Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Light

#735
Ne întoarcem la vechiul serviciu TAXI. (Și acolo s-au mai scumpit tarifele în Cluj, dar am observat că este mai ieftin decât Bolt)
Cel puțin am fost în ultima lună de mai multe ori cu taxiul în Cluj și de fiecare dată șoferii s-au comportat foarte amabil (ba chiar s-au oferit să îmi pună bagajele în portbagaj). Întotdeauna au pornit "ceasul" fără să fie nevoie să le cer eu și am primit bon fiscal, dându-mi rest când plăteam cash și nu aveam suma exactă.

dumbravaandrei

din ce in ce mai des sun la taxi... asta pentru ca uber/bolt niciodata nu vin in timpul mentionat, niciodata raspunsul nu este in timp util (eu locuiesc mai la marginea orasului, dar si in buricul bucurestiului anuleaza astia comenzile la greu...
Asa ca... viva taxi...

naivu

Nu-mi place sa sun la dispecerat, e mult mai confortabil sa chem prin aplicatie, folosesc StarTaxi, dar prefer oricand un taximetrist unui uberist; chiar si meseria asta are nevoie de un oarecare profesionalism.

tom_sawyer

,,Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) salută iniţiativa Guvernului României de a modificare OUG 49/2019 (privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, n.r.), în aşa fel încât să existe, în mod real, o concurenţă loială între cele două activităţi de transport persoane – respectiv taximetria şi transportul alternativ.

Camera Naţională a Taximetriştilor din Romania, cu 36 de filiale la nivel naţional, este membru COTAR. Ambele activităţi de transport s-au referit şi până acum la aceleaşi servicii prestate pentru clienţi, dar cu diferenţe majore din perspectiva legilor care le definesc activitatea. În urma discuţiilor purtate, luna trecută, cu premierul Marcel Ciolacu şi cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a decis modificarea legislaţiei, pentru eliminarea prevederilor discriminatorii. Orice activitate desfăşurată pe teritoriul României trebuie să fie impozitată şi fiscalizată în România, aşa cum este normal într-o ţară civilizată. Vrem să fim bine înţeleşi: nu avem nimic împotriva niciunei platforme şi nici împotriva digitalizării, dar platforma nu face transport de persoane, ci firmele de transport alternativ. Fiind vorba despre activitatea de transport persoane, nu este normal să existe reguli diferite în privinţa celor două activităţi similare", se arată în comunicatul citat de Agerpres.

,,De asemenea, condiţiile prevăzute de lege pentru desfăşurarea acestor activităţi similare trebuie să fie aceleaşi: un număr egal de licenţe de taxi şi copii conforme pentru transport alternativ; acelaşi tip de aparatură pentru taxare, cu principii transparente pentru clienţi; acelaşi mod de stabilire a preţului unei călătorii, eliminându-se tariful dinamic – acesta fiind doar o metodă prin care clientul este păcălit de firmele de transport alternativ, pentru a i se lua mai mulţi bani pentru o cursă; firmele trebuie să deţină autoturismele în patrimoniul propriu şi să fie eliminate contractele de comodat oneroase care se practică acum în transportul alternativ, astfel încât să se poată garanta siguranţa în trafic şi siguranţa clienţilor; maşinile nu trebuie să fie mai vechi de 10 ani, astfel încât să se asigure siguranţa clienţilor şi protecţia mediului", menţionează surse citată.

Conform organizaţiei, acestea sunt doar câteva dintre prevederile legale care vor aduce la egalitate cele două activităţi de transport de persoane similare. COTAR susţine că, până acum, prevederile legii transportului alternativ au fost diferite de ceea ce prevede legea taximetriei.

economica.net

dudley

Nu inteleg cum tariful dinamic pacaleste clientii cand tu stii dinainte ce pret platesti (si poti alege sa refuzi), pe cand, tocmai la taxi, pretul final este o necunoscuta (mai putin in cazul cand iti cer triplu pe un drum gara/oriunde).
cu vechimea sunt de acord, sa se aplice aceleasi reguli peste tot. partea cu contractele de comodat nu inteleg care e problema, atata timp cat masina se supune aceleasi reguli ca la taxi (asigurare, itp, ce o mai fi)

oneLess

Practic, taximetriștii sunt foarte deschiși. Nu vor decât să se alinieze la standardele lor ceaușiste raid- ...

voicul

^Pai taxiurile nu au tarif dinamic:
- 50 de ron!
- Cum pe o cursa care cu greu face 20 de ron imi ceri 50 de ron?!

Asta nu e tarif dinamic pentru ca el ti-a zis pretul korekt (pentru el) de la inceput, deci prost e cel care da nu cel care cere!

-----------

Sondaj: Circa 90% dintre bucureșteni spun că transportul alternativ nu se compară cu taximetria clasică

Marea majoritate a bucureștenilor (87%) consideră că transportul alternativ este cea mai bună opțiune pentru călătoriile în oraș și poate duce la creșterea calității serviciilor pentru toți furnizorii de servicii transport persoane, inclusiv companiile de taximetrie, relevă datele unui sondaj Mercury Research, realizat în perioada 19 - 20 martie și comandat de Coaliția pentru Economia Digitală. Calitatea serviciului de transport alternativ primește nota de 8,1 din 10 de la bucureșteni, taxi doar 5,2

60% dintre bucureșteni ar fi afectați foarte mult și destul de mult de dispariția transportului alternativ
Doi din trei bucureșteni consideră ,,aberante" cererile taximetriștilor care protestează
Calitatea serviciului de transport alternativ primește nota de 8,1 din 10 de la bucureșteni, taxi doar 5,2
Doi din trei (63%) cetățeni ai Capitalei consideră că protestele industriei de taxi sunt neîntemeiate iar cerințele acesteia sunt ,,aberante". Jumătate din respondenți ar considera că guvernul (45%), aproape în aceeași măsură cu companiile de taxi (48%) sunt vinovate pentru eventuala dispariție a serviciilor de transport alternativ.

