News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Earthchild

Uite asa inlocuiesti frumosul cu uratul...
Noi nu avem designeri in tara asta.




Alexandru.

#92
Precizari importante in legatura cu automotoarele Astra. Poate se mai tempereaza unii necunoscatori  ;)

Trenurile IC2 fabricate de firma italiană Ansaldo Breda și destinate căilor ferate daneze (DSB) nu înregistrează o pondere a defecțiunilor mai mare decât cea a trenurilor CFR Călători, aici fiind incluse și faimoasele Săgeata Albastră (Siemens Desiro), a declarat pentru Digi24.ro omul de afaceri Valer Blidar, patron al Astra Vagoane, dar și al operatorului feroviar Astra Transcarpatic care urmează să exploateze trenurile.

"Este un atac murdar la adresa noastră, inițiat de o așa zisă asociație cu informații care au fost preluate de presă dar care nu au fost verificate de nimeni. În spatele atacului sunt interesele firmelor concurente care folosesc trenuri de acum 50-70 de ani, noi fiind singurii care au trenuri noi. Îl vom acționa în judecată", spune Blidar. El adaugă că unele trenuri au încă țipla pe ele și că au fost scoase in circulație din Danemarca de unde au fost retrase nu din cauza defecțiunilor, ci a faptului că danezii și-au electrificat liniile și "nu se poate circula cu automotoare sub catenara electrică".

Trenurile, fabricate de Ansaldo Breda, au motoare Iveco, mai spune Blidar. Danezii i-au prezentat toate actele necesare, cum ar fi certificate, declarații de confirmitate, aprobări pentru punerea în serviciu. Trenurile IC2 au parcurs procesul reglementat pentru trenurile UE și nu au fost făcute compromisuri. Nici un tren UE neconform nu ar primi omologarea sau autorizarea, mai ales în Danemarca, spune patronul Astra Vagoane.

Cât privește raportul PROSE, acesta ar privi doar trenurile IC4, menționând în paragrafele introductive doar tangențial trenurile IC2 cumpărare de Astra. Nimic nu este peste limite normale. Noi ne știm cu PROSE, am lucrat cu ei, noi fabricanți nu eram tâmpiți să cumpărăm ceva care nu știm", spune Blidar.

Cât privește problemele trenurilor privind frânarea cei doi au opinii diferite. "Trenurile acestea au fost făcute pentru mare viteză, pentru 250 de kilometri la oră. După ce le-au testat au observat anumite trepidații, iar specialistul care a facut constatarea a ajuns la concluzia ca era din cauza liniei și atunci au redus limita de viteză la 180 de kilometri. Ele circulă de 7-8 ani în Danemarca cu 180 la oră", spune Blidar.

Valer Blidar are gânduri mari cu trenurile. El afirmă că Astra Transcarpatic va introduce trenurile în circulație în prima parte a anului viitor pe ruta Timișoara-Baia Mare.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/blidar-isi-apara-trenurile-unele-au-inca-tipla-pe-ele-834687

cristi5

#93
Quote from: Alexandru. on November 25, 2017, 12:36:40 PM
Precizari importante in legatura cu automotoarele Astra. Poate se mai tempereaza unii necunoscatori 

Recunosc ca sunt necunoscator dar pe ce baza sa ma temperez?

Pe baza declaratiilor celui care a aus ramele in tara? Pai ce sa zica si el? Ca Baiazid are dreptate, ca orice material rulant adus in Romania este ori o vechitura ori un tun? Ca autoturismele dealtfel.

Un raport independent elvetian spune ca acele rame sunt "inginerie neterminata". Adica nu era inca pus la punct prototipul dar pentru ca proiectul era intarziat cu 6 ani (!) italienii au trecut la productia de serie si au livrat zeci de bucati! Merge si asa. Si la ei Dar noi romanii suntem orbiti de faptul ca sunt noi, facute de occidentali pt occidentali. Atata ca nu prea functioneaza, restul e "tzipla".

Probleme software la frane (cum o sa le repare Astra???), probleme la racirea evacuarii turbo, risc de incendiu la motor si alternator... Rable noi-noute. Oare le-a omologat AFER? La max 50 km/h sa nu explodeze mororul si sa nu trebuiasca franat prea tare?

Am locuit 12 ani la Arad, am facut  practica in uzina aia, dar pot trece peste patriotism si pot sa observ ca sunt mici inadvertente in discursul acelui nene. De exemplu nu stiu sa fi vorbit nimeni de 250 km/h. Iar povestea aia ca sub catenara nu se poate merge cu automotor Diesel nu o cred nici macar necunoscatorii.

Si aia cu datul in judecata e de marketing. Baiazid citeaza un raport indepdendent, disponibil pe net pt verificare.

Alexandru.

Daca o sa te mai informezi un pic, poate o sa te temperezi  :lol: Sa nu faci confuzia intre IC4 si IC2(tehnologie asemanatoare, insa modificata/updatata periodic din cate am inteles). Automotoarele au fost autorizate sa circule in DEN, deci nu vad dc n-ar fi autorizate si aici.

dr4qul4

Poti sa citesti mai in spate. Situatia a fost prezentata cu argumente de frunzaverde.

Daca ar fi fost asa bune cum zici tu, de ce naiba le vand danezii acum?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Alexandru.

#96
Sper ca Astra va avea succes cu ele. Sunt convins ca si-au facut calculele inainte sa efectueze achizitia. In privinta sugestiei de a consulta cele spuse de frunzaverde, multumesc nu  :lol:

TibiV

Quote from: Alexandru. on November 25, 2017, 09:28:20 PM
Automotoarele au fost autorizate sa circule in DEN, deci nu vad dc n-ar fi autorizate si aici.
Autorizate, dar cu o limitare drastica fata de viteza de proiectare "teoretica" (200 km/h, NU 250 km/h cum minte Blidar)

Tu cum te-ai simti daca ti-ai lua BMW si ti s-ar spune "domnule, masina prinde 250 km/h, dar va rugam sa nu depasiti 180, ca nu va tin franele !..." ?

Pe de alta parte, Mihai Craciun are perfecta dreptate: pe reteaua noastra chiar si 120 km/h a ajuns sa fie considerata HSR....Nu sunt trenurile IC2 mai bune, dar pur si simplu nu pot ajunge la "nivelul incapacitatii lor maxime"....

Da, un tren (proiectat pentru 200 km/h dar cu probleme grave la 200 km/h) nu va avea nici o "buba" la circulatia cu jumatate din viteza maxima intentionata...

Iar ce zice Blidar ca danezii "si-au electrificat reteaua" este o mare minciuna.
Vor sa o electrifice, dar mai dureaza multi ani de aici incolo.
De fapt IC2 si IC4 erau din start pe post de "tampon" pana la electrificarea completa.

Quote from: Alexandru. on November 25, 2017, 09:48:25 PM
In privinta sugestiei de a consulta cele spuse de frunzaverde, multumesc nu  :lol:

Asadar tu esti unul dintre cei care detin "adevarul absolut" si deci nu are rost sa consulti alte pareri ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Alexandru.


Asadar tu esti unul dintre cei care detin "adevarul absolut" si deci nu are rost sa consulti alte pareri ?...
[/quote]

Cum sa tragi concluzia asta?  :lol: Am multumit pentru sugestie si i am spus colegului de forum ca nu consult parerea omului indicat de el, atat! E cumva adevarul absolut acolo?  :o  :lol:

Time-and-Space

da, e o parere in orice caz mai informata decat a ta, este un link catre un raport si nici nu e un thread stufos. in plus mi se pare logic sa te pui la curent cu discutiile accesibile pe o tema daca participi in anumita discutie, si din respect daca nu fata de participanti, macar fata de conduita si bagajul tau propriu de cunostinte. e vorba de o defazare altfel.

accesand comentariul lui frunzaverde si link-ul https://www.railengineer.uk/2015/02/10/the-cost-of-failure/ am observat ca intr-adevar e mai mult vorba de IC4. frunzaverde oricum are un standard al postarilor si competentelor deosebit de dezvoltate.

oricum blidar is confirma din nou paranoia, scenarita si vehementa grobiana.

oricum ii doresc success si de-abia astept sa calatoresc cu ceva ca lumea in ro. adevarul e poate nuantat, vom vedea cu timpul, insa daca problemele sunt serioase ( accidente) vor trebui trasi oameni la raspundere pentru astfel de decizii.

Alexandru.

Sunt la curent cu subiectul si tin cont de parerile oamenilor care se pricep cu adevarat.  ;) Tocmai mi-ai dat dreptate cu exemplul postat de tine. Despre ce vbim? :lol:

Time-and-Space

vorbeam despre faptul ca nu ai o atitudine deschisa, spre detrimentul tau si al judecatei tale.


cristi5

#102
Quote from: Alexandru. on November 25, 2017, 09:28:20 PM
Sa nu faci confuzia intre IC4 si IC2(tehnologie asemanatoare, insa modificata/updatata periodic din cate am inteles).

Raportul elvetian se refera atat la IC2 (2 vagoane) cat si la IC4 (4 vagoane). Tehnologia e fix aceeasi, problemele la motoare, frane si alternatoare exact aceleasi

https://www.dsb.dk/globalassets/arsrapport/2014/dsb---expert-assessment-report-ic4-2.pdf

Time-and-Space

intr-adevar Ansaldo Breda a fost dezastru si pe AMS Bruxelles FYRA si au returnat trenurile. s-ar putea sa se priceapa la licitatii si sa ia ochii cu design frumos dar sa rateze la fiabilitate.

la IC2 din ce am vazut din comentarii pe jurnal feroviar FB teoretic nu ar putea fi omologate AFER pentru ca nu satisfac standardele curente pentru acces cu dizabilitati.....

Alexandru.

#104
 :lol: Cata rea vointa din partea voastra. Un acces este standard si un acces este low floor. Exista acces si pentru persoanele cu dizabilitati... Vorbiti de rateuri ale AnsaldoBreda dar nu va uitati si la trenurile care au avut succes. Scoateti numai chestii negative la inaintare, rastalmacite si sucite ca sa dea bine. O atitudine deloc constructiva, ca tot ai adus vorba inainte de atitudine :lol: