Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Quote from: subway on December 14, 2016, 04:33:39 PM
S-a anulat licitatia pentru revizuire SF din lipsa de ofertanti

Corect! Am uitat sa va zic de ea. :p

QuoteMotive anulare: Nu a fost depusa nicio oferta sau au fost depuse oferte care, desi pot fi luate in considerare, nu pot fi comparate datorita modului neuniform de abordare a solutiilor tehnice si/sau financiare

GDPR


GDPR

Insa conform articolului aparut azi pe Hotnews: Proiectul trenului Bucuresti-Aeroportul Otopeni, in detaliu: Pasaj feroviar pe sub DN1 in 2017 si statie in zona terminalului sosiri un an mai tarziu: "Vor fi trenuri directe la Aeroport si din alte orase din Romania si nordul Bulgariei" ,

este absolut uluitor ca Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, o institutie nou creata, cica "cu menirea de a eficientiza caile ferate din Romania", sustine ca:

Quote"Primele etape deja au fost parcurse si a fost identificata sursa de finantare. Proiectul este cuprins in Master Planul General de Transport in Programul Operational Infrastructura Mare la cofinantare pe fonduri europene nerambursabile. Costul este de 100 de milioane de euro pentru tot proiectul".

Traseul a fost stabilit si s-a revizuit Studiul de Fezabilitate, potrivit oficialului. "In 2017 vor incepe lucrarile efectuate de CFR Infrastructura si se va incepe subtraversarea de la DN1. In 2018 urmeaza sa fie operabila aceasta cale ferata de legatura intre Gara de Nord si Otopeni", a spus presedintele AFR.

Pai bine domnule Cozmei, de ce nu l-ati "scuturat" putin pe acest distins oficial care nu a facut decat sa minta nitzel?


GDPR

2 km de cale ferată pot aduce CE de fotbal din 2020 la București

Întrebaţi care este stadiul licitaţiei pentru linia de cale ferată Bucureşti-Aeroportul Henri Coandă, oficialii CFR SA ne-au precizat că procedura de licitaţie pentru ,,revizuirea studiului de fezabilitate a fost demarată în data de 29 septembrie 2016 şi a avut termenul final pentru depunerea şi deschiderea ofertelor data de 12 decembrie 2016".
,,Urmare a faptului că la licitaţie nu s-a prezentat nici un ofertant şi că au intervenit modificări legislative (HG nr.907/29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul – cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice), în prezent sunt în curs de revizuire termenii de referinţă pentru Studiul de Fezabilitate în vederea reluării procedurii de licitaţie", ne-au răspuns oficialii CFR SA. Potrivit acestora, linia de cale ferată se estimează că va fi funcţională la finele anului 2018, iar valoarea costurilor de bază este de 88 milioane euro.

Capital.ro

subway

Aceleasi bancuri proaste rasuflate cu costuri masiv subestimate...si termene fanteziste!
:-[

TibiV

Sunt curios in legatura cu 2 lucruri:
1. Astia 88 mil. euro includ si dublarea liniei CF de la gara Mogosoaia pana la "desprinderea" noii sectiuni spre OTP ?
2. Cat ar fi costat varianta sustinuta de Costescu ? Ca durata in mod clar ar fi fost mai rapida, ca nu presupunea alta traversare a DN1, ar fi fost nevoie de mult mai putine exproprieri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Aia a lui Costescu e varianta 'corecta' recomandata si de Jaspers...cu 'viziune de viitor' nu incropelile astea de neica nimeni care nu vor vedea niciodata 'lumina zilei'...
Cum am spus...Batman!
:p


Ionut

Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni, amanat pana in 2020, desi ar fi trebuit sa fie gata anul acesta. Proiectul ar fi mai usor si mult mai ieftin decat magistrala de metrou

Desi parea un proiect usor de realizat, in comparatie cu linia de metrou, calea ferata dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni nu va fi gata mai repede de anul 2020. Proiectul a fost reinviat in 2016 si trebuia sa fie gata inca din 2018, dar autoritatile de la Transporturi nu au fost in stare sa revizuiasca la timp studiul de fezebilitate. Proiectul liniei de tren presupune construirea a doar 2 km de cale ferata in plus, a unui pasaj pe sub DN1 si a unei gari la aeroport. In schimb, autoritatile par sa dea prioritate proiectului metroului catre Otopeni care insa ar costa de 13 ori mai mult si nu ar putea fi gata mai devreme de 2023.

"Modernizarea Liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti este inclusa in Master Planul General de Transport si in lista de proiecte finantate din POIM 2014 - 2020.In prezent se actualizeaza, in conformitate cu prevederile cuprinse in Ghidul Achizitiilor Publice, respectandu-se Modelele de Documentatii de Atribuire Standard puse la dispozitie de ANAP, documentatia pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, in vederea lansarii procedurii pe SEAP. Valoarea estimata a obiectivului de investitii prevazuta in Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane euro, fara TVA, iar termenul pentru realizarea proiectului tehnic si al lucrarilor de executie este anul 2020".



Hotnews.ro

Harry

Noi ne cacaim cu rahaturi din astea de atatia ani, in timp ce americanii fac chestii de genul asta:

Anaheim Regional Transportation Intermodal Center






A costat 186 milioane de dolari. Iar oraseul are o populatie de doar 351.000 locuitori

"The Anaheim Regional Transportation Intermodal Center (ARTIC) is an intermodal transit center in Anaheim, California, United States. It serves as a train station for Amtrak intercity rail and Metrolink commuter rail, as well as a bus station used by the Orange County Transportation Authority (OCTA), Anaheim Resort Transportation (ART), Greyhound, Megabus, and Tres Estrellas de Oro."


Ionut

Noi promisiuni. Ca nu ne doare gura.




Anunţ al CFR despre linia ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni

Proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea legăturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti Otopeni sunt programate pentru perioada 2019-2020, a transmis CFR SA - administratorul reţelei feroviare publice. ,,Pentru 2018 se estimează elaborarea studiului de fezabilitate pentru stabilirea soluţiei finale de realizarea a legăturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi lansarea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor. Pentru perioada 2019-2020 se estimează proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea acestei legături feroviare", menţionează CFR SA, potrivt Mediafax. ,,Termenul de realizare a lucrărilor se va determina în urma elaborării studiului de fezabilitate, în conformitate cu legislaţia specifică. În ceea ce priveşte termenele estimate, trebuie avute în vedere termenele impuse legal pentru fiecare etapă a proiectului", se menţionează în documentul citat.

CFR SA precizează că a calculat aceste termene fără a lua în considerare eventualele contestatii ale ofertanţilor. ,,După transmiterea documentaţiei la ANAP (n.n.- Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice), este necesară o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare pentru validare. În ipoteza în care nu se respinge documentaţia şi nu se solicită clarificări/completări de către ANAP, de la publicarea anuntului pe SEAP şi până la atribuirea contractului sunt necesare minimum 3 luni pentru perioada de clarificări, analiza ofertelor, notificarea ofertanţilor şi semnarea contractului, conform termenelor menţionate în legislaţia specifică".

Ulterior, după aprobarea studiului de fezabilitate prin Hotărâre de Guvern, urmează o altă licitaţie pentru achiziţia proiecului tehnic şi a execuţiei, de circa 3 luni. ,,Durata contractului pentru lucrări de proiectare şi execuţie a fost estimată la 18 luni, însă aceasta poate fi modificată, în funcţie de rezultatele studiului de fezabilitate", precizează CFR SA.

