Stiri si discutii diverse despre infrastructura multimodala

Started by Ionut, October 21, 2016, 08:30:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GAC

Imi place acest proiect, dar intrebarea adevarata este cine va adminstra?
Din articolul din 26.01.2021 al "Viitorul Ilfovean" nu inteleg.
Quote
Consiliul Județean Ilfov a aprobat, la 26 ianuarie 2021, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru nodul intermodal București-Ilfov de la Moara Vlăsiei, proiect strategic al județului, inclus în SDJ 2030. Proiectul presupune construcția a două terminale cargo și a unui parc logistic cu spaţii pentru depozitarea mărfurilor.

Includerea Nodului Intermodal București-Ilfov în varianta finală a Master Planului General de Transport al României a fost cerută de CJ Ilfov în 2014, pentru a crea o legătură rutieră directă între cele trei autostrăzi din jurul Capitalei și pentru a interconectare mai multe tipuri de transport (aerian, rutier și cel feroviar), și contextul regional (proximitatea față de București, intersecția unor magistrale de transport), contextul european (viitoarele linii de finanțare europene și noile strategii europene), cât și contextul internațional (văzut ca o oportunitate pentru atragerea investitorilor aflați în competiție globală), respectarea celor cinci priorități investiționale europene (conectarea județului la coridorul sudic de transport Budapesta-Sofia-Atena/Istanbul) și la cel al Dunării (zona transfrontalieră România-Bulgaria / România- Moldova-Ucraina).

Pentru a funcționa la capacitate maximă, proiectul depinde de autostrada A7 către Moldova, modernizarea magistralei 7 de cale ferată București-Galați, autostrada de centură A0 și noul terminal al Aeroportului "Henri Coandă", care urmează să fie dezvoltat în Nordul comunei Tunari.

Marian Ion Constantinescu, directorul TPF Ingineria, firma care a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate (o actualizare a studiului de prefezabilitate din 2014), spunea în toamna anului 2019, la momentul semnării contractului, că acest studiu de fezabilitate este cel care dă soluțiile tehnice.

Valoarea proiectului este estimată la aproape un miliard de lei fără TVA (aproape 200 milioane de euro fără TVA), dar încă de la început autoritățile locale au vorbit despre accesarea finanțărilor nerambursabile din fondurile structural ale UE, o altă variantă fiind identificarea unor investitori privați care să intre în parteneriat cu CJ Ilfov pentru realizarea investiției (conform declarațiilor din 2019).

Pentru realizarea proiectului, Primăria Moara-Vlăsiei a pus la dispoziție 110 hectare de teren.

Oricum, daca discutam de proiect din 2014, dar abia acum au fost aprobati indicatorii tehnico-economici, avem sanse sa vedem A7 pana la Pascani mai intai...

tom_sawyer

#16
Ar trebui dublată linia 700 măcar până la Moara Vlăsiei.

Conform documentatiei, terminalul este prevazut a se realiza pe doua incinte situate la sud de comuna Moara Vlasiei, adiacent liniei de cale ferata Bucuresti - Urziceni, pe de o parte si cealalta a autostrazii Bucuresti - Brasov (A3). Incinta A, situata la vest de A3, are o suprafata de 48 de hectare si va functiona ca terminal multimodal. Incinta B, din estul autostrazii, va ocupa 60 de hectare si va avea functiunea de parc logistic/ industrial.
agendaconstructiilor.ro

dan tm

https://adevarul.ro/locale/alba-iulia/investitie-uriasa-apropierea-a10-centru-intermodal-transport-rutier-feroviar-nodul-rutier-decea-1_6097ec655163ec4271dbe95e/index.html


Deputatul de Alba, Florin Roman, anunţă că în zona de acces pe autostrada Sebeş-Turda de la Decea va fi construit un centru intermodal de transport rutier şi feroviar de dimensiuni mari.

