News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

#1710
Ar mai fi problema spațiului ocupat (nu a fost cazul aici).
Ce nu poate fi explicat aici (fara vedea SF ul in care se evalueaza variantele posibile) de ce nu s-a mers pe o varianta cu giratoriu la sol.
Ar fi trebuit sa fie mult mai ieftina singurul detriment fiind faptul ca se introduce o cocoașă pe direcția principala.
Oricum aici sa exagerat cât din rampe sunt făcute pe pod în loc de pământ armat sau terasament simplu cu zid de sprijin.
Drumurile noastre POATE;

neobluenet

Din cate imi aduc aminte din discutiile anterioare, giratoriul suspendat este facut de CJ Prahova. DN-ul tine de CNADNR, drept urmare nu puteau investi in ceva ce nu e a lor. S-au tot rugat de companie sa le dea lor bucata aia de drum, sa faca pasaj, dar fara rezultat. Asa ca a iesit giratoriu suspendat.

Problema asta cu administratorul unui pod este si la Turda, unde a cedat pana la urma CNADNR-ul ca nu avea bani alocati sa repare podurile de la intrarea dinspre Aiud.

Trimis de pe al meu SM-A510F folosind Tapatalk


Beowulf

Quote from: frunzaverde on May 29, 2016, 01:25:35 AM
Intersectiile trifoi (nu "trefla") sunt considerate, in majoritatea literaturii de specialitate depasite si nerecomandate pentru constructii noi. Motivul principal este existenta de conflicte de trafic (weaving in engleza) intre traficul care intra si cel care iese. In patru locuri benzile de accelerare si decelerare trebuie sa se intersecteze la nivel, rezultand in ambuteiaje si/sau pericol ridicat de accidente. Si cele patru locuri sunt, din nefericire, in cel mai nefericit loc cu putinta, exact la contactul cu autostrada.

Sensurile giratorii denivelate reduc problema intr-o mare masura, odata pentru ca traficul se misca in giratoriu intr-o singura directie la viteze relativ constante, a doua oara pentru ca eventualele conflicte au loc in giratoriu, deci departe de zona de autostrada propriu-zisa.

Multumesc pentru raspuns, insa nu m-am lamurit foarte tare si voi insista putintel. Inclusiv la giratoriul suspendat exista in patru locuri benzile de accelerare si decelerare, rezultind aceleasi conflicte in trafic, dar ,in plus, mai apare un conflict suplimentar chiar in giratoriu, unde trebuie cedata prioritate, iar ambuteiajele sint garantate. Parerea mea este ca giratoriul suspendat nu rezolva problemele, ci le multiplica, dar poate imi scapa ceva...

In facultate, la cursul de Cai de Comunicatii, am invatat despre intersectia de tip trefla...
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

cristi5

#1713
Spre deosebire de intersectii trifoi, pe axa principala (DN) traficul care intra (din giratoriu) nu se intersecteaza cu cel care iese pe aceeasi directie de mers, pentru ca acela a iesit deja cu 100m mai in spate, si a intrat sus in giratoriu.

Pe axa secundara e mai bine decat un sens giratoriu normal, pt ca cei care merg inainte pe axa principala nu se adauga la trafic.

@neobluenet: deci axa principala e a CNADNR si axa secundara a CJ, asa ca CJ a construit deasupra? Foarte interesant cum structura administrativa e impusa in structura constructiei...

pasadia

E greu de spus care e axa principala, adica care e cea cu valori mai mari de trafic.  In unele cazuri DJ-ul, care deserveste traficul local, are valori mai mari de trafic, cel putin dimineata si dupa-masa, decat DN-ul care deserveste traficul de tranzit.

Insa eu privesc lucrurile altfel: pe drumul de tranzit, folosit mai degraba de tiruri sau de soferi de lunga distanta, e bine sa existe cat mai putine obstacole (incluzand aici si sensurile giratorii). Prin urmare e firesc ca pe drumul local, chiar daca ar avea valori mai mari, sa existe giratii. De asta consider ca e mai bine ca sensul giratoriu e facut pe DJ si nu pe DN.

Daca mai adug si problemele eterne de la rosturile de dilatare + rampele aferente, as zice ca prefer ca acestea sa fie e DJ si nu pe DN. Deci prefer oricand solutia asta (sens giratoriu suspendat pe DJ) decat varianta de sens giratoriu pe DJ la nivelul solului cu pasaj suprateran pentru DN (chit ca o fi mai ieftina aceasta din urma).

