News:

.

Main Menu

Aeroporturile Europei

Started by Ionut, October 17, 2016, 08:09:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Avem nevoie si de thread pentru tot ce tine de aeroporturile europene. Spor la discutii! :cheers:

Ionut

Topul aeroporturilor din UE după numărul de pasageri anul trecut.
Aeroportul Otopeni câştigă pasageri, dar rămâne la coadă


Cel mai mare aeroport din România se află pe locul 37 în topul celor mai mari aeroporturi din UE, cu un număr de 9,3 milioane de pasageri. Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a avut anul trecut una dintre cele mai mari creşteri ale traficului între aeroporturile din Uniunea Europeană (UE), avansul de 12% situându-l foarte aproape de terminale cu un număr mult mai mare de pasageri precum Londra - Stansted, un aeroport situat în nord-estul Londrei (12,9%), Budapesta (13%) sau Dublin (14,9%), arată datele Eurostat.

Topul celor mai mari aeroporturi din lume este condus de Londra - Heathrow (aproape 75 mil. pasageri), Paris - Charles de Gaulle ( 65,7 mil. pasageri) şi Frankfurt - Main (60,9 mil. pasageri).



ZF

yetiman

Daca si ZF confunda Budapesta si Bucuresti, sa ne miram de altii???  :lol:

Eu vad locul 37 Budapesta si locul 40 Bucuresti:D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Guvernul britanic a aprobat extinderea aeroportului Heathrow,
printr-un proiect de 16 miliarde de lire sterline


Guvernul britanic a aprobat marți un proiect de 16 miliarde de lire sterline pentru extinderea aeroportului londonez Heathrow în detrimentul aeroportului Gatwick, punând capăt uneia dintre cele mai lungi dezbateri din politica țării, relatează Bloomberg.



Executivul de la Londra a confirmat în acest fel concluziile de anul trecut ale unei comisii susținute de stat, potrivit cărora aeroportul Heathrow este cel mai potrivit pentru a beneficia de construcția unei a treia piste de aterizare, primul proiect de o astfel de amploare din sud-estul Angliei care va fi pus în practică după cel de-al doilea Război Mondial, scrie News.ro. Lucrările de dezvoltare vor permite ca aeroportul cu o istorie de 70 de ani să poată primit 135 de milioane de pasageri pe an. Proiectul va fi supus consultărilor publice, înainte de a fi înaintat Parlamentului în iarna 2017-2018.

Profit.ro

Ionut

The Four Aviation Seasons, spotting la Varsovia

Un frumos clip realizat in 16 luni de Jacob Janowski (12 luni de tras cadre + 4 luni editare si post-productie). Avioane narrowbody si widebody surprinse pe aeroportul Chopin din Varsovia, hub-ul LOT Polish Airlines, intre vara 2015 si vara 2016. Enjoy!



Aeronews

iuli

Gatwick long-haul services see passenger numbers climb

QuoteIn the 12 months to November, Gatwick Airport served 2.7 million more passengers than it did in the 12 months running up to November 2015.

Meanwhile, Gatwick is delighted to announce further new connections to Asia responding to the demand for the airport's existing connections to Hong Kong.

Cathay Pacific has announced that its current four-times-weekly service from Gatwick will become daily from June 2017.

Meanwhile, Thomas Cook's new service to Cape Town has launched adding to British Airways' service making six flights weekly to the city from Gatwick.

In November, 3.9 million passengers travelled through the airport, up 7.1 per cent on the same month last year, while long-haul growth soared up 20 per cent.

Contributing to this long-haul growth was Thomson's new connection to Sri Lanka which started last month.

In line with Gatwick's long-haul growth, cargo volumes increased up 12 per cent in November.

Gatwick chief executive, Stewart Wingate, said: "Almost three million more passengers are travelling through the airport this year versus the same time last year, with 42.7 million passengers passing through the airport annually – this figure that puts us 14 years ahead of industry predictions.

"Passengers are responding to our growing line-up of long-haul connections with routes to China, Peru, Canada, Costa Rica, Nigeria, as well as the US added this last year.

"The very latest of these new long-haul connections Thomas Cook's new route to Cape Town starts tomorrow – further cementing Gatwick's position at the UK airport that serves more destinations than any other."

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cezar-mario2012

Aeroportul din Nurnberg















Acest HOP ! a greșit intrarea pe zona de Parking și era să se ciocnească cu un LH, noroc că est mic și a virat la maxim, întorcându-se către zona sa de intrare.