Investiţia va duce la crearea a câteva sute de locuri de muncă. Parlamentarul afirmă că detaliile acestei investiţii vor fi făcute publice în curând.   "Poate puţini îşi mai amintesc lupta pe care am dus-o pe vremea în care făceam echipă cu Ion Dumitrel la Consiliul judetean, mai întâi pentru autostrada Sebeş-Turda şi mai apoi pentru urcarea/coborârea de la Decea, care nu era prevăzută în proiectul iniţial. Am pariat pe dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru ca ştiam ca va fi un magnet pentru mari investiţii! Şi atunci când crezi în ceva, visele pot deveni realitate!   Realitate este şi semnarea unui contract pentru realizarea în zona amintită a unui centru intermodal de transport rutier şi feroviar, de centre logistice, care înseamnă milioane de euro şi câteva sute de noi locuri de muncă! În scurt timp veţi ştii mai multe despre una dintre cele mai importante investiţii pe autostrada în care am crezut de la un capăt, la altul!", a scris Roman pe contul său de Facebook.
În ce constă investiţia de la Miraslau   Investiţia este derulată de societatea belgiană Industrial and Logistics Developments şi are o valoare de peste 30 de milioane de euro. Pe o suprafaţă de teren de circa 27 de hectare, concesionată de la Primăria Mirăslău, va fi realizat un parc industrial unde vor fi angajaţi aproximativ 400 de oameni.   În noiembrie 2018, Consiliul Local Mirăslău a aprobat contractul de închiriere şi constituirea dreptului de superficie a terenului către Industrial and Logistics Developments NV, o societate cu răspundere limitată de naţionalitate belgiană, care a câştiga licitaţia, la preţul de 0,21 euro/mp/an, respectiv 56.505,96 euro/an. Potrivit contractului, câştigătorul licitaţiei a fost obligat să achite în avans suma de 339.035,76 de euro, reprezentând chiria pe o durată de şase ani de folosinţă a terenului.   Proiectul în ansamblu se referă la înfiinţarea unei zone industriale cu profil mixt, logistic şi producţie, inclusiv terminal intermodal pentru containere. Accesul auto se va face din DN 1 – E81. Accesul pe linia ferată se va face din magistrala CF 300. Potrivit reglementărilor urbanistice, clădirile vor avea o înălţime maximă de P+2. Înălţimea maximă la streaşină fiind de 15 metri, respectiv 30 de metri pentru terminalul de containere. De asemenea, în ceea ce priveşte zona verde, se prevede plantarea unui copac la cinci parcări de autoturisme, două parcări de tir sau 500 metri pătraţi de spaţii verzi.   În zonă se va construi şi o linie de cale ferată în lungime de circa 1,6 km care va face legătura între dispozitivul de linii de cale ferată al terminalului logistic şi magistrala CFR din aporpiere.




AndreiB

Cred ca Vantu de Jos ar fi mai bun pentru un centru intermodal rutier/feroviar. E la intersectia dintre doua autostrazi si doua magistrale CF.


tom_sawyer

Terminalul intermodal din Episcopia – 10 din 25 milioane euro

Oradea accesează 10 milioane de euro pentru construirea centrului intermodal de mărfuri din Episcopia Bihor, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Studiul de fezabilitate realizat initial, în 2015, prevedea valoarea investiției la 25 milioane lei. Edilii transmit acum că finanțarea de 10 milioane ar reprezenta doar prima etapă a proiectului.

,,Am decis să reactualizăm indicatorii, să renunțăm la două linii de cale ferată din intermodal și anumite depozite care nu erau construite în acea zonă și nu ne mai atingem nici de clădirea Vămii din Oradea", a declarat primarul Florin Birta.

Proiectul inițial prevedea patru linii de cale ferată, cu platforme betonate de încărcare-descărcare a mărfii, spaţii de depozitare pentru mărfuri, locuri de parcare pentru tiruri, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru agenţii economici. Totodată, urmau să se construiască, pe ambele părţi ale Căii Borşului, benzi de colectare a traficului greu, iar deasupra sensului giratoriu de la intrarea în parcul industrial Eurobusiness un pasaj suprateran.

Noul proiect conține două linii de cale ferată, o platformă de beton între ele, o clădire administrativă de tip container în care să se desfășoare partea logistică, parcare pentru autovehicule grele și ușoare.

Terminalul va dispune și de un portal cu cântar, cu camere video pentru inspecție, platformă și căi de acces. Durata de realizare a investiției va fi de 24 luni.

bihon.ro

tom_sawyer

Comisia Europeană regândește coridoarele TEN-T

Comisarul european a spus că la nivel european, la finele acestui an, va apărea o modificare a regulilor pentru a ușura intermodalitatea în zona transporturilor, obiectivul fiind unul crucial pentru Uniunea Europeană. ,,TEN-T Core va trebui terminat până în 2030. La nivel european, la finele acestui an, se va veni cu o modificare a regulilor, și anume alinierea coridoarelor de cale ferată cu cele rutiere pentru a avea intermodalitate", a spus ea.

Acum zece ani, în 2010 s-a gândit o strategie până în 2020 care urma să aducă pe intermodal patru tone din zece în traficul de marfă în România.

Anii au trecut, nimic nu s-a întâmplat. ,,Facem o analiză pe eșecul avut în strategia intermodală de acum cinci-sase ani. S-a făcut o gândire, dar nu am avut succes. Există doar câteva începuturi în sistemul privat. Trebuie regândit sistemul astfel încât să existe măcar unul (centru intermodal – n.red.) pe fiecare regiune care să facă transferul între rutier și feroviar", spune Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Proiectele ar putea fi ,,fie ca sistem privat, fie parteneriat public privat sau la nivel central", mai afirmă el.

[...]De asemenea, a confirmat că intenționează să prezinte regulamentul revizuit în noiembrie 2021, împreună cu Directiva revizuită privind sistemele inteligente de transport.

https://clubferoviar.ro/comisia-europeana-regandeste-coridoarele-ten-t-ce-ar-trebui-sa-negocieze-romania/

b1

12 orașe vor trenuri metropolitane. Ședință la Autoritatea pentru Reformă Feroviară

Nu mai puțin de 12 orașe din toate zonele geografice ale României vor trenuri metropolitane, iar reprezentanți ai acestora au participat vineri la o ședință pe această temă la Autoritatea pentru Reformă Feroviară.


Grupul de lucru constituit la nivelul ARF ce are ca atribuții elaborarea, promovarea, avizarea și aprobarea actelor normative ce fac obiectul trenurilor metropolitane și urbane a organizat vineri o întâlnire online la care au participat reprezentanții Direcției Transport Feroviar, din cadrul MTI, ai ARF, precum și 16 persoane din partea unităților administrativ-teritoriale, care și-au manifestat interesul în implementarea acestui tip de serviciu de interes economic general din domeniul transportului public de călători, la nivelul teritoriului administrativ și al zonei urbane pe care aceștia le deservesc.

Astfel, au răspuns invitației ARF, reprezentanți ai autorităților locale din București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Reșița, Târgu-Mureș, Alba Iulia, Constanța, Bacău, precum și cei ai Federației Zonelor Metropolitane și Aglomerărilor Urbane, se arată într-o postare de pe contul oficial de Facebook al ARF.  În total, 12 orașe. De remarcat că unele dintre ele, cum ar fi Constanța sau Brașovul, au renunțat în ultimii ani la transportul pe șină, dezafectâd rețeaua de tramvaie.

