Author Topic: Aeroporturi europene  (Read 2700 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.573
  • Karma: +2233/-737
Aeroporturi europene
« on: October 17, 2016, 08:09:35 AM »
Avem nevoie si de thread pentru tot ce tine de aeroporturile europene. Spor la discutii! :cheers:
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.573
  • Karma: +2233/-737
Re: Aeroporturi europene
« Reply #1 on: October 17, 2016, 08:13:14 AM »
Topul aeroporturilor din UE după numărul de pasageri anul trecut.
Aeroportul Otopeni câştigă pasageri, dar rămâne la coadă


Cel mai mare aeroport din România se află pe locul 37 în topul celor mai mari aeroporturi din UE, cu un număr de 9,3 milioane de pasageri. Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a avut anul trecut una dintre cele mai mari creşteri ale traficului între aeroporturile din Uniunea Europeană (UE), avansul de 12% situându-l foarte aproape de terminale cu un număr mult mai mare de pasageri precum Londra - Stansted, un aeroport situat în nord-estul Londrei (12,9%), Budapesta (13%) sau Dublin (14,9%), arată datele Eurostat.

Topul celor mai mari aeroporturi din lume este condus de Londra - Heathrow (aproape 75 mil. pasageri), Paris - Charles de Gaulle ( 65,7 mil. pasageri) şi Frankfurt - Main (60,9 mil. pasageri).



ZF
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

yetiman

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 975
  • Karma: +784/-52
Re: Aeroporturi europene
« Reply #2 on: October 17, 2016, 09:19:06 AM »
Daca si ZF confunda Budapesta si Bucuresti, sa ne miram de altii???  :lol:

Eu vad locul 37 Budapesta si locul 40 Bucuresti:D
„Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.” — Esop
„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.573
  • Karma: +2233/-737
Re: Aeroporturi europene
« Reply #3 on: October 26, 2016, 07:46:15 AM »
Guvernul britanic a aprobat extinderea aeroportului Heathrow,
printr-un proiect de 16 miliarde de lire sterline


Guvernul britanic a aprobat marți un proiect de 16 miliarde de lire sterline pentru extinderea aeroportului londonez Heathrow în detrimentul aeroportului Gatwick, punând capăt uneia dintre cele mai lungi dezbateri din politica țării, relatează Bloomberg.



Executivul de la Londra a confirmat în acest fel concluziile de anul trecut ale unei comisii susținute de stat, potrivit cărora aeroportul Heathrow este cel mai potrivit pentru a beneficia de construcția unei a treia piste de aterizare, primul proiect de o astfel de amploare din sud-estul Angliei care va fi pus în practică după cel de-al doilea Război Mondial, scrie News.ro. Lucrările de dezvoltare vor permite ca aeroportul cu o istorie de 70 de ani să poată primit 135 de milioane de pasageri pe an. Proiectul va fi supus consultărilor publice, înainte de a fi înaintat Parlamentului în iarna 2017-2018.

Profit.ro
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

euromau

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 430
  • Karma: +471/-23
Re: Aeroporturi europene
« Reply #4 on: November 01, 2016, 07:30:17 PM »
Limak, VTB Capital şi Flughafen Zuerich vor face o ofertă comună pentru concesionarea aeroportului Sofia



"Limak Holding (grup turc), împreună cu banca rusă VTB Capital şi firma elveţiană Flughafen Zuerich vor face o ofertă comună pentru a obţine concesionarea aeroportului din Sofia.

Limak, VTB Capital şi Flughafen Zuerich ar urma să concesioneze aeroportul  pe o perioadă de 35 de ani, a declarat marţi pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.

Guvernul bulgar speră că tranzacţia de concesionare a aeroportului din Sofia ar urma să aducă 1,2 miliarde leva (695 milioane de dolari) la bugetul statului.

