Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Discutam aici despre retelele de transport in comun de suprafata (tramvai, autobuz, troleibuz, light rail) din orasele europene.

Ionut

Marii constructori europeni caută soluții pentru autobuze nepoluante

Pentru a beneficia de toate avantajele transportului electric, dar cu investiţii minime în infrastructură, autobuzele electrice cu baterii sunt din ce în ce mai căutate în ultimii ani.

Toate companiile producătoare au dezvoltat un prototip de autobuz electric, iar unele companii chiar s-au specializat pe acest segment, cum este cazul companiei chineze BYD sau cel al companiei americane Proterra, potrivit datelor ETL Business Plus. Acţionate de un motor electric, autobuzele electrice nu produc niciun fel de poluare  locală. Dacă energia folosită este obţinută prin metode regenerabile, acest tip de transport nu va genera emisii nici în locul de producere a energiei, rezultând un transport aproape 100% ecologic.

Există deja mai multe tipuri de autobuze electrice şi încă şi mai multe tipuri de autobuze electrice hibride. Autobuzele complet electrice pot fi grupate în două mari categorii: cele cu alimentare rapidă, pe traseu, şi cele cu alimentare de timp lung, în depouri, de obicei pe timpul nopţii. Există şi prototipuri care combină cele două opţiuni, cu încărcare pe timpul nopţii şi completarea bateriei pe traseu.

Principalele eforturi sunt îndreptate astăzi către asigurarea unei autonomii cât mai mari, acesta fiind de fapt principalul dezavantaj faţă de autobuzele alimentate cu combustibili.  Autonomia, şi mai departe şi flexibilitatea operării acestor autobuze, este condiţionată de infrastructură de reîncărcare. Încărcarea rapidă se face pe traseu, în staţii sau la capetele de linii, fie printr-un sistem aerian, care încarcă prin plafonul autobuzului, fie printr-un sistem la nivelul solului.

Din prima categorie fac parte autobuze dezvoltate de Siemens, de Volvo, de Solaris sau de compania americană Ebus, în timp ce din cea de-a doua fac parte autobuze precum cele produse de BYD, SOR, Bollore şi altele, mai reiese din datele ETL Business Plus, care citează un studiu realizat împreună cu Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană.

Liniile de autobuz electrice implementate până în acest moment au un caracter experimental, dar vor fi din ce în ce mai folosite în Europa pe măsură ce piaţa se va maturiza. Ele necesită, în condiţiile actuale de traffic, o rută cu bandă separată pentru a limita posibilitatea unor probleme de întârziere în trafic.

În prezent, există un proiect - ZeUS (Zero Emission Urban Bus System), dezvoltat la nivel european, care studiază implementarea mai multor tipuri de autobuze electrice în 10 reţele de transport public din Europa. Proiectul, cu un buget de 22,5 milioane de euro, îşi propune să reprezinte principala platforma de testare şi promovare a autobuzelor electrice în Europa, conform datelor citate.

Capital

Ionut

Alstom si Carbone 4 demonstreaza impactul scazut al tramvaiului asupra mediului

Alstom si compania de consultanta Carbone 4 au prezentat rezultatele unui studiu care demonstreaza ca tramvaiele au un impact asupra mediului mai scazut decat sistemele de transport rapid cu autobuzul (BRT). Acest studiu a fost publicat inainte de COP22 care va avea loc in Marrakech, Maroc, si unde Alstom este participant. Tramvaiul, de exemplu, a fost identificat ca fiind unul dintre cele mai verzi moduri de transport datorita impactului sau scazut asupra mediului atunci cand este in operare. Studiul realizat de Alstom si Carbone 4 compara amprenta de dioxid de carbon a tramvaielor si sistemelor BRT si permite o mai buna intelegere a performantei lor comparative de-a lungul intregului ciclu de viata incluzand constructia, operarea si intretinerea celor doua sisteme.



O analiza realizata pe o linie obisnuita de 10 km operata in Belgia demonstreaza ca pentru o capacitate de transport echivalenta, de-a lungul a 30 de ani de viata, un sistem de tramvai genereaza aproape jumatate din cantitatea de CO2 emisa de un sistem BRT operat cu autobuze diesel si cu aprox. 30% mai putin CO2 decat un sistem BRT operat cu autobuze hibrid.

