News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

waterreus

#2295
Din cate stiu eu referitor la PASAJ CET Arad ,primul constructor a fost Drumuri si Poduri Timisoara iar al doilea a fost ICIM din Arad ,iar o alta precizare pe care as dori sa o fac este referitor la firma TEHNODOMUS,care nu  s-a facut cunoscuta doar pentru participarea la licitatia din primavara lui 2016 pentru acelasi obiectiv pasaj CET Arad,ei si-au facut  "intrarea" in contracte cu CNAIR prin executarea unuia din pasajele de pe centura Oradea.
Actual TEHNODOMUS este una din cele mai cunoscute firme de constructii care activeaza in municipal Arad,avand actualmente in executie Stadionul Francisc Neuman ,Reabilitare Filarmonica in Municipiul Arad si Bazin de Polo tot in municipiul Arad ,contract derulat prin CNI.
Revenind la pasaj, pana una alta ei deja astazi sunt in teren la pasajul de la CET,si as indrazni sa speculez ca il vor da in trafic pana de Craciun chiar daca nu va fi finalizat complet,...e nevoie de el ca de aer!

NGC

"Execu?ie lucrari pentru obiectivul ,,Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN7 km 540+248) peste CF Arad - Bucuresti" (finalizare lucrari rest de executat)"

Sa vedem asadar cum a decurs licitatia pe final.

Mai intai trebuie sa aducem aminte ce s-a intamplat cu cateva zile inainte de termenul pentru depunerea ofertelor.

Quote from: NGC on September 07, 2017, 09:35:59 PM
STRABAG a contestat acum cateva saptamani, dar nu v-am mai zis de asta.

Quote1. anularea comunicării nr. 111/2835/11.08.2017, prin care autoritatea contractantă a hotărât "că nu este necesar să adopte nicio măsura de remediere" cu privire la cele solicitate prin notificarea prealabilă nr. 614/10.08.2017;
2. anularea, în parte, a răspunsului autorității contractante nr. 111/2372/01.08.2017, strict cu privire la clarificarea nr. 1;
3. obligarea autorității contractante la formularea unui nou răspuns la clarificarea nr. 1, în sensul obligării ofertantului de a acorda garanţie de 24 luni strict pentru lucrările prevăzute în cuprinsul documentaţiei de atribuire, respectiv în concordanță cu obiectul procedurii de achiziţie publică pentru atribuirea contractului ,,Pasaj denivelat de pe centura de ocolire Arad (DN7 km 540+248) peste CF Arad-București - finalizare lucrări, rest de executat";
4. constatarea faptului că lucrările de remediere ce trebuie executate nu pot avea la baza o expertiză tehnică efectuată în anul 2015;
5. obligarea autorității contractante la stabilirea lucrărilor de remediere ce trebuie executate, care să fie constatate de un expert printr-o expertiză tehnică comandată de beneficiar la o dată actuală;
6. obligarea autorității contractante la modificarea conținutului documentaţiei de atribuire, în sensul obligării ofertantului la garantarea lucrărilor executate de acesta potrivit lucrărilor de remediere constate de un expert într-o expertiză întocmită la o data actuală.

CNSC a acceptat partial contestatia.

Quote
Consiliul dispune publicarea în SEAP a unei erate prin care se va include în documentul Cerinţele beneficiarului prevederile:
- autoritatea contractantă va pune la dispoziţia ofertantului desemnat câştigător toate documentele întocmite pe parcursul executării lucrărilor care confirmă calitatea tehnică a execuţiei acestora (procesele verbale de lucrări ascunse, încercări, calitatea betoanelor şi a armăturii, etc) pe care susţine că le deţine la acest moment;
- operatorul economic desemnat câştigător va putea realiza verificările tehnice corespunzătoare pentru dovedirea calităţii lucrărilor deja executate (pentru care nu există certitudinea calităţii tehnice) contra cost şi continuarea noilor lucrări rest de executat, cu atât mai mult cu cât expertiza a fost realizată în anul 2015, iar în aceşti doi ani degradările au continuat, lucrările executate în perioada 2011-2012 nefiind puse în conservare.

Va trebui sa fiti atenti la detalii.

Termenul pentru depunerea ofertelor era 11.09.2017, ora 16:00.

Asadar, in 06.09.2017, CNSC decide ca trebuie publicata o erata cu continutul de mai sus.

DRDP TM a stiut despre decizia CNSC cel putin din 07.09.2017, dar nu a luat masura de remediere decat in 11.09.2017 la ora 13:36, deci cu 2 ore si 24 de minute inainte de termenul limita pentru depunerea ofertelor, si a incarcat in SEAP erata de mai jos. ATENTIE, doar incarcat! Vedeti mai jos de ce.

