Author Topic: Transportul in comun de suprafata in Europa  (Read 6661 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #15 on: December 26, 2016, 08:02:56 AM »
Stadler va construi noile trenuri pentru Liverpool



Administrația din Liverpool a aprobat un proiect, în valoare de 460 milioane lire sterline (543 milioane de euro), ce prevede achiziționarea de trenuri noi. Acestea vor înlocui parcul existent de material rulant, cu o vechime de 40 de ani. Noile trenuri vor fi deținute public de către Merseytravel. Trenurile, ce vor circula pe rețeaua Merseyrail, vor fi construite de către Stadler, în Elveția, după ce procedurile legale vor fi finalizate și contractul semnat, în 2017. Începerea livrărilor este estimată pentru mijlocul anului 2019 în timp ce intrarea în serviciu comercial este estimată pentru 2020-2021.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #16 on: January 13, 2017, 07:58:40 AM »
Poznan achizitioneaza tramvaie noi



Banca Europeana de Investitii ia in considerare cofinantarea fazei a III-a a proiectului de achizitionare a tramvaielor in Poznan. Proiectul implica achizitionarea de tramvaie noi si modernizarea flotei de material rulant existente, dar si cumpararea de autobuze in orasul polonez. In plus, proiectul include modernizarea de depouri existente, in special achizitionarea de echipament nou, necesar achizitionarea de tramvaie noi. Valoarea totala a proiectului este de 967 milioane de zloti (219 milioane de euro), iar finantarea BEI propusa este de 483 de milioane de zloti (110 milioane de euro).

Proiectul face parte din planul de imbunatatire a transportului public din oras si este necesar datorita varstei flotei existente. In prezent, unele tramvaie au peste 25 de ani. Toate tramvaiele si autobuzele vor fi folosite in orasul Poznan si imprejur. Depourile se afla in orasul Poznan.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #17 on: January 13, 2017, 08:00:09 AM »
Dijon reinnoieste contractul de operare al Keolis

Regiunea extinsa a orasului Dijon a reinnoit contractul operatorului Keolis pentru operarea retelei sale de transport public, Divia, pentru alti sase ani, din 2017 pana in 2022. Keolis a fost operatorul retelei Divia incepand cu 2004. Noul contract de servicii publice va incepe la 1 ianuarie 2017 si va genera 435 de milioane de euro venituri totale. Pentru prima data in Franta, serviciile de transport public, parcare si transport cu bicicleta au fost combinate intr-un contract „complex de mobilitate”. Contractul include toate solutiile de transport din regiune: transportul public (autobuzele si tramvaiele), parcarea si serviciile de inchiriere biciclete. Prin acest contract nou, Keolis Dijon a fost redenumit Keolis Dijon Mobilités.

Va fi stabilita o noua schema de transport cu bicicleta, iar odata cu introducerea autobuzelor hibrid, Divia va deveni prima retea hibrid din Franta. Va fi creat un nou serviciu de transport tip naveta 100% electric care va face legatura cu centrul orasului. Keolis Dijon Mobilités intentioneaza sa introduca si vehicule noi, mai spatioase, si personal specializat care sa insoteasca persoanele cu mobilitate redusa.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #18 on: September 17, 2017, 02:10:40 PM »
Autobuze noi, fabricate în România, pe străzile din Chișinău

Pe străzile din Chişinău au început să circule autobuze fabricate în România! Potrivit fotografiilor publicate de portalul moldovenesc Unimedia, pe vehiculele albe scrie „Produs în România”, în culorile tricolorului.



Potrivit portalului de peste Prut, autobuzele circulă pe un traseu care trece prin centrul capitalei moldovene. Municipalitatea, lăsată fără conducere după suspendarea din funcţie a primarului Dorin Chirtoacă din cauza problemelor penale, nu a dat încă detalii despre câte asemenea vehicule sunt în circulaţie sau dacă este vorba doar de o probă.

Autobuzele sunt modelul City Bus Diamond, un produs al companiei Euro Bus Diamond. Este o companie nouă, care a început să producă în 2014, și are sediul în județul Ilfov,  în comuna Ciorogârla. Potrivit descrierii de pe site-ul companiei, autobuzul City Bus Diamond este proiectat şi dezvoltat în cooperare cu Universitatea Politehnică din Bucureşti. „Cu o capacitate de transport impresionantă, confort sporit, siguranţă crescută şi design avangardist, stabileşte un standard unic pentru transportul urban de călători. Modelul City Bus Diamond, cu podea 100% coborâtă, echipat cu motor Mercedes-Benz Euro VI de ultima generaţie, oferă un succes garantat pe termen lung indiferent de exigenţele cumpărătorului. City Bus Diamond oferă soluţii practice pentru transportul urban de călători, un design armonios cu interior luminos şi primitor graţie suprafeţelor vitrate extinse, uşi spaţioase ce permit accesul rapid şi în siguranţă al călătorilor precum şi o rampă de acces dedicată persoanelor cu dizabilităţi sau mobilitate redusă”, se arată în descrierea de pe site.