Potrivit condiţiilor publicate pe pagina de Internet a Ministerul Transporturilor, firmele care doresc să participe la licitaţie trebuie să aibă o experienţă de operator al unui aeroport internaţional cu un trafic de cel puţin şase milioane de pasageri pe an, să dispună de echipamentul tehnic necesar şi personalul calificat, să aibă experienţă în construcţia de infrastructuri aeroportuare şi să ofere garanţii de finanţare.

Iniţial, Ministerul Transporturilor din Bulgaria a informat că termenul limită pentru depunerea ofertelor este 20 octombrie dar luna trecută autorităţile bulgare au decis să prelungească termenul limită pentru depunerea ofertelor cu o lună, până la data de 18 noiembrie, datorită interesului crescut manifestat de investitori.

Grupul turc Limak Holding este unul din investitorii implicaţi în construcţia celui de-al treilea aeroport din Istanbul. În luna aprilie firma turcă a câştigat dreptul de a finaliza construcţia şi a opera timp de 25 de ani aeroportul Blaise-Diagne din Senegal.

Aeroportul din Sofia are două terminale cu o capacitate anuală maximă de 4,4 milioane de pasageri. În 2015, traficul de pasageri pe aeroportul din Sofia a crescut cu 7% până la patru milioane de pasageri. Compania aeriană irlandeză Ryanair intenţionează să deschidă o bază de operaţiuni pe aeroportul Sofia. "

http://www.capital.ro/limak-vtb-capital-si-flughafen-zuerich-vor-face-o-oferta-comuna.html
Romania are un viitor doar daca are prezent!

euromau

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 430
  • Karma: +471/-23
Re: Aeroporturi europene
« Reply #5 on: November 15, 2016, 08:37:08 PM »
A fost redeschis primul segment reconstruit al pistei Aeroportului Internaţional Chişinău

 Reconstrucţia pistei de aterizare/decolare reprezintă o etapă importantă a proiectului amplu de dezvoltare şi modernizare a principalei porţi aeriene a ţării realizat de către “Avia Invest” - compania-administrator al Aeroportului Internaţional Chişinău.

Un segment al pistei cu o lungime de 1 km a fost reconstruit iar actualmente este deja operabil. Toate procesele tehnologice au fost organizate în aşa fel, încât să fie posibilă derularea lucrărilor de reconstrucţie fără suspendarea curselor aeriene pe aeroportul Chişinău şi restricţionarea traficului aerian.

La reconstrucţia acestui obiect a participat compania „Exfactor-grup”, în colaborare cu „Strabag Grup”- compania germană cu renume mondial. De-a lungul experienţei sale de peste 150 de ani, “Strabag Grup” a realizat mai mult de 200 proiecte specifice construcţiilor aeroportuare ce sunt cunoscute la nivel mondial, şi anume la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, etc.

Lucrările au fost efectuate conform proiectelor realizate în cele mai mari aeroporturi Europene, cu respectarea celor mai înalte standarde.

La reconstrucţia pistei au fost implicaţi peste 150 de lucrători şi 50 unităţi de tehnică specială. La fel, au fost aduse suplimentar echipamente tehnice speciale moderne, printre care: dispozitive pentru transportarea betonului, echipamente de aplicare a betonului, mecanisme de acoperire şi netezire a betonului etc.

Procesul de reconstrucţie a învelişurilor pistei este unul complex, efectuat pe etape şi a presupus lucrări masive inclusiv lucrări de demolare a învelişurilor vechi a pistei şi prelucrarea acestora cu utilaj special – concasator care separă armătura de pietriş; lucrări de terasament; stabilizare a solului, a stratului din pietriş, beton uscat şi a stratului superior din beton de marcă înaltă. Amestecurile de beton au fost produse de uzina giganţilor construcţiilor „Strabag Grup”, utilată cu propriul laborator şi instalată nemijlocit pe AIC. Procesul de fabricare a fost automatizat ceea ce a permis deservirea acestuia de doar 8 specialişti, aduşi în Moldova de „Strabag Grup”. Reamintim faptul că a fost produsă o cantitate de 200 m3 beton pe oră, ceea ce depăşeşte de 3 ori capacitatea maximă de producere a uzinelor existente în RM.