QuoteUrmare Deciziei Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor nr. 2316/C4/2947 din data de 06.09.2017 [...], prin care "Consiliul dispune publicarea în S.E.A.P. a unei erate", autoritatea contractanta publica prezentul anunt de tip erata "prin care se va include în documentul Cerintele beneficiarului prevederile:
• autoritatea contractanta va pune la dispozitia ofertantului desemnat castigator toate documentele intocmite pe parcursul executarii lucrarilor care confirma calitatea tehnica a executiei acestora (procesele verbale de lucrari ascunse, incercari, calitatea betoanelor si a armaturii, etc.);
• operatorul economic desemnat castigator va putea realiza verificarile tehnice corespunzatoare pentru dovedirea calitatii lucrarilor deja executate (pentru care nu exista certitudinea calitatii tehnice) contra cost si continuarea noilor lucrari rest de executat, cu atat mai mult cu cat expertiza a fost realizata in anul 2015, iar in acesti doi ani degradarile au continuat, lucrarile executate in perioada 2011-2012 nefiind puse în conservare."

Cum insa "ora exacta" este data de ANAP care trebuie sa aprobe erata, aceasta a devenit vizibila public in SEAP abia in 13.09.2017 la ora 01:30, deci dupa expirarea termenului limita de depunere a ofertelor.

In loc sa suspende licitatia si sa acorde mai apoi un nou termen pentru depunerea ofertelor, au ales sa mearga mai departe cu ea.

Problema care ar fi putut aparea, este ca decizia CNSC putea fi contestata la CAB in decurs de 10 zile, de catre STRABAG si/sau CNAIR.

Asadar, au continuat procedura si au deschis ofertele, desi poate in urma deciziei CAB situatia s-ar fi putut schimba complet!

Spre norocul lor, STRABAG nu a mai contestat, dar nici nu a mai depus oferta. Bravo lor!


Sa vedem acum cealalta parte a discutiei pe aceasta tema si sa revedem mai intai o parte a deciziei CNSC.

Quote from: NGC on September 07, 2017, 09:35:59 PM
Quote
- operatorul economic desemnat câştigător va putea realiza verificările tehnice corespunzătoare pentru dovedirea calităţii lucrărilor deja executate (pentru care nu există certitudinea calităţii tehnice) contra cost

Acum ar trebui ca cel care castiga licitatia sa faca verificarile tehnice la un pret exorbitant. :lol:

Sunt curios ce vor face acum cei de la DRDP Timisoara.

Quote from: vancouver on September 07, 2017, 10:49:08 PM
Instanta nu a spus "contra cost la un nivel aflat la discretia executantului", ci a spus doar "contra cost". Cum statul nu are voie sa cheltuie bani aiurea, evident ca acel cost trebuie stabilit prin contract. Practic instanta obliga autoritatea contractanta sa includa in devizul de lucrari un "cost unitar eventual" pentru aceste verificari tehnice. Adica apare un articol de deviz cu cantitate X pentru verificari (X = o valoare realista maxima, cu mentiune ca se executa numai cantitatea care se justifica). Daca nu este posibil altfel, atunci trebuie anulata licitatia si reluata cu devizul corectat.

Quote from: NGC on September 07, 2017, 10:54:23 PM
^^^

Eram ironic. Normal ca nu a zis ca este la discretia executantului. De aia de-abia astept sa vad cum rezolva problema. ;)

Quote from: vancouver on September 07, 2017, 11:10:19 PM
Da, stiu ca erai ironic. Sunt insa concetateni care cred ca asa se poate fura si umfla pretul - sa nu le dam apa la moara. Este un discurs total neserios si inutil.

PS: cel mai important este ca CNAIR si DRDP-urile sa inteleaga PRINCIPIUL: nu licitezi ceva care contine capcane. Mai cu seama nu pasezi responsabilitatea pentru orice poate sa apara la constructor, chiar si atunci cand riscurile pur si simplu nu pot fi evaluate de acesta in faza de licitatie. Este o atitudine copilareasca, alimentata de public, care ar dori ca orice apare, costurile sa nu cumva sa sara in aer, egal a cui este vina.

Principiul este asadar: pret unitar pentru orice activitate si lucrare care poate sa apara, cu cantitate minima si maxima.


Si ce a facut DRDP TM in final? A adoptat masura de remediere enuntata de CNSC, dar atat, DOAR ATAT.

Unde este reglementat acum acel "contra cost"? Este vreo limita maxima? Bineinteles ca nu.

Quote from: adrian rosca on September 14, 2017, 12:41:52 AM
^Strabag nu a mai depus oferta, probabil ca a considerat ca riscurile sunt prea mari. E prea multa armatura lasata la mila naturii:

Cred ca e clar acum, nu? Cum sa licitezi serios daca autoritatea contractanta incarca masura de remediere cu 2 ore si 24 minute inainte de expirarea termenului de depunere a ofertelor, si fara sa stii exact ce masura de remediere va lua, pentru ca nu va fi vizibila decat dupa deschiderea ofertelor? :o

NGC

^^^ Si sa nu uit, licitatia este contestata din nou.

vancouver

^^ licitatie pasaj Arad peste M200 Arad - Deva.

