Transportul public de suprafata al vecinilor Romaniei

Started by Ionut, January 26, 2018, 08:55:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Belgrad: 3 oferte pentru proiectul de tramvai de 25 milioane euro

Municipalitatea din Belgrad a anuntat ca a primit trei oferte pentru licitatia ce prevede construirea liniilor de tramvai pe podul Ada, din capitala sarba. Proiectul este estimat la 3 miliarde de dinari (25,3 milioane euro). ,,Ofertele au fost depuse de catre un consortiu format din Colas Rail (Franta) si Energoprojekt, un grup de constructii civile din Serbia, Strabag (Austria) si un alt consortiu, format din companii sarbe si spaniole: Copisa, Altuna, Bauwesen si Geoas", a precizat Goran Vesic, membru al Consiliului Municipalitatii din Belgrad.

In doua saptamani, dupa analizarea ofertelor si alegerea celei mai bune, va fi anuntat si castigatorul licitatiei. Se estimeaza ca lucrarile vor fi demarate in lunile urmatoare si finalizate in 2019. Acestea presupun construirea a 2,7 kilometri de linie, cale dubla, pe podul hobanat Ada. Tramvaiul va face legatura intre cartierele Rakovica and Novi Belgrad, din capitala sarba. Podul Ada, peste raul Sava, a fost inaugurat in 2012 si are o lungime de 969 metri.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Belgrad acorda contractul pentru linia de tramvai a Podului Ada

Agentia pentru Dezvoltare Publica a Belgradului a acordat contractul pentru instalarea liniilor de tramvai pe Podul Ada unui grup de ofertanti care include Energoprojekt Niskogradnja si compania franceza Colas Rail. Valoarea contractului este de 1,97 miliarde de dinari (aprox. 16,4 milioane de euro). Celelalte doua oferte au fost trimise de compania austriaca Strabag si de consortiul condus de compania spaniola Copisa.

Podul Ada este un pod cu cabluri peste raul Sava. Proiectul consta in constructia a doua linii de tramvai cu o lungime de 2,7 km fiecare care vor lega cartierele Rakovica si Noul Belgrad ale capitalei sarbe. Termenul de finalizare este de cca 14 luni de la preluarea santierului. Transportul cu tramvaiului pe Podul Ada va fi deschis in iulie 2019.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Sofia lansează o licitaţie de 22 mil. euro pentru achiziţia a 60 de autobuze pe gaz

Compania municipală de transport din capitala bulgară Sofia Stolichen Avtotransport a anunţat lansarea unei licitaţii de 43 milioane de leva (22 milioane de euro) pentru livrarea a 60 de autobuze pe gaz, relatează Seenews.com. Autobuzele trebuie livrate toate deodată, în termen de şase luni de la încheierea contractului, se arată într-o notă a Stolichen Avtotransport. Data-limită pentru depunerea ofertelor este 2 mai.

ZF

Dominik

Vad ca dupa polonezi si bulgarii investesc in autobuze pe gaz pt capitala...interesant
You're in Steelers Country

tom_sawyer

Compania de transport public din Sofia lansează o licitaţie pentru încă 20 de autobuze electrice

Stolichen Avtotransport, compania de transport public a capitalei bulgare Sofia, se pregăteşte să lanseze o licitaţie pentru livrarea de 20 de autobuze electrice, a anunţat primarul oraşului, Iordanka Fandakova, potrivit Seenews.com.

Sofia se aşteaptă să primească autobuzele până la sfârşitul anului.

În aprilie, Stolichen Avtotransport a semnat un acord de 22,2 milioane de leva (11,3 milioane de euro) cu compania locală de leasing Eurolease Auto pentru livrarea de 20 de autobuze electrice.

ZF

Ionut

Pesa va mari numarul tramvaielor livrate in Bulgaria



Stolichen Elektrotransport EAD, operatorul de transport cu tramvaiul din capitala bulgara, a semnat cu producatorul polonez de material rulant, Pesa, un contract in valoare de 22,8 milioane de euro pentru livrarea a 13 tramvaie cu podea joasa. Livrarea materialului rulant se va face pana la sfarsitul lui 2019. Noile tramvaie vor intra in circulatie pe Linia 5, in partea de sud-vest a Sofiei. Contractul semnat prevede si livrarea de piese de schimb, echipament de diagnoza, precum si instruirea vatmanilor.