Io

#1715
 :badday: Tocmai am dat o raita pe minunea aia: Ploiesti (Spitalul Judetean) - DJ 101 - ozeneu' lu' Cosma - stinga pe DN1B -  Carrefour etc.
Pe rind:
- traficul principal este DN1A (Cheia si Buzau, sa spunem, spre Brasov/Targoviste. Asta de vreo 20 de ani. Nicidecum Ploiesti - Paulesti - Liliesti etc. Adica Centura Ploiestiului lasata continua, asa cum s-a facut.
- executia lucrarii: denivelari nu la rosturi ci la planuri (!), culori in acelasi ton (sint foarte curios cum e semnalizat pentru noapte/ceata), nelipsitele marcaje vibratoare pe urcare, 3 rinduri, Doamne, si toate 3 zdravene.
- siguranta: da, o imbunatatire fara indoiala, insa: esti sus pe ozeneu' si ai cedeaza trecerea. Firesc. In practica trebuie sa opresti pentru simplul motiv ca daca esti pe banda 2 nu vezi daca vine ceva din stinga din cauza parapetului foarte inalt si care e lung pina in dreptul farurilor masinii. Probabil ca un sofer de Ford Transit vede, intr-o masina normala nu vezi nimic - ai parapetul ceva mai sus de ochi si trebuie sa opresti.
- iesire/coborirea de pe "minunea" aia in DN1B/Vest catre Carrefour. Se vorbea aici despre conflicte de trafic. Pai sint. Tot atitea cite coboriri pe DN1B, adica doua, pentru ca trebuie sa ii lasi pe cei care sint deja pe drum sa treaca asa cum e firesc.
- pret: enorm. Ploiestiul nu e un oras sarac, nu despre asta e vorba, insa o intersectie floare (cu DN1B la sol) cred ca era mult mai ieftina si facea cam acelasi lucru. Traficul in Nordul Ploiestiului are probleme severe imediat la Vest de farfuria asta de beton. Ploiestiul se dezvolta in zona Parcului Industrial (iesirea spre Targoviste) unde exista severe conflicte de trafic despre care s-a mai vorbit aici. Exista trecerea la nivel peste DN1 (facuta tot sub to'arsu-asta ctitor (si) de statui pe banii altora, Cosma, de era vopsit pe ea cine si cind ca deh, nu cumva sa uitam). Doar ca accesul la ea se face prin spatele Ploiesti Shopping City pe un drumeag ingust (si pe-acolo tu directionezi Tir-uri...) sau prin giratoriul din fata Ploiesti Shopping City si apoi pe la Lukoil. Aferim! Ploiestiul are nevoie ieri de autobuze noi, parcul auto de azi e o gluma proasta si veche, Ploiestiul are de finalizat reabilitarea generala a liniilor de tramvai cu tot cu infrastructura de sub ele (aproape gata), destule dintre tramvaie sint cele donate de Primaria Potsdam in 1997 si CJ Ploiesti da o caruta de bani pe chestia asta in conditiile in care avem un credit cit malu' pentru celelalte lucrari? Nu, multumesc.
Adiacent: azi dimineata o doamna in virsta dorea sa se plimbe cu autobuzul si nu s-a putut urca, sint mult prea inalte.  Iarasi firesc dar de-aici gasca conducatoare recent incaltata a onor' urbei (cacofonie intentionata) n-are un ce profit. Iar gasca conducatoare are experienta cu DNA, ceea ce doresc sa le foloseasca La Multi Ani Racorosi.

Concluzie: s-a facut ceva, fie, dar e scump si forma nu era necesara nici acum si nici intr-un viitor apropiat pentru traficul general (marfa + turistic) decit daca se tine cont de necesitatea absoluta a traficului de larga rezonanta nationala catre Paulesti, Liliesti si evident Baicoa', localitati unde exista citeva cluburi preferate de zisa clasa politica - ultima oara cind l-am vazut pe primarele Ploiestiului cu gasca lui puscariabila intr-un de-asta a fost - sau pur si simplu pentru ca bajetii si-au tras acolo "case pe pamint" - asa se spune in jargonul local) si si-au facut viata mai cum vor ei.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Acolo era de ajuns un pasaj Paulesti -Ploiesti, cu giratorii la ambele capete. Ceva gen pasajul de la Stefanesti pe dncb. Bineinteles cu bretele spre dreapta (la buc nu e loc din cauza cf).

Dar e primul giratoriu suspendat din romania!!!

Nu stiu de ce conflicte de trafic vb voi la trefle, dar acestea NU exista daca ai benzi de accelerare/decelerare.
Singura problema a treflei este suprafata mare a terenului. Teren destul de scump in nordul Ploiestiului!!!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on May 29, 2016, 02:52:12 PM
Nu stiu de ce conflicte de trafic vb voi la trefle, dar acestea NU exista daca ai benzi de accelerare/decelerare.

