Infrastructura de metrou in Europa

Started by Ionut, October 08, 2016, 10:08:34 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Copenhaga a atribuit contracte de peste 1,2 miliarde euro

Metroul din Copenhaga (Metroselskabet) a demarat extensia liniei Sydhavn prin intermediul semnarii a doua contracte, amandoua cu o valoare de peste 1,2 miliarde euro. Un prim contract a fost semnat cu un consortiu franco-german, format din companiile Hochtief Infrastructure si Vinci Consortium Grand Projects, care va fi responsabil de construirea tunelurilor si a unui numar de cinci statii de metrou. Tunelurile vor avea o lungime de 4,5 kilometri. Din cele cinci statii de metrou, patru vor fi construite in subteran, fiind situate la Fisketorvet, Enghave Brygge, Sluseholmen si la Mozarts Plads. Cea de-a cincea statie de metrou, Ny Ellebjerg, va fi localizata la suprafata, pasagerii avand astfel conexiuni mai rapide catre trenurile regionale si catre cele de naveta.

Cel de-al doilea contract a fost semnat cu un consortiu format din companii din Austria si Portugalia, respectiv Rhomberg Bahntechnik-Efacec Engineering and Systems. Acest contract prevede instalarea sinei de cale ferata, a sistemului de tractiune electrica si a sistemelor de supraveghere. Furnizarea trenurilor de metrou si a sistemului de control automatizat nu a fost supusa unei proceduri de licitatie publica, ci, direct atribuita catre companiile Hitachi-Ansaldo STS. La fel s-a procedat si in cazul liniei de metrou Nordhavn, careia ii apartine si extensia  ramurii Sydhavn. Aceasta din urma, Sydhavn, va fi pusa in serviciu comercial in 2023.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Amsterdam finalizeaza o linie de metrou de 3,1 miliarde de euro

Proiectul liniei de metrou Noord – Zuid (Sud) a fost complet finalizat in luna ianuarie, aceasta fiind acum pregatita pentru efectuarea testelor. Punerea in circulatie a trenurilor cu pasageri este programata pentru data de 22 iulie. Linia, in lungime de 9,8 kilometri, face legatura intre statia Amsterdam Zuid si suburbiile situate la nord de raul Ij.

Potrivit primelor estimari, noua linie de metrou ar fi trebuit sa fie inaugurata inca din 2011, insa, din cauza conditiilor dificile de excavare a tunelurilor, lucrarile au fost mult intarziate. Astfel, costul final al intregului proiect a crescut semnificativ de la 1,4 miliarde euro la 3,1 miliarde de euro. In plus, saparea celor sase kilometri de tunel de sub centrul orasului a necesitat implementarea unor masuri inovatoare de constructie, inclusiv inghetarea terenului inconjurator pentru stabilizarea terenului dificil dar si excavarea tunelurilor sub presiune.

Linia Noord – Zuid beneficiaza de opt statii noi de metrou, astfel Amsterdam Noord, Noorderpark, Centraal Station, Rokin, Vijzelgracht, De Pijp, Europaplein si Zuid. In statia din Gara Centrala si la statia Zuid pasagerii beneficiaza de conexiuni cu alte linii de metrou din Amsterdam dar si de conexiuni cu reteaua feroviara suburbana, operata de catre Caile Ferate Olandeze.

Municipalitatea din Amsterdam intentioneaza sa sporeasca investitiile in reteaua de metrou, astfel ca in prezent analizeaza posbilitatea de a construi o linie care sa traverseze orasul de la est la vest. Acest proiect a fost estimat la un cost de 7 miliarde de euro.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Quote from: Ionut on January 20, 2018, 08:41:32 AM
saparea celor sase kilometri de tunel de sub centrul orasului a necesitat implementarea unor masuri inovatoare de constructie, inclusiv inghetarea terenului inconjurator pentru stabilizarea terenului dificil

Nu stiu daca subway trece si pe topicul asta, pentru ca sunt sigur ca stie mult mai multe ca mine...
Dar "metoda inovatoare" s-a folosit cu certitudine in Bucursti, in anii 80, intre actuala statie Nicolae Grigorescu si Titan.
Posibil si pana la actuala Costin Georgian, dar pentru asta nu mai bag mana in foc...