Ionut

Inaugurarea noului aeroport din Berlin amânată încă o dată



Noul aeroport internaţional din Berlin, a cărui inaugurare a fost amânată de patru ori până acum, este puţin probabil să fie deschis anul viitor, a declarat joi directorul general al companiei care deţine aeroportul, după ce în presă au apărut informaţii potrivit cărora finalizarea proiectului a fost amânată pentru 2018, informează Reuters. Destinat să înlocuiască aeroporturile existente - Tegel din vestul Berlinului şi Schönefeld din est - Aeroportul Internaţional Berlin Brandenburg Willy Brandt (BER) trebuia să fie inaugurat festiv la 3 iunie 2012. În pofida reputaţiei Germaniei de lider mondial în domeniul ingineriei, acest proiect, a cărui construcţie a început în 2006, a suferit din cauza unor probleme tehnice care au amânat inaugurarea sa.

Citând surse din apropierea aeroportului şi a proprietarilor, cotidianul german "Bild" a informat miercuri că inaugurarea aeroportului BER a fost amânată pentru a cincea oară din cauza unor probleme la sistemele electrice. Publicaţia susţine că noile amânări vor fi anunţate în mod oficial în a doua jumătate a lunii ianuarie. În replică, directorul general Karsten Muehlenfeld a declarat joi pentru cotidianul "Der Tagesspiegel" că deocamdată nu a fost luată o decizie oficială pentru a amâna inaugurarea programată pentru sfârşitul lui 2017, dar a adăugat că aeroportul are în continuare nevoie să obţină aprobarea organisamanmelor de reglementare pentru un amendament la autorizaţia sa de construcţie şi, de asemenea, trebuie finalizate lucrările de construcţie la terminalul de pasageri.

Economica.net

Meme15

Salut! Sunt noua pe aici si nu stiu daca asta e locul potrivit sa intreb ,dar o sa o fac. A zburat cineva de curand din Belgia ,Brussel? Am in curand un zbor de acolo si ma intrebam cat de sigur este dupa atentatele din trecut si daca au masuri de verificare mai drastice ,sa stiu la ce sa ma astept si poate sa ajung mai devreme.

Sunt un pic in stres . :-[

Ionut

Nu am zburat de curând la Bruxelles, insa nu cred ca ai motive de îngrijorare. Mereu a fost un aeroport cu risc. Ultima data când am fost acolo, după atentatele de la Paris de acum câțiva ani, era plin de forte de securitate. Inclusiv la hotelul unde am fost cazați erau militari înarmați la intrare. Atunci am avut treaba în zona clădirilor oficiale UE și zona era păzită la greu.

Bruxelles mereu va fi asa. :)

Singura recomandare ar fi sa îți rezervi mult timp pentru a trece de controlul de securitate în aeroport. Dacă prinzi coada,durează. Am prins asa rău de tot o coada imensa care se mișcă greu în Roma. În aeroporturile astea de risc mereu trebuie sa îți rezervi mult timp pentru security check. In rest nu cred ca ai de ce sa te îngrijorezi.

tom_sawyer

#10
Polonia va investi 9,6 miliarde de dolari într-un aeroport capabil să gestioneze 100 de milioane de pasageri pe an

Polonia va investi o sumă de până la 35 miliarde de zloţi (9,6 miliarde de dolari) pentru a construi, până în anul 2027, un nou aeroport central, o decizie care inversează precedenta strategie a autorităţilor poloneze, care prevedea extinderea micilor aeroporturi regionale cu ajutorul fondurilor oferite de Uniunea Europeană, informează Bloomberg.

Potrivit planurilor aprobat marţi de Executivul de la Varşovia, noul aeroport central, care va combina un aeroport cu un terminal feroviar, în zona din centrul Poloniei, undeva între Varşovia şi Lodz, va fi capabil să gestioneze 100 de milioane de pasageri pe an, de trei ori mai mult decât nevoile actuale ale Poloniei. Întins pe o suprafaţă de 3.000 de hectare, noul aeroport va fi mult mai mare decât actualul aeroport Chopin din Varşovia (635 de hectare) şi, de asemenea, va fi unul dintre cele mai mari hub-uri din Europa. În afară de curse aeriene internaţionale, noul aeroport va oferi şi conexiuni la cursele de tren de mare viteză.

În anul 2016, aeroporturile din Polonia au gestionat 34 milioane de pasageri, în creştere cu 11% comparativ cu 2015.

Guvernul de la Varşovia subliniază că, potrivit prognozelor actuale, traficul aerian ar urma să ajungă la 94 milioane de pasageri în anul 2035. În plus, Polonia este interesată să îşi întărească relaţiile comerciale cu China, promovându-se ca o poartă de intrare pe piaţa unică din Uniunea Europeană pentru producătorii chinezi.

economica.net

Ionut

100 milioane de pasageri? :o
Si toti ar trebui sa foloseasca acest aeroport?

