News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

Rusinica este un diminutiv.
Rusineeee !
(as adauga si "Huooooo", dar se supara Ionut ;) )

De toata jena...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

Astăzi are loc recepţia la terminarea lucrărilor la podul de pe DN 66A, peste râul Jiul de Vest, la km 2+178. Aceasta este prima lucrare din România la care s-au schimbat, în totalitate, şi tiranţii unui pod cu arce, lucrarea fiind făcută sub trafic. Podul a fost construit în anul 1968.....DRDP Timişoara









You're in Steelers Country

tom_sawyer

#2117
Grindeanu: Proiectarea şi execuţia podului dintre Brăila şi Tulcea, scoase la licitaţie în mai-iunie

QuoteProiectarea şi execuţia podului peste Dunăre între judeţele Brăila şi Tulcea vor fi scoase la licitaţie până la sfârşitul acestui semestru, a anunţat vineri, la Tulcea, premierul Sorin Grindeanu.

'Podul Brăila-Tulcea este prins în Masterplan şi în imediata perioadă se va termina studiul de fezabilitate. Ministrul Transporturilor ne-a spus că documentaţia este spre finalizare şi că, undeva în mai-iunie, proiectarea şi execuţia vor fi urcate pe SEAP', a afirmat premierul Grindeanu.

Amenajarea podului va costa circa 500 de milioane de euro, potrivit sursei, sumă care va fi suportată din bugetul alocat de Programul Operaţional de Infrastructură Mare mecanismului financiar Investiţii Teritorial Integrate (ITI)-Delta Dunării.

http://www.economica.net/grindeanu-proiectarea-si-executia-podului-dintre-braila-si-tulcea-scoase-la-licitatie-in-mai-iunie_135274.html

Studiul de fezabilitate e deja terminat. Teoretic ar trebui sa fie in curs de avizare la CNAIR si/sau MT (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.msg138653#msg138653).

Ma intreb daca ar fi ceva sanse avand in vedere cerinta de incadrare in deficit bugetar si posibilele taieri de cheltuieli care se preconizeaza...


PS: de urmarit si raspunsul pe care il va da CNAIR/MT la intrebarile adresate de disney in legatura cu podul

Harry

500 milioane de euro ? :)))) e mai scump decat viaductul millau :)))

vancouver

Trebuie diferentiat intre costul podului si costul proiectului.

De ex. la Vidin-Calafat podul a costat 99 milioane euro, dar costul total al proiectului a fost de 220 de milioane, incluzand infrastructura complexa de pe ambele maluri, adica putem spune vreo 3 km de autostrada suspendata si mai multe noduri rutiere, plus infrastructura feroviara si 2 gari.

La Braila Dunarea este mult mai lata si de asemenea nu exista nimic la cele 2 capete, deci, ca si la Vidin-Calafat, trebuie o intreaga infrastructura de racordare. Nu pot sa ma pronunt daca 500 milioane e mult sau putin, dar probabil ca sub 300 milioane nu are cum sa coste. Fata de Millau (care a costat cam 400 milioane euro) mai trebuie pusa si inflatia (in 20 de ani preturile in euro pot sa fie cu 20-50% mai mari; adica 480-600 milioane ar fi costat Millau acum).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

https://www.politiadefrontiera.ro/ro/main/i-restrictii-temporare-de-trafic-pe-podul-calafatvidin-8842.html

Societatea comună româno-bulgară Danube Bridge Vidin Calafat ad Bulgaria, care se ocupă de administrarea podului Calafat - Vidin, a informat Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu cu privire la faptul că, în data de 28.03.2017 și 30.03.2017, între orele 13.00- 14.00, circulația pe podul Calafat - Vidin va fi întreruptă, pentru lucrări de întreținere și reparație.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

@vancouver multumiri pt clarificari

Harry

Luni 3 aprilie vor incepe lucrarile de reparatii capitale ale pasajului rutier de la Cora Bratianu.

Lucrarile se vor efectua sub trafic si constau in: scoaterea sinelor de tramvai, se va reface hidroizolatia, carosabilul, zona pietonala, va fi iluminata cu LED si de asemenea in premiera pentru orasul nostru va avea montate soundbarriers din plexiglas.

Lucrarile se executa de catre Asocierea Mobitom - Siebol cu subcontractant Autoprima Serv.

Investitia este de 1.2 milioane de euro.

Realizat in anii '80 pasajul supratraverseaza calea ferata Bucuresti - Constanta precum si "valea" Saligny.


Plimbaretu

#2123
O veste buna, sper doar sa se si materializeze in timpul promis:
http://www.digi24.ro/stiri/economie/al-treilea-pod-peste-dunare-va-fi-licitat-in-vara-697249
Costul estimat mi se pare rezonabil pentru Romania, unde forta de munca e mai ieftina. Spre comparatie aveti aici o descriere din Wikipedia a unui pod din zona in care locuiesc:
http://en.wikipedia.org/wiki/Port_Mann_Bridge
Podul este cu taxa. La nivelul de taxare actual si la nivelul de trafic actual, banii s-ar recupera in 25-30 de ani.
Pe vremea constructiei dolarul canadian era aproape de paritate cu cel US; pe atunci raportul era de 1.2-1.25 CDN$ pentru 1 euro.

Harry

#2124
^^

S-a amanat pt 15 aprilie...adica fix ajunul pastelui

Harry

Surpriza si nu e pacaleala. Lucrarile au inceput ieri 1 aprilie.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

La pasajul rutier din poza de mai sus :))

danutzu_1069

Adica la pasajul rutier din Constanta..., nu?

Harry

Da. E unul din cele mai mari si importante pasaje din oras. Putini oameni cunosc faptul ca orasul Constanta este practic rupt in 3: zona de nord si zona de sud iar intre cele doua zone sunt doar 3 puncte de legatura si cartierul Poarta 6 cu doar 2 puncte de legatura.