Compania spune că poate produce 450 de autobuze pe an.

Digi24
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.445
  • Karma: +2520/-1105
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #19 on: September 17, 2017, 02:25:28 PM »
Ciorogarla? Neah. Daca erau facute in Voluntari, cumpara si PMB cateva sute.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 254
  • Karma: +45/-6
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #20 on: September 17, 2017, 08:11:54 PM »
La baza e un BMC turcesc, asamblat de turci la Ciorogarla. Sunt cateva la Iasi, Tg. Jiu si Caransebes.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #21 on: October 03, 2017, 11:46:04 AM »
Stuttgart comanda 20 de vehicule light rail in valoare de 80 milioane euro

Consiliul de Supraveghere al Stuttgart Tramways (Stuttgarter Straßenbahnen – SSB), operatorul de transport public din orasul german, a aprobat achizitionarea unor noi vehicule light rail Tango S-DT, produse de catre Stadler Pankow. Valoarea acestei comenzi suplimentare se ridica la suma de 80 milioane euro. Comanda initiala a fost plasata de catre Stuttgart Tramways in anul 2010 iar in 2014 contractul a fost reinnoit cu precizarea ca se pot comanda inca 20 de astfel de vehicule feroviare.

In plus, Consiliul de Supraveghere a aprobat achizitionarea a trei trenuri noi ce vor opera pe calea ferata cu cremaliera pe ruta dintre Marienplatz si Degerloch, precum si construirea unui a patrulea depou pentru vehiculele din transportul urban pe sina. In iulie 2017, Consiliul Municipal al orasului Stuttgart a fost de acord sa finanteze cu 40 de milioane de euro achizitia noilor vehicule light rail comandate de la Stadler, cu 7,5 milioane de euro noile trenuri pentru calea ferata cu cremaliera si cu 25 milioane de euro construirea noului depou feroviar.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #22 on: October 12, 2017, 07:53:58 AM »
Varsovia investeste aproximativ 900 milioane euro in retelele de tramvai si metrou

Uniunea Europeana si ZTM Warszawa (Autoritatea de Transport Public din Varsovia) au semnat un acord pentru finantarea construirii a doua linii noi de tramvai in capitala poloneza, extinderea Liniei 2 de metrou precum si achizitia de tramvaie si metrouri noi. Prin intermediul Programului Operational Infrastructura si Mediu, Uniunea Europeana va contribui cu 617 milioane zloti (144 milioane euro) la extensia retelei de tramvai catre Wilanów si Goclaw. In plus, ZTM Warszawa  va achizitiona si 68 de vehicule light rail si se va construi un nou depou.

Prima linie de tramvai va fi in lungime de 12 kilometri pe ruta Gara de Vest din Varsovia – Wilanów, deservind astfel un numar de 18 statii, inclusiv una subterana in Gara de Vest. Potrivit acestei etape, se vor achizitiona 50 de vehicule light rail, bi-directionale si se va construi un nou depou de tramvaie in zona Annapol. Acesta va deservi 150 de tramvaie. Intreaga etapa se ridica la un cost de 1,19 miliarde de zloti (278 milioane euro) iar contributia UE va fi de 555 milioane zloti (129 milioane euro).

Cea de-a doua linie de tramvai ce va fi construita in capitala Poloniei va avea o lungime de 4 kilometri pe ruta Aleja Waszyngtona – Goclaw. Proiectul include reconstructia celor 4,5 kilometri cale de rulare deja existenta de-a lungul bulevardului Waszyngtona precum si modernizarea unui numar de opt statii, acestea urmand a fi adaptate pentru accesul pasagerilor cu mobilitate redusa. Potrivit acestei etape, ZTM Warszawa va achizitiona 18 tramvaie unidirectionale, costul ridicandu-se la 392 milioane de zloti (91 milioane euro), cu o finantare UE in valoare de 62 milioane zloti (14 milioane euro).

Un alt proiect semnificativ pentru care ZTM Warszawa va primi fonduri UE in valoare de 1,95 miliarde zloti (455 milioane euro) prevede extensia Liniei 2 de metrou cu inca 6 kilometri si achizitia a 17 noi trenuri de metrou.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #23 on: October 17, 2017, 07:26:42 AM »
Berlin va construi noi rute feroviare pana in 2030



Potrivit programului i2030, reteaua de transport feroviar va beneficia de opt rute noi de transport pe sina. Toate cele opt rute vor fi construite pana in 2030. Programul a fost semnat de catre Senatorul pentru Mediu, Transport si Protejarea Climei, Regine Günther, Ministrul pentru Infrastructura si Planificare Urbana din landul Brandenburg, Kathrin Schneider si Directorul pentru Infrastructura din cadrul Deutsche Bahn, Ronald Pofalla.

