Author Topic: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat  (Read 9277 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #30 on: March 29, 2017, 03:59:05 PM »
http://www.capital.ro/marius-chiper-director-general-compania-nationala-de-cai-ferate.html

Quote
Nu sunt mulţumit de modul de implementare al proiectelor. Din păcate, de-a lungul timpului, s-a constatat o deprofesionalizare a construcţiei de căi feroviare. Noi încercăm să preluăm o parte din aceste servicii şi vom începe să ne consolidăm propria proiectare. Am lansat studiul de fezabilitate Bucureşti – Otopeni şi nu a venit nimeni la licitaţie. Înseamnă paşi pierduţi în implementare. Vrem să ne dezvoltăm pe partea de proiectare. Am preluat 1.500 de oameni de la SIMC (secţii de întreţinere mecanizată a căii ferate), intenţia este să profesionalizăm această resursă ca unitate de intervenţie pentru proiecte de mică anvergură.

Deci "regie proprie" versiunea CFR...

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.448
  • Karma: +900/-56
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #31 on: March 29, 2017, 10:58:35 PM »
Sindicate: Dacă bugetele CFR SA şi CFR Călători nu vor fi aprobate în 30 de zile, vom declanşa conflictul de muncă

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial va declanşa conflictul de muncă, conform prevederilor legale, dacă în 30 de zile nu vor fi aprobate în Guvern bugetele companiilor CFR SA şi CFR Călători, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, preşedintele federaţiei, Grigore Mare.

Economica.net

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.448
  • Karma: +900/-56
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #32 on: March 31, 2017, 12:45:44 AM »
Conform proiectului (de HG), sursele de finantare a investitiilor sunt de 3,024,275 mii lei, din care 88,200 mii lei alocatii de la bugetul de stat.

Anul trecut sursele aprobate de finantare a investitiilor au fost de 2,508,080 mii lei, din care 135,400 mii lei alocatii de la bugetul de stat si s-a intentionat printr-un proiect de HG care insa nu a mai apucat sa fie adoptat de fostul guvern, sa fie modificate la 1,910,657 mii lei, din care 150,000 mii lei alocatii de la bugetul de stat.

Deci lucrarile CFR cu finantare de la bugetul de stat vor fi cam trase pe dreapta anul asta, avand in vedere ca sunt si multe plati restante ramase din ultimul trimestru al anului trecut.

"Tot în redistribuirea banilor din vară îşi pune speranţele şi şeful CFR SA, care are anul acesta doar jumătate din suma necesară pentru a face reparaţiile capitale de care are nevoie calea ferată. În prezent, trenurile circulă cu frâna trasă în 300 de zone.

Marius Chiper, directorul general al CFR SA: Sigur vom merge la rectificare şi vom mai solicita nişte fonduri pentru a continua programul de reparaţii capitale. Avem 90 de milioane de lei alocat în bugetul de anul acesta şi, în opinia mea, ne-ar trebui 150 de milioane."

Digi24

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #33 on: April 12, 2017, 01:33:57 PM »
Pe ordinea de zi a sedintei de Guvern de astazi:

Quote
8.    PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2017 al Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor
Proiectul poate fi consultat la adresa: http://sgg.gov.ro/new/wp-content/uploads/2017/04/HG-16.pdf
Proiectele de acte normative și documentele de politici publice incluse pe agendă pot suferi unele modificări în urma dezbaterilor din cadrul ședinței Guvernului României.

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.448
  • Karma: +900/-56
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #34 on: April 12, 2017, 07:13:38 PM »
^BVC-ul CFR SA pe 2017 a fost adoptat de guvern.

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.448
  • Karma: +900/-56
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #35 on: April 20, 2017, 01:39:53 PM »
Iar ieri a fost publicat in Monitorul Oficial (HG 230/2017)

nirolf

  • Executive
  • *****
  • Posts: 398
  • Karma: +98/-48
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #36 on: July 07, 2017, 03:25:53 PM »
Miss Universe din dosarul Vâlcov, numită administrator la Telecomunicații CFR SA


Quote
Slătineanca Larisa Maria Popa (30 de ani), martor într-unul dintre dosarele în care fostul ministru de Finanțe Darius Vâlcov este judecat pentru fapte de corupție, a fost numită, la finalul lunii iunie, în funcția de administrator provizoriu al companiei Telecomunicații CFR SA, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.