Tramvaiele vor circula pe ecartament ingust, de 1.009 mm. Acestea sunt din gama Swing si vor avea 30 m lungime si 2,3 m latime, precum si capacitatea pentru transportul a 201 pasageri, cu 40 de locuri pe scaune. Tramvaiele vor dotate cu aparate de aer conditionat si vor fi tractate de catre patru motoare asincrone de cate 150 kW. Pana in prezent, producatorul polonez de material rulant, Pesa, a mai livrat in Sofia alte 25 de tramvaie din gama Swing, 20 dintre acestea fiind comandate in 2013, pentru suma de 50 milioane euro. Alte cinci tramvaie Swing au fost comandate in 2016.

Pesa a mai participat si la o alta licitatie anterioara in Sofia, in 2017, insa aceasta a fost pana la urma castigata de cehii de la Škoda Transportation. In urma acesteia, cehii vor livra 13 tramvaie ForCity Classic.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Un oraş sârb adoptă un sistem de transport în comun inteligent proiectat de Turcia

Kragujevac, unul dintre cele mai mari oraşe din Serbia, a adoptat un sistem de transport public dezvoltat de Kentkart Ege Elektronik, o companie turcă specializată în soluţii inteligente pentru transportul în comun, scrie agenţia de ştiri Anadolu. Sistemul include o aplicaţie mobilă utilizată pentru a urmări transportul prin GPS, bilete de călătorie digitale şi ecrane de informaţii în autovehicule. Ambasadorul Turciei la Belgrad Tanju Bilgic a declarat, la inaugurare, că ,,vrem să creştem investiţiile turceşti în Kragujevac". Primarul din Kragujevac, Radomir Nikolic, a subliniat că oraşul său are cel mai modern sistem de transport din regiune. ,,Noile carduri vor include, de asemenea, intrarea la muzee, galerii şi la piscină în viitorul apropiat", a spus el. Kentkart Ege Elektronik a implementat acelaşi sistem şi în Belgrad, capitala Serbiei.

ZF

Ionut

250 de milioane de euro pentru transportul public din Ucraina

Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare va acorda Ucrainei un imprumut in valoare de 250 de milioane de euro pentru implementarea Programului Cadru de Transport Public II din Ucraina care consta in imprumuturi garantate de autoritatile municipale acordate companiilor de transport public pentru facilitarea lucrarilor critice la infrastructura de transport public in mai multe orase din Ucraina. Banca finanteaza in totalitate programul care are un cost total de 250 de milioane de euro. Investitiile din cadrul programului se concentreaza mai ales pe optimizarea sistemului de transport public prin achizitia de troleibuze, autobuze, tramvaie si trenuri de metrou si pe reabilitarea si modernizarea infrastructurii de transport public, inclusiv a sistemului de taxare automata, a sistemului de localizare automata a vehiculului si a sistemului de management al traficului.

Programul Cadru de Transport Public II al Ucrainei va aborda principalele provocari care includ congestia, poluarea atmosferica, dar si calitatea serviciilor de transport public pentru dezvoltarea transportului urban din orasele ucrainene. In 2015, BERD a mai acordat 100 de milioane de euro acestui program, finantand astfel lucrarile critice de reabilitare a infrastructurii de transport public din Odessa, Chernihiv, Chernivtsi si alte cateva orase din Ucraina, concentrandu-se mai ales pe beneficiile asociate acestor lucrari. Valoarea totala a acestui proiect a fost de 107,7 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

BERD ajută al doilea oraș ca mărime din Moldova să cumpere mai multe troleibuze noi