Insa intre NG si Titan vreo 2 ani au fost conducte la suprafata, unele aduceau apa, altele o colectau (primele aveau un fel de "pipe" din care curgea apa si intra in celelalte conducte, care aveau palnii) si in iulie-august apa care curgea pe acolo era mai rece decat apa de izvor... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012



A full-size mock-up of the next generation of rolling stock for the Brussels metro has gone on public display as part of the WeAreMobility exhibition, which is being held alongside the Brussels International Motor Show at the Brussels Expo.

Brussels Transport Company (Stib) awarded CAF a 12-year framework contract worth €353m in August 2016 for 43 type M7 metro trains, with an option for a further 47 sets.

The M7 has been styled by Antwerp-based designer Axel Enthoven, who also worked on the design of the Bombardier type 3000 and 4000 Flexity Brussels trams and the type M6 metro trains.

The first sets from the initial tranche of 22 trains for lines 1 and 5 will be delivered in 2019 and the fleet will be maintained at Stib's new Erasmus depot. The trains will enter passenger service at the end of 2019, enabling Stib to reduce peak headways from 2min 30 sec to 2 minutes, boosting capacity on the West Station – Mérode section from 16,500 passengers per hour per direction to 21,500.

In addition, the M7s will also be deployed on the future Line 3 and expansion of the fleet will enable Stib to reduce minimum headways on lines 2 and 6 from 3 minutes to 2min 30 sec.

Each six-car M7 set will be 94m long and 2.7m wide, with a floor height of 1.03m, compared with 1.05m for the M6, to enable level boarding. Doors will also be wider with an aperture of 1.6m, compared with 1.45m for the M6. In driverless configuration each train will seat 758 passengers, 30 more than the M6.

The WeAreMobility exhibition continues until January 21. The mock-up will then be transferred to the tramway museum in Woluwe-Saint-Pierre, where it will be on public display.

http://www.railjournal.com/index.php/metros/mock-up-of-next-generation-brussels-metro-train-unveiled.html?channel=529

Ionut

Alstom va furniza inca 20 de metrouri retelei din Paris

Compania Alstom va furniza autoritatii de transport Île-de-France Mobilités si operatorului de transport din Paris, RATP, un numar de 20 de metrouri suplimentare, din seria MP14. Acestea sunt compuse fiecare din cate cinci vagoane si vor intra in serviciu pe Linia 11 a metroului parizian. Contractul a fost semnat pentru suma de 157 milioane de euro. Noua comanda este de fapt o alta optiune la contractul din martie 2015, semat intre Alstom si RATP (mandatat de catre Île-de-France Mobilités). Acel contract din 2015, semnat pentru suma de 2 miliarde euro, prevedea livrarea a 217 metrouri, gama MP14, pe durata a 15 ani. Prima comanda ferma a contractului a fost de 35 de metrouri. O prima optiune a fost exprimata in decembrie 2016, pentru livrarea a 20 de metrouri.

Trenurile noi, care vor inlocui metrourile existente ale Liniei 11 din Paris, au un design modern si un nivel ridicat de confort si siguranta. Acestea vor fi echipate cu noi scaune ergonomice, ecrane si harti dinamice pentru o mai buna informare a pasagerilor, iluminare cu LED-uri si protectie video. Vagoanele nu vor fi separate ceea ce permite circulatia totala in interiorul metroului, optimizand astfel fluxurile de pasageri. Noile metrouri vor consuma cu 45% mai putina energie decat metroul MP59 care ruleaza in prezent pe Linia 11 a retelei din Paris. Sistemul electric de franare de 100% recupereaza energia si o reintroduce in retea sub forma de electricitate, limitand astfel emisia de particule fine din sabotii de frana.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Nu e metrou, este multimodal, dar na, punem aici.




Incep testele in cadrul proiectului Crossrail

Primul tren nou de pe linia Elizabeth a fost testat in tunelurile Crossrail din Londra de la statia Abbey Wood la Plumstead Portal. Trenul a calatorit pe sub Tamisa, indreptandu-se catre Tunelul Connaught, inainte de a se intoarce la statia Abbey Wood. Vor fi efectuate teste amanuntite ale liniilor si ale sistemului de semnalizare pentru a se asigura ca serviciile sunt sigure si fiabile pentru inaugurarea care va avea loc peste 10 luni. Acesta este primul din sutele de teste care vor fi efectuate tot anul.

,,Lansarea testelor pentru infrastructura este un moment foarte important. In prezent, proiectul Crossrail este finalizat in proportie de peste 90%, iar acest moment marcheaza inceputul muncii noastre de a coordona noile statii, liniile, sistemele de alimentare cu energie si de semnalizare, precum si trenurile inainte de inaugurarea liniei Elizabeth care va avea loc in decembrie", a declarat Andrew Wolstenholme, Director Executiv, Crossrail.