În același timp, Larisa Popa figurează pe site-ul Ministerului Agriculturii drept consilier personal al secretarului de stat Alexandru-Dănuț Potor. Contactat de PressOne, Potor a răspuns că ea nu a dat concurs pentru post, ci a fost selectată chiar de el.

Larisa Popa a devenit cunoscută în 2011, când a câștigat titlul de Miss Universe Romania. Înainte de a obține cele două posturi, ea a fost angajata unui centru de înfrumusețare.


 ???

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #37 on: July 10, 2017, 02:28:11 PM »
http://clubferoviar.ro/intrarea-cfr-marfa-in-insolventa-o-catastrofa-pentru-cfr-infrastructura/

Quote
Vehiculată tot mai des pe holurile şi prin cabinetele Ministerului Transporturilor, varianta introducerii în insolvenţă a CFR Marfă poate duce la un dezastru atât pentru societate, cât şi pentru gestionarul infrastructurii, CFR SA.

În primul rând, societatea naţională de transport feroviar de marfă va fi exclusă de la toate licitaţiile organizate de companii de stat, dar şi private, pe motiv că este în insolvenţă.

Teoretic, legislaţia nu îngrădeşte participarea la licitaţii a firmelor în insolvenţă. Ba chiar a şi fost făcută o modificare legislativă în acest sens, prin apariţia Codului Insolvenţei, adică Legea nr. 85 din 25 iunie 2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. „Debitorul aflat în procedura insolvenţei nu poate fi împiedicat să participe la licitaţii publice pentru motivul deschiderii procedurii”, se arată în actul normativ menţionat.

Şi totuşi, în practică lucrurile stau cu totul altfel. Unele cerinţe din Fişa de date precum prezentarea unui certificat constatator privind îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor şi taxelor locale, alte venituri ale bugetului local sau a unui certificat constatator privind îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale la bugetul consolidat sau cerinţe particulare privind capacitatea financiară a ofertantului, fac misiune imposibilă din participarea societăţilor în insolvenţă la licitaţii publice. Imposibilitatea societăţilor aflate în insolvenţă de a prezenta certificate constatatoare din care să rezulte că acestea nu au datorii către bugetul de stat sau către bugetele locale este completată şi de refuzul organelor fiscale şi al autorităţilor locale (direcţiile de impozite şi taxe locale – DITL) de a departaja datoriile născute înaintea deschiderii procedurii insolvenţei de cele acumulate după această dată.

Ei bine, nici legea din 2014 nu clarifică aceste aspecte, aşa că CFR Marfă SA nu va mai putea participa, odată intrată în insolvenţă, la licitaţii în urma cărora să-şi poată adjudeca contracte de transport. Şi asta pentru că marii clienţi disputaţi de CFR Marfă şi de concurenţii săi sunt complexurile energetice, pentru transportul cărbunelui, Societatea Naţională a Sării Salrom şi alte companii cu capital de stat.

Principalul creditor, gestionarul infrastructurii

Pe de altă parte, susţinătorii intrării în insolvenţă a CFR Marfă susţin că, astfel, societatea s-ar pune la adăpost faţă de creditori. Potrivit bilanţului pe 2016 al societăţii, publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, datoriile totale ale SNTFM CFR depăşeau 871 milioane de lei la 31 decembrie anul trecut.

Or, principalul creditor al transportatorului feroviar de stat este tot o companie de stat, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, gestionarul infrastructurii. CFR Marfă a acumulat către aceasta datoriide peste 600 milioane de lei la plata tarifului de utilizare a infrastructurii (TUI), din care 200 milioane de lei reprezintă penalităţi de întârziere.