Aproximativ 150.000 de persoane care trăiesc în cel de-al doilea mare oraș al Republicii Moldova, Bălți, vor beneficia de un transport public mai ecologic și mai eficient din punct de vedere energetic, cu 10 troleibuze noi finanțate de BERD și de fondul multi-donator E5P, care sprijină proiectele din Parteneriatul Estic al UE. BERD acordă un împrumut de 2,5 milioane de euro pentru departamentul de troleibuze din Bălți, o companie municipală. Banca a cerut, de asemenea, o sumă de 1,2 milioane EUR de la E5P pentru a completa împrumutul. E5P facilitează investițiile în proiecte de eficiență energetică și de mediu. Noile troleibuze vor funcționa pe tehnologia de încărcare a energiei electrice și a bateriilor, ceea ce va permite ca vehiculele să fie alimentate fără fire suspendate în zone îndepărtate.

Proiectul va contribui, de asemenea, la extinderea rutelor de troleibuz existente pentru a servi zone dens populate și pentru a îmbunătăți eficiența generală a serviciilor. În plus, împrumutul va finanța reabilitarea infrastructurii de alimentare cu energie și achiziționarea de echipamente de întreținere.

Orașul va primi fonduri suplimentare BERD pentru a sprijini implementarea tehnică a proiectului, iar Banca va acorda sprijin și în dezvoltarea unui plan de transport public durabil. Noile fonduri BERD și E5P urmează o reînnoire reușită a flotei de troleibuz din Bălți între 2012 și 2014. Orașul a cumpărat 23 de troleibuze moderne, piese de schimb, componente pentru infrastructura de alimentare și alte echipamente. Modernizările au fost finanțate cu un împrumut de 3 milioane de euro de la BERD și cu o investiție de 1,6 milioane de euro din partea Facilității de investiții pentru vecinătate a Comisiei Europene.

Mobilitate.eu

dr4qul4

Am fost 3 zile in Budapesta si am ramas impresionat de transportul lor in comun.
Linia lor de metrou M3 este in reconstructie si este inlocuita de autobuze articulate. Te-ai fi asteptat sa fie haos..doar ca surpriza: acestea trec cu 50 kmh pe banda dedicata lor si rareori stau la vreun semafor. Si vin unul dupa altul. Inclusiv in weekend.
Tramvaie au o gramada. Si vechi si noi. Dar linia e tzipla peste tot asa ca oricat de epoca ar arata, merg mai repede ca 41 la noi.
Statiile sunt gandite. Rareori trebuie sa mergi mai mult de 100 m ca sa schimbi un tramvai cu un autobuz. De multe ori de la tramvai cobori direct la metrou.
Impresia mea este ca au foarte multe vehicule. Altfel, cu toata banda lor unica (pe care circula si taxiurile si bolt-urile) nu ar fi putut sa asigure asemenea frecventa.
Bineinteles ca toata lumea circula cu transportul in comun astfel ca si la semafoare nu era coada nici de masini. Luni seara (pe la 6) era centrul blocat, indeosebi podul de langa cel cu lanturi (care era si el inchis). Dar blocaj care arata ca vom face 5 km in 25 minute (si taxiul a facut vreo 17). Pare mult, dar va reamintesc ca era Luni, ora 18, si eram pe podul de langa cel inchis si foarte aproape de metroul inchis si mergeam la targul de Craciun care este in ...centru.

Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi la noi daca s-ar inchide M2 si Pasajul Unirii in acealsi timp cu targul de Craciun.
Taxiul ieftin aproape ca la noi. Bolt-ul la ei este tot taxi. Dar au si ei rechinii lor: am intrebat un taxi oprit pe strada cat imi ia pana la hotel si mi-a cerut 8-9000. Am chemat un Bolt si am platit 2000.

Inca ceva..nici urma de restrictii. Doar certificatul cu tot cu buletin la targ pt intrare. In schimb la mall nu m-a intrebat nimeni nimic iar la hotel mi-au spus ca sigur avem din moment ce am intrat in tara ...doar ca vamesul nu le-a cerut. Masti nu purtau nici juamtate pe strada si nici pe la mall-uri, in schimb toti aveau in mijloacele de transport.