În urma lucrărilor de reconstrucţie efectuate pe primul segment al pistei, a fost majorat indicele capacităţii portante a învelişurilor acesteia până la o valoare mai mare de 70 unităţi, în locul indicelui PCN 51 existent anterior. Mai mult decât atât, în rezultatul reconstrucţiei primului segment al pistei, aceasta a fost deja extinsă în lăţime de la 45 m până la 60 m actuali. La fel, au fost finalizate lucrările de schimbare şi modernizare a sistemului balizajului luminos a pistei pe segmentul de 1 km, ceea ce va permite aeronavelor să efectueze în siguranţă procedurile de aterizare inclusiv în condiţii de vizibilitate redusă.

Ulterior, după reconstrucţia întregii piste, AIC va putea primi şi deservi fără restricţii toate tipurile de aeronave inclusiv avioane de capacităţi mari precum Boeing 777, 767, 787; Airbus A330, A340, A310. Drept urmare a lucrărilor efectuate, va creşte şi capacitatea operaţională a aeroportului, astfel încât pe AIC va fi asigurat un trafic de 21 nave/oră, ceea ce va creşte considerabil interesul mai multor companii aeriene noi de a opera de pe aeroport.

Menţionăm faptul că, actualmente, lucrări de reparaţie şi reconstrucţie se desfăşoară simultan în mai multe direcţii şi cuprind aria atât a terminalului cât şi a aerodromului. O parte din obiectivele propuse au fost deja realizate cu succes, compania administrator implementând cele mai eficiente soluţii astfel încât Aeroportul Internaţional Chişinău să se menţină ca unul dintre cele mai moderne şi sigure aeroporturi din regiune."

http://www.airport.md/news-ro/6323/


Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.573
  • Karma: +2233/-737
Re: Aeroporturi europene
« Reply #6 on: November 22, 2016, 07:37:37 AM »
The Four Aviation Seasons, spotting la Varsovia

Un frumos clip realizat in 16 luni de Jacob Janowski (12 luni de tras cadre + 4 luni editare si post-productie). Avioane narrowbody si widebody surprinse pe aeroportul Chopin din Varsovia, hub-ul LOT Polish Airlines, intre vara 2015 si vara 2016. Enjoy!



Aeronews
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.103
  • Karma: +571/-73
    • My blog
Re: Aeroporturi europene
« Reply #7 on: December 19, 2016, 01:44:30 PM »
Gatwick long-haul services see passenger numbers climb

Quote
In the 12 months to November, Gatwick Airport served 2.7 million more passengers than it did in the 12 months running up to November 2015.

Meanwhile, Gatwick is delighted to announce further new connections to Asia responding to the demand for the airport’s existing connections to Hong Kong.

Cathay Pacific has announced that its current four-times-weekly service from Gatwick will become daily from June 2017.

Meanwhile, Thomas Cook’s new service to Cape Town has launched adding to British Airways’ service making six flights weekly to the city from Gatwick.

In November, 3.9 million passengers travelled through the airport, up 7.1 per cent on the same month last year, while long-haul growth soared up 20 per cent.

Contributing to this long-haul growth was Thomson’s new connection to Sri Lanka which started last month.

In line with Gatwick’s long-haul growth, cargo volumes increased up 12 per cent in November.

Gatwick chief executive, Stewart Wingate, said: “Almost three million more passengers are travelling through the airport this year versus the same time last year, with 42.7 million passengers passing through the airport annually – this figure that puts us 14 years ahead of industry predictions.

“Passengers are responding to our growing line-up of long-haul connections with routes to China, Peru, Canada, Costa Rica, Nigeria, as well as the US added this last year.

“The very latest of these new long-haul connections Thomas Cook’s new route to Cape Town starts tomorrow – further cementing Gatwick’s position at the UK airport that serves more destinations than any other.”