Teme de discuție la ședința despre trenuri metropolitane

Pe agenda de lucru a ședinței s-au aflat subiecte legate de propunerile legislative la OUG nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române referitoare la drepturile și obligațiile autorităților locale ce decurg din această activitate de transport. De asemenea, s-a discutat inițierea unor parteneriate de către ARF pentru sprijinirea UAT-urilor în optimizarea procedurilor de lucru, centralizarea tuturor ideilor de proiecte ce au ca obiect înființarea și funcționarea trenurilor metropolitane și urbane, astfel încât UAT-urile să se orienteze spre cele mai fiabile dintre acestea, colaborarea ARF-DTF-CFR SA-UAT-uri în vederea elaborării unei proceduri de lucru cu privire la administrarea, închirierea, predarea căii ferate către autoritățile locale.

"În finalul ședinței, participanții au convenit ca acest tip de întâlnire să capete un caracter permanent și ea să se desfășoare în fiecare zi de joi", se arată în postarea ARF.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

paulmare

Cosmin Carstea, CEO Dubai Ports (DP) Logistiscs Romania si Dubai Ports Constanta, a spus ca DP Romania investeste intr-un terminal multimodal la Aiud, care va fi conectat de trenuri directe cu portul Constanta. Valoarea investitiei este de 10 milioane de euro si lucrarile au inceput. "La nivelul tarii ne dorim sa cream cateva terminale multimodale. Primul pe care il facem este unul in zona Aiudului. Bunurile de export din zona Ardealului vor avea un terminal in care se consolideaza tot traficul si de acolo putem oferi conectivitate nu doar cu portul Constanta-Marea Neagra, dar si cu Marea Adriatica, Marea Baltica sau Marea Nordului. Conectivitatea se va face pe coridor feroviar electrificat si coridor auto", a spus Cosmin Carstea la Produs in Romania, o emisiune ZF realizata cu sprijinul Masterbuild.

Investitia de la Aiud este de cel putin 10 milioane de euro, iar costurile totale vor fi stiute la finalizarea proiectului: "La Aiud investim peste 10 milioane de euro. Acum depinde de cum vor evolua preturile, vom sti la final care este valoarea. Constructia a inceput." Aiudul va fi conectat cu portul Constanta printr-o linie feroviara directa. Cosmin Carstea a mai spus ca, in conditiile in care un transport feroviar ajunge de la Aiud la Constanta intr-o zi, nu reprezinta o intarziere, in contextul in care drumul produselor spre Asia pe mare poate sa dureze saptamani intregi. "Daca din Aiud trenurile ajung in portul Constanta intr-o zi, in conditiile in care, pana in Asia, tranzitul poate sa dureze si sase saptamani pe vapor, este in regula. Ne dorim ca acel terminal multimodal din Aiud sa fie conectat prin trenuri directe cu portul Constanta." Dubai Ports, care este unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, are in plan investitii de 100 de milioane de euro in Romania in urmatorii ani.

e cel de la Miraslau ?

mirceaeliade

QuotePlatformă multimodală în Portul Galați: Încep lucrările pentru modernizarea infrastructurii rutiere și feroviare din port, un proiect așteptat de 7 ani. Lucrările cuprind 4 etape: modernizarea infrastructurii portuare, modernizarea infrastructurii rutiere și feroviare în zona platformei multimodale, obiectul 3 regăsit în Autorizație: Platforma Multimodală implementat de catre Port Bazinul Nou SA și obiectivul 4 Platforma Multimodală Galați – Crearea unui nou acces în spațiul de stocare și zona de manevră, implementat de către METALTRADE IN & OUT GATE S.R.L.
https://economedia.ro/platforma-multimodala-in-portul-galati-incep-lucrarile-pentru-modernizarea-infrastructurii-rutiere-si-feroviare-din-port-un-proiect-asteptat-de-7-ani.html


tom_sawyer

#26
Terminalul feroviar DP World de la Dornești ușurează și eficientizează traficul de mărfuri pe ruta Ucraina - Constanța

București - 12 decembrie 2022 -

Terminalul DP World Dorneşti a început să funcţioneze în luna septembrie a acestui an și facilitează transporturile de containere dintre Ucraina și portul Constanța. Terminalul leagă România cu sudul Ucrainei, la punctul de trecere a frontierei Vadu-Siret, contribuind la reducerea congestiei de la graniță și respectiv din portul Constanţa.

