News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul

Sunt mai tari ca noi :)  Macar puteau daca tot au bagat atatia bani sa faca si o parcare in mijloc pentru cine chiar vrea sa admire peisajul :)

bond

useless 'roundabout' is useless :)

JohannDB

#1517
Poduri...pasaje...: Pe DN13, la ieșirea din Sighișoara imediat după giratoriul/bifurcație (cu DN 14 spre Mediaș), până la trecerea peste Târnava, avem un pod/pasaj în lucru de mai bine de trei ani. Această lucrare este provocată de reabilitarea M300 CFR care aici va avea o configurație nouă, trecând printr-un tunel aici sub această "parte de oraș", pe sub DN13 și apoi pe sub "Hula Daneșului" prin al doilea tunel, după care va face joncțiunea cu amplasamentul vechi al magistralei până la intrarea în gara Daneș. În urma unori discuții pe șantierul podului rutier din acest loc, din noiembrie 2014, constructorul afirma că în primăvara lui 2015 circulația va fi mutată pe jumătatea dispre oraș a podului supraînălțat, trecându-se astfel la supraînălțarea jumătății dinspre Daneș.
Din primăvara trecută, podul a rămas cu partea dinspre oraș (dreapta sensului spre Tg. Mureș) tot neterminată, traficul făcându-se tot pe stânga sensului (partea încă neatacată de lucrare), cu semaforul și restricțiile de rigoare.
   Întrebarea este, dacă știe/cunoaște cineva motivul trenării lucrărilor, ținând cont de faptul că acest nod, pe direcția Mureș, este unul deosebit pentru trafic, și că restricționările ce există pe eventualele ocolșuri spre Odorhei-Tg. Mureș sau Mediaș-Blaj, Mediaș-Târnăveni-Tg Mureș, nu fac față, nu corespund unor cerințe.  Nici la tunele nu "se omoară" cu munca, constructorii...


NGC

#1519
^^^
Quote from: JohannDB on January 25, 2016, 07:25:43 AM
Poduri...pasaje...: Pe DN13, la ieșirea din Sighișoara imediat după giratoriul/bifurcație (cu DN 14 spre Mediaș), până la trecerea peste Târnava, avem un pod/pasaj în lucru de mai bine de trei ani.
[...]
Întrebarea este, dacă știe/cunoaște cineva motivul trenării lucrărilor

Pe scurt, probleme cu exproprierile. Raspunsul complet il gasesti aici.

JohannDB

#1520
Pe scurt....probleme cu "expropierile".......  DN 13 iesirea spre Tg. Mures din Sighisoara, dupa giratoriul / bifurcatie  cu DN 14 spre Medias......... Problema este asta...pe care nici CNADNR-ul NU VREA S-O VADA... si pe care TOTI TRANSPORTATORII au pus-o pe "tapet", DAR DEGEABA......
  Prin acest "punct Sighisoara" transportul de marfa are un volum deosebit, care devine "deosebit" la anumite cerinte....si pentru care , in ciuda tuturor semnalelor transportatorilor, referitor la acest amarat de pasaj peste M300" au ramas la "coada de peste"....
    Ce este mai rau, o neglijenta / delasarea / politica paguboasa, data de faptul ca IN CIUDA TUTUROR TERGIVERSARILOR, la lucrarile tunelurilor din zona..... TREBUIA TERMINAT PASAJUL RUTIER al DN 13 peste noua relocare a M 300...... Altfel, tunelurile puteau fi terminate si peste 10 ani.....(ca si asa nimeni n-are dureri de cap cu transportul pe CF sau cu sistemul RO-LA) la ora actuala......
    Acest POD / PASAJ trebuia terminat demult, la cota la care trenul ar fi putut trece, cu tot cu gabaritul liniei de contact electrice, pe sub el...... si tunelurile le puteau TERMINA la "cand n-or mai avea probleme" (cum am mai spus), asta daca e sa fiu sarcastic.....
   Problema este ca cu acest "punct nevralgic" si cu alte restrictii de trecere, Transilvania este cam rupta, prin aceasta zona, de trecere, pentru caracteristici deosebite, drept pentru care "curajosul" transportator este plimbat prin tara, pe bani lui si-ai beneficiarului, in final....facand "turul Romaniei" !!!  Aici cel putin PODUL RUTIER puteau sa-l termine, pentru minimul bine al tuturor !!!!!

Si ideeea principala, EXPROPIERILE, poate la noul amplasament al terasamnetului CF, ceea ce nu ar avea de-a face cu suprainaltarea partii carosabile cu aproximativ 1,20m. Podul/pasajul peste cf din acest loc este EXACT IN GABARITUL ACTUAL AL DN 13, care cu spatiul de siguranta cu tot este neafectat/nemodificat ca gabarit...... Se face un POD NORMAL cu latimea de 7,40m si cu trotuarele aferente, poate, daca nu le-or fi uitat.......
  La ACEST PASAJ, EXPROPIERI ?  Doar nu muta soseaua ! P.S. Am citit si  "raspunsul" indicat de colegul "NGC20".... Asta este, asteptam Noiembrie 2016, altfel seamana a Arad.


yetiman

E intr-adevar o realizare spectaculoasa, dar trebuie sa pastram simtul realitatii.

