Infrastructura de metrou in Europa

Started by Ionut, October 08, 2016, 10:08:34 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Vorbim aici despre infrastructura de transport subteran in Europa.

Ionut

Cateva cadre din Stockholm. Linia albastra este o galerie de arta. :)










TibiV

#2
Frumoase poze.

Buna reorganizarea forumului !
Multumim....
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Atena lanseaza licitatia pentru linia 4 de metrou anul viitor

Licitatia pentru prima sectiune a liniei 4 a metroului din Atena va fi lansata in primele 5 luni din 2017, a declarat intr-un interviu Presedintele Consiliului de Administratia al Metroului Attiko, Yiannis Mylopoulos, in cadrul unui interviu pentru Agentia Athens-Macedonian News Agency (ANA). Proiectul include constructia a 14 statii intre Alsos Veikou si Goudi. Prima sectiune a Liniei 4 va avea 11,7 km si este estimata la 1,2 miliarde de euro. Sectiunea va deservi 220.000 de calatori pe zi si va reduce numarul zilnic de vehicule personale cu 53.000.



In acelasi timp, emisiile de dioxid de carbon vor fi reduse cu 279 de tone/zi. Durata calatoriei de la Alsos Veikou pana in centrul orasului va fi de aproximativ 10 minute si de aprox. 5 minute din zona Zografou pana in centrul orasului. Linia 4 in forma de U va avea o lungime totala de 32 de km si 30 de statii. Costul total al proiectului este estimat la 3,3 miliarde de euro.

ClubFeroviar.ro




Roma renunta la prelungirea retelei de metrou

Consiliul Municipal din Roma a votat incetarea finantarii proiectului celei de a treia linii de metrou a orasului, Linia C, punand capat unui proiect care a acumulat ani buni de intarziere si costuri in crestere, de la 2,23 miliarde de euro la 3,7 miliarde euro. Consiliul urmeaza sa studieze alte solutii pentru a veni in intampinarea nevoilor de transport din Roma. Primul tronson al Liniei C a fost inaugurat in 2014, alte trei statii trebuind sa fie date in folosinta pana in 2020. Faza ulterioara, care prevedea construirea a 14 statii suplimentare, a fost abandonata in urma deciziei Consiliului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom livreaza inca 20 de metrouri catre STIF si RATP



Producătorul francez de material rulant Alstom va livra alte 20 de metrouri MP14, către STIF și Regia Autonomă de Transport Public din Paris (RATP). Fiecare metrou este compus din câte șase vagoane iar suma pentru care vor fi livrate cele 20 de metrouri suplimentare este de 163 milioane euro. Contractul este parte a proiectului de modernizare a liniei 4 de metrou din Paris, a doua, ca utilizare dintre liniile metroului parizian, după linia 1. Această opțiune este parte a unui contract mai mare semnat în ianuarie 2015 între RATP și Alstom (mandatat de către Syndicat des Transports d'Ile-de-France –  STIF și Société du Grand Paris – SGP), contract ce prevede livrarea unui număr de 217 metrouri de tip MP14 pe o perioadă de 15 ani. Suma totală pentru acest contract este de 2 miliarde de euro.

Așa cum a fost menționat, metrourile vor intra în circulație pe linia 4 a metroului din Paris și vor facilita intensificarea traficului și calitatea serviciilor de transport pe această linie, pentru care se preconizează un volum de trafic echivalent cu cel al liniei 1 de metrou.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Peste tot probleme cu exproprierile...




Linia 4 a Metroului din Praga are nevoie de o ruta noua



Autoritatile din Praga vor trebui sa elaboreze un plan nou pentru ruta viitoarei linii de metrou din oras ca urmare a unei decizii judecatoresti. Curtea Administrativa Suprema a respins o plangere facuta impotriva unui verdict anterior din partea Curtii Municipalitatii din Praga care se opunea proiectului depus de propietari pentru ruta planificata. Autoritatile orasenesti au declarat ca vor incepe sa lucreze la un nou plan teritorial in ianuarie. Linia ,,D" ar trebui sa lege Náměstí Míru via Pankrác de Písnice in sudul orasului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

BEI acorda imprumut pentru achizitia de vehicule de metrou in Rotterdam



Banca Europeana de Investitii si Rotterdam Electric Tram (RET) au semnat un acord de imprumut de 120 de milioane de euro pentru finantarea achizitiei a 22 de trenuri de metrou noi si pentru modernizarea sistemului de siguranta feroviara pe reteaua de metrou din Rotterdam. Pentru acest imprumut, Zona Metropolitana Rotterdam The Hague va reprezenta garantul si va compensa RET pentru taxele sale anuale. Imprumutul va fi folosit pentru a cumpara 16 trenuri noi de metrou care vor opera pe Hoekse Lijn, linia feroviara de metrou dintre Rotterdam si Hook of Holland, data in exploatare incepand cu septembrie 2017.