DP World - lider mondial în servicii de logistică și transport marfă a dezvoltat noul terminal intermodal pentru a reduce congestia din Portul Constanța, provocată de numărul crescut de camioane ucrainene. Noua soluție permite transferul rapid al mărfurilor cu proveniență/destinație Ucraina, de pe camion pe tren, chiar lângă granița cu Ucraina. Astfel, camioanele ucrainiene nu vor mai trebui să străbată 700 de km până în Portul Constanța, unde vor pierde alte zile cu formalitățile vamale.

"Am dezvoltat acest terminal intermodal pentru a contribui la reducerea problemelor semnificative de congestie cu care ne-am confruntat în terminalul nostru maritim din Constanța. Asigurăm operațiuni neîntrerupte pentru importurile și exporturile românești, indiferent de volumele mari de mărfuri în tranzit", a declarat Cosmin Cârstea, CEO al DP World în România.

Potrivit reprezentanților DP World, noul serviciu feroviar poate funcționa cu până la cinci garnituri dus-întors pe săptămână, fiecare transportând câte 50 de containere. Timpul de tranzit între Dorneşti şi Constanţa este de 36 de ore, iar prețul transportului feroviar este semnificativ mai redus decât transportul rutier. Terminalul are o suprafaţă de 2,5 ha putând acomoda până la 1.250 de containere mari (12,2 m lungime) sau 2.500 de containere mici (6,1 m lungime). Terminalul are regim de antrepozit vamal, asigurând mărfurilor operate aici posibilitatea efectuării unei game largi de operațiuni vamale cum ar fi tranzitul sau operațiuni de re-export. De asemenea, terminalul oferă conectivitate eficientă cu toate hub-urile comerciale din regiune.

Compania DP World depune eforturi pentru a optimiza lanțul de aprovizionare și pentru a crea valoare adăugată prin digitalizare. Acest lucru va duce în mod inevitabil la reducerea timpilor de așteptare pentru camioanele de marfă, la o mai mare predictibilitate și transparență în timp real, la plasarea și executarea rapidă a comenzilor clienților și la simplificarea procedurilor vamale. Dezvoltarea noilor terminale din România, încurajează companiile să utilizeze din ce în ce mai mult modurile de transport sustenabile, cum ar fi transportul feroviar și cel maritim.

http://www.comunicate.mediafax.biz/Pages/Public/Comunicate.aspx?comunicatId=17134





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Primarul Florin Birta a semnat, astăzi, 22 mai, la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, contractul de finanțare pentru centrul intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar, care va fi realizat în zona gării CFR Episcopia Bihor.

Proiectul prevede construirea a două linii de cale ferată de aproximativ 700 de metri fiecare, acestea urmând să fie utilizate pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor ce vor fi transportate prin intermediul acestui centru intermodal. Obiectivul mai presupune construirea unei platforme de beton între cele două linii de cale ferată, o clădire administrativă de tip container în care să se desfășoare partea logistică, parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, iluminat și racordul la utilități.

,,Proiectul tehnic de execuție este finalizat, iar lucrările sunt în etapa de achiziție publică. Se estimează că acestea vor începe în luna iunie și trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2023. Acesta este primul centru intermodal din România pentru care se semnează contract de finanțare prin POIM", a precizat primarul Florin Birta.

Obiectivul de investiții ,,Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar și în zona gării CFR Episcopia Bihor", va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare, axa prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient. Valoarea totală a proiectului este 73.221.168,98 lei, din care 48.115.819,21 lei sunt bani nerambursabili.