Procedura de licitaţie a fost lansată în luna septembrie 2016, cu deschidere oferte în luna decembrie 2016, însă, deoarece nu s-a prezentat niciun ofertant, procedura a fost anulată. ,,În anul 2017, CFR SA a fost nevoită să refacă documentatia de licitaţie pentru acest proiect, în conformitate cu noile prevederi legislative în domeniul achiziţiilor publice (Legea 99/2016 şi HG nr.907/2016), precum şi conform recomandărilor reprezentanţilor ANAP", menţionează compania. Iar în prezent ,,se aşteaptă validarea de către ANAP pentru procedura de licitaţie privind revizuirea studiului de fezabilitate pentru linia de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni" şi ,,ulterior acestei validări va urma lansarea procedurii pe SEAP".

B365

tom_sawyer

#72
Am putea lua exemplu de la ucrainieni: isi fac linie intre Aeroport Kiev si Gara Kiev, detalii aici

tom_sawyer

CFR SA a lansat licitaţia de realizare a Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea Liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă

Quote Bucureşti, 1 martie 2018

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate necesar Modernizării Liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Valoarea totală estimată a contractului este de 2.700.806 RON, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Studiul de Fezabilitateva prezenta cea mai bună variantă pentru legătura pe calea ferată între staţia Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, în conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T, respectând totodată specificaţiile tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, cu nr. 183103/01.03.2018, şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (S.E.A.P.), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 12.04.2018.

cfr.ro

Poate de data asta o sa avem ofertanti, dat fiind ca valoarea contractului este mult mai mare decat la precedenta licitatie pentru SF (2,7 mil. vs. 1 mil. lei).

Ionut

Am uitat de pozitia de aseara. :)

API pe Facebook

Ieri, 01.03.2018, CFR a lansat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate al conexiunii pe cale ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă. Este un proiect foarte util pentru Capitală și pentru călători, o soluție alternativă pentru conectarea aeroportului de oraș până când magistrala de metrou M6 va deveni realitate. Vorbim de Bucharest Airport Train (BAT), un tren expres veritabil, modern, o opțiune existentă în majoritatea capitalelor europene civilizate.

Este a doua oară când CFR caută un proiectant. Prima licitație, lansată pe 28.10.2016, a fost anulată pe 12.12.2016 pentru că nu s-a depus nicio ofertă. De ce? Probabil pentru că bugetul estimat inițial de 1,08 milioane lei fără TVA și timpul alocat de 9 luni nu au fost atractive. Noul contract prevede un buget de 2,7 milioane lei fără TVA și o durată de 14 luni, cifre mult mai apropiate de realitatea din teren. Primul termen pentru depunerea ofertelor este 12.04.2018, însă sunt șanse foarte mari să fie amânat.

Legătura feroviară va avea aproximativ 19,4 km din care 16,9 km (București-Odăile) reprezintă linie existentă (care va fi reabilitată și electrificată) și doar 2,5 km este construcție nouă (între Odăile și Aeroportul Otopeni, inclusiv subtraversarea pe 200 de metri a DN1). Puteți vedea schițele atașate mai jos, însă ignorați termenele, nu mai sunt de actualitate.

Autoritățile ne promit noi termene. Într-un comunicat de presă de la mijlocul lunii februarie, CFR ne (dez)informează că "pentru 2018 se estimează elaborarea studiului de fezabilitate şi lansarea licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor" și "pentru perioada 2019-2020 se estimează proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea acestei legături feroviare".

Însă aceste termene sunt DEJA depășite! Durata contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate este de 14 luni și abia s-a lansat licitația. Luând în calcul contestațiile și amânările, studiul de fezabilitate ar fi gata cel mai devreme spre final de 2019. Apoi urmează licitația pentru proiectarea și execuția în teren (minim un an).

Simplu spus, ar trebui să fim fericiți dacă vom avea contract de lucrări semnat la final de 2020 și vom circula cu trenul expres între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni la finalul anului 2021 sau început de 2022.

Cerem autorităților să promită mai puțin și să facă mai mult! Mai precis, să pregătească temeinic documentația pentru aceste licitații ca să evite cererile de clarificări și contestațiile, să evalueze rapid și corect ofertele și apoi să rezolve pașii birocratici (avize, autorizații, exproprieri) într-un timp rezonabil!