Author Topic: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat  (Read 9267 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« on: October 12, 2016, 07:15:26 AM »
Dupa modelul thread-ului de discutii despre CNAIR/CNIR, discutam aici strict despre companiile de stat din domeniul feroviar - CFR Infrastructura, CFR Marfa, CFR Calatori si cate mai sunt sau vor mai fi. Va rog sa vorbim despre companiile in sine, nu despre proiectele derulate de ele. Pentru proiecte, trenuri si asa mai departe avem thread-uri separate.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #1 on: October 12, 2016, 07:16:53 AM »
CFR Marfă: Privatizarea ar putea fi reluată în 2018. Pierderile s-au diminuat, rezultat pozitiv în septembrie

CFR Marfă şi-a diminuat pierderile cu până la 3,5 milioane de lei pe lună, înregistrând în septembrie un rezultat preliminat pozitiv de 1,2 milioane lei. Potrivit unui comunicat al companiei, transmis marţi AGERPRES, CFR Marfă estimează că reluarea procesului de privatizare ar putea avea loc în prima parte a anului 2018.

'CFR Marfă anunţă înregistrarea unui rezultat preliminat pozitiv în luna septembrie în valoare de 1,2 milioane lei. Astfel, după pierderi accelerate înregistrate în primele patru luni ale anului, de aproximativ 70 de milioane lei, respectiv 17,5 milioane lei/lună, societatea şi-a diminuat pierderile până la 3,5 milioane lei/lună în perioada mai - august, ca urmare a implementării de către noua conducere numită în baza OUG 109/2011 a unor măsuri urgente de reorganizare şi diminuare a costurilor şi raportează un rezultat pozitiv pentru luna septembrie 2016', notează sursa citată.

CFR Marfă precizează că, deşi se confruntă cu probleme majore, un volum mare al creanţelor neîncasate sau cheltuielile mari de exploatare fiind doar câteva dintre ele, 's-a angajat pe drumul reorganizării ferme şi eficientizării, având ca obiectiv creşterea profitabilă şi sustenabilă în următorii ani, punând astfel bazele reluării procesului de privatizare în prima parte a anului 2018'.

Economica.net
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #2 on: October 13, 2016, 07:23:36 AM »
CFR SA: profit brut de 227 milioane de lei, în primele 8 luni ale anului

Profitul brut al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA s-a situat, în primele opt luni ale anului, la 227 milioane de lei, în timp ce arieratele comerciale au înregistrat o scădere la 97,4 milioane de lei, potrivit rezultatelor financiare publicate, miercuri, de companie. Veniturile preliminate pentru închiderea anului 2016 sunt estimate la valoarea de 2,65 miliarde de lei.

Conform sursei citate, în perioada ianuarie - august, plăţile directe pentru lucrări efectuate în cadrul proiectelor finanţate din fonduri europene au depăşit valoarea de 740 milioane de lei, ceea ce indică un grad de absorbţie estimat de 72%. La următoarea rectificare bugetară, CFR SA estimează necesitatea suplimentării bugetului de finanţare a acestor proiecte, fiind create premisele ca, până la sfârşitul anului 2016, gradul de absorbţie să depăşească pragul de 100%.

La capitolul investiţii, în prima jumătate a acestui an, s-a înregistrat o creştere a graficului de implementare, portofoliul companiei depăşind anul acesta 400 de proiecte care vizează reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare, îmbunătăţirea capacităţilor de exploatare şi a calităţii transportului şi creşterea gradului de siguranţă în traficul feroviar. Investiţiile totale alocate acestor proiecte se ridică la aproximativ 22 de miliarde de lei (4,7 miliarde de euro), sursele financiare fiind asigurate din fonduri externe, de la bugetul de stat şi din surse proprii.

