Author Topic: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat  (Read 9268 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.448
  • Karma: +900/-56
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #60 on: November 30, 2017, 01:38:56 PM »
Cheltuielile cu investitiile la calea ferata conform proiectului de buget pe 2018 (in paranteza cheltuielile preliminate pe 2017):

- ELECTRIFICARE LINIE DE CALE FERATA DOAGA-TECUCI-BARBOSI INCLUSIV DISPECER FEROVIAR GALATI: 14.4 / (16.5) milioane lei;
- Reabilitarea liniei c.f. Frontiera-Curtici-Simeria, sectiunea: Frontiera-Curtici-Arad-km 614 (tronsonul 1): 1.0 / (23.6) milioane lei;
- Reabilitarea liniei c.f. Frontiera - Curtici - Simeria, tronsonul 2: km 614 - Gurasada si tronsonul 3: Gurasada - Simeria: 329.5 / (1,284.9) milioane lei;
- Reabilitarea liniei de c.f. Brasov - Simeria, sectiunea: Coslariu-Simeria: 300.0 / (388.0) milioane lei;
- Reabilitarea liniei de c.f. Brasov - Simeria, sectiunea Coslariu-Sighisoara: 200.0 / (247.5) milioane lei;

- Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala CF Craiova: 22.0 / (3.9) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Cluj: 23.4 / (15.1) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Iasi: 13.9 / (10.7) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Regionala Bucuresti: 15.7 / (12.1) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare a podurilor de cale ferata peste Dunare - km152+149 si km 165+817, linia CF Bucuresti - Constanta - Sucursala Regionala de cai Ferate Constanta: 5.5 / (24.6) milioane lei;
- Modernizarea instalatiilor de centralizare electromecanica in 7 statii CF pe sectiunea de circulatie Ilia - Lugoj (CN CFR): 6.7 / (9.0) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Timisoara: 1.0 / (4.6) milioane lei;
- Electrificarea si reabilitarea liniei CF Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor: 2.2 / (2.1) milioane lei;
- Modernizarea instalatiilor de centralizare electromecanica pe sectia de circulatie Siculeni - Adjud: 28.7 / (36.3) milioane lei;
- Centralizare electronica in statia CF Videle: 0 / (12.9) milioane lei;
- Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontiera ( Faza - Studiu de fezabilitate): 6.8 / (0) milioane lei;
- Revizuirea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitii - Linia de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti: 1.2 / (0) milioane lei;

TOTAL: 972.0 / (2,091.8 ) milioane lei.

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #61 on: December 18, 2017, 08:03:28 PM »
http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1806-181220172

Quote
Comunicat de presa
 Creat: 18 Decembrie 2017

În cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR MARFĂ SA, desfășurat în anul 2013 s-a realizat conversia datoriilor societății în acțiuni.

Autoritățile române au susținut faptul că măsura nu reprezintă ajutor de stat în condițiile în care  este îndeplinit testul investitorului privat prudent, în contextul privatizării iminente a companiei la acel moment. Comisia Europeana a fost, în principiu, de acord cu acest proces. Ca urmare a eșecului procesului de privatizare, proces care nu a mai fost reluat, motivat de situația economico -financiară dificilă a societății, Comisia Europeană a monitorizat acest caz.

În data de 6 martie 2017 Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România, a depus la Comisia Europeană o plângere referitoare la presupusul ajutor de stat acordat CFR MARFĂ, la care a revenit cu un Addendum, depus în data de 12 septembrie 2017. Comisia a luat act și a decis, în conformitate cu procedura prevăzută de REGULAMENTUL (UE) 2015/1589 AL CONSILIULUI din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, în vederea stabilirii de către Comisie dacă ajutorul este compatibil cu piața internă, deschiderea unei proceduri formale de investigare, pentru a permite obținerea tuturor informațiilor necesare pentru evaluarea compatibilității ajutorului și pentru a permite părților interesate să își prezinte observațiile.

Autoritățile române au colaborat și colaborează cu reprezentanții Comisiei Europene pentru instrumentarea plângerii privind presupusul ajutor de stat acordat CFR MARFĂ și pentru asigurarea compatibilității cu regulile de ajutor de stat și a măsurilor necesare pentru redresarea companiei.

Obiectivul Guvernului și al autorităților române este asigurarea viabilității companiei CFR Marfă prin eficientizarea acesteia.