Imi scapa mie ceva?

tom_sawyer

Dat fiind ca Polonia e mai mult campie si au investit masiv in cai ferate si material rulant, posibil sa vrea sa aduca majoritatea calatorilor la acest aeroport.

lupu.irimie

AENA, entitatea care gestioneaza aeroporturile spaniole, urmeaza a derula un plan de investitii din 2017 pana in 2026 cu o valoare bugetata de 1.571 M€ pentru renovarea terminalelor T1, T2, T3, extinderea terminalelor T4 si T4S, modernizarea cailor de acces pentru transportul public (Actualmente se poate accede via tren de mare viteza, tren regional, metrou sau autobuze).
T4 si T4S vor beneficia pe langa extindere, si de crearea a noi "fingere" pentru aeronavele tip wide-body. Observand o crestere exponentiala a traficului de pasageri international, si o crestere de peste 100% a aeronavelor de tip wide-body in ultimii 10 ani, AENA vine in intampinarea liniilor aeriene.
In anul 2017, mai bine de 25% din traficul EU-America Latina, a fost inregistrat de catre aeroportul Madrid-Adolfo Suarez. De remarcat ca acest aeroport genereaza 9% din PIB total al Comunitatii de Madrid. Din totalul de 305.000 posturi de munca, 35% le genereaza de forma directa in cadrul acestui aeroport.

Comunicatul, din pacate este doar in spaniola:

" Aena invertirá 1.571 M€ en el Plan Director del Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas 2017-2026, que aumentará su capacidad hasta los 80 millones de pasajeros
21 de marzo de 2018
Se llevarán a cabo actuaciones de mejora en las terminales T123 y en las calidades constructivas de la infraestructura y se renovarán los equipamientos
Se ampliará el edificio de la Terminal T4S (Terminal Satélite) y se crearán nuevos estacionamientos para aeronaves Wide Body (de gran tamaño) intercontinentales
En los últimos 10 años la tipología del pasajero y la flota de aeronaves de gran tamaño han variado: la cuota de pasajero internacional ha aumentado del 56% al 72% y la flota de aeronaves de gran tamaño se ha doblado
El desarrollo del Plan Inmobiliario potenciará la actividad logística y de carga y creará nuevas áreas de actividad hotelera, oficinas y congresos
El ministro de Fomento, Iñigo de la Serna, ha presentado esta mañana el Plan Director del Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas 2017-2026, que contempla todas las actuaciones e inversiones previstas para los próximos 10 años y que supone una inversión total estimada de 1.571 millones de euros para el periodo.

Todas estas actuaciones suponen una inversión total estimada de 1.571 millones de euros para el período 2017-2026, de los cuales 530 millonescorresponden al primer período en los años 2017-2021 y el resto, 1.041 millones, al segundo período, de 2022 a 2026.

En virtud de este plan se adaptarán las infraestructuras a la demanda de tráfico esperada, de manera que se garantice el aumento de capacidad de las instalaciones para atender hasta 80 millones de pasajeros, y también al nuevo perfil del pasajero y al incremento de aeronaves de gran tamaño.

El Plan Director se estructurará en base a 5 objetivos principales:
• Adaptar las infraestructuras a la demanda de tráfico prevista con el fin de no limitar el desarrollo del aeropuerto.
• Garantizar unos elevados niveles de conectividad para mantener una posición de liderazgo como destino turístico.
• Modernizar y potenciar la calidad de las infraestructuras, mejorando además la experiencia del pasajero y la calidad percibida por las aerolíneas.
• Fomentar la intermodalidad, mejorando el acceso en transporte público.
• Lograr un equilibrio entre el desarrollo de la actividad y el respeto al entorno.

Teniendo en cuenta estos objetivos, y como ha señalado De la Serna, el Plan 2017-2026 incluye una ampliación para el Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas hasta dotarlo de una capacidad para atender a 80 millones de pasajeros. Es importante destacar que el volumen de tráfico de pasajeros ha subido en los últimos 10 años hasta los 53,4 millones a cierre de 2017 y que la tipología del pasajero, así como el tamaño de la flota del aeropuerto, han variado también considerablemente.

En este sentido, la cuota de tráfico internacional de pasajeros ha pasado de 29 millones en 2007 (el 56% del tráfico comercial) a 38,5 millones de pasajeros internacionales en 2017 (el 72% del tráfico comercial). Por su parte, la flota de aeronaves de gran tamaño se ha doblado en los últimos 10 años.

Con el objetivo de adaptarse a esta nueva tipología, Aena llevará a cabo actuaciones en el conjunto de las áreas terminales del aeropuerto.

Renovación T123
La renovación de las terminales T123 tiene como finalidad la mejora de las mismas y la adaptación de las infraestructuras a la evolución esperada de la demanda de tráfico hasta 2025 (crecimiento de largo radio, aviones de mayor tamaño o nuevos requerimientos de seguridad).

