Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nirolf

^^

QuoteMinistrul Transporturilor a prezentat astăzi proiectul legăturii feroviare Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, împreună cu reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, CFR Infrastructură şi CFR Călători, au prezentat, astăzi, 18.10.2016, viitoarea legătură feroviară Gara de Nord – Aeroportul Internaţional ,,Henri Coandă" Bucureşti.
Deplasarea s-a realizat cu trenul, unde ministrul a prezentat întregul proiect. Pe sectorul Gara de Nord - Odăile (17 km), linia este operabilă şi necesită doar reabilitare şi electrificare. Pe ruta Odăile – Aeroport Otopeni, cu o lungime de 2,3 km, proiectul propune construcţia unei noi linii ferate, împreună cu terminalul feroviar aferent. Lucrările vor fi realizate de CFR Infrastructură, în regie proprie.
Construcţia liniei ferate va asigura legătura Aeroportului Otopeni cu:
• Gara de Nord Bucureşti;
• cartierele şi localităţile limitrofe Bucureştiului, inclusiv Polul de Cercetare – ,,Laser Valley";
• reţeaua feroviară naţională (16 perechi de trenuri/zi vor lega aeroportul de Braşov, Galaţi, Constanţa, Craiova, Ruse).

Proiectul feroviar ce va lega Aeroportul Internaţional ,,Henri Coandă" Bucureşti de capitala României, precum şi de celelalte linii ferate interne are două etape:
• etapa I: legătura feroviară la aeroport şi construcţia unui terminal temporar în apropiere de terminalul sosiri al aeroportului, cu o durată de implementare de 18 luni: octombrie 2016 - aprilie 2018.
Costul de realizare al acestei etape este de 88,8 mil. euro (cu TVA) şi va fi asigurat din Fonduri Europene şi cofinanţare de la bugetul de stat.
• etapa a II-a: construcţia terminalului subteran multimodal metrou – tren, cu termen de finalizare 2020.
,, Proiectul feroviar care leagă Aeroportul Internaţional ,,Henri Coandă" de Bucureşti a început deja - au fost studiate şi analizate toate detaliile tehnice, astfel încât în primăvara anului 2018 să fie finalizat. Ne dorim să asigurăm conexiunea cu aeroportul nu doar din Bucureşti, ci şi din alte oraşe ca: Ploieşti, Braşov şi poate chiar din Bulgaria, pentru atragerea către Otopeni a pasagerilor din ţara vecină, printr-o variantă relativ rapidă: Ruse – Bucureşti", a declarat ministrul Sorin Buşe.





Caiet de sarcini si planse - racord nou PO Odaile la Terminalul T1 OTP

voicul

Călătorii vor putea ajunge cu trenul din Gara de Nord la aeroport în 18 minute din 2018

CFR Infrastructură va reabilita linia ferată existentă între Gara de Nord și stația Odăile și va construi alți 2,3 kilometri de cale ferată nouă spre aeroportul Otopeni, astfel încât pasagerii vor putea ajunge la aeroport în 18 minute din 2018, a declarat marți Sorin Bușe, ministrul Transporturilor.

http://www.money.ro/calatorii-vor-putea-ajunge-cu-trenul-din-gara-de-nord-la-aeroport-in-18-minute-din-2018/


mr.L

2018 este unul dintre cele mai tampite termene pe care le putea da cineva vreodata pentru o lucrare ce implica studiu de fezabilitate, proiect, licitatie, exproprieri, electrificare, linie noua. Ma gandesc doar la podul de la Mogosoaia , cat se chinuie la el si il bibilesc, daramite lucrare completa pe 20 de km ? Chiar daca e linie simpla, cu tot tacamul la noi dureaza patru ani.

Cat despre fezabilitatea proiectului, atat cat nu e linie dubla, cat linia in sens invers spre Galati ramane jale, cat iei in calcul tren la ora si nu la cateva minute, evident ca va fi doar un proiect pentru Euro si atat.

mr.L

Dupa cat o dau cu Ruse si bulgarii, clar ca va ramane doar o hartie pentru Euro. 16 perechi de trenuri inseamna tren la ora, ori asta e si prostia cu aeroportul, ca nimeni nu intelege ca viabilitatea vine dintr-un numer extrem de des al legaturilor, daca era tren la 5-6 minute lasa lumea taxiul, vecinul, familionul si venea cu trenul, altfel e doar treaba pentru Euro si atat.

Dar stai, ca am descoperit si o treaba, subtraversare 200m a DN cost 30mil E :p Aproape jumatate din fondurile alocate se duc pentru subtraversare.

nenea_hartia

^ Nu neapărat. Eu am o colegă care vine mereu de la Bruxelles cu BlueAir până pe Otopeni și de acolo pleacă spre Razgrad. Mi-a zis că mulți bulgari fac asta.

Quoteconstrucţia unui terminal temporar [...]
De asta mi-e frică. Vorba francezilor,  ,,Il n'y a que le provisoire qui dure". Sper totuși ca varianta permanentă să se construiască pe timpul vieții mele.
(À propos, mai există giratoriul ăla ,,provizoriu" din bidoane pe DN7, la Deva, în zona podului peste Mureș spre Brad? Dar benzinăriile ,,provizorii" de pe A1?)

@mr.L: Cu ce e mai avantajoasă regia proprie? Doar că o să stea pe șantier unul cu vestă de la CFR în locul unuia cu vestă de la o firmă de consultanță? E o întrebare serioasă, care sunt avantajele? CNADNR, spre exemplu, a avut și anterior pârghii contractuale pentru a-l grăbi pe constructor sau a verifica în timp real calitatea lucrării, doar că a ales să nu le folosească.

@nirolf: mulțumesc mult că ai postat știrea. E prima dată când văd cât de cât o schiță cu ce se dorește acolo.

mr.L

Quote from: nenea_hartia on October 18, 2016, 06:31:03 PM
^ Nu neapărat. Eu am o colegă care vine mereu de la Bruxelles cu BlueAir până pe Otopeni și de acolo pleacă spre Razgrad. Mi-a zis că mulți bulgari fac asta.

Da, stiu. Eu ma refeream la faptul ca bulgarul nu vine cu trenul atata vreme cat sta o ora in vama la Giugiu si ocoleste prin Videle. Astia zic asa: 2 trenuri de Ruse, 2 de Constanta, pleaca bulgarul si constanteanul cand vrea CFR-ul sau trebuia sa aiba macar un tren la 1 ora?



Quote from: nenea_hartia on October 18, 2016, 06:31:03 PM@mr.L: Cu ce e mai avantajoasă regia proprie? Doar că o să stea pe șantier unul cu vestă de la CFR în locul unuia cu vestă de la o firmă de consultanță? E o întrebare serioasă, care sunt avantajele? CNADNR, spre exemplu, a avut și anterior pârghii contractuale pentru a-l grăbi pe constructor sau a verifica în timp real calitatea lucrării, doar că a ales să nu le folosească.


E un mod de a arata ca au bani, ca au terminat anul pe profit. In general se fac lucrari mici in regie proprie, nu stiu daca cumva la suma asta nu ne obliga cineva sa facem licitatie.

Avantajul ar fi ca lucram cu ai nostri, adica logic ar fi mai rapid.

Ionut

Apropo de bulgari. Astazi am participat in panel la o conferinta/workshop dedicat infrastructurii organizat de Ambasada Austriei (multumim pentru invitatie!) si cu ocazia asta am auzit si de faptul ca bulgarii din zona Ruse cer insistent o legatura decenta, feroviara, pana la OTP. Chiar autoritatile centrale de la Sofia tot insista pentru asa ceva.

Si, se pare, ar fi planuri de reabilitare a caii ferate Giurgiu-Bucuresti (pana in sud / Gara Progresul, de unde sa se ia shuttle-ul pentru OTP). Ce ziceti de treaba asta? Putem cere detalii daca vi se pare un subiect interesant.

mr.L

1h30' de la Ruse la Aeroport Otopeni ar fi decent, insa ori cu tren direct Ruse-Otopeni, ori cu schimb in Gara de Nord. Cred ca bulgarii ar vrea si la Bucuresti, si pe Valea Prahovei, Brasov, Sibiu cu trenul, nu numai la aeroport.

nenea_hartia

^ Tren direct! Orice altceva decât tren direct îți taie pofta de mers. Pe colega mea o așteaptă tatăl ei cu mașina și nu cred că va da mașina pe transbordare în shuttle.

mr.L

Da, dar asta presupune electrificare si pe Ruse-Bucuresti Nord, ori cei de la CFR au anuntat doar un RK la viteza constructiva, fara electrificare. Cel putin in prima faza, care oricum va dura ani.
Ar mai fi solutia unui tren hibrid, de genul Alstom Coradia, credca si Bombardier are ceva modele.