,,Municipiul Oradea va deveni un hub pentru transportul de mărfuri datorită faptului că este situat în apropiere de Autostrada Transilvania și de viitorul drum expres Oradea-Arad, iar calea ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor urmează să fie electrificată și modernizată. Centrul intermodal va fi conectat, de asemenea, printr-un drum de legătură cu E60/DN1, iar prin implementarea proiectului va crește potențialul economic al orașului și implicit al zonei la nivelul întregii regiunii Nord-Vest", mai menționează edilul.

Acest proiect are un rol cheie pentru transportul de mărfuri din Oradea și județul Bihor și va asigura transferul lor în relația cu statele din vestul Europei, dar și cu alte zone din România. De altfel, transportul de mărfuri feroviar este mult mai puțin poluant și mai ieftin, fiind încurajat la nivel european în raport cu transportul rutier.

oradea.ro

Konter

73 de milioane de lei in 5 luni de santier e ceva. acordul contractual pentru construirea obiectivului de investiții ,,Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor" a fost încheiat cu asocierea formată din S.C COSTA VOC IMPEX S.R.L (lider de asociere) și ASFAMIXT S.R.L (asociat).

"Primăria Oradea a finalizat un centru intermodal de 73 de milioane de lei, închiderea proiectului ,,Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor", fiind anunțată zilele acestea.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea conectivităţii durabile la nivel regional şi local prin dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient sub forma Centrului de transport intermodal, cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar din zona Gării CFR din Episcopia, care va duce la creşterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale. Din punct de vedere economic, dezvoltarea terminalului intermodal de marfă va contribui la dezvoltarea economico-socială a zonei, atât prin veniturile la bugetul local, cât şi datorită locurilor de muncă nou generate. Totodată, va constitui un element de atractivitate în plus pentru parcurile industriale deţinute de municipiul Oradea, fiind cunoscută tendinţa sectorului industrial de a amplasa centrele de producţie în vecinătatea terminalelor intermodale.


Obiectivele specifice ale proiectului:

construirea unei platforme de lucru cu o suprafaţă de 32.700 mp, utilizată pentru manipularea şi depozitarea containerelor;
construirea a două linii de cale ferată industrială, Linia 1 cu o lungime de 715m, iar Linia 2 cu o lungime de 700m racordate direct la staţia CF Episcopia Bihor, din linia 17 CFR, printr-o staţie de racord;
amenajarea de pasaje la nivel amenajate corespunzător şi semnalizate traversarea autovehiculelor peste cele căile ferate ce se găsesc în incintă;
amenajarea unui punct control cu acces la patru benzi de circulatie: două benzi pe sensul de intrare şi două benzi pe sensul de ieşire;
construirea a două parcări auto pentru TIR-uri, cea exterioară cu o capacitate de 36 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 30 de locuri;
construirea a două parcări pentru autoturisme, cea exterioară cu o capacitate de 32 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 20 de locuri;
amenajarea unei platforme betonate, care poate găzdui un grup social destinat conducatorilor auto (de tipul containerelor mobilate), cu dimensiunile în plan de 10x10m;
amenajarea unei platforme betonate, care va găzdui birourile administraţiei terminalului şi un grup social (de tipul containerelor mobilate), cu dimensiunile în plan de 18x11m;
volum de mărfuri containerizat manipulat în unităţi de transport intermodal în valoare de 10600 TEU/an.
Valoarea totală a proiectului a fost 73.221.168,98 lei cu valoare totală eligibilă: 48,115,819.21 lei (inclusiv TVA), din care: 85% fonduri nerambursabile (40.898.446,33 lei), din Fondul European de Dezvoltare Regională al Uniunii Europene, 13% de la bugetul de stat (6.255.056,50 lei), 2% de la bugetul local (962.316,38 lei)."

https://clubferoviar.ro/primaria-oradea-a-finalizat-un-centru-intermodal-de-73-milioane-lei/

marinul

Pun si aici imagini in care apare si centrul modal prezentat mai sus


In 23.02.2024 s-a semnat contractul de operare.