Cu alte cuvinte, peste 80% din datoriile CFR Marfă sunt către CFR SA. Dacă prima ar intra în insolvenţă, problemele s-ar transfera la cea de-a doua, aflată tot în coordonarea  statului român, prin Ministerul Transporturilor. Aşa că CFR Marfă se va pune vremelnic la adăpost, dar CFR SA ar înregistra probleme serioase, care se vor răsfrânge şi asupra CFR Călători, dar şi asupra transportatorilor privaţi de pasageri şi de mărfuri care operează pe piaţa românească. Pentru că toţi depind de serviciile companiei de infrastructură.

În total, CFR SA are de recuperat creanţe de aproape 1,4 miliarde de lei. Rezultă deci că datoriile acumulate de CFR Marfă la plata TUI se apropie de jumătate din totalul banilor pe care îi are de încasat CFR SA.

Pe de altă parte, procedura insolvenţei nu rezolvă problema pierderilor uriaşe înregistrate de CFR Marfă. Potrivit bilanţului depus la Ministerul Finanţelor Publice, acestea se ridicau la 31 decembrie 2016 la peste 194 milioane de lei. În schimb, CFR SA a încheiat anul trecut cu un profit de jumătate de miliard de lei. Profit care s-ar putea „topi” rapid, dacă CFR Marfă intră în insolvenţă şi îşi suspendă plata datoriilor. Mai ales că nici compania de infrastructură nu este tocmai „curată”, ea având la rândul ei datorii de 1,25 miliarde de lei, potrivit bilanţului pe 2016.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.977
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #38 on: September 08, 2017, 08:56:32 AM »
Nou director general la CFR Marfa

Marinica Voicu a fost numit in functia de director general al operatorului national de transport feroviar de marfa, CFR Marfa. Noul director il inlocuieste in functie pe Mihai Manole, care urmeaza sa ocupe acum functia de director general adjunct al CFR Marfa. Precizam ca anterior numirii sale, Marinica Voicu a fost directorul regionalei Craiova a CFR Marfa.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 254
  • Karma: +45/-6
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #39 on: September 13, 2017, 10:49:34 PM »
Despre Autoritatea de Reforma Feroviara si achizitia de material rulant:

Quote
La rândul său, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Marian Păun, a spus că instituţia are ca angajaţi 38 de funcţionari publici în urma a două concursuri. Acesta a afirmat că ARF nu are încă o pagină de Internet pentru că nu a beneficiat de bani în buget pentru a putea realiza un site propriu şi că are unul în lucru pe extensia gov.ro.

Marian Păun a mai afirmat că ARF lucrează în acest moment la documentaţia pentru achiziţia de material rulant în valoare de 300 milioane de euro.

'Estimăm ca în primul trimestru al anului următor documentaţia să fie finalizată, iar în al doilea trimestru al anului următor achiziţia de material rulant să fie urcată în SEAP', a spus Marian Păun.

http://www.economica.net/cnair-mentine-pentru-2017-obiectivul-de-a-deschide-90-de-km-de-autostrada_143411.html#n

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.977
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #40 on: October 03, 2017, 11:43:50 AM »
Consiliul Concurenţei trage semnalul de alarmă asupra situaţiei de la CFR Marfă

“Nu avem progrese la CFR Marfă, există posibilitatea foarte rezonabilă să fie deschisă o investigaţie în cazul CFR Marfă, după ce operatorii privaţi de transport s-au plâns la Comisie Europeană că CFR Marfă beneficiază de un regim preferenţial din partea statului, care i-a şters datorii de 350 milioane euro, în 2013, cu promisiunea statului că o privatizează”, a explicat preşedintele Consiliului Concurenţei, în cadrul unui seminar pe teme de specialitate, organizat la Sinaia de Diplomat Consult.

Bogdan Chiriţoiu a menţionat că datoriile companiei CFR Marfă au rămas şterse, iar operatorul feroviar face datorii în continuare. “Dacă Comisia Europeană deschide investigaţia este posibil să ceară repunerea pe rol a datoriei cu dobânzi sau să ceară un plan de restructurare a companiei CFR Marfă prin vânzare”, a precizat preşedintele Consiliului Concurenţei.