TibiV

^^
Solutia lui Costescu mi se parea de mai mult bun simt...
Ca sa nu mai intreb cum mama naibii va executa CFR Infrain regie proprie subtraversarea DN1 ?!....
Si asta in doar 18 luni ?!....  :o

In poza de mai sus imi place tare mult acel "acoperis din pexiglas"... :D

De ce nu s-or fi multumit cu un acoperis de plexiglas ?...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Solutia lui Costescu adica cea existenta in teren?. Adica P.O. Aeroport + microbuz pe stradute prin Otopeni?

N-a functionat niciodata solutia de cand a fost inaugurata, si initial s-a circulat in 25 de minute pe traseul pe care Costescu l-a prezentat ca "inovatie".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

Care solutie, aia cu transbordarea in duba ? Nu solutia e problema aici, ci durata prea scurta preconizata. Pe de o parte pare o manusa electorala aruncata, datorita timpului de finalizare estimat, pe de alta parte proiectul e al naibii de fezabil in varianta asta, costurile fiind reduse., iar solutia aleasa, buna.

Ce nu inteleg eu este cum vor atrage calatorii fara o conexiune scurta si extrem de rapida in gara de Nord. Si asta pentru ca linia va ramane simpla.

TibiV

^
Nu transbordare, nu duba si nici autobuz...
Aveam senzatia ca am postat asta...
https://www.linkedin.com/pulse/elefanti-albi-maimute-si-legatura-cu-aeroportul-sau-dan-m-costescu

Interesant....
Am facut si comparatia grafica a celor doua proiecte: cel respins de Costescu dar relansat de Buse, si cel pe care a insista Costescu...

Iata propunerea pe care Costescu spune ca a aruncat-o la cos (pe buna dreptate, as spune eu...) dar a relansat-o Buse

Daca nu intelegi prea mult din plansa asta, hai sa marim si sa citim si datele de pe ea...

Ooooops...
64 milioane de euro fara TVA pe 3 km de linie noua, chiar si electrificata ?....
Desi Buse a zis astazi ca sunt doar 2,4 km... Adica 26,7 euro/km, fara TVA...
WTF ?!?!...

Si acum iata ce propunea Costescu...
(Este strict reprezentarea ideii, caci nu am habar despre traseul exact, razele de curbura etc. Si nici nu le am cu desenatul pe calculator....)
Fie asa...

... fie asa. Desi a doua varianta, cu galben, pare mai logica, are insa probleme de declivitate mare - CF este inca prea sus dupa pasajul peste DN1... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Quote from: nirolf on October 18, 2016, 04:21:46 PM
QuoteMinistrul Transporturilor a prezentat astăzi proiectul legăturii feroviare Gara de Nord – Aeroportul Otopeni
Construcţia liniei ferate va asigura legătura Aeroportului Otopeni cu:
• reţeaua feroviară naţională (16 perechi de trenuri/zi vor lega aeroportul de Braşov, Galaţi, Constanţa, Craiova, Ruse).
...
Ne dorim să asigurăm conexiunea cu aeroportul nu doar din Bucureşti, ci şi din alte oraşe ca: Ploieşti, Braşov şi poate chiar din Bulgaria, pentru atragerea către Otopeni a pasagerilor din ţara vecină, printr-o variantă relativ rapidă: Ruse – Bucureşti", a declarat ministrul Sorin Buşe.

Nu pricep daca legaturile spre provincie vor fi directe sau nu? Si daca-s directe, cele spre nord vor mai trece prin Gara de Nord sau ba?

Daca nu sunt directe si cele 16 perechi de trenuri sunt de fapt spre Gara de Nord, mi se pare foarte putin pt un aeroport.