Si inca un lucru care m-a uimit: era plin de romani. Peste tot pe strada auzeai romaneste. Majoritatea erau turisti, dar destui erau mutati acolo. Am mai fost acum 4 ani si nu am auzit prea multi romani (dar era dupa sarbatori).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Vlad94

În 29 decembrie s-a deschis prima linia de tram-train între Szeged și Hodmezovasarhely, prima de acest tip din Ungaria. Proiectul a presupus conectarea rețelei de tramvai din Szeged la calea ferată, reabilitarea a 25 de kilometri de linie CF și construcția unei rețele de tramvai de aprox 3km în Hodmezovasarhely și o stație de redresare. Au 5 vehicule de tip Stadler Citylink.
Aici găsiți câteva informații despre proiect:
https://en.wikipedia.org/wiki/Szeged-H%C3%B3dmez%C5%91v%C3%A1s%C3%A1rhely_Tram-train
Traseul de la gara principală din Szeged până la Hodmezovasarhely
https://www.youtube.com/watch?v=35e_co44Wvo

TibiV

#11
Frumoasa lucrare...

Dar...
Cu 3 saptamani in avans?!?! Ai vrut sa scrii 29 noiembrie...

Quote from: Vlad94 on December 06, 2021, 07:43:17 PM
În 29 decembrie s-a deschis prima linia de tram-train între Szeged și Hodmezovasarhely...

LE
Din linkul wikipedia, ca luare aminte la triplarile de pret pe parcursul implementarii...
Quote
Criticism
The project received most of the criticism for its budget overruns. In 2017 János Lázár, former mayor of the town of Hódmezővásárhely criticized the National Infrastructure Developing Company (NIF Zrt.) for letting the price tag go up from the 23,5 billion HUF (approx. EUR 64 million) estimated in the feasibility study to 71 billion HUF (approx. EUR 193 million), as of 2017, mostly due to the price increase on the railway line reconstruction that costs 48,5 bln HUF. However, Lázár continued to support the project as the member of the government.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Rusia distruge infrastructura de tramvai din Harkov în disperarea de a face cât mai multe pagube în Ucraina

Încă de la începutul bombardamentelor Rusiei în Ucraina, jurnaliștii locali au publicat imagini cu distrugerile majore provocate de bombardamentele rusiei care nu vizează doar zone militare, distrugând întregi zone și infrastructuri rezidențiale, pentru a ucide inclusiv civili și a bloca mobilitatea și economia țării. În Harkov au avut loc mai multe bombardamente în zona depoului de tramvaie din Saltovskoye, fiind distruse o parte din tramvaie, inclusiv modele KT4D aduse second hand din Germania, Tatra și variante modernizate chiar în uzina de tramvaie din depoul Saltovskoye, realizate din vechile tramvaie Tatra. Tramvaiele circulau pe un total de 23 de trasee.

Rețeaua de tramvai din Harkov are peste 230 km și este pusă în funcțiune în anul 1906, fiind pe ecartament sovietic de 1524 mm. Rețeaua fiind în mare parte veche, după anul 2018 fiind lansate mai multe proiecte de reabilitare și modernizare. Finalul anului 2021 a adus în sfârșit un plan concret de modernizare, primăria din Harkov semnând un protocol cu Stadler CIS AG pentru colaborarea în vederea realizării unui proiect de construcție de noi tramvaie chiar în Harkov, cu o estimare de fonduri de 150 milioane euro și proiectul de construcție a două hale pentru construcția de tramvaie în Harkov. Proiectul urma să creeze și 4000 de noi locuri de muncă. Din păcate odată cu atacurile Rusiei, toate proiectele sunt blocate pentru o perioadă nedeterminată și probabil vor trece mai mulți ani până când infrastructura urbană va putea fi repusă complet în funcțiune.

Prezentăm mai multe imagini publicate de agenții de presă și fotografi care surprind distrugerile în zona tramvaielor din Harkov.



















Sursa.

Între timp locuitorii din Kiev se ascund de bombele rusești în metroul din Kiev:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)