Author Topic: Infrastructura de metrou in Europa  (Read 4336 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Infrastructura de metrou in Europa
« Reply #15 on: December 14, 2017, 08:20:58 AM »
Copenhaga a atribuit contracte de peste 1,2 miliarde euro

Metroul din Copenhaga (Metroselskabet) a demarat extensia liniei Sydhavn prin intermediul semnarii a doua contracte, amandoua cu o valoare de peste 1,2 miliarde euro. Un prim contract a fost semnat cu un consortiu franco-german, format din companiile Hochtief Infrastructure si Vinci Consortium Grand Projects, care va fi responsabil de construirea tunelurilor si a unui numar de cinci statii de metrou. Tunelurile vor avea o lungime de 4,5 kilometri. Din cele cinci statii de metrou, patru vor fi construite in subteran, fiind situate la Fisketorvet, Enghave Brygge, Sluseholmen si la Mozarts Plads. Cea de-a cincea statie de metrou, Ny Ellebjerg, va fi localizata la suprafata, pasagerii avand astfel conexiuni mai rapide catre trenurile regionale si catre cele de naveta.

Cel de-al doilea contract a fost semnat cu un consortiu format din companii din Austria si Portugalia, respectiv Rhomberg Bahntechnik-Efacec Engineering and Systems. Acest contract prevede instalarea sinei de cale ferata, a sistemului de tractiune electrica si a sistemelor de supraveghere. Furnizarea trenurilor de metrou si a sistemului de control automatizat nu a fost supusa unei proceduri de licitatie publica, ci, direct atribuita catre companiile Hitachi-Ansaldo STS. La fel s-a procedat si in cazul liniei de metrou Nordhavn, careia ii apartine si extensia  ramurii Sydhavn. Aceasta din urma, Sydhavn, va fi pusa in serviciu comercial in 2023.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Infrastructura de metrou in Europa
« Reply #16 on: January 20, 2018, 08:41:32 AM »
Amsterdam finalizeaza o linie de metrou de 3,1 miliarde de euro

Proiectul liniei de metrou Noord – Zuid (Sud) a fost complet finalizat in luna ianuarie, aceasta fiind acum pregatita pentru efectuarea testelor. Punerea in circulatie a trenurilor cu pasageri este programata pentru data de 22 iulie. Linia, in lungime de 9,8 kilometri, face legatura intre statia Amsterdam Zuid si suburbiile situate la nord de raul Ij.

Potrivit primelor estimari, noua linie de metrou ar fi trebuit sa fie inaugurata inca din 2011, insa, din cauza conditiilor dificile de excavare a tunelurilor, lucrarile au fost mult intarziate. Astfel, costul final al intregului proiect a crescut semnificativ de la 1,4 miliarde euro la 3,1 miliarde de euro. In plus, saparea celor sase kilometri de tunel de sub centrul orasului a necesitat implementarea unor masuri inovatoare de constructie, inclusiv inghetarea terenului inconjurator pentru stabilizarea terenului dificil dar si excavarea tunelurilor sub presiune.

Linia Noord – Zuid beneficiaza de opt statii noi de metrou, astfel Amsterdam Noord, Noorderpark, Centraal Station, Rokin, Vijzelgracht, De Pijp, Europaplein si Zuid. In statia din Gara Centrala si la statia Zuid pasagerii beneficiaza de conexiuni cu alte linii de metrou din Amsterdam dar si de conexiuni cu reteaua feroviara suburbana, operata de catre Caile Ferate Olandeze.

Municipalitatea din Amsterdam intentioneaza sa sporeasca investitiile in reteaua de metrou, astfel ca in prezent analizeaza posbilitatea de a construi o linie care sa traverseze orasul de la est la vest. Acest proiect a fost estimat la un cost de 7 miliarde de euro.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.084
  • Karma: +2737/-570
Re: Infrastructura de metrou in Europa
« Reply #17 on: January 20, 2018, 10:40:08 PM »
saparea celor sase kilometri de tunel de sub centrul orasului a necesitat implementarea unor masuri inovatoare de constructie, inclusiv inghetarea terenului inconjurator pentru stabilizarea terenului dificil

Nu stiu daca subway trece si pe topicul asta, pentru ca sunt sigur ca stie mult mai multe ca mine...
Dar "metoda inovatoare" s-a folosit cu certitudine in Bucursti, in anii 80, intre actuala statie Nicolae Grigorescu si Titan.
Posibil si pana la actuala Costin Georgian, dar pentru asta nu mai bag mana in foc...

Insa intre NG si Titan vreo 2 ani au fost conducte la suprafata, unele aduceau apa, altele o colectau (primele aveau un fel de "pipe" din care curgea apa si intra in celelalte conducte, care aveau palnii) si in iulie-august apa care curgea pe acolo era mai rece decat apa de izvor... ;)