Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Tarifele sunt foarte mari - Bucuresti - Timisoara e 500 lei un dus-intors, intr-o cabina impartita cu un strain, pentru o calatorie de 11 ore. O cabina single trece de 700 lei. A, si intarzie, destul de des peste o ora, din cauza starii infecte a liniei pe cam toata distanta. Din Timisoara, avionul, inclusiv last minute, este 350-600 lei chiar si aproape de ziua de plecare, si poate fi si mai ieftin (vara zboara Ryanair, cu 10-15 euro pe segment), luat in avans, si face 40-50 minute.

Desigur ca trenul nu va avea foarte multi clienti...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Apropo, de ce nu apare sau cand apare si la noi un fel de Regio Jet? Un operator privat care sa cumpere vreo 20-30-40 de vagoane noi (pot fi si Astra, ca tot fac ei mare tamtam peste tot, mai degraba insa pot fi si second si refurbished de pe afara) si vreo 4-6 locomotive noi si sa acopere cu trenuri decente, electrice si de capacitate rutele principale, la ore comercial atractive, cu trase atat de bune (maximizate) cat permite linia?
Pe multe linii ar fi o paine de mancat.

AndreiB

Din pacate nu prea e o paine de mancat. Viteza comerciala e prea mica.

frunzaverde

Plus linii foarte proaste, rezultand in defectiuni foarte frecvente la suspensii si roti monobloc, facand intretinerea foarte scumpa...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexandru_m

Penultima postare a lui @frunzaverde mi se pare ca foloseste o matematica selectiva, dar fiind bucuros ca a revenit aici nu o sa ma cert cu el  :p

zeckesan

Un scurt video dintr-un tren Regio Călători de ieri 7 mai 2023. R11038 Brașov - București, filmarea este făcută de mine undeva între Ploiești și Periș. Recomand un volum mai scăzut, sunete puternice în clip

frunzaverde

Ramele RIO sunt extrem de vechi si rablagite (desi cu interioarele Regiotrans/Regiocalatori relativ comode), si nu mai au cine-stie-ce viata in ele, anul trecut trebuia deja sa fie ultimul an cu ele, dar nu au reusit sa aduca suficiente rame TER-X.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Konter

Operatorul feroviar Astra Trans Carpatic studiază piața în vederea unei posibile achiziții de rame electrice. Dacă inițiativa se va concretiza, ATC va deveni al doilea operator de transport feroviar de călători din România care va opera rame cu tracțiune electrică, după Softrans, având în vedere că nici CFR Călători nu mai dispune în parcul activ de asemenea material rulant.
Club Feroviar a lansat o campanie de presă prin care prezintă rezultatele obținute în anul 2023 de operatorii de transport feroviar, fie ei de călători sau de marfă, și perspectivele pentru anul în curs. Astfel, am trimis solicitări de presă conducerilor celor șase operatori de călători (inclusiv operatorului național CFR Călători) și către cele mai importante societăți de transport de marfă pe calea ferată. Azi vă prezentăm bilanțul Astra Trans Carpatic pe 2023 și intențiile operatorului pentru anul în curs.
L-am întrebat pe directorul general al societății, Liviu Pescărașu, ce material rulant a fost cumpărat în anul 2023 și care este programul de achiziții pentru 2024. ,,În 2023 nu au fost efectuate achiziții. Pentru anul 2024 se caută oportunități de a achiziționa EMU (Electric Multiple Units, adică rame electrice – n.red.)", a răspuns șeful ATC.
Întrebat pe ce rute vor fi introduse aceste trenuri, dacă și când vor fi cumpărate, Liviu Pescărașu a răspuns că este vorba de ruta București-Brașov și de București-Mangalia, "atunci când va fi electrificată".
Pe aceste rute, în momentul de față operatorul feroviar din Arad pune în circulație automotoare diesel IC2, cumpărate aproape noi de la compania feroviară de stat din Danemarca (DSB), care oferă un grad sporit de confort. În sezonul estival, datorită faptului că nu trebuie schimbată locomotiva la Constanța, ca în cazul CFR Călători, trenurile ATC scot cel mai bun timp de parcurs pe relația București-Mangalia.

Potrivit conducerii ATC, în parcul său de material rulant se află 12 vagoane (șase în proprietate și alte șase închiriate), fabricate în anii 2016 și 2017, patru locomotive electrice (toate închiriate) și 15 automotoare (în proprietate), fabricate în anul 2013.

https://clubferoviar.ro/bilantul-astra-trans-carpatic-pe-2023-rame-electrice/