Da, ce sa mai zici la asa o brambureala. Consternare. Asta au vazut si cei de la Strabag, de s-au retras. Au ramas consternati de prostia CNAIR (sau DRDP).

Oamenii acestia nu inteleg niste principii elementare. Poate ca unii nici nu inteleg de ce trebuie facuta licitatie :bash:
Se comporta copilareste si prosteste, incearca sa treaca unele lucruri pe furis, greselile incearca sa le ascunda... exact ceea ce probabil le explica propriilor copii acasa sa nu faca. Dar ei procedeaza asa cu talent... O adunatura de oameni fara coloana vertebrala, niste scursuri ale societatii... Rezultatul politicii generale din Romania, de intoarcere a valorilor: nu promoveaza cei care sunt buni, ci cei care dau spaga sau sunt mai cu tupeu.

Mare minune daca acest pasaj se termina inainte de 2020.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

mspescaru

Incep lucrarile la terminarea pasajului de la CET Arad de pe centura Aradului

http://www.aradon.ro/incep-lucrarile-pe-pasajul-de-la-cet/1905169

SkyPilot

#2301
http://www.capital.ro/romania-si-bulgaria-ar-putea-construi-un-nou-pod.html
Sa fie intr-un ceas bun!
Cred ca dupa podul de la Braila, ar fi primul pod care trebuie construit peste Dunare. Podul existent este absolut jalnic.

voicul

Eu as vedea prioritate: Targu Magurele, Silistea, Bechet, Ruse, Oltenita.
Daca se face 1 din primele 2, mult trafic de la Ruse va merge pe acel pod, deci mai lejer la Giurgiu.

Dar cum BG vor zice, face si vor da si banii (fonduri UE probabil) ... na RO poate ridica din umeri si ramane uimita cum a aparut un pod fara sa faca mai nimic.

vancouver

Podul actual de la Giurgiu este jalnic. Exista riscul ca in urmatorii 10-15 ani sa se inchida si sa se poata redeschide numai dupa o reparatie capitala sau deloc. Cum intre momentul deciziei politico-economice si finalizarea unei investitii de asemenea anvergura trec ca. 10 ani, este cazul sa se demareze urgent un nou pod la Giurgiu.

Fata de alte rute, cea de la Giurgiu este deja puternic tranzitata, pentru ca exista. Orice alt pod prin alta parte este mai mult un experiment. Cel de la Vidin - Calafat clar nu se justifica direct din trafic, dar in lipsa lui pur si simplu nord-vestul Bulgariei si sudul Olteniei ar fi continuat sa fie rupte una de alta economic si social, deci justificarea lui este  legatura ce se va crea in timp si alternativa in caz ca alte legaturi pica. De aceea ideal ar fi sa se desfiinteze orice taxa de pod pentru vehiculele de pana la 12 tone, dar in fine, asta e alta discutie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Vice33

@NGC, care mai este situația la pasajul peste CF200, de la ieșirea din Arad spre Glogovat? E licitat sau urmează? Pe pagina cu licitații pe forum nu am găsit nici o informație cu privire la acest pasaj.

bogdymol

Vezi mai sus, comentariul de la poza pusa de mine de pe facebook. E licitat, dar exista o contestatie.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Vice33

Quote from: bogdymol on September 28, 2017, 08:10:57 AM
Vezi mai sus, comentariul de la poza pusa de mine de pe facebook. E licitat, dar exista o contestatie.

Da, am vazut, multumesc, insa unde il gasesc pe pagina de sinteza a licitatiilor? Ce denumire are proiectul licitat?

rocklee

#2307
ieri seara dupa ce am iesit de la servici in jurul orei 19,15 ...am tras o fuga pana la turdas sa vad ...in ce  stadiu de lucru erau cele doua pasaje de pe dn7 care vor trece peste ...cf ...deja se insera si am facut poze cu telefonul din dotare .....imaginile sunt cam de slaba calitate ...dar punem ce avem.... :)


imagini cu pasajul de linga gara turdas ... :D
fara explicati ...am insista pe partea dinspre orastie ...pentru ca numai acolo am putut parca masina si a trebuit sa ma misc repede ca se insera ...

culeiele pasajului erau teminate pana la cuzineti ...piloni toti de asemenea ...grinzile sunt metalice si si sunt doar cate doua  pe toata lungime pasajului ...mai sunt de montat si dor cele de pe mijlocul pasajului....se lucreaza si la rampele pasajului ...


rocklee

#2309
cateva imagini cu relocarea unor tevi de gaz din apropierea pasajului cu un podet de langa pasaj si vitoarea rampa dinspre orastie ...




:)