'La ora actuală, compania nu înregistrează datorii la bugetul de stat, la bugetele locale şi nici datorii rezultate din activitatea curentă a companiei, iar prin măsurile operaţionale implementate arieratele comerciale s-au redus la 97,4 milioane lei, în primele 8 luni ale anului, printr-o comparaţie cu anii anteriori, când valoarea arieratelor ajungea la un miliard de lei. Prin programul de redresare economico-financiară, compania şi-a achitat obligaţiile pe termen scurt şi mediu şi a asigurat din surse proprii lucrări de reparaţii şi investiţii în infrastructură feroviară, lucrări care au contribuit la reducerea considerabilă a numărului de restricţii de viteză pe întreagă reţea de cale ferată, de la 596 de restricţii de viteză înregistrate în anii anteriori, la 187 de restricţii la nivelul anului 2016', se menţionează în comunicatul CFR SA.

Economica.net

Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #3 on: October 18, 2016, 07:31:47 AM »
Despre CFR marfa ce se mai știe?  Ce se mai intenționează?

ionut5blue

  • Toddler
  • *
  • Posts: 4
  • Karma: +10/-1
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #4 on: October 19, 2016, 01:11:24 AM »
Săptămâna trecută s-au pus bazele CNIR-ului feroviar, adică al Autorității de Reformă Feroviară. Finanțarea europeană pentru proiectele de infrastructură feroviară este condiționată de înființarea acestei noi structuri. Astfel a fost numit președintele acesteia - Dobre Robert Răzvan, o persoană extrem de implicată în coordonarea și elaborarea  Master Planului General de Transport al României.  Decizia privind numirea președintelui  ARF a fost publicată în Monitorul Oficial din 13 octombrie (Partea I, nr. 810, pagina 2).

Un prim proiect al acestuia îl reprezintă crearea unei legături pe calea ferată între Gara de Nord și terminalele Aeroportului Internațional Otopeni în viitoarele 18 luni, idee pe care o susținea încă de acum 10 ani într-unul din studiile sale. Varianta feroviară este mult mai fezabilă financiar, decât cea subterană (89 mil euro vs 1 md euro). Practic după modernizarea, electrificarea tronsonului existent și finalizarea celor 2,3 km de cale lipsă până la terminalele aeroportului am avea un micro Leonardo Express (Roma Termini - Fiumicino 37 km -31 min vs Gara de Nord - Henry Coandă 19,3 km - 18 min).

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #5 on: October 19, 2016, 03:13:08 PM »
Am inceput subiectul asta pe 3 thread-uri!
Am facut unul singur, discutam aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.0
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #6 on: October 31, 2016, 06:38:22 AM »
Luati cu sare si piper. Detalii? Articolul pare oricum scris la comanda. Dar na, hai sa vedem daca e real.



EXCLUSIV Capital. Guvernul pregăteşte spargerea CFR-ului

După reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere prin care se dovedeşte o mai mare cheltuire a banilor publici, Ministerul Transporturilor pregăteşte, în mare secret, spargerea CFR-ului.

Chiar dacă suntem condamnaţi să avem o infrastructură slabă, cu o viteză medie pe calea ferată care abia depăşeşte 40 km/h, tehnocraţii se grăbesc să aprobe o ordonanţă de urgenţă privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare, un organism orientat exclusiv spre realizarea investiţiilor privind infrastructura feroviară. Potrivit ordonanţei privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare, obţinută de revista Capital, CFR SA va asigura doar partea de administrare şi întreţinere a căii ferate. Dacă în cadrul CFR SA, salariul minim este de aproximativ 1.200 lei, în cadrul Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare cea mai mică leafă va fi de 2.128 lei.

Pentru înfiinţarea noii societăţi feroviare guvernul tehnocrat, înainte de plecare, trebuie să facă rost de 50 milioane lei, capital social pus la dispoziţie de Ministerul Transporturilor, în calitate de acţionar unic care îşi exercită drepturile şi îşi îndeplineşte obligaţiile prin Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant legal al statului român. Odată cu aprobarea ordonanţei de urgenţă privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare, ceferiştii vor avea salariile duble în noua companie care se ocupă de investiţiile în infrastructura feroviară. Dacă cel mai mică leafă din cadrul CNIF va fi de 2.128 lei, şeful investiţiilor feroviare va câştiga peste 36.000 lei fără sporuri de conducere sau pentru gestionarea fondurilor comunitare.