Capital

Unde-i Dan Senzationescu si-al lui sac de bani?! :lol:
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.977
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #41 on: October 07, 2017, 08:47:28 AM »
Nu ma pricep, comentati voi...



SURSE: Directorul general al Autorităţii Feroviare Române a demisionat

"Directorul general al AFER a demisionat. Demisia va intra în vigoare de luni", au spus sursele.

Autoritatea se confruntă de ceva timp cu un scandal declanşat de o decizie de tăiere a salariilor cu până la 40%, luată de conducerea instituţiei, în urma unui control efectuat de Curtea de Conturi. În acest context, peste 150 de angajaţi ai Autorităţii Feroviare Române, membri ai Sindicatului Feroviar AFER, au protestat luni, 2 octombrie, în faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de condiţiile de salarizare.

"Nu se poate continua cu asemenea salarii şi o asemenea bătaie de joc. S-au redus salariile. După 40 de ani de muncă, salariaţii AFER au ajuns să primească 1.100 de lei, salariu net, motiv pentru care consider că siguranţa feroviară va fi afectată prin încetarea activităţii Autorităţii Feroviare", a declarat Alexa Ioneta, preşedintele Sindicatului Feroviar AFER.

Aceasta a afirmat că scăderile salariale au avut loc ca urmare a emiterii a cinci decizii de către noul director general al autorităţii.

"De luni de zile, de când avem un nou director general, angajaţii AFER lucrează într-un stres general, datorită faptului că acesta a emis cinci decizii, care mai de care mai controversate, prin care dorea - şi în final a şi reuşit - să ne scadă salariile. Ultima decizie care a fost întocmită pe 6 septembrie este o decizie unilaterală, colectivă şi generală. Pe lângă acest fapt, prin această decizie ne-au redus salariile retroactiv, adică începând cu luna august. Considerăm corect, conform Legii 5, respectiv Codul Muncii, să ni se fi întocmit acte adiţionale la contractele individuale de muncă, nu să ni se ia o cotă din salarii, fără accept. În acelaşi timp, o considerăm o măsură ilegală", a spus Ioneta. 

Capital
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Phenol

  • Knight
  • Executive
  • *
  • Posts: 325
  • Karma: +183/-3
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #42 on: October 07, 2017, 05:00:48 PM »
Nu cunosc structura autoritatii, si nici atributiile lui, asa ca intreb asa:

In afara de investigarea accidentelor feroviare, mai face ceva AFER-ul? Avem nevoie de 150 de angajati aici?

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.977
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #43 on: October 10, 2017, 07:04:49 AM »
Dan Bistreanu este noul director general al AFER (surse)

"Dan Bistreanu a ocupat înainte poziţia de director general adjunct tehnic la AFER şi este specialist în instalaţii feroviare", au precizat sursele, subliniind că acesta este numit pe trei luni. 

Capital
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Granata06

  • Senior
  • ****
  • Posts: 237
  • Karma: +228/-27
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #44 on: October 10, 2017, 07:43:01 AM »
AFER este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor in domeniul feroviar si de transport cu metroul.
     Din ce stiu eu, ei controleaza cam tot ce misca pe calea ferata. De exemplu: produse pentru cale ferata, sina, stalpi, traverse, aproape tot ce se baga in cale, trebuie sa ai omologare AFER. Fara omologarea lor, tu nu ai voie sa vinzi in Romania. Este o companie de stat, in care o buna parte din angajati sunt angajati cu pile, fara o calificare in domeniu.   

AGIFER desfăşoară, în principal, investigarea accidentelor grave în sistemul feroviar, obiectivul acesteia fiind îmbunătăţirea siguranţei feroviare şi prevenirea accidentelor.   
     Este o companie de stat nou infiintata, aflata la limita legii. Mai multe nu stiu sa spun.