1. Nu e vorba de constructia unui pod, ci de inlocuirea tablierului.
2. Dupa cum se vede in imagini, a existat o ampla pregatire anterioara, inclusiv cu pozitionarea tablierului nou, langa podul existent + multe alte activitati care nici nu se vad.
3. Cand "partidul unic" hotaraste ceva, sigur nu se impiedica in autorizatii si aprobari de toate felurile.

Si sa nu uitam de reversul medaliei:
- sunt destule cazuri (tot la chinezi), in care maretele realizari s-au prabusit la fel de repede cum au fost construite.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Va rog discutati lucrurile astea in Parcare. Aici vorbim doar de podurile/pasajele din tara. Multumesc!

JohannDB

#1524
^

  Este un "pod" care e de fapt pus peste coronamentul unui baraj, în zona în care este "deversorul de supraplin", sau "porțile de devrsare" ale respectivului baraj, porți ce se închid-deschid funcție de "presiunea" amonte a apelor ce depășeșc anumite cote...
  Și poate susține trafic, în funcție de caracterul mediu (proiectat plus supra sarcină) al "traficului"...

   O lucrare frumoasă, unde să mergem la pescuit, la momentul pensionării....Până atunci, sănătate !!
   P.S. Vezi Porțile de Fier I......, unde avem Dunărea....

TibiV

Că  este un baraj m-am prinsşi eu...
Dar am cutreierat GM şi StreetView mai mult de o oră şi în zona Mihaileni HD nu am găsit nici un lac de acumulare...
Crişul Alb nu are acolo nimic de genul ăsta
Poate ne dă Adrian Rosca locaţia acelui pod şi numele DN/DJ care trece pe acolo...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Chiar la sud de localitate pe rauletul ala e un mic baraj de regularizare cu o lunca inundabila, nu are lac de acumulare. Ce se vede in poza nu are un DN sau DJ pe el, ci un drum local spre nicaieri.

rocklee

#1527
locatiea e aceasta ...am trecut de mai multe ori prin acea zona  ...trebuia sa fie un baraj pentru spalarea minereului de la vechile  mine de pe linga brad ...

https://www.google.ro/maps/@46.1701869,22.8808395,332m/data=!3m1!1e3?hl=ro

https://www.google.ro/maps/@46.1682806,22.8767667,3a,75y,148.14h,83.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQiyIoJmehbhry06SiqfVQw!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro


GDPR

#1529
Barajul Mihaileni nu este inca finalizat, asa ca momentan nu exista lac de acumulare, insa la stadiul actual lucrarea poate functiona ca si acumulare nepermanenta in caz de viitura majora, capacitatea de retinere fiind de 6 milioane m3 de apa. Si nu e chiar mic, are 34.5 m inaltime si a "inghitit" 274,000 m3 de umpluturi si 64,000 m3 de beton, volumul final de apa acumulat urmand sa fie de 10.3 milioane m3.

Si pentru ca vorbim de poduri si viaducte rutiere, punerea in functiune a acumularii necesita devierea DN 74 pe o lungime de 4,500 m din care mai e de executat o portiune de 700 m, inclusiv 5 viaducte de coasta, din care 3 realizate integral si 2 ramase in diferite stadii de executie (la cel de la km 13+350 s-au executat culeea amonte, pilele si suprastructura pe o deschidere, iar la cel de la km 14+74 structura a fost finalizata fara rampele de acces), precum si realizarea unui drum de exploatare pe malul stang al acumularii, in lungime de 4,600 m, care sa lege barajul de coada acumularii.
La drumul de exploatare terasamentele sunt realizate in proportie de 98%, iar consolidarile de 70%. Si pe drumul de exploatare sunt patru poduri: cel de peste evacuatorul de ape mari al barajului avand 3 deschideri de 9,00 metri, doua mai mici pe parcursul drumului, din care unul finalizat iar celalalt cu culeele realizate, precum si podul de peste Valea Satului de langa racordul cu DN 74, care acum este finalizat si dat in functiune.

Tot la coada acumularii, in ultimii ani s-au mai realizat doua lucrari, una de catre CNADNR si cealalta de CJ Hunedoara si anume: pod nou peste Crisul Alb pe DN 74 si deviere DJ 742B Mihaileni-Blajeni care a necesitat realizarea si unui alt pod peste Crisul Alb. Si aceasta deviere a DJ-ului este acum asfaltata integral.

Avand in vedere ca in ultimii 3 ani din cauza lipsei de finantare barajul ramasese in stadiul asta, m-am gandit ca e util sa va semnalez ca in sfarsit s-a ajuns sa se lucreze si la podul peste deversor. Sper ca anul asta podul sa fie finalizat avand in vedere ca mai e putin de lucru. Mi-ar place si sa se reia lucrarile si la viaductele de pe DN 74, dar aici sunt probleme cu exproprierile.