Oficialii CFR SA a precizat  Ministerului Transporturilor au precizat că proiectul de act normativ nu justifică cu argumente coerente necesitatea înfiinţării unei noi companii, „orientate exclusiv spre realizarea investiţiilor privind infrastructura feroviară”.

„În nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă sunt prezentate repetitiv o serie de afirmaţii care tratează superficial necesitatea şi oportunitatea înfiinţării unei noi companii. Nu poate fi considerată validă afirmaţia că întârzierea implementării unor proiecte de investiţii este cauzată de desfăşurarea activităţilor de pregătire şi derulare a investiţiilor în paralel cu activităţile de mentenanţă şi exploatare a infrastructurii feroviare.  Aceste activităţi sunt derulate în cadrul unor departamente distincte, (…), susţinerea necesităţii şi a carecterului de urgenţă privind înfiinţarea acestei noi companii bazată pe întârzieri în accesarea fondurilor europene pentru execuţia lucrărilor feroviare este contrazisă de realitate”, au explicat oficialii CFR într-o notă transmisă conducerii Ministerului Transporturilor.

Potrivit documentului citat, CFR a realizat în exerciţiul finaciar 2007-2013 un procent de plăţi lucrări lucrări la rambursare de peste 80% . „Prin promovarea proiectului retrospectiv Feteşti-Constanţa procentul de  execuţie bugetară pentru lucrări de infrastructură feroviară depăşeşte 100% din bugetul alocat de Comisia Europeană. Nu există o analiză riguroasă care să fundamenteze necesitatea înfiinţării unei noi companii orientate exclusiv către investiţii privind infrastructura feroviară. (…). Există o similitudine cu demersul de înfiinţare a Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere. Organismul similar creat recent în domeniul rutier nu a fost validat in practică este riscant să fie considerat un exemplu de bună practică”, au menţionat oficialii CFR SA.

Capital
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #7 on: November 02, 2016, 07:16:11 AM »
E un subiect important, nicio reactie de la voi? :o



Planuri pentru spargerea CFR

Compania de Investiţii Feroviare se va ocupa pentru început de 10 mari proiecte, printre care reabilitarea căii ferate Braşov - Sighişoara, reabilitarea căii ferate Craiova - Calafat, dar şi de realizarea legăturii feroviare a Gării de Nord cu Aeroportul Otopeni, pe care şeful de la Transporturi o vrea gata în primăvara lui 2018. Noua companie va avea o conducere stufoasă: un director general plătit cu aproape 35 de mii de pe lună, un Consiliu de Administraţie format din 5-7 membri şi un Consiliu de Transparenţă cu alţi 5 membri.


Digi24
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

alinuttt

  • Senior
  • ****
  • Posts: 209
  • Karma: +55/-18
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #8 on: November 02, 2016, 05:12:29 PM »
Nu prea inteleg la ce ar fi utila aceasta companie noua...

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.345
  • Karma: +2063/-34
National Geographic Channel

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #10 on: November 18, 2016, 07:53:19 AM »
După aceea, ce am sesizat eu, cele trei entităţi Infrastructură, Călători şi CFR Marfă, nu-şi vorbeau. Deci erau trei entităţi separate care acţionau, cumva, liber. Cu domnul Trocaru am instituit acest comitet pe care dânsul îl prezidă şi la care sunt şi eu, în care cele trei entităţi discută şi binenţeles că îi mai angrenează şi pe ceilalţi din mediul CFR, unde problemele sunt atacate în echipă, da?