Mari consumatori de servicii de transport alternativ, locuitorii Capitalei, în proporție de 60% consideră că impactul eventualei dispariții a transportului alternativ ar avea efecte foarte negative sau destul de negative asupra lor personal.

,,Acest sondaj nu face nimic altceva decât să transforme în cifre realitatea de pe străzi, comentariile din mediul online, și nu numai. Sunt lucruri pe care le-am comunicat de la începutul acestor proteste care cer eliminarea din piață a unor servicii care sunt accesate de peste 3 milioane de utilizatori. Industria de taxi forțează schimbări legislative care să aducă transportul de persoane din România înapoi la nivelul anilor 2000. Cifrele acestui sondaj de opinie demonstrează că utilizatorii își doresc servicii moderne, ușor de accesat, transparente și cu grad ridicat de siguranță", a spus Cătălin Codreanu, Președintele Coaliției pentru Economia Digitală, care reprezintă interesele Uber si Bolt.

Disputa care a cuprins sectorul de transport persoane, cu proteste ale taximetriștilor în mai multe orașe din țară care cer schimbarea altei legi decât a lor este un subiect cunoscut de aproape două treimi dintre locuitorii Capitalei. Bucureștenii, cei care într-o zi oarecare de luni comandă peste 150.000 de curse de transport alternativ consideră, în proporție de 70%, că industria de taximetrie presează, prin protestele de stradă, modificări legislative care ar duce la dispariția transportului alternativ.

Studiul a analizat șase atribute ale serviciilor de transport de persoane (taxi, transport în comun și transportul alternativ) iar concluzia generală este că taxiurile sunt percepute ca fiind inferioare față de transportul alternativ pe toate atributele evaluate. Claritatea traseului pe care va fi efectuată cursa, rapiditatea cu care vin la comandă și calitatea serviciului, toate sunt evaluate la 8,1 din 10 în timp ce serviciile de taxi obțin o medie de 5,7 pe cele trei atribute. În același timp, raportul calitate preț este la transportul alternativ clasificat cu o evaluare de 7,6 (pe o scală de la 1 la 10) în timp ce taxi are un scor de 5,1.

,,Serviciile de taximetrie au rămas mult în urma vremurilor. Prin proteste și presiune publică asupra Guvernului, taximetria vrea să impună transportului alternativ principii și mecanisme legislative învechite care iată, prin cifre își demonstrează limitele în fața tehnologiilor moderne. Practic taximetria vrea, cerând aceste lucruri, să aducă în pragul colapsului un serviciu apreciat de utilizatori", a concluzionat Codreanu.

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-27000744-sondaj-circa-90-dintre-bucuresteni-spun-transportul-alternativ-uber-bolt-nu-compara-taximetria-clasica-calitatea-transportului-alternativ-nota-8-iar-taxiurilor-5-2.htm

TVlad

#742
Poate stie sa imi spuna si mie cinva raspunsul la chestiunea asta: auzisem ca se dau foarte greu licente pentru operarea taxi in Bucuresti. Intrebarea e: de ce? Daca e cerere, in mod normal ar trebui satisfacuta. E doar o formalitate birocratica, statul nu ar avea nici o cheltuiala. Din cauza numarului limitat de licente se spunea ca vin si lucreaza ilegal firme inregistrate in Ilfov. Cica in mod normal ar avea voie sa aduca clienti in Bucuresti dar nu sa preia.

Am putea banui ca alte licente nu se dau pentru ca mafia firmelor existente nu vrea sa imparta piata cu altii. Dar atunci de ce ii lasa pe cei din Ilfov?

Cit despre chestiunea cu "razboiul" intre taximetristi si uberisti: sa nu uitam ca taximetristii - cu toate pacatele si faima lor - au niste cheltuieli impuse de legislatia specifica si de platit niste taxe pe care ceilalti ori nu le au, ori le fenteaza legal.

dr4qul4

Eu am o problema cu reviewurile la E-Taxi. Ar trebui sa pot da 1 stea celor care imi anuleaza cursa dupa ce ma lasa sa astept 10 minute.

Nu zic ca taximetristii clasici sunt mai breji, dar la Otopeni, daca ceri E-taxi la Sosiri vei da 150-200 lei pana in Bucuresti. Daca te duci la Plecari si il ceri de acolo (200m distanta), vei da doar 80-100 lei.
La taxiurile alea cu maxim 3 lei pe km ai sanse sa dai intre 100 si 500 lei. Depinde ce limba vorbesti si cati prieteni te asteapta la destinatie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Fix asa e si la Uber - Bolt. Asa ca luati mai ieftin de la plecari.

Si da am stat si dupa Uber cu 2 curse anulate si pana a venit a 3-a = total 15 - 20 de minute.
Vineri - Sambata intre 3 si 4 mai bine o iei pe jos ... deci traiasca STB care vine la fix!