6 trenuri de metrou noi vor fi de asemenea achizitionate pentru a creste frecventa serviciului in timpul orelor de varf pe linia de metrou E care leaga Rotterdam de The Hague. Sistemul de siguranta pe reteaua de metrou existenta din Rotterdam a fost modernizat, iar noul sistem de siguranta va fi instalat si pe Hoekse Lijn. Noile trenuri de metrou costa aproximativ 5 milioane de euro fiecare si vor fi puse in serviciu pe sectiunile mentionate mai sus incepand cu 2017. Conform estimarilor, multumita acestei investitii si expansiunii Hoekse Lijn, vor fi infiintate 80 de locuri noi de munca.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Metroul din Varșovia primește finanțare de 432 milioane euro

Uniunea Europeană a aprobat un proiect important prin care va finanța cu 432 milioane de euro sistemul de transport cu metroul din capitala Poloniei. Proiectul va finanța extinderea Liniei 2 de metrou din Varșovia, realizând astfel o conexiune între partea de est și cea de vest a orașului. "Mobilitatea urbană durabilă este extrem de importantă pentru calitatea vieții în orașele noastre. Prin investiția în sistemul de metrou din Varșovia, încurajăm omenii să își schimbe obiceiurile, să nu mai utilieze autoturismul personal și să se bucure de un sistem de transport publi rapid și modern", a precizat Corina Crețu, Comisarul European pentru Politica Regională.

Cele 432 milioane de euro vor fi investite în construirea a șase noi stații de metrou precum Trocka, Targówek, Szwedzka pe secțiunea nord-est a liniei și Księcia Janusza, Młynów și Płocka, pe secțiunea de vest. Din aceste fonduri se va finanța și construirea unui terminal tehnic, achiziționarea a 13 noi trenuri de metrou precum și lucrările pregătitoare pentru continuarea extinderii Liniei 2 de metrou. Se estimează că lucrările vor fi finalizate până în noiembrie 2019. În prezent, metroul din Varșovia operează cu două linii de metrou iar primul segment al Liniei 2 a fost inaugurat în 2015, cu sprijin financiar din partea Uniunii Europene.

ClubFeroviar.ro

lupu.irimie

#8
Putina lume stie, dar reteau de Metrou din Madrid este una dintre cele mai bine dezvoltata din Europa. Actualmente are 294kilometri in exploatare cu un numar de 301 statii si peste 7000 de angajati. Zilnic un numar de peste 2 milioane de persoane utilizeaza acest mjloc de transport in capitala Spaniei.
Ca si curiozitati, in aproape toata reteaua de Metro de Madrid, gasiti faimoasele Bibliometro - un sistem de biblioteci automatizate, unde cu o simpla inscriere via internet poti avea acces la carti cu o perioada de imprumut de 30 de zile, totalmente gratuit.
O alta curiozitate reprezinta existenta unor adevarate muzee in anumite statii de Metro. O data cu inceperea santierelor de ampliere sau modernizare sau descoperit multe vestigii arheologice, care astaPutina lume stie, dar reteau de Metrou din Madrid este una dintre cele mai bine dezvoltata din Europa. Actualmente are 294kilometri in exploatare cu un numar de 301 statii si peste 7000 de angajati. Zilnic un numar de peste 2 milioane de persoane utilizeaza acest mjloc de transport in capitala Spaniei.
Ca si curiozitati, in aproape toata reteaua de Metro de Madrid, gasiti faimoasele Bibliometro - un sistem de biblioteci automatizate, unde cu o simpla inscriere via internet poti avea acces la carti cu o perioada de imprumut de 30 de zile, totalmente gratuit.
O alta curiozitate reprezinta existenta unor adevarate muzee in anumite statii de Metro. O data cu inceperea santierelor de ampliere sau modernizare sau descoperit multe vestigii arheologice, care astazi fac parte integranta din vestibulele statiilor de Metrou.

De asemenea Metroul de Madrid, are doua statii istorice destinate vizitelor, vizite care sunt gratuite.

Mai jos cateva poze preluate de pe www.metromadrid.es










Pentru cei care ajung in capitala va sfatuiesc sa folositi acest mijloc de tranpsort. Este rapid, curat, toate trenurile nu au o vechime mai mare de 4 ani, climatizate, si peste 90% din statii au instalatii speciale pentru persoanele cu handicap.
O harta a retelei de Metrou din Madrid aici:
https://www.metromadrid.es/metro/mapametrofull.asp
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

dr4qul4

Si in Valencia se lucreaza la extinderea retelei de metrou.
Mai jos, viitoarea statie City of Arts and Sciences de pe linia Tavernes Blanques - Natzaret
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dominik

Ce sa mai zicem atunci de statiile de metrou din Moscova....care sunt opere de arta









You're in Steelers Country

Ionut

Viena comanda metrouri Siemens

Wiener Linien, operatorul de transport public din capitala Austriei, a anuntat ca a plasat companiei Siemens o comanda pentru achizitionarea a pana la 45 de metrouri. In acest caz, valoarea comenzii ar putea insuma aproximativ 550 milioane euro. 70% din acest pret va fi directionat pentru plata noilor metrouri, iar restul de 30%, pentru mentenanta acestora. Metrourile vor fi construite in Viena si vor fi capabile sa ruleze cu sau fara mecanic. Acestea urmeaza sa fie livrate intre 2020 si 2030, a declarat un purtator de cuvant al Wiener Linien.

Comanda plasata de catre Wiener Linien se refera in prima faza la achizitionarea de 34 trenuri de metrou, cu optiunea de a achizitiona inca 11. Aceasta optiune depinde insa de extinderea retelei de metrou si de numarul pasagerilor din retea, a adaugat purtatorul de cuvant al operatorului austriac. Incepand cu 2023 metrourile vor fi introduse pe linia U5, complet automatizata.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Atena ar putea primi 730 milioane euro pentru linia 4 de metrou



Attiko Metro ar putea primi un imprumut din partea BEI pentru dezvoltarea liniei 4 de metrou din Atena, banca analizand proiectarea si constructia liniei. Daca va fi aprobat, imprumutul va finanta prima etapa a noii linii 4, inclusiv achizitia flotei de vehicule si a sistemelor de semnalizare si control. Valoarea totala a proiectului este de 1,65 miliarde de euro din care propunerea de finantare BEI este de 730 de milioane de euro.

Pana la finalul acestui an, Attiko Metro va anunta companiile precalificate care vor trebui sa depuna o oferta tehnica si financiara pentru sectiunea Alsos Veikou – Goudi (sectiunea ,,A" – 13 km). Prima etapa a proiectului Liniei 4 de metrou include constructia a 14 statii si a 13 km de linie intre Alsos Veikou si Goudi, conectand cartierele cu populatie densa din centrul Atenei, cum ar fi Zografou, Kesariani, Kolonaki, Exarhia, Kypseli si Galatsi.

Lucrarile de constructie ar trebui lansate in 2019 si vor dura 8 ani. Aceasta sectiune va furniza servicii de transport catre un numar mare de institutii importante, precum spitale, universitati si campusurile acestora, tribunale, zone cu un nivel ridicat de servicii profesionale si comerciale, etc. Conform estimarilor, aceasta linie va deservi noile zone rezidentiale si va reduce semnificativ timpul de calatorie in centrul orasului. De asemenea, linia va avea legaturi importante cu celelalte linii ale retelei de metrou din Atena si va include cinci statii de transfer catre liniile
existente 1, 2 si 3.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Metroul din Madrid primeste un imprumut de 200 milioane euro

Imprumutul va fi acordat de catre Banca Europeana pentru Investitii (BEI) si acopera necesarul financiar pentru proiecte de modernizare si imbunatatire a retelei de metrou din capitala Spaniei pentru perioada 2017-2019. BEI a acordat acest imprumut pentru o perioada de 20 de ani cu patru ani perioada de gratie pentru prima transa de rambursare. Imprumutul va fi disponibil in masura in care sunt lansate diferite proiecte.

Investitia va permite reinnoirea infrastructurii in functie de diferite proiecte, cum ar fi Planul de Accesibilitate sau Planul de modernizare a statiilor 2017-2021. Acesta din urma va imbunatati siguranta transportului si confortul serviciului oferit pentru cei 585 de milioane de utilizatori anuali ai metroului din Madrid, 2, 2 milioane in fiecare zi lucratoare.

Diferitele proiecte de modernizare si imbunatatire ale companiei Metro de Madrid pentru perioada 2107-2019 reprezinta o investitie de aproximativ 400 milioane de euro, jumatate din aceasta suma va proveni din imprumutul acordat de catre Banca Europeana pentru Investitii.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost inaugurata Linia de Vest a Metroului din Helsinki



La 18 noiembrie, Helsinki si Espoo, al doilea cel mai mare oras din Finlanda, au inaugurat prima sectiune a Liniei de Vest a Metroului din Helsinki, care leaga Ruoholahti, in Helsinki, de Matinkylä, in Espoo. Conform estimarilor companiei de transport din Helsinki, 220.000 de pasageri au utilizat serviciile de transport cu metroul in prima zi de operare. Masurand 14 km, linia are opt statii dintre care doua in Helsinki si sase statii in Espoo.

Incepand din noiembrie, metroul opereaza doua linii: : Matinkylä–Vuosaari si Tapiola–Mellunmäki. Pe sectiunea comuna a liniei dintre Tapiola si Itäkeskus, frecventa este de 2,5 minute la orele de varf din timpul zilei, iar in primele ore ale serii, dar si in weekend, frecventa este de 3-4 minute. Linia de metrou va creste numarul zilnic al pasagerilor cu 45.000, iar, conform estimarilor preliminare, 180.000 de pasageri vor calatori in fiecare zi pe aceasta sectiune a metroului. HKL este compania care va asigura operarea, dar si intretinerea liniilor si a statiilor. Länsimetro detine opt statii si infrastructura.

ClubFeroviar.ro