,,In cadrul Alstom, lucram in mod constant pentru a promova transportul durabil si facem eforturi pentru a reduce costurile operationale cu energia in beneficiul clientilor si pentru a reduce amprenta de dioxid de carbon a transportului. Studiul realizat cu Carbone 4 demonstreaza faptul ca sistemele feroviare au un impact mai redus asupra mediului decat cele motorizate. De asemenea, analiza demonstreaza faptul ca un sistem optimizat precum Attractis, un sistem de transport cu tramvaiul integrat care este mai simplu de operat si mai eficient din punct de vedere financiar, poate reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon din faza de constructie, a declarat Cécile Texier, Director Dezvoltare Durabila in cadrul Alstom.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Doar 1,2% din flota de autobuze din toată Europa este "eco-friendly"

Flota de autobuze din Europa este pe motorină aproape 80%, în timp ce "e-autobuzele" (n.r. - transport nepoluant) nu înseamnă mai mult de 1,2% din flota de autobuze din toată Europa, care înseamnă "nimic", spune Artur Perchel, manager al UITP pentru Europa Centrală şi de Est (asociaţie internaţională reprezentativă pentru transportul public în UE). "Acum, totul se află în mâinile factorilor de decizie locali. Totuşi, luând în calcul costul unui autobuz electric, precum şi întreaga infrastructură necesară în jurul acestui proces, înţeleg că poate fi dificil să treci de la testarea unor autobuze electrice sau hibride la cumpărarea lor", punctează Artur Perchel.

Varşovia, de exemplu, plănuieşte să cumpere 170 de autobuze ecologice între 2015-2020, în timp ce un alt oraş polonez Zielona Gora intenţionează să înlocuiască flota de 80 de autobuze cu autobuze electrice. "Dacă ne uităm la imaginea de ansamblu, o să observăm că, prin intermediul unor tramvaie, căi ferate suburbane sau troleibuze, sectorul transportului public în Europa este deja foarte mult electrificat", mai spune Perchel.

Capital

Ionut

Franta: Caen la Mer cumpara 23 de tramvaie Citadis

Alstom va livra 23 de tramvaie pentru comunitatea din Caen la Mer, Franta, in cadrul unui contract de 52 de milioane de euro. Trenurile vor fi livrate incepand cu vara lui 2018, iar intrarea in serviciu comercial este programata pentru septembrie 2019. Prima comanda ar putea fi extinsa, prin exercitarea optiunilor, pentru a include pana la 9 tramvaie in plus pana in 2021. Tramvaiele vor rula pe toate cele trei linii noi, inlocuind tramvaiele existente pe liniile alocate.



Avand o lungime de 33 de metri si 6 usi duble pe fiecare parte, tramvaiul Citadis X05 pentru Caen la Mer va fi capabil sa transporte peste 210 calatori. Va fi echipat 100% cu un sistem de iluminat pe baza de LED si va avea suprafete mari de sticla. O premiera in Franta vor fi prizele de reincarcare USB. Tramvaiele vor fi foarte eficiente din punct de vedere energetic si vor oferi un nivel ridicat de fiabilitate, garantand astfel o alternativa imbunatatita sistemului Caen la Mer existent.

Tramvaiul Caen la Mer ar putea deveni complet autonom din punct de vedere al alimentarii cu energie electrica datorita acoperisului sau special fara sa foloseasca infrastructura care afecteaza mediul urban. In 2019, un nou tramvai va circula pe sine din nordul catre sudul aglomeratiei Caen. Tramvaiele cu bandaje pneumatice, sau tramvaiele de pe sinele speciale, vor fi scoase din folosinta pentru a face loc acestui mod de transport eficient. De acum inainte, tramvaiele vor deservi Presqu'Île din Caen. Reteaua de tramvaie va fi extinsa pana in cartierul Hauts de l'Orne via scoala generala Marcel Pagnol.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Noua extensie a tramvaiului din Cracovia primeste finantare

Banca Europeana de Investitii intentioneaza sa finanteze constructia a 3,7 km pentru extensia centurii interne a Cracoviei care include tuneluri si alte structuri si a unei linii de tramvai de 1,7 km. Costul total al proiectului este de 980 de milioane de zloti (227 milioane de euro) din care finantarea BEI propusa este de 400 de milioane de zloti (93 de milioane de euro). Conform estimarilor, proiectul este asteptat sa creasca utilizarea tramvaielor in Cracovia si va creste astfel cota de piata a transportului public.



ClubFeroviar.ro

Stefan01

Ce mi-as dori sa avem si in Romania o infrastructura urbana precum cea din poza anterioara sau cea din pozele de mai jos. Le-am realizat acum cativa ani in Olanda.