Cu sau fara banda de urgenta ai patru conflicte de trafic. In imaginea de mai jos acestea sunt descrise cu rosu; pe benzile respective (indiferent ca e banda de mers sau banda de incadrare) vei avea simultan masini care INTRA pe autostrada (accelereaza) si masini care IES de pe autostrada (decelereaza):


Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Si la giratoriul suspendat nu ai aceleasi conflicte?
Ai 4 bretele de urcare si asadar 4 conflicte la intrarea in giratoriu.
Plus 4 bretele la coborare, adica 4 conflicte la sol- identice cu cele din trefla.
Cu ce se deosebesc ca sa fie giratoriul suspendat superior?

Singura utilizare a giratoriilor  suspendate le vad unde avem cf sau rau lipite de drum.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

@Io: mulțumesc pentru rezumat! Dar legat de oportunitatea investiției, Cosma taie și spânzură la Consiliul Județean, nu la primărie, deci n-are treabă cu tramvaiul sau autobuzele din Ploiești. :) Giratoriul e făcut, vezi Doamne!, ca să rezolve o problemă de trafic de pe un DJ din administrarea CJ Prahova.

À propos, DNA a abandonat complet dosarul împotriva lui Cosma & Son? Ca prahovean, asta m-ar întrista foarte tare.

Io

^ Adevarat, multumesc pentru corectii.
Cosma si fiu-su, racorosii taichii, desi sint in atentia DNA pentru citeva nefacute (cite doua dosare de urmarire penala pentru abuz in serviciu, luare de mita, trafic de influenta, sprijinirea unui grup infractional - din doua deocamdata descoperite) sint liberi si misuna sa se-aleaga macar prin interpusi. Ca nu se poate sa ramina fara coledzi, se duce republica de ripa. Parol!  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

alecu26

Își baga coada și la primărie.  Doar Ploiesti ul e tot în județul Prahova.
Drumurile noastre POATE;

cristi5

#1722
Quote from: dr4qul4 on May 29, 2016, 06:29:21 PM
Si la giratoriul suspendat nu ai aceleasi conflicte?
Ai 4 bretele de urcare si asadar 4 conflicte la intrarea in giratoriu.
Plus 4 bretele la coborare, adica 4 conflicte la sol- identice cu cele din trefla.

Conflictul nu se refera la o bretea, ci la "intersectia" a doua bretele. La trifoi e problema ca intrarea e inainte de iesire, deci traficul care iese se intercaleaza cu cel care intra, deci in punctele rosii traficul e "dublu".

La asta suspendat, drumul de jos nu are problema asta, ba dimpotriva, traficul care iese (si urca pe giratoriu) o face inainte ca alt trafic sa intre. Deci portiunea dintre iesire si intrare are trafic mai mic in loc sa-l aiba "dublu"...

Fireste ca in orice giratoriu se aduna traficul din mai multe intrari, dar giratoriul suspendat e mai bun decat unul obisnuit pentru e scutit de traficul care merge drept inainte pe drumul de jos. Deci e mai bine pt ambele axe, in sensul ca drumul de jos e mai bun ca un trifoi si giratoriul de sus e mai bun decat unul obisnuit.

PS: si siguranta circulatiei e afectata de punctele rosii din trifoi. Daca te astepti sa nu vina nimic din spate cand schimbi banda spre dreapta pt decelerare (din motive de oboseala de exemplu, dupa multe decelerari simple, nu in trifoi), e destul de periculos. Plus ca de obicei portiunea respectiva e scurta, poate nu apuci sa schimbi banda pt ca ai vehicul in dreapta (care  vrea sa schimbe locul cu tine pt ca intra, sau e unul care iese si ti-a luat-o inainte, sau a fost incetinit de traficul din fata lui...), deci e stresant. De asta se conduce mai incet, ceea ce poate duce la ambuteiaje.

dr4qul4

Ok. Inteleg ca la trefla ai conflict iesire/intrare, dar asta se poate intampla doar daca ai trafic foarte mare cu schimbare de directie.
Aici nu e cazul.

In plus, acelasi lucru il ai si  sus pe giratoriu. Cei care ies se intersecteaza cu cei care intra. Iar daca ai trafic mare si pe directia secundara,  ai sanse sa blochezi giratoriul, iar eu unul prefer sa raman blocat pe
o bretea la sol pe  una suspendata.
Posibil ca giratoriul suspendat sa fie mai bun ca trefla in cazul in care directia traficului are forma de L, iar celelalte 2 directii sunt mult mai libere.
Cea mai buna solutie mi se pare cea de la Sofia, cu 3 nivele si giratoriu la sol la nivelul median!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2016, 12:54:49 AM
3 nivele si giratoriu la sol

Ai rostit (scris) expresia magica: 3 nivele.
La doua nivele ce s-a facut acolo e foarte OK.

Primele "3 nivele" din Romania o sa le vedem probabil la DNCB Sud.
Candva...

Asta chiar as vrea sa apuc sa vad...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)