De exemplu, CFR Marfă avea problemă că nu putea să ducă trenurile cu grâu în Constanţa. Şi problema, am mai spus-o, dar trebuie spusă de multe ori, problema e trivială şi ridicolă, erau cele câteva mii de vagoane cu pomi crescuţi prin ele, care blocau liniile din port. Şi alea trebuiau casate, şi liniile reparate. Şi s-a făcut chestia asta şi s-a rezolvat o mare problemă. Nu-i atât de complicat. Pe de altă parte, şi asta a fost o condiţie ex-ante. Vreau să spun că una dintre marile realizări pe care le-am reuşit a fost masterplan-ul. Nu l-am făcut noi, nu l-am făcut eu. A fost pornit de domnul ministru Rus. Cu dânsul chiar am o relaţie foarte bună, chiar mă sfătuiesc şi valorizez sfatul dânsului. A făcut acest masterplan pe care eu l-am găsit un document foarte coerent. Masterplanul a fost dezbătut în Parlament, în Senat, în comisii…

Până la urmă s-a ajuns la un consens. Şi la un consens, sincer să fiu, care nu arată rău. Acum este clar că nu o să poţi – că e vorba de un document foarte mare, care atinge foarte multe zone, fiecare poate are o chestie pe care… eu am găsit un Masterplan care mi s-a părut consensual şi rezonabil. Şi acest masterplan l-am propus Guvernului, care l-a adoptat. Să ştiţi că multe lucruri au început să curgă din acest masterplan, inclusiv finanţările. Când am vorbit cu doamna comisar Creţu, a zis “în sfârşit”. Când am vorbit cu doamna comisar Bulc “de când vă aşteptam”. Ei, să ştiţi că lucrurile au început să se întâmple altfel.

În acest Masterplan, una din condiţiile ex-ante era crearea Autorităţii de Reformă Feroviară. Pentru ce? Pentru că nu poţi să fii în acelaşi proces, dacă vrei, şi avocat, şi acuzat. Atunci avem nevoie de o entitate care să fie distanţată, să aibă eagle’s view, cum se spune şi să se uite la tot sistemul feroviar şi în loc să adreseze, cum văd eu acum, punctual, că dacă mă uit, sunt îmbunătăţite, aici, aici şi aici, la îmbunătăţiri de sistem. Pentru ce asta? Pentru că un lanţ nu poate fi mai puternic decât cea mai slabă verigă. Şi o să vă dau două exemple concrete. Eu încerc să-i fac să gândească alt fel. Să nu se gândească din punctul de vedere al celui care lucrează acolo, ci din punctul de vedere al cetăţeanului. Cum percepe cetăţeanul? Cetăţeanului degeaba îi spui de 5 podeţe, 3 bucăţi. „Spune-mi, e trenul mai curat, sau fac mai puţin timp?”

Buse la Hotnews
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #11 on: December 16, 2016, 07:45:07 AM »
CFR Călători a înregistrat pierderi de 115 milioane lei în primele zece luni,
dar estimează profit la finalul anului


Transportatorul feroviar de pasageri CFR Călători, controlat de stat, a înregistrat o pierdere de 115 milioane lei în primele zece luni ale acestui an, comparativ cu un profit de 140 milioane lei în aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a întârzierii cu circa două luni a acordării compensației pentru asigurarea pachetului social, dar estimează un profit de 1,2 milioane lei pentru întregul an, potrivit datelor trimise de companie, la solicitarea News.ro. Guvernul a aprobat, în luna aprilie, bugetul pe 2016 al CFR Călători, care prevede venituri totale de 2,23 miliarde lei, în creștere cu 5,7% față de anul anterior.

Compania a solicitat compensații pentru asigurarea pachetului social, care reprezintă o formă de subvenție din partea statului, în valoare de 1,44 miliarde lei, însă Guvernul, la propunerea Ministerului Transporturilor, a aprobat subvenții de doar 1,22 miliarde lei, cu 15% sub nivelul cerut. În primele zece luni, CFR Călători a înregistrat scăderi pe toate nivelurile, de la numărul de pasageri la venituri, dar  estimează că va termina anul pe plus. ”Decalajul existent în alocarea compensației se va regla pe parcursul lunii decembrie 2016, CFR Călători preliminând pentru anul 2016 un profit în sumă de 1,2 milioane lei”, se arată în răspunsul trimis News.ro.