Linie de tramvai din Haga


Linie de tramvai in apropierea garii din Amsterdam


In spatele meu se afla muzeul Heineken

Ionut

Alstom livreaza 22 tramvaie Citadis pentru Linia T9 din Ile-de-France

Alstom va furniza 22 de tramvaie Citadis către Sindicatul Transporturilor din Ile-de-France (STIF) pentru linia T9, situată în Ile-de-France. Contractul a fost semnat pentru o sumă de 70  milioane euro. Aceasta face parte dintr-un contract-cadru, care cuprinde posibilitatea de a livra 68 de tramvaie suplimentare pentru liniile T9 și T10. Tramvaiele vor fi livrate de la mijlocul anului 2019, începând cu intrarea în funcțiune comercială a liniei T9, programată pentru luna octombrie 2020. Liniile T9 (10 km) și T10 (8,2 km) vor deservi rutele Porte de Choisy (Paris) către Orly ville și Clamart către Antony. Autoritățile estimează că un număr de 95.000 de pasageri pe zi, vor circula pe aceste două rute până în 2021.



În lungime de 44m, tramvaiele Citadis X05 pentru linia T9 vor avea o capacitate de a transporta 314 pasageri. Vor fi echipate cu conexiune Wi-Fi și iluminare 100% LED. Tramvaiul Citadis X05 este cel mai nou din gama Citadis dezvoltată de către compania Alstom. Este totodată și cel mai ușor din această gamă ceea ce reduce considerabil uzura infrastructurii. Până în prezent, peste 2.300 tramvaie Citadis se află în circulație în 55 de orașe ale lumii, dintre care 23 de orașe sunt în Franța. Varianta Citadis X05 a fost deja contractată în orașe precum Nisa, Sydney sau Caen.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ucraina: a fost semnat contractul pentru modernizarea flotei de transport public

Ministrul Infrastructurii, Volodymyr Omelian, si Vicepresedintele Bancii Europene de Investitii, Vazil Hudák, au semnat un acord de finantare pentru sustinerea transportului public urban in Ucraina. Proiectul acopera schemele municipale care includ achizitionarea de material rulant nou sau modernizarea celui existent, de exemplu, troleibuze, trmavaie si autobuze, si reabilitarea si connstructia infrastructurii de transport public, precum liniile de tramvai, liniile de autobuz, statiile si depourile. Proiectul are ca scop imbunatatirea calitatii serviciilor de transport public si asigurarea operarii durabile, precum si dezvoltarea sistemelor existente de transport public. Proiectul are ca scop adaptarea flotei de transport de calatori in Kiev, Bila Tserkva, Ivano-Frankivsk, Kremenchuk, Lutsk, Liov, Odessa, Sumy, Ternopil, Kharkiv si Chernihiv.



BEI imprumuta 200 de milioane de euro Ministerului Transporturilor din Ucraina pentru a sustine transportul municipal durabil ca garantie de stat care are ca termen 22 de ani cu o perioada de gratie de pana la 5 ani. Proiectul va fi cofinantat de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare, din bugetele locale si beneficiarii finali.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Liov finalizeaza o noua linie de tramvai

Orasul din vestul Ucrainei, Liov, a finalizat prima linie de tramvai rapid si a inaugurat un sistem de e-ticketing. Noua linie va lega principala zona rezidentiala Sykhiv de centrul orasului Liov. Acest proiect a fost sustinut printr-un imprumut de 6 milioane de euro de BERD si de o subventie de 5 milioane de euro acordata de Ministerul German al Mediului.



In acelasi timp, operatorul de transport urban Lvivavtodor a introdus un sistem modern de e-ticketing, achizitionand hardware-ul, software-ul si e-cardurile necesare. Noul sistem automat de colectare a taxelor va fi sustinut de BERD printr-un imprumut de 10 milioane de euro. Introducerea unuia dintre primele sisteme AFC din Ucraina va beneficia si de bugetul municipal. Sistemul va ajuta Lvivavtodor sa imbunatateasa performanta sa operationala si financiara pentru a furniza un sistem de colectare a taxelor modern bazat pe cele mai bune practici internationale.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Contractul pentru constructia LRT in Tampere a fost semnat

Pöyry, YIT si VR Track au semnat un acord cu Municipalitatea din Tampere pentru implementarea proiectului de metrou usor din Tampere. Costul revizuit pentru faza de implementare este de 238,8 milioane de euro. Prima faza a constructiei va incepe in prima jumatate a lui 2017 si va dura pana in 2021. In timpul acestei etape, noua linie feroviara va fi extinsa cu 15 km, din centrul orasului catre Hervanta si catre Spitalul Central, si va fi construit un depou in Hervanta.