De asemenea, in februarie, Crossrail Limited a activat cu succes liniile de contact de 25 kV pe o sectiune a tunelurilor sub strazile Londrei, un moment important care confirma faptul ca prima calatorie poate avea loc. Initial, un singur tren va fi folosit pentru efectuarea testelor in tuneluri, alte trenuri fiind introduse treptat. Se lucreaza inca la statii si la coordonarea interfetelor complicate dintre linii, sistemul de alimentare cu energie, semnalizare si trenuri.

In decembrie 2018, vor fi lansate serviciile prin centrul Londrei cu trei servicii separate din Paddington catre Abbey Wood, Paddington (statie principala) catre Heathrow si Liverpool Street (statie principala) catre Shenfield. In primavara lui 2019, vor exista servicii directe din Paddington catre Shenfield si Paddington catre Abbey Wood. Serviciile din Paddington catre Heathrow vor incepe si se vor termina in statia principala. La sfarsitul lui 2019, linia Elizabeth va fi complet operationala, cu servicii din reading si Heathrow in vest, prin tunelurile centrale catre Shenfield si Abbey Wood in est.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Lyon va avea o noua linie de metrou din 2030

Sytral, autoritatea organizatoare a transporturilor in zona orasului Lyon, a dat asigurari ca noua linie E de metrou va fi data in folosinta in 2030. Linia va descongestiona estul regiunii lyoneze si va permite transportarea a 60.000 pasageri pe an. In urma primelor studii de fezabilitate, care au fost finantate incepand din 2014, au fost retinute doua propuneri pentru traseul liniei. Prima varianta prevede o linie de 6 km facand legatura intre statia de metrou Bellecour si gara feroviara Alaï (comuna Tassin-la-Demi-Lune), cu legaturi cu liniile A si D. Cea de a doua varianta prevede o linie de 6,6 km intre statia Hôtel de Ville si gara Alaï.

Alte studii pentru evaluarea costurilor proiectului urmeaza sa fie lansate, pentru a putea initia lucrarile in 2020.

ClubFeroviar.ro

Dominik

Wow 118 km in 10 ani....la ce nivel se lucreaza in UK !!!  :o
You're in Steelers Country

TibiV

Astia de la ClubFeroviar au in mod clar probleme cu cifrele si ordinele de marime...
Quote from: Ionut on March 01, 2018, 07:48:34 AM
b]Linia va descongestiona estul regiunii lyoneze si va permite transportarea a 60.000 pasageri pe an.
60.000 pe an, adica nici 200 pe zi...
Si cateva microbuze ar putea acoperi acest trafic...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mda, cand vezi ce se face in vest... nu prea mai ai ce sa comentezi.




Primele linii Grand Paris Express ar putea fi gata in 2024

Guvernul francez a anuntat recent un nou calendar de realizare a lucrarilor pentru proiectul Grand Paris Express. Au fost retinute drept prioritare pentru finalizarea in jurul anului 2024 liniile de care vor beneficia cei mai multi locuitori din zona Parisului: linia 15 sud, extensiile liniei 14 spre nord si spre sud, precum si tronsonul comun al liniilor 16 si 17 intre Saint-Denis-Pleyel si Le Blanc-Mesnil. De asemenea, tot in jurul anului 2024 vor fi terminate lucrarile pentru tronsonul Le Bourget-RER al liniei 16 si viitoarea gara de la Clichy-Montfermeil. Prelungirea liniei 17 pana la gara Bourget-Aéroport va fi finalizata pana in 2024 doar daca va fi posibil.

Restul liniilor din cadrul proiectului au fost amanate, avand ca termen de finalizare in jurul anului 2030: prelungirea liniei 16 pana la Noisy-Champs; finalizarea liniei 15; extinderea liniei 17 pana la punctul terminus Mesnil-Amelot; finalizarea liniei 18 pana la Versailles.

Guvernul francez intentioneaza de asemenea sa diminueze cu 10% costurile proiectului. Vor fi studiate in acest scop mai multe posibilitati precum: reducerea dimensiunii viitoarelor gari, renuntarea la unele interconexiuni, o gestionare mai riguroasa a licitatiilor publice. Costurile estimate ale proiectului au crescut de la 19 miliarde euro in 2010 la 35 de miliarde in prezent. Grand Paris Express presupune construirea a 200 kilometri de linie de metrou si 68 de statii noi.

Scopul derularii proiectului Grand Paris Express consta in reducerea poluarii in zonele extrem de aglomerate de traficul rutier.  Noua retea de metrou va conecta si districtele de business, zonele comerciale si aeroporturile. Autoritatile din Paris spera ca astfel numarul calatoriilor cu metrou va creste cu cel putin 40%, dar si ca noua retea de metrou va facilita conexiuni mai rapide intre zonele centrale si suburbiile pariziene (banlieues).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Viena prezinta noul model de metrou automat



La 8 martie, Consilierul pe probleme de mediu al Vienei, Ulli Sima, Wiener Linien GmbH si Siemens au prezentat modelul noului tren de metrou din Viena. Incepand cu 2024, acestea vor circula pe linia complet automata U5 din capitala Austriei, insa vehiculele pot fi operate si in sistem semi-automat sau manual, pe liniile existente. Conform programului, livrarea trenurilor va incepe la jumatatea lui 2020 si se va incheia pana in 2030. Trenurile vor fi realizate la fabrica Siemens din Viena.

Trenurile cu sase vagoane vor avea caracteristicile celor aflate deja in operare in oras, indeplinind, in acelasi timp, cele mai moderne standarde internationale de siguranta. Vehiculele nu au usi la interior, acesta fiind deschis si luminos. Scaunele sunt asezate astfel incat sa ofere mai mult spatiu, sa optimizeze fluxurile de calatori si sa faciliteze accesul persoanelor in scaun cu rotile, precum si spatiile multifunctionale. Peretele transparent care desparte cabina mecanicului de spatiul dedicat pasagerilor, le ofera acestora din urma o noua perspectiva asupra liniei de metrou.

Metrourile sunt proiectate sa circule cu o viteza maxima de 80 km/h si au o capacitate de 928 de calatori si 200 de scaune. Vehiculele sunt echipate cu un nou sistem de informare – FGI Plus care ofera pasagerilor directiile de ruta, inclusiv informatii cu privire la legaturi posibile chiar inainte de a ajunge in statie. Trenurile au o structura usoara, peste 90% din materialele utilizate fiind reciclabile. Sistemul de iluminat cu LED si cele de incalzire si aer conditionat asigura un consum scazut de energie al trenurilor. In timpul operarii, energia generata la franare este reintrodusa in sistemul de tractiune al trenurilor.

La sfarsitul lui 2017, operatorul Wiener Linien a acordat companiei Siemens contractul pentru livrarea a 34 de trenuri de metrou complet automate, cu optiunea de a achizitiona 11 trenuri suplimentare. Conform contractului, Siemens va furniza serviciile de intretinere pentru trenuri.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Barcelona cumpara noi trenuri de metrou



Consiliul director al Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) a ales compania CAF pentru livrarea a 10 trenuri noi pentru reteaua de metrou a orasului. Pentru a creste numarul metrourilor existente si pentru a raspunde cererii in crestere, vehiculele fi puse in circulatie pe Linia 1, 3 si 5. Comanda include patru trenuri Seria 6000 pentru Linia 1, doua trenuri Seria 5000 pentru Linia 3 si inca patru trenuri Seria 5000 pentru Linia 5.

Valoarea contractului depaseste 75 de milioane de euro. Noile trenuri sunt programate pentru livrare incepand cu a doua jumatate a lui 2019. CAF a mai livrat 100 de unitati pentru reteaua metropolitana din Barcelona. Achizitia de material rulant nou va permite o crestere a capacitatii de transport cu 20% la orele de varf. Obiectivul TMB pentru 2020 este de 144 de trenuri in circulatie simultan, cu 17 mai multe decat in prezent si cu 24 mai multe comparativ cu ianuarie 2017 (o crestere de 20%).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Liga mare.




Copenhaga acorda contractul liniei 4 de metrou



Metroselskabet a acordat unui joint-venture format din VINCI si Hochtief contractul privind proiectarea si constructia Liniei de Metrou Sydhavn (Linia 4) din Copenhaga. Valoarea contractului se ridica la 460 de milioane de euro. Joint-venture-ul cu parti egale include VINCI Construction Grands Projets si Hochtief Infrastructure, Hochtief fiind liderul tehnical al JV-ului.

Aceasta extensie a retelei de metrou, la sud de capitala daneza (Sydhavn sau M4) va avea legatura cu linia circulara principala, Cityringen. Proiectul privind proiectarea si constructia liniei de metrou sudice are o durata de sase ani si include constructia a doua tuneluri de 4,4 kilometri, folosind doua masini de excavat tuneluri cu presiune (TBM-uri). Lucrarile mai includ si cinci statii subterane, precum si doua structuri de traversare. Proiectul mai include sistemele electrice si mecanice, lucrarile arhitecturale de interior si instalarea sistemului de ventilatie. Diametrul interior al tunelurilor va fi de 4,9 m, iar cel exterior de 5,5 m. Pentru prima data in danemarca, se va folosi modelajul de tip 3D la scara extinsa pentru acest proiect.

,,Dupa 20 de ani de la livrarea tunelului Øresund si la doi ani dupa castigarea contractului pentru tunelul Femern, este o onoare pentru noi sa continuam sa lucram pentru sistemul de mobilitate din Danemarca prin aceasta noua linie de metrou, in special alaturi de partenerul nostru de incredere, Hochtief", a declarat Eric Chambraud, Director Operatiuni pentru Europa de Nord, Insulele Britanice si America in cadrul VINCI Construction Grands Projets.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Sapte orase din Italia primesc aproape 200 mil euro pentru transport pe sina

Ministerul Infrastructurii si Transporturilor din Italia a alocat astfel suma de 190,9 milioane euro pentru proiecte de transport urban pe sina. Astfel, linia feroviara interurbana Milano – Limbiate a primit suma de 40 milioane euro, pe lucrari de modernizare. La randul sau, Municipalitatea din Milano va contribui cu 103 milioane de euro, tot pentru modernizarea acestei linii.

Napoli primeste finantare in valoare de 38 milioane de euro pentru construirea unui nou depou pentru Linia 6 de metrou. Depoul este necesar pentru mentenanta noilor metrouri ce vor fi puse in functiune pe extensia in lungime de 3,3 kilometri, ce va fi inaugurata in aprilie 2019. Guvernul contribuie cu suma de 36,4 milioane de euro pentru achizitia a patru trenuri de metrou pentru Linia C din Roma, aceasta fiind in prezent in proces de extindere de la Lodi catre Coloseum. Este planificata si o alta extensie catre Fori Imperiali. Linia de tramvai T2 din Florenta primeste finantare de 29,9 milioane de euro, tot pentru lucrarile de extensie a caii de rulare. Aceasta va fi inaugurata in octombrie 2018. Sectiunea va face legatura intre Piazza dell'Unità d'Italia, din centrul orasului si aeroportul ,,Amerigo Vespucci", situat in nord-vestul orasului.

Metroul din Torino va primi o finantare de 14,3 milioane de euro pentru achizitia a doua trenuri, insa va primi si suma de 7,4 milioane de euro pentru marirea depoului Collegno. In total, sase trenuri de metrou vor fi achizitionate la Torino, insa in prima etapa, finantarea a fost aprobata pentru doua dintre acestea. Mai departe, Guvernul italian acorda suma de 15 milioane de euro pentru achizitionarea de material rulant suplimentar pentru metroul din Genova. Astfel, vor fi cumparate trei trenuri de metrou noi. Pentru modernizarea metrourilor din Catania, Guvernul de la Roma aloca o finantare de 9,9 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Lisabona va organiza o licitatie pentru achizitia a 14 metrouri

Guvernul portughez a aprobat o investitie, in valoare de 210 milioane euro, in scopul de a spori capacitatea retelei de transport cu metroul din Lisabona. In acest sens, proiectele se vor derula pe mai multe etape. Astfel, intr-o prima etapa va fi lansata, in luna iulie, o licitatie ce cuprinde livrarea a 14 metrouri, compuse din cate trei unitati. Achizitia este estimata la 110 milioane euro si este sustinuta din fonduri de la bugetul de stat.

Restul de 100 milioane de euro, vor fi utilizati pentru modernizarea sistemelor de semnalizare si a echipamentelor de control al trenurilor si de siguranta. O parte dintre acestea sunt extrem de invechite, fiind in uz inca din anii '70. Cei 100 de milioane de euro nu vor proveni de la bugetul de stat, ci din Fondul de Mediu.

In proces de modernizare vor intra trei linii de metrou: Verde, Albastra si Galbena. Important de mentionat este ca Metroul din Lisabona, alaturi de Metroul din Porto, va putea sa utilizeze circa 180 de milioane de euro din Fondul de Coeziune pentru a finanta extinderea liniilor.

ClubFeroviar.ro