După primele zece luni ale anului, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, afacerile companiei au scăzut cu 10,6%, până la 1,385 miliarde lei, veniturile cu 10%, până la 1,553 miliarde lei, iar numărul de pasageri cu 3,7%, până la 44,7 milioane.

Profit.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #12 on: January 16, 2017, 07:25:03 AM »
CFR SA a înregistrat o creştere de trei ori a profitului brut în 2016

CFR SA, compania care administrează căile ferate din România, a înregistrat o creştere de 180% a profitului brut în 2016 faţă de 2015, până la 496,94 milioane lei (110,6 milioane euro), în contextul în care compania a luat anul trecut măsuri de reorganizare administrativă şi diminuare a pierderilor, potrivit datelor preliminate transmise News.ro de reprezentanţii companiei. Totodată, CFR SA a anunţat, pentru 2016, venituri de 2,288 miliarde lei (509,6 milioane euro), cu 10% mai mari decât în 2015. Acest avans a avut loc în contextul unor măsuri de eficientizare luate în interiorul companiei, a explicat purtătorul de cuvânt Oana Brânzan. ”Creşterea profitului brut al companiei a rezultat în urma adoptării unor măsuri de îmbunătăţire şi optimizare a activităţii, printre care enumerăm reorganizarea administrativă, diminuarea pierderilor, raţionalizarea cheltuielilor şi recuperarea mai bună a veniturilor”, a declarat Oana Brânzan.

Pentru acest an, CFR SA nu poate prognoza nivelul veniturilor, având în vedere că legea bugetului de stat pe anul 2017 nu a fost încă aprobată de Guvern. În luna decembrie a anului trecut, CFR SA a lansat o licitaţie deschisă pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, pe secţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, componente ale Coridorului IV paneuropean Rin – Dunăre, valoarea totală estimată a contractului fiind de 3,71 miliarde lei (830 milioane euro). CFR SA a anunţat în decembrie că, în scurt timp, va fi lansată şi licitaţia pentru modernizarea secţiunii de mijloc Apaţa-Caţa, pentru care compania a semnat contractul de finanţare cu Comisia Europeană în luna noiembrie 2016. În cazul acestui contract, în valoare de 440 milioane euro, cofinanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat, fiind în valoare de 98,3 milioane euro pentru perioada 2016-2020 şi de 167,6 milioane euro pentru perioada 2021-2023. Lucrările pe partea românească a coridorului paneuropean au acelerat în ultimul timp, la presiunea Comisiei Europene, care finanţează mare parte din lucrări.

În noiembrie, Ministerul Transporturilor a decis rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru acest an al CFR SA, prin care bugetul de investiţii al companiei a fost redus drastic, cu 31,4%, până la 1,91 miliarde lei, dar a alocat mai mulţi bani de la bugetul de stat pentru investiţii.

News.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #13 on: January 16, 2017, 07:51:06 AM »
Despre CFR Marfa, care ar fi actualitatile? A ajuns pe profit? Se poate privatiza? Nu de alta dar bugetul de anul asta ar avea nevoie de o infuzie de cash.

Marius Titulescu

  • Youngster
  • *
  • Posts: 5
  • Karma: +1/-3
    • Napoli Centrale
Re: Discutii cu si despre companiile feroviare de stat
« Reply #14 on: January 31, 2017, 04:17:44 PM »
Sunt tot falimentari. Inca nu-mi vine sa cred ca poti avea monopol si sa fii falimentari. Teoretic privatizarea e urmatorul pas, dar nu s-a stabilit nimic.
« Last Edit: October 19, 2017, 04:06:16 PM by Ionut »