Conform planurilor, cea de-a doua faza a constructiei va avea loc intre 2021-2024. In aceasta faza, va fi extinsa reteaua feroviara din centrul orasului catre Lentävänniemi. Proiectul va fi implementat folosind modelul aliantei, YIT, VR Track si Pöyry furnizand serviciile comandate de Municipalitatea din Tampere. In cadrul modelului aliantei, clientul, proiectantii si contractorii coopereaza de-a lungul implementarii.

ClubFeroviar.ro

cezar-mario2012

#11
 Burgas - BULGARIA  :)


Ionut

JV-ul Solaris – Stadler lanseaza productia de tramvaie anul viitor



Incepand cu 1 ianuarie, Solaris Bus & Coach si Stadler vor infiinta un joint-venture in Polonia numit Solaris Tram Sp. z o.o. Joint-venture-ul va opera o fabrica in Środa, unde vor fi produse si vopsite carcasele tramvaielor. In cazul licitatiilor din Polonia, precum si in alte tari central-europene, Stadler Polska si Solaris Tram vor licita impreuna sub forma unui consortiu condus de Stadler. Astfel, ambele companii vor fi capabile sa isi consolideze pozitia pe piata poloneza si pe cea central-europeana. In septembrie, Stadler si Solaris au anuntat ca vor colabora indeaproape si ca vor participa la licitatii ca consortiu. La 9 decembrie, proprietarii companiilor, Solange Olszewska si Peter Spuhler, au anuntat urmatorul pas pentru Solaris Bus & Coach si Stadler, ca parteneri cu drepturi egale, pentru stabilirea unui nou JV denumit Solaris Tram Sp. z o.o.

In cadrul fabricii Środa, vor fi produse si vopsite carcasele tramvaielor de catre Solaris Tram. Asamblarea preliminara si finala a tramvaielor va fi realizata in fabricile Solaris din Greater Poland, dar si in fabrica Stadler Polska din Siedlce. JV-ul ia in calcul extinderea capacitatii de realizare a carcaselor. Suprafata actuala de productie se va dubla. Acest lucru inseamna ca locurile de munca actuale vor fi asigurate si vor fi create altele noi. Fabrica de productie a fost certificata conform standardelor SO 9001: 2015, ISO 14001: 2015, DIN 15085-2, ISO 3834-2 si IRIS.
In cazul licitatiei de tramvaie din Cracovia si Poznań, Solaris si Stadler au depus deja oferte sub forma unui consortiu. Cei doi parteneri vor depune oferte comune si pentru alte licitatii. Clientii vor beneficia de experienta indelungata si capacitatile tehnice sporite ale ambelor companii.

ClubFeroviar.ro

cezar-mario2012

 La Sofia(Bulgaria) a sosit un autobuz electric pentru a face teste, acesta urmând să opereze pe linia A84. Bateria promite funcționare pentru 300 km.



http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=137144870&postcount=18414

Ionut

Berlin anunta proiecte de extindere a rețelei de metrou ușor



Noua alianță a partidelor ce va guverna capitala Germaniei a anunțat o serie de programe pe care le va implementa ca parte a proiectului "Strategia pentru Berlin 2030". Printre cele mai importante proiecte anunțate se numără extinderea rețelei de metrou ușor din Berlin. Măsura este parte a unui program de transport mai amplu care include anularea anumitor proiecte de construcție de drumuri, extinderea rețelei  S-Bahn de servicii regionale și redeschiderea anumitor linii, precum și înlăturarea traficului rutier de pe bulevardul Unter den Linden, cel mai mare bulevard din centrul Berlinului.

Regia de Transport din Berlin a planificat deja construirea a patru linii de metrou ușor (light-rail), lucrările urmând să înceapă în 2017. Alte cinci linii de metrou ușor vor fi construite până în 2021. Administrația locală din Berlin a anunțat că și în perioada 2021 – 2026 intenționează să construiască șase linii noi de metrou ușor. Prin urmare, capitala Germaniei va beneficia de 15 linii noi de metrou ușor. În cazul în care toate vor fi construite, rețeaua de transport cu tramvaiul în partea de Vest a Berlinului va deveni una extrem de densă. Sursele de finanțate însă nu sunt suficiente, astfel că Municipalitatea din Berlin va apela la Guvernul Federal pentru sprijin financiar. Pentru aceste proiecte anunțate Municipalitatea va aloca suma de 60 milioane de euro anual.

ClubFeroviar.ro