A fost semnat contractul de operare a terminalului intermodal Oradea

În vara anului trecut, Primăria Oradea a delegat gestiunea serviciului de administrare a centrului intermodal către Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO), urmând ca agenția să organizeze procedura de licitație a contractului de operare a acestuia. Această licitație a fost organizată în perioada octombrie 2023- ianuarie 2024, în vederea operării acestuia la standardele cele mai ridicate de calitate specifice unei astfel de facilități.

În cadrul procedurii de licitație publică au depus oferte trei operatori economici. După parcurgerea procesului de evaluare a ofertelor, a fost selectată oferta depusă de asocierea formată din S.C. ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT S.A. (Lider) și  CABOOTER INTERMODAL BV (Asociat 1), având o valoare a chiriei de 301.000 euro/an (fără TVA), respectiv o valoare a investițiilor asumate de 2.484.850 euro.

Azi, 23 februarie, la sediul ADLO a avut loc semnarea contractului de operare pentru Terminalul Intermodal Oradea cu reprezentanții firmei.

,,Prin proiectele implementate în ultimii ani, Oradea, al doilea oraș din România cu cel mai mare număr de companii de logistică/transport, este orașul cel mai bine conectat din zona de nord vest a țării din punct de vedere a activității de transport de marfă, având o bună conectivitate rutieră, cu un terminal cargo aerian și un terminal intermodal feroviar" – a declarat Alina Silaghi, director ADLO, după semnarea contractului.

În vederea dezvoltării Centrului de transport intermodal din zona Gării CFR Episcopia Bihor, Municipiul Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, anul trecut a încheiat un contract cu S.C. Costa VOC Impex SRL și S.C. Asfamixt SRL pentru execuția următoarelor lucrări:

construirea unei platforme de lucru cu o suprafață de 32.700 mp, utilizată pentru manipularea și depozitarea containerelor;
construirea a două linii de cale ferată industrială, Linia 1 cu o lungime de 715 metri, și Linia 2 cu o lungime de 700 metri, racordate direct la stația CF Episcopia Bihor, din linia 17 CFR, printr-o stație de racord;
amenajarea de pasaje la nivel care vor permite semnalizarea traversării autovehiculelor peste căile de rulare ce se găsesc în incintă;
amenajarea unui punct de control cu acces pe patru benzi de circulație: două benzi pe sensul de intrare și două benzi pe sensul de ieșire;
construirea a două parcări auto pentru TIR-uri, cea exterioară cu o capacitate de 36 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 30 de locuri;
construirea a două parcări pentru autoturisme, cea exterioară cu o capacitate de 32 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 20 de locuri;
amenajarea unei platforme betonate, care poate găzdui un grup social destinat conducătorilor auto (de tipul containerelor mobile), cu dimensiunile în plan de 10x10m;
amenajarea unei platforme betonate care va găzdui birourile administrației terminalului și un grup social (de tipul containerelor mobile), cu dimensiunile în plan de 18x11m;
construcția de drumuri interioare și trotuare pietonale pentru circulație.
Termenul de finalizare a lucrărilor aferente obiectivului de investiții Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor a fost 31.12.2023, acestea fiind în prezent încheiate.

Proiectul centrului Intermodal are un rol cheie pentru transportul de mărfuri din Oradea și județul Bihor deoarece va asigura transferul mărfurilor în relație cu statele din vestul Europei, dar și cu alte zone din România. Transportul de mărfuri feroviar este mult mai puțin poluant și mai ieftin, fiind încurajat la nivel european în raport cu transportul rutier. Totodată, acest proiect contribuie la creșterea competitivității economice a companiilor din Oradea și județul Bihor, deoarece costurile cu transportul mărfurilor vor scădea ca urmare a construirii acestei facilități.

Demararea operării terminalului intermodal Oradea este condiționată până cel târziu în data de 01.01.2025, până la această dată operatorul fiind desemnat să parcurgă procedurile necesare în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor necesare.

Sursa: oradea.ro