aaa, pai metroul dureaza, poate pana in 2020 apucam sa bagam Varvara. Facem iar tren

Si tot asa.

Apropo, e linie simpla. Ce cadenta se poate asigura pe linie simpla? Cine va astepta 30 min in aeroport cand poate lua taxiul _acum_? De ce naiba facem lucrurile pe jumatate...

Material rulant, cumpara cineva? Ca desiro merge all the way la Urziceni. Lasa ca avem Malaxe.

Ionut

Stai, asta mi-a scapat. Sigur e linie simpla? Pai nu facem nicio branza asa. Trenuri ar fi 2-4 / h.

cristi5

Nu sunt eu expertul dar vezi bucatica dintre Bucuresti si Urziceni. Linie simpla toata ziua



Trecerea pe sub DN si gara semi-ingropata (oare acest termen a fost ales sa descrie transportul feroviar din ro in general?) poate vor fi duble. Vedem cum iese SF. Cand iese.

Mai e dubla in Odaile, Mogosoaia... se va putea face cruce. Amin.

cristi5

La Viena sunt 4 pe ora pe sens (2 trenul dedicat, 2 schnellbahn)

La Stockholm 6 pe ora: 2 pe ora tren local (36 min) + 4 pe ora tren dedicat (merge cu 200, 20 min)

Fireste nici Viena nici Sthlm nu au gara infundata in aeroport, o aberatie centralista.

TibiV

Este simpla de la iesirea din gara Mogosoaia, unde M700 se desparte de CFCB.
M700 pleaca simpla si neelictrificata spre Otopeni, CFCB pleaca dubla si electrificata spre Voluntari/M800.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Sa nu uitam ca pe langa cadenta spre aeroport, mai trebuie sa "incapa" trenurile (din)spre Urziceni and beyond

Si aici se vede iar stupiditatea garii infundate. Daca o faceau gara de trecere, trenurile respective puteau prelua o parte din pasagerii aeroport-oras.

Asa trebuie sa se inghesuie si trenurile de aeroport si cele se Urziceni pe o linie simpla fara niciun fel de sinergie. Bine ca ne agitam, si tot fara mare folos...

Ionut



Explicati-mi va rog pe harta asta unde e dubla si unde simpla.

TibiV

De la iesirea din gara Mogosoaia spre Odaile (si dupa) este linie simpla, M700.
Planul era sa o dubleze pana la "viitoarea ramificatie", ramificatie care va fi cosntructie noua, evident cu linie dubla.

Costescu propunea alta solutie: dublarea actualei M700 pana la PO aeroport, folosind actualul pasaj CF peste DN1.
Pasajul este contruit pentru doua fire, dar este instalat doar unul: https://goo.gl/maps/nCUe8oaXb3T2
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Gata, m-am lămurit, multumesc! Am văzut și pe OSM, este foarte clar acum. Pe OSM la zoom mare se vede exact configurația liniilor. Poate sa se ceară în SF dublarea liniei dintre Mogoșoaia și OTP?!

cristi5

Sper ca SF va propune dublarea Mogosoaia-Odaile... dar in faza 2... ca altfel ne prinde 2025 fara gara. Tot in faza 2, electrificare.

Ma gandean in momentul 2020, cate trenuri cu suporteri incap pe linie simpla? Pe de alta parte suporterii au timp sa astepte in aeroport pana se aduna de un tren lung.

Alta speranta pe care o nutresc: trenuri Ploiesti-Buciumeni-Mogosoaia-Aeroport-rebrusare-Bucuresti Nord. Ar taia 30-40 min (si ar elimina o schimbare) din timpul celor care merg la aeroport si ar adauga 20-30 min pt ceilalti. Mai ales pt zborurile de dimineata la 6 ar fi perfect. Dar se poate face numai cu automotor sau cu tractiune in ambele capete.

Ionut vezi ca pe OSM calea ferata e uneori desenata simpla dar e marcata dubla. Ca sa vezi marcajele (tags) alegi "map data" in dreapta sus.

https://www.openstreetmap.org/#map=18/44.50004/25.99939&layers=TD

Ionut

Chiar daca vorbim doar de faza 1, voi chiar credeti ca va fi gata pana in iunie 2020? :) Serios. Este martie 2018. Pana in iunie 2020 avem 27 de luni. Suntem la stadiul de LICITATIE SF. 27 de luni ca sa trecem de la licitatie SF la finalizare lucrari. :) Bine. Mai vedem.

cristi5

SF cu proiectare sper? Sa poata da drumul la un FIDIC rosu dupa aia in stil CFR.

CFR nu face design&build. Daca mai trebuie o licitatie si pt proiectare, s-a dus si 2019.

De fapt eu am in general o nelamurire cu procedura CFR, cum am zis si la coridorul est-mediteranean... Nu pricep daca-s 2 sau 3 licitatii si dupa care din licitatii se ia AM.

Ionut

Cristi, nu ai citit comunicatele CFR si nici pozitia noastra. :) Se face acum doar SF, nu SF si PT la pachet (pe model CNAIR). Apoi se lanseaza proiectare si executie. Vezi in urma mesajele... mai precis aici promisiunile CFR care deja sunt depasite.

subway

Daca punem pe un grafic realist...se spulbera toate iluziile...si nu o spun cu rautate ci cu tristete