Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebba

plus ca in Belgrad Dunarea e si ceva mai ingusta
lasa, ca e frumos si asa
cu tot negtivismul meu - care e mai rau decat pesimismul vostru - fata de justetea societatii in care traim, as zice ca e cea mai frumoasa realizare post-decembrista ;)
Sailing away! S/Y Haimana

iuli

Quote from: sebba on April 18, 2013, 04:54:45 PM
plus ca in Belgrad Dunarea e si ceva mai ingusta

E peste Sava  8)
Peste Dunare nici măcar sârbii nu au mai mult de un pod amărât  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

^^ huh! credeam ca e peste Dunare... n-am fost in Belgrad pana acum, e prea aproape :D
Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

La 19 aprilie 1854 (acum fix 159 ani) s-a nascut Anghel Saligny (la Șerbănești, județul Galați), academician, inginer constructor, ministru și pedagog român, este considerat unul ...dintre pionierii tehnicii mondiale în proiectarea și construcția podurilor și silozurilor cu structură metalică, respectiv de beton armat, unul dintre întemeietorii ingineriei românești. Anghel Saligny este fără doar şi poate un pionier al tehnicii internaţionale.
A fost membru fondator al Societăţii Politehnice din Bucureşti, profesor la Şcoala Naţională de Poduri şi Şosele, ministru al Lucrărilor Publice şi preşedinte al Academiei Române.
La sfîrşitul secolului al XIX-lea, Saligny a înlocuit pe linia ferată Filiaşi – Tîrgu Jiu podurile de lemn cu cele din metal.
Tot în această perioadă, inginerul a construit celebrul pod peste Dunăre care astăzi îi poartă numele şi care atunci depăşea ca lungime şi impresiona ca şi concept orice altă construcţie de acest fel din Europa.
Lucrările podului Feteşti – Cernavodă au început la 21 octombrie 1890, în prezenţa Regelui Carol I. La 14 septembrie 1895, regele a inaugurat sistemul de poduri de cale ferată de peste Dunăre.
A murit la 17 iunie 1925 la București.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Anghel_Saligny
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicki4

Quote from: iuli on April 18, 2013, 10:45:19 PM

E peste Sava  8)
Peste Dunare nici măcar sârbii nu au mai mult de un pod amărât  :(
Iuli nu fi rautacios (nu ca vecinii nostri ne iubesc prin Voievodina) dar totusi ar trebuii sa invatam si noi de la ei: am mult mai multe poduri (12) peste Dunare: 3 cu Croatii, la ei in tara inca 6 plus unul in contructie (langa Belgrad) si doua cu noi la Potile de Fier. In schimb Romania, care are cele mai lungi maluri din fluviu, avem (pe lange cele doua cu Serbia) aproape doua (si acesta datorita bulgarilor) cu Bulgaria si doar doua la noi in tara la Fetesti si la Vadul-Oii. Braila, Galati, Tulcea desi orase destul de mari nu au nici macat un pod. Ca sa nu vorbim la cat de lunga este granita cu Bulgaria nu am fost in stare sa facem macar inca doua pana acum.
"Government don't want well informed, well educated people capable of critical thinking. That's against their interest. They want obedient workers, people who are just smart enough to run their machines and do the paperwork. And just dumb enough to passively accept it!" George Carlin

iuli

Nu vroiam să fiu răutăcios ci doar să corectez într-o notă mai glumeață. Ai dreptate că trebuie să învățăm de la sârbi mai ales dacă ați vedea podul din Novi Sad ați vedea ce au putut să facă. Ar trebui să ne fie rușine că nu se face și la noi măcar jumătate din ce fac sârbii. Și ziceam de podul de peste Dunăre din Belgrad că și ei se pot plânge la cum arată.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

CornelB


sebba

pai nu ziceau ca vine si musiu' Barossu' ala si ca fac pe dracu-n patru ca sa deschida pe 9 mai?
daca si musiu' ala e dus cu presu'... deschiderea pe Arad-Pecica va fi prin decembrie...
Sailing away! S/Y Haimana

user201

Poate fac doar în 20 că ai noștri sunt ocupați să inaugureze ceva pe A1.  :lol:

Ionut

Quote from: sebba on April 25, 2013, 12:36:31 PM
daca si musiu' ala e dus cu presu'... deschiderea pe Arad-Pecica va fi prin decembrie...

Oh come on... n-are nicio legatura Alpine cu FCC in aceste proiecte. Sunt doua chestiuni separate, dai vina degeaba pe constructor. Alpine termina 100% in august, dar probabil vor da drumu pe Arad-Pecica mai devreme.

sebba

nu dau vina pe nimeni, in Romania nu e nimeni vinovat de nimic :D

au o singura legatura: lucreaza in Romania, unde e sat fara caini si fiecare face ce vrea fara sa fie tras la raspundere!
si dupa cum ne-a aratat istoria, legatura asta e suficienta! nimic nu se termina la timp!  exceptia cu lotul terminat cu 6 luni mai devreme? e doar exceptia care confirma regula! :D

se pare insa (ce bine ca moare si capra vecinului :lol: ) ca ne exportam stilul de lucru, facem sharing cu pretinii bulgari
la urma urmei n-are nimic, noi sa fim sanatosi ca belelele curg! poa sa fie si musiu' Barossu dus putin cu presu', ii face bine la ten!
Sailing away! S/Y Haimana



sebba

minune mare in Arad: acum juma de ora se lucra de zor la podul de la Podgoria, din centru
asfaltau si forfoteau pe acolo o gramada de muncitori si utilaje
jumate din podul din Micalaca a fost dat in functiune de Craciunul trecut
jumate din podul asta vor sa o dea in folosinta de Paste?
astia de la noi sunt prea dusi la biserica din cate observ :D
Sailing away! S/Y Haimana

radutm

QuotePodul peste Dunăre, o ,,legendă" de câteva decenii, ar putea deveni realitate!

Se scrie un nou episod din istoria celebrului pod peste Dunăre (de la Brăila - Galaţi). Astăzi, la sala Dobrogea a Consiliului Judeţean Tulcea, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Bunea Stancu, a declarat că acest proiect este ,,bancabil" şi că ar putea deveni realitate.

Problema de până acum, spune Bunea Stancu, s-a rezolvat. Vestea bună este că până acum nicio firmă interesată să realizeze această investiţie nu putea contracta un împrumut, pentru că nimeni nu garanta posibilitatea recuperării investiţiei. Vestea bună este că Guvernul a stabilit că acesta este unul dintre cele mai importante opt proiecte din ţară (cu finanţare din afara bugetului de stat) şi că va asigura sumele necesare în cazul în care se nu poate recupera investiţia. Vestea proastă este că la momentul de faţă această garanţie este numai la nivel declarativ.

............
Sursa: http://adevarul.ro/locale/tulcea/podul-dunare-legenda-cateva-decenii-putea-deveni-realitate-1_517a64fa053c7dd83f4be2df/index.html
F. greu se misca, e incredibil ca pana acum nu au reusit sa gaseasca o solutie, desi trebuia sa fie prioritate 0 pentru toate cele trei judete. Podul ar trebui sa fie de fapt doua, unul la Galati si unul la Braila...

cont inchis