Au fost identificate opt rute noi de transport pe sina, alaturi de alte masuri specifice ce necesita o serie de lucrari pentru a spori capacitatea pe retea, pentru a eimina blocajele in trafic sau pentru introducerea de noi servicii de transport feroviar:
– Berlin – Spandau – Nauen
– Potsdamer Stammbahn
– Prignitz Express: Velten
– Nordbahn/Heidekrautbahn
– Linia Regionala Express RE1
– Berlin – Dresda: Rangsdorf
– statia feroviara Königs Wusterhausen
– eliminarea blocajelor din reteaua S-Bahn precum si dezvoltarea retelei

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #24 on: December 30, 2017, 08:37:57 AM »
Stockholm va fi primul oraş din Scandinavia cu autobuze autonome pe drumurile publice

Autobuzele vor circula între mall-ul Kista şi Victoria Tower din nordul capitalei Suediei. Traseul are o lungime de 1,5 kilometri, iar autovehiculele vor circula cu o viteză de 20 de kilometri pe oră cu ajutorul sistemelor GPS şi a senzorilor. Autobuzele nu au volan, dar vor putea fi manevrate manual în caz de nevoie. Un şofer se va afla mereu la bordul autovehiculelor pentru a prelua controlul în cazul unei situaţii de urgenţă. Accesul va fi gratuit, autobuzele vor putea transporta 12 pasageri odată şi vor începe să circule de la mijlocul lunii ianuarie.

News.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #25 on: January 12, 2018, 07:19:46 AM »
Copenhaga va semna, in 2018, contracte de peste 400 milioane euro

Hovedstadens Letbane, compania responsabila de proiectul liniei light rail din Copenhaga, a anuntat ca intentioneaza sa semneze trei contracte cu grupul Aarsleff in vederea derularii primei etape a proiectului de transport urban. Contractele se ridica la valoarea de 3,06 miliarde coroane daneze (411 milioane euro).

Primele doua contracte vor fi semnate cu Per Aarsleff, parte a aceluiasi grup si se refera la lucrarile de constructie a unei sectiuni in lungime de 12 kilometri pe ruta Vallensbæk-Brøndby-Glostrup, precum si o alta sectiune, de 5,7 kilometri, in Lyngby. Valoarea estimata pentru aceste doua contracte este de 1,16 miliarde coroane daneze (156 milioane euro).

Cel de-al treilea contract cuprinde sistemele si aparatele de cale precum si furnizarea materialului rulant. Acest contract va fi semnat cu un consortiu format din Aarsleff Rail, Siemens Germania si Siemens Danemarca. Valoarea contractului este estimata la 1,9 miliarde coroane daneze (255 milioane euro).

Semnarea contractelor va avea loc in primul trimestru din 2018; tot atunci vor demara si lucrarile de constructie, insa, in primii doi ani, acestea vor fi alcatuite in cea mai mare parte din lucrari preliminare si de proiectare. Autoritatile estimeaza ca toate cele trei contracte vor fi finalizate pana la mijlocul anului 2023.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Transportul in comun de suprafata in Europa
« Reply #26 on: January 19, 2018, 07:40:50 AM »
Cracovia achizitioneaza tramvaie noi

Operatorul de transport MPK Kraków au semnat un acord cadru cu joint-venture-ul format din Solaris Bus & Coach si Stadler Polska pentru livrarea a 35 de tramaie noi, cu posibilitatea de extindere a contractului pentru inca 15 tramvaie. Acordul cadru include 50 de tramvaie. Valoarea contractului pentru livrarea a 35 de tramvaie este de 314 de milioane de zloti (75 de milioane de euro). Conform Programului Operational Infrastructura si Mediu 2014-2020, proiectul va primi o cofinantare in valoare de 125 de milioane de zloti (29,9 milioane de euro). Primele tramvaie noi vor fi puse in operare, conform estimarilor, la inceptul lui 2020. In al treilea trimestru din 2020, toate tramvaiele ar trebui sa fie livrate.

„Contractul pentru livrarea a 35 de tramvaie a fost semnat de MPK SA pentru lansarea celui de-al noualea proiect UE. Valoarea tuturor proiectelor UE implementate de catre operatorul de transport public depaseste 1,6 miliarde de zloti (382,64 de milioane de euro), din care aprox. 1 miliard de zloti (23,9 de milioane de euro) sunt fonduri UE”, a declarat Rafał Świerczyński, Director Executiv MPK SA, dupa semnarea contractului.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX