News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rezin

#690
@ dan tm,

Vorbim aici despre sigurnța călătorilor, nu despre ce mă deranjează pe mine.

Așadar siguranța călătorilor este pusă în pericol de cele 2 rânduri de stâlpi, plasați spre marginea peronului, deoarece le încurcă deplasarea și vizibilitatea pe peron , putânt să intre în contact cu acești sălpi atât în mișcarea lor grăbită pe peron cât și în caz de aglomerație când nu mai ai vizibilitate și poți intra in ei.

  Forma lor profilată cu muchii metalice ascuțite este deosebit de prericuloasă în caz de contact cu un astfel de stâlp, fie că e ud sau e nea pe jos și se alunecă , fie din grabă ,fie că aleargă copii printre ei, sau în alt fel.

  După cum spunea , nenea_hartia, acești două șiruri de stâlpi încurcă fluxul călătorilor de la cele două linii de tren deservite de un peron.

Din aceste motive , acești stâlpi de copertină trebuiesc să fie rotunzi și plasați pe un singur rând pe linia mediană longitudinală a peronului.
Acesta este un lucru elementar și așa au început să fie construite peroanele, după cum se poate observa pe Sighișoara-Simeria.

De ce au schimat acest tip corect de peron după 2015 și l-au înlocuit cu acestă improvizație bizară care periclitează siguranța călătorilor, pentru a economisi un ban?

Am ajuns să periclităm siguranța călătorilor pentru un ban?

cristi5

#691
Quote from: rezin on April 05, 2024, 12:08:43 PMAm ajuns să periclităm siguranța călătorilor pentru un ban?

Pai periclitam mult mai rau siguranta calatorilor cu pasarele la 8m inaltime combinate cu lipsa de garduri la capetele peroanelor si lipsa de garduri intre linii (sau nu suficient de lungi). Periclitam rau de tot siguranta calatorilor cu treceri la nivel intre peroane, pe linie dubla la 100-160 km/h (ca haltele care nu au pasarela asta au, o trecere la nivel fix intre peroane).

Si nu e vorba de bani! Nu sunt bani din buzunarul project-managerului sau directorului din CFR. E vorba de birocratie pur si simplu. Daca solutia in SF este X pe un domeniu care nu e mission-critical pt CFR SA (calatorii, vezi mai jos) atunci facem X si gata, nu exista discutie. CFR SA abia reusesc sa repare partile din SF unde nu se poate construi efectiv calea ferata, ca e mlastina, sau teren instabil. Le ia 3 ani sa expertizeze un pod existent, si 5 ani sa schimbe o solutie de consolidare incorecta din proiect.

Calatorii sunt doar o virgula pt CFR SA care isi incaseaaza banii de la marfa si misiunea lor pt economia nationala e transportul marfii. In plus, nimeni nu se pricepe la psiohologia calatorilor, pietonilor si soferilor in Romania, nici macar nu exista traducere pentru notiunea de "human factors" care in tarile civilizate e intreg domeniu de cercetare si practica, la noi lipseste cu desavarsire. Nu stim sa ii dam o solutie rezonabila calatorului sau pietonului ca sa nu se bage sub tren. In conditiile astea cine vrei sa se gandeasca ca nu e ok ca acel calator sa ocoleasca un stalp cu muchii ascutite?

@Ionut poate e o idee sa mutam toata discutia asta cu copertinele pe un topic dedicat. De fapt putem folosi topicul de gari

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=192.645

daniel_avram

@cristi5 Omuletii din CFR Infrastructura care au pus semnatura pe proiecte ce trebuiesc refacute in 60-70% din cazuri mai lucreaza acolo? Mi se pare caz de DNA faptul ca este aprobat un proiect ce trebuie refacut in proportie de 60% sau cat o fi in cazul Brasov-Sighisoara.

As vrea o lamurire, cand te referi la "stat", "statul e de vina", sper ca te referi la CFR Infrastructura, caci ei au pus pe masa un proiect gresit, caci din ceva motiv care imi scapa se cam fereste lumea sa spuna in calr cine e devina iar aici lucrurile sunt clare, proiectantul si-a facut de cap iar CFR Infrastructura a semnat de bun.

Spui ca CFR pe alocuri isi da seama ca s-au facut greseli si cauta solutii, e bine, dar intreb, se aplica viitoarelor proiecte? Cum arata proiectele pe Oradea-Cluj sau cum o sa arate Caransebes-DTS-Craiova? o sa avem tot aceleasi greseli? o sa trebuiasca refacut proiectul dupa ce incepe santierul, dar cipertinele cum vor fi?

Inca ceva legat de cipertine cu doua randuri de stalpi, lasand la o parte partea estetica, vb de utilitate, in garile mici cu trafic putin nu cred ca este o problema, dar in garile ca Arad de ex cand trenul este garat cu 3-5 minute inainte sa vezi ce misto e alerge calatorii cu bagaje si cum trebuie sa se fereasca nu doar de alti calatori dar si de stalpi care putea fi pusi pe mijloc.

E destul de clar ca cine face proiectele pe feroviar fie isi bate joc fie e multa coruptie la mijloc si nu trebuie sa ne ferim de cuvinte, e clar ca se face multa risipa, nu mai vb de statii in camp si altele.

cristi5

#693
@daniel_avram raspunsul meu e pe topicul de coridor ca erau intrebari generale. Putem discuta acolo chestii de reconstructie, CFR SA, deci tot ce nu e copertine...

Mut aici raspunsul meu despre copertine:

Copertinele sunt un aspect cu totul neimportant in "schema mare a lucrurilor". Pt CFR sunt zero ca ei sunt cu marfa, dar chiar si pt mine personal sa zicem, e mult mai important (0) sa mearga naibii proiectul cu un 2% pe luna sa nu mai pierdem bani europeni si sa alungam calatorii, (1) calatorul sa aiba cat mai repede fir nou pt confort si macar 70-120 km/h si (2) cand urca/coboara din tren sa aiba un drum sigur pe sub / peste linii si cat mai usor de parcurs, sa nu-l taie trenul, sa nu-si rupa picioarele sarind de pe peroane inalte, sarind garduri, (3) pietonul/masina din oras sa nu aiba acces pe sina (gard, panou fonoabsorbant) ci prin subtraversari bine gandite etc.

Quote from: daniel_avram on April 05, 2024, 01:17:58 PMInca ceva legat de cipertine cu doua randuri de stalpi, lasand la o parte partea estetica, vb de utilitate, in garile mici cu trafic putin nu cred ca este o problema, dar in garile ca Arad de ex cand trenul este garat cu 3-5 minute inainte sa vezi ce misto e alerge calatorii cu bagaje si cum trebuie sa se fereasca nu doar de alti calatori dar si de stalpi care putea fi pusi pe mijloc.

De acord, este o porcarie ergonomica dar inca nu am gasit o facultate de ergonomie/Human Factors in Romania, chiar si viata omului e pe ultimul loc in preocuparile statului (slab), darmite confortul pe un peron. Cum am zis, pt ce s-a construit e prea tarziu (nu te poti atinge de lucrarea "pe fonduri" timp de 5 ani), pentru proiectele in derulare, aflate in faza de proiectare (fiind doar SF in contract) mai exista o foarte mica sansa. La fel, ceva sanse pt alea viitoare. Proiectele sunt pe doclic, daca aveti energie sa va ocupati, propuneti o strategie, cum putem obtine aceasta schimbare. Ca sa ne plangem pe forum putem toti. Care-i pasul urmator, concret?

dr4qul4

Asta cu dat cu capul in coltul stalpului mi se pare din filmul cu drobul de sare.
Poate ar trebui sa slefuim putin si paitra aia sparta, ca are muchiile ascutite.
Dar nu ar strica putin mai mult spatiu intre linie si primul stalp (pot fi si 2 stalpi, dar sa avem macar 2,5 m intre stalp si marginea peronului).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rezin

#695



Powered by API/PUM imgur uploader[/URL]  Powered by API/PUM imgur uploader[/img]


Cluj Napoca , peron comunist cu un singur rând de stâlpi la copertină și tunel pentru acces pietoni.

Acum, care peron e mai prietenos cu călătorii? Cel nou și capitalist de la Deva, cu două rânduri de stâlpi de fier ,de catenară,cu profil cu dungi ascuțite pentru susținerea copertinei și pasarelă peste catenară pentu acces pietoni, sau acest peron ,,vechi" comunist,cu un singur rând de stâlpi pentru suținerea copertinei , plasați pe linia longitudinală mediană a preronului și tunel de acces pentru pietoni?

rezin

#696
@ dr4qul4,

tocmai ce căzu un om de 43 de ani(12 aprilie 2024), cu trotineta pe strada la Sfântu Gheorge, și-a dat cu capul și a trecut în lumea de dincolo.


Viața bate filmul!

 

dr4qul4

Sa nu-mi zici ca facea liniute cu CFR-ul pe peronul reabilitat din Sf Gheorghe?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Cuneo

Gara Timișoara Nord


Mulțumim, frameD Future PRODUCTIONS

Konter

Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a primit o singură ofertă pentru modernizarea a trei stații CF importante din Ardeal.
Este vorba de licitația pentru modernizarea a trei stații feroviare din Ardeal – Aiud, Teiuș și Războieni – lansată la începutul lunii februarie, după cum a scris atunci Club Feroviar.

Valoarea totală estimată a contractului (contractelor) este cuprinsă între 33.480.656,67 și 36.648.328,91 lei, în funcție de scenariul ales pentru fiecare stație. Proiectul are următoarele obiective specifice: modernizarea/repararea clădirilor din stațiile de călători (în funcție de scenariu, modernizarea se va face adaptând capacitatea la cerere), cu accentul pus pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, dar și a facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire; înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice, PSI etc; reabilitarea/modernizarea piețelor gărilor și parcărilor; modernizarea echipamentului și rețelelor de telecomunicații, date și supraveghere video, inclusiv informarea călătorilor; asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători, reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități etc.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost miercuri, 17 aprilie, pentru toate loturile, însă abia vineri a fost postat anunțul în SEAP, potrivit căruia avem un singur ofertant, și anume compania Drum Asfalt. Ea are ca terț declarat Homlok Zrt. Și ca subcontractori San Electroterm Grup și Consis Proiect.

https://clubferoviar.ro/srcf-brasov-oferta-modernizarea-a-trei-statii-cf-importante/