De esta manera, se ofrecerá a pasajeros y aerolíneas una mayor facilidad y eficiencia para realizar vuelos de conexión, se mejorarán las calidades constructivas de la infraestructura y se renovarán los equipamientos. Entre estas acciones de remodelación destaca la ampliación del vestíbulo de Salidas y la modernización de las salas de recogida de equipaje de la T1; el nuevo equipamiento en las zonas de facturación y ampliación de filtros de seguridad de la T1 y T2, y la modernización de acabados y calidades en las áreas de embarque de las terminales T123 en su conjunto.

Actuaciones en la T4
En cuanto a la terminal T4, se llevará a cabo la ampliación de la zona de facturación y del área de seguridad. Además, se prolongará el edificio T4S (Terminal Satélite) hacia el norte para habilitar hasta 7 nuevos estacionamientos Wide Body (de gran tamaño) intercontinentales en contacto y se construirá una nueva plataforma de remotos para 6 nuevos puestos de estacionamiento con capacidad para 2 aeronaves tipo F (A380 o similares) y 4 tipo E (A340 o similares).

Inversión total del plan
Todas estas actuaciones suponen una inversión total estimada de 1.571 millones de euros para el período 2017-2026, de los cuales 530 millones corresponden al primer período en los años 2017-2021 y el resto, 1.041 millones, al segundo período, de 2022 a 2026.

Desarrollo inmobiliario
Como parte complementaria de este Plan Director se desarrollará, como ya ha anunciado el ministro, un Plan Inmobiliario que actuará como foco de atracción de tráfico y de servicio, potenciando la actividad logística y de carga, y que creará nuevas áreas de actividad hotelera, de oficinas y de congresos.

El Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas en datos
El Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas registró en 2017 un récord histórico con 53,4 millones de pasajeros, lo que representa un crecimiento del 5,9%. Hasta febrero de 2018, el Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas ha registrado 50 meses consecutivos de crecimiento de pasajeros.

El aeropuerto ocupa la 5ª posición de la Unión Europea en cuanto a número de pasajeros y se encuentra en el Top 20 de los grandes hubs mundiales, en el puesto décimo octavo por volumen de conexiones. Consolidado como la principal puerta de conexión aérea entre Europa y Latinoamérica (25% de cuota de mercado), en 2017 el tráfico de pasajeros con esta región ascendió a 7,5 millones de viajeros.

Se trata de una infraestructura fundamental que influye de manera directa en la economía, no sólo de la Comunidad de Madrid, sino de toda España.

Muestra de ello es el número de empleos creados por la actividad aeroportuaria en nuestro país, 305.000, de los cuales un 36% se genera en la Comunidad de Madrid. La actividad del Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas representa el 9,3% del PIB de la región."
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on November 08, 2017, 03:50:09 PM
Polonia va investi 9,6 miliarde de dolari într-un aeroport capabil să gestioneze 100 de milioane de pasageri pe an

De ce vrea Polonia să construiască cel mai mare aeroport din Europa. ,,Europa Centrală are nevoie de un hub aerian adecvat."

CEO-ul LOT Polish Airlines spune că firma şi ţara sa au nevoie de un hub aerian modern pentru a deservi Varşovia, aflată la 40 de km est de Baranow. În locul modestelor clă­diri săteşti, acesta vrea terminale, han­gare şi piste, un proiect de 70 miliarde de zloţi (19 miliarde dolari) care să facă faţă unui număr de 45 milioane de pasageri pe an şi să rivalizeze cu marile aeroporturi europene.

Noul aeroport, care ar fi localizat la 15 minute de gara din Varşovia, are o importanţă vitală în ceea ce priveşte ambiţiile LOT de a tripla traficul de pasageri şi de a-şi creşte serviciile de cursă lungă către Asia şi Americi. Construcţia urmează să înceapă în 2021, după ce guvernul va cumpăra terenul din Baranow şi orăşelele apropiate, iar zborurile vor fi lansate în 2027. În următoarele faze vor fi adă­ugate noi piste şi terminale, cres­când capacitatea la 100 milioane de pasa­geri pe an, peste cea a Heathrow, cel mai aglomerat aeroport din Europa.

Scepticii spun că banii angajaţi în proiect ar fi mai bine cheltuiţi pe autostrăzi, căi ferate şi upgradarea bazei LOT şi a unui alt aeroport situate la 40 km nord de Varşovia. Prima fază a proiectului va costa 35 miliarde de zloţi (8,20 mld euro), sau peste 10% din bugetul naţional pe acest an. O parte din bani va veni de la UE, dar guvernul spune că ar putea la rândul său emite titluri de datorie.

Unii consideră ideea stupidă, iar locuitorii Baranow au votat împotriva planului. Guvernul insistă însă că proiectul este unul solid şi că va merge mai departe. Pentru Milczarski şi liderii guvernului, construirea unei noi facilităţi reprezintă cea mai bună cale de a asigura rolul LOT, şi al Poloniei, în cadrul economiei mondiale.

ZF