Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#1935
Quote from: voicul on August 23, 2016, 10:53:47 AM
Ca să nu ocolească 4 kilometri, şoferii se înghesuie pe vechiul pod de la Agigea

Ceea ce nu inteleg autorii articolului si nici multi de aici, este ca NU PODUL de la Agigea este principala gatuire, CI TRECERILE DE PIETONI din Eforie Nord, dublate de intersectiile sens giratoriu care "impodobesc" acest drum, si anume in primul rand cele de la cele 2 capete din Eforie Nord, plus intersectia cu DN38 din Agigea si desigur sensul giratoriu de la intersectia A4 cu DN39, foarte apropiat de podul vechi.

ATENTIE: CAPACITATEA UNUI SENS GIRATORIU ESTE APROXIMATIV EGALA CU A UNUI DRUM CU O BANDA PE SENS.
Asadar, degeaba avem 3 benzi care trec canalul (pod vechi + pod nou), daca avem un sens giratoriu la intrarea in Eforie Nord spre Agigea. ACEST SENS GIRATORI NU VA PERMITE NICIODATA un trafic superior capacitatii de o banda pe sens, banda pe care o avem si pe podul vechi de la Agigea.

De altfel si in articol rezulta clar ca sunt 2 ambuteiaje diferite: unul intre Ef. Sud si Nord si ALTUL intre Ef. Nord si Agigea. Deci coada dintre Eforie Sud si Nord nu are legatura cu podul. Repet: sensurile giratorii sunt CAUZA majora. Lor li se adauga faptul ca la orele de aglomeratie trec f. multi pietoni pe trecerile din Ef. Nord, ceea ce face ca masinile din Ef. Nord sa se miste f. greu, cu blocarea inclusiv a sensurilor giratorii de la unul din capete (functie de cum curge traficul major). Trecerile de pietoni sunt cele care cauzeaza ambuteijele uriase si de pe Valea Prahovei - eu am tot spus asta de prin 2009 incoace, la vremea aceea multi o tot dadeau ca sunt prea putini politisti in intersectii :bash:, de parca politistii puteau sa mai trimita o parte din masini cu bacul pe Prahova ....


De altfel, daca privim un pic in trecut, vedem ca in 2010 a fost facuta acea banda reversibila pe centura Eforie Nord, dupa ce in anii anteriori existasera ambuteiaje mari acolo. Asadar cu mult inaintea inchiderii podului de la Agigea existau ambuteiaje la Eforie Nord. Banda reversibila a rezolvat pe moment traficul in 2010, dar 2010 a fost un an de criza, in care bugetarilor li s-au taiat salariile iar la privat fusesera dati afara 150.000 oameni numai in 2009; se adauga blocarea creditarii, impasul in care multi intrasera luand credite, supraestimand capacitatea proprie de rambursare. Iar din Spania si Italia remiterile scazusera la sub jumatate fata de 2007-2008 din cauza crizei si somajului de acolo. Asa ca faptul ca in 2010 nu au mai fost ambuteiaje in Eforie Nord ca in anii de dinnainte are legatura in primul rand cu scaderea majora a traficului. Ulterior, in 2011-2012 s-a finalizat A4+A2, ceea ce a insemnat o capacitate imens mai mare de trafic care se descarca in zona. Acum avem cel mai bun sezon estival din ultimul deceniu, deci practic s-au depasit valorile record din 2007-2008, ceea ce nu are cum sa nu se vada in trafic.

Finalizarea podului vechi de la Agigea va da o gura de oxigen traficului in zona, dar capacitatea crescuta a acestuia, dublata de posibilitatea folosirii podului nou va muta ambuteiajele la EFORIE NORD. Nu va amagiti: va fi mai rau la Eforie dupa finalizarea podului vechi !!!


SINGURA SOLUTIE: AUTOSTRADA A4 prelungita spre SUD macar pana la Costinesti. Este pe fonduri europene, nu exista nici un motiv sa nu o facem, mare parte din lucrari se pot face pana in 2022, deci ar putea intra pe actualul exercitiu financiar, daca licitatiile se fac imediat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

E clar. Va face rahatul prastie serviciile alea de consultanta achizitionate pe vreo 5 mii de euro. Adica salarul pe 1,2 saptama la 1,2 experti. Adica daca vine unul adevarat, cu aia platesti maxim cateva zile de lucru.
Drumurile noastre POATE;

ovideatza

#1937
Problema la Eforie e data de acele giratorii si mai ales de gatuirea de pe un sens de pe 2 benzi pe una.

Chiar daca sunt reversibile, pe sensul unde e o banda se blocheaza.

Va recomand in Eforie Nord sa o luati prin statiune, pe strada imediat de langa mare (nu prin "centrul" statiunii unde e inghesuiala) si veti trece incredibil de repede + bineinteles podul nou de la Agigea.


Intre Eforie sud si Nord, daca e blocat, mai "neortodox" o puteti lua pe drumul de pamant dintre DN si acele pensiuni de pe plaja, imediat cum se iese din eforie Sud se face stanga. Se iese pe langa lacul Belona si se urca spre statiune, apoi la intersectie se face dreapta pe strada din Ef Nord de care vorbeam.


Solutie la centura Ef Nord nu exista in acest moment. Ar trebui sa fie 4 benzi, ori asta se face doar prin anularea unui trotuar.

Nu stiu daca s-ar putea realiza o centura care sa ocoleasca cu totul localitatea, si sa iasa in Dj383 pentru a nu intersecta nici o apa. Dar va fi trece de cale ferata.
Ar merge facut un 2 benzi si separate cele
2 sensuri, in sezonul estival sa fie pe centura actuala sens unic spre Agigea de exemplu.

Asta ar fi o solutie la indemana CJ. Solutie reala e acea centura care sa iasa dupa Eforie Sud.

voicul

#1938
^^ Intradevar ar fi aceasta solutie - doar cu 2.5 km mai lunga.
https://goo.gl/maps/jyoK57S1maM2

NGC

Quote from: NGC20 on August 21, 2016, 01:55:34 PM
Quote from: NGC20 on August 05, 2016, 08:46:02 AM
PREMIERA pentru 2016 !!!

CNADNR a lansat ieri prima licitatie "adevarata" pentru 2016.

Este vorba despre "Revizuirea si Actualizarea Proiectului Tehnic - Pasaj Mogosoaia peste DN1A, inclusiv rampele aferente, Bretelele 7 si 8 Obiect 7 intre km 66+540 si km 67+340".
Valoare estimata: 209.713,00 RON fara TVA
Termen limita pentru depunere oferte: 19.08.2016
Termen limita pentru evaluare oferte: 13.09.2016

Quote- Revizuirea si actualizarea Proiectului Tehnic, inclusiv Detaliile de executie pentru Pasaj Mogosoaia inclusiv rampele aferente bretelele 7 si 8 – Obiect 7;
- Revizuirea Proiectului tehnic pentru relocare/protejare utilitati si detalii de executie;
- Revizuirea si actualizarea Proiectului Tehnic implica si obtinerea tuturor avizelor necesare pentru autorizatia de construire si inclusiv pregatirea DTAC in vederea obtinerii autorizatiei de construire in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
- Liste de cantitati pe categorii de lucrari, confidential si indicatori tehnico-economici, inclusiv Documentatia de atribuire pentru contractul de executie lucrari



Termenul limita pentru depunerea ofertelor s-a modificat si este acum 25.08.2016.

Au depus oferte LUCA WAY si SEARCH CORPORATION.

phb2

Quote from: vancouver on August 23, 2016, 11:53:47 PM

SINGURA SOLUTIE: AUTOSTRADA A4 prelungita spre SUD macar pana la Costinesti. Este pe fonduri europene, nu exista nici un motiv sa nu o facem, mare parte din lucrari se pot face pana in 2022, deci ar putea intra pe actualul exercitiu financiar, daca licitatiile se fac imediat.[/b][/size][/color]

Macar pana la Mangalia, este mai bine

vancouver

NU, pana la Costinesti este suficient in prima faza. De la Costinesti la Mangalia DN39 nu mai are nici o singura zona de congestie, adica de reducere a nr. de benzi sau de trecere printr-o localitate turistica, cu treceri de pietoni care sa blocheze fluenta.

Muuuult mai important ar fi sa se faca o centura Mangalia. Deci nu autostrada inutila Costinesti-Mangalia, ci autostrada doar pana la Costinesti si o centura normala 2+2 la Mangalia, practic o mutare a DN39 la vest de Mangalia, pana la Daewoo Mangalia.


Asa, ca sa ne aflam in treaba, da, ar fi si mai bine pana la Varna, ca multi români se duc la Albena sau Varna. Si ar fi bine sa avem si o autostrada Suceava-Botosani. Multe ar fi mai bine...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AlexxC

O alta optiune ar fi un drum de legatura nou de 6...7km direct intre Techirghiol si zona aerodromului Tuzla. Ar decongestiona drumul actual prin ocolirea a 3 localitati: EforieN,EforieS si Tuzla.
Astfel DN39 ar putea fi transformat in drum 3+1...3 benzi spre nord si doar una spre sud.

Tavi


danutzu_1069

@vancouver
Sper sa nu inceapa polemica: de unde sa plece A4 catre Sud.
Ca e si asta o problema.
Mare.
De unde se termina acum, nu poate continua sub nicio forma.
Daca va porni dinnainde de nodul cu DN39, trebuie pod nou peste Canal (bani mai multi).
Ar fi util pentru ca se poate declasa la drum expres, bucata de la noul nod, pana la faimosul giratoriu din ... groapa.
Vreun SF, exista?
sau SpF?
Daca nici astea nu exista... nu vad cum sa fie gata in 2022, sorry.

vancouver

#1945
@danutzu: Nu e locul aici, raspund pe scurt: Am pus grafic modul cum trebuie sa arate A4 la sud de Constanta. Exista totul pe topicul A4, trebuie numai sa cauti in urma. Si EVIDENT NU din capatul actual, si tot EVIDENT din curba de la Cumpana/Agigea autostrada trebuie modificata sa o ia spre sud, iar ceea ce acum este A4 spre Agigea si spre port sa ramâna doar un drum de legatura cu A4. Si evident se poate sa fie gata in 2022, numai sa se vrea. Inca un pod peste canal este un mizilic ingineresc. Asa cum pe A10 avem 4 poduri peste Mures si pe A1 intre Sebes si Nadlac alte 3 si nu au pus NICI o problema, nu vad de ce sa nu avem si in Dobrogea inca 2 poduri de autostrada peste canale, unul la sud si unul la nord de Constanta.

Nu-mi aduc aminte ca podul actual al A2 peste canal langa Valul lui Traian sa fi cauzat vreo problema la constructie. A fost gata odata cu restul autostrazii Constanta - Medgidia, la ca. 2 ani de la demararea lucrarilor. Hai sa nu ne mai impiedicam de astfel de scuze penibile intr-o lume cu 3 poduri peste Bosfor si poduri care sa lege insulele din Danemarca de uscat, poduri cu lungimi de 15-20km !!! PENIBIL, acesta este termenul cel mai bun care ne descrie daca mai discutam mult despre podurile de peste canal. Hai sa nu ne luam dupa vrajeala comunistoida de pe vremea lui Ceausescu, care lauda actualul pod hobanat de la Agigea ca fiind o mare realizare !!!



Daca vrei ceva spectaculos, atunci hai sa ne imaginam un pod suspendat peste lacul Techirghiol, cu doar doua picioare aflate la 400-700m unul de altul (adica nu in aria protejata):



Varianta A ca. 400m deschidere ppala, B ca. 700m. Luminat noaptea, o adevarata senzatie de privit din Eforie Sud, de pe malul lacului Techirghiol, vizibil si din trenurile care merg pe acolo. O vedere cu turnul de televiziune si podul.... si apusul.

Asta pentru ca autostrada sa nu fie nevoita sa ocoleasca complet lacul Techirghiol, departandu-se prea tare de litoral.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

C0ndu

Varianta A trece prin Z.S.P. LACUL TECHIRGHIOL-ROSPA0061-NATURA2000 ...

qsv

Dar varianta trecerii peste coronamentul acelui dig, cu latirea lui, nu e viabila?

AlexxC

#1948
LIKE!

Exact la fel gandeam drumul mai sus propus! :d
Traficul fiind sezonier cu ambuteiaje doua luni pe an, sunt de parere ca nu e nevoie de o autostrada ..e de ajuns doar un drum Techirghiol -Tuzla peste dig .

Ionut