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cezar-mario2012

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 982
  • Karma: +444/-146
Re: Aeroporturi europene
« Reply #8 on: December 21, 2016, 09:57:01 AM »
Aeroportul din Nurnberg















 Acest HOP ! a greșit intrarea pe zona de Parking și era să se ciocnească cu un LH, noroc că est mic și a virat la maxim, întorcându-se către zona sa de intrare.


Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.573
  • Karma: +2233/-737
Re: Aeroporturi europene
« Reply #9 on: December 30, 2016, 08:40:41 AM »
Inaugurarea noului aeroport din Berlin amânată încă o dată



Noul aeroport internaţional din Berlin, a cărui inaugurare a fost amânată de patru ori până acum, este puţin probabil să fie deschis anul viitor, a declarat joi directorul general al companiei care deţine aeroportul, după ce în presă au apărut informaţii potrivit cărora finalizarea proiectului a fost amânată pentru 2018, informează Reuters. Destinat să înlocuiască aeroporturile existente - Tegel din vestul Berlinului şi Schönefeld din est - Aeroportul Internaţional Berlin Brandenburg Willy Brandt (BER) trebuia să fie inaugurat festiv la 3 iunie 2012. În pofida reputaţiei Germaniei de lider mondial în domeniul ingineriei, acest proiect, a cărui construcţie a început în 2006, a suferit din cauza unor probleme tehnice care au amânat inaugurarea sa.

Citând surse din apropierea aeroportului şi a proprietarilor, cotidianul german "Bild" a informat miercuri că inaugurarea aeroportului BER a fost amânată pentru a cincea oară din cauza unor probleme la sistemele electrice. Publicaţia susţine că noile amânări vor fi anunţate în mod oficial în a doua jumătate a lunii ianuarie. În replică, directorul general Karsten Muehlenfeld a declarat joi pentru cotidianul "Der Tagesspiegel" că deocamdată nu a fost luată o decizie oficială pentru a amâna inaugurarea programată pentru sfârşitul lui 2017, dar a adăugat că aeroportul are în continuare nevoie să obţină aprobarea organisamanmelor de reglementare pentru un amendament la autorizaţia sa de construcţie şi, de asemenea, trebuie finalizate lucrările de construcţie la terminalul de pasageri.

Economica.net
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

Meme15

  • Toddler
  • *
  • Posts: 1
  • Karma: +0/-0
Re: Aeroporturi europene
« Reply #10 on: April 15, 2017, 03:49:56 PM »
Salut! Sunt noua pe aici si nu stiu daca asta e locul potrivit sa intreb ,dar o sa o fac. A zburat cineva de curand din Belgia ,Brussel? Am in curand un zbor de acolo si ma intrebam cat de sigur este dupa atentatele din trecut si daca au masuri de verificare mai drastice ,sa stiu la ce sa ma astept si poate sa ajung mai devreme.

Sunt un pic in stres . :-[

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.573
  • Karma: +2233/-737
Re: Aeroporturi europene
« Reply #11 on: April 16, 2017, 07:20:59 AM »
Nu am zburat de curând la Bruxelles, insa nu cred ca ai motive de îngrijorare. Mereu a fost un aeroport cu risc. Ultima data când am fost acolo, după atentatele de la Paris de acum câțiva ani, era plin de forte de securitate. Inclusiv la hotelul unde am fost cazați erau militari înarmați la intrare. Atunci am avut treaba în zona clădirilor oficiale UE și zona era păzită la greu.

Bruxelles mereu va fi asa. :)

Singura recomandare ar fi sa îți rezervi mult timp pentru a trece de controlul de securitate în aeroport. Dacă prinzi coada,durează. Am prins asa rău de tot o coada imensa care se mișcă greu în Roma. În aeroporturile astea de risc mereu trebuie sa îți rezervi mult timp pentru security check. In rest nu cred ca ai de ce sa te îngrijorezi.
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont