Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

ITP 2018: Verificare anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani și la 3 ani pentru mașinile noi

Legislația pentru Inspecțiile Tehnice Periodice (ITP) pentru autovehicule s-a schimbat de la 1 ianuarie 2018, astfel încât pentru mașinile mai vechi de 12 ani este nevoie anual de ITP, iar pentru mașinile noi prima vizită la ITP se face la trei ani de la data primei înmatriculări în România, nu la doi ani, cum a fost până acum. Aceste modificări afectează circa 60% din parcul auto al României și vor genera cheltuieli suplimentare de circa 492 milioane lei pe an (circa 100 milioane euro) pentru proprietarii acestor mașini, fără ca toți acești bani să ajungă la stat, ci mai degrabă la proprietarii de stații ITP.

0-100/Hotnews

voicul

O idee buna (asta cu km), slabe sanse de implementare si daca iese nu pare sa se aplice si la masinile SH din afara

Falsificarea kilometrajului mașinilor de mâna a doua va deveni o amintire urâtă
Prim-vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară, Ovidiu Wlassopol, a avut o întâlnire cu George Adrian Dincă, directorul general al Registrului Auto Român, în cadrul căreia au fost agreate de către ambele părți susținerea în implementarea și derularea a trei proiecte importante cu impact asupra tuturor autovehiculelor din România.

Primul proiect se referă la efectuarea inspecțiilor tehnice de siguranță pentru vehiculele cu avarii ale sistemelor de siguranță rutieră. În Strategia pentru Siguranța Rutieră, precum și în Planul de implementare a acesteia, adoptate prin Hotărârea de Guvern nr. 755/2016, este prevăzută creșterea siguranței rutiere prin îmbunătățirea stării tehnice a parcului auto, iar una dintre măsuri presupune introducerea inspecției tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere majore.

Această măsură presupune ca unui autovehicul, ale cărui sisteme de securitate rutieră sunt grav avariate în urma unui accident, să i se suspende inspecția tehnică periodică (ITP), urmând ca după efectuarea reparației să i se efectueze o verificare a conformității stării tehnice. Dacă în urma acestei verificări, autovehiculul îndeplinește cerințele funcționale și dimensionale, inspecția tehnică periodică (ITP) reintră în valabilitate. Această verificare va fi obligatorie doar pentru autovehiculele care au anumite tipuri de avarii ce pot pune în pericol siguranța rutieră. Măsura va avea consecințe asupra tuturor autovehiculelor.

Al doilea proiect se referă la constituirea corpului constatatorilor de daună independenți. Acest proiect vine în completarea Normei RCA și va presupune liberalizarea acestei meserii, asigurându-se condițiile de independență, pregătire profesională și răspundere a viitorilor constatatori de daună. În următoarele luni va începe dezbaterea pe acest subiect, urmând ca în trimestrul trei al acestui an proiectul să devină funcțional.

Al treilea proiect se referă la un serviciu care va fi pus la dispoziție de către Registrul Auto Român, cu sprijinul ASF, pentru o informare rapidă, corectă și transparentă a cumpărătorilor de autovehicule la mâna a doua. Practic, printr-un sms transmis către Registrul Auto Român, cumpărătorii pot afla date despre istoricul de kilometri ai unui autovehicul, eventuale deficiențe avute în timp ale acestuia, precum și informații generale despre daunele înregistrate de către acel autovehicul. Piața auto second hand din România a fost în ultimii ani subiectul unor dezbateri aprinse cu privire la falsificarea sau ascunderea unor informații relevante asupra uzurii sau stării tehnice a unui autovehicul. Autoritatea de Supraveghere Financiară, în limitele furnizării unor informații care se supun reglementărilor de protecție a datelor, va sprijini acest proiect prin transmiterea de informații privind cazierul de daune al fiecărui autovehicul pentru care a fost deschis vreun dosar de daună.

"Șoferii din România, consumatori de produse de asigurări, trebuie sprijiniți, informați și protejați de către ASF și RAR. Implementarea acestor proiecte ambițioase devine din acest moment prioritatea numărul unu atât pentru sectorul de protecție a consumatorilor din ASF, cât și pentru Registrul Auto Român. Vom prezenta periodic buletine informative cu privire la stadiul de implementare a acestor proiecte. Avem încredere că împreună vom însănătoși cele două piețe conexe care trebuie să se adapteze nevoilor consumatorilor", a declarat domnul Ovidiu Wlassopol, prim-vicepreședinte ASF.

https://www.money.ro/falsificarea-kilometrajului-masinilor-de-mana-a-doua-va-deveni-o-amintire-urata/

voicul

Noi vești de la Guvern despre TAXA DE MEDIU
Noua taxă de mediu nu va fi introdusă din luna martie, aşa cum a fost anunţat iniţial.

O spune ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, care adaugă că introducerea birului va fi amânată deoarece proiectul de lege nu a fost finalizat.

Ministrul spune că noul act normativ îşi propune taxarea maşinilor care poluează, iar studiile necesare nu sunt încă gata. Taxa de mediul a eliminată de guvern în februarie anul trecut.

https://www.money.ro/noi-vesti-de-la-guvern-despre-taxa-de-mediu/

voicul

Deputații au decis: Dacă șofezi fără rovinietă, fapta se va prescrie în patru luni, nu în șase

In cazul celor care circulă cu mașinile, pe drumurile publice, fără a avea rovinietă valabilă, fapta se va prescrie în patru luni de la săvârșire, conform unui proiect de act normativ care a primit azi votul decisiv al deputaților și care va ajunge curând, pentru promulgare, la șeful statului. În momentul de față, prescrierea intervine în șase luni de la săvârșirea faptei. Deși se dorea ca amenda să fie însoțită de o dovadă, prevederea a dispărut.

https://www.avocatnet.ro/articol_44082/Deputa%C8%9Bii-au-decis-Dac%C4%83-%C8%99ofezi-f%C4%83r%C4%83-roviniet%C4%83-fapta-se-va-prescrie-in-patru-luni-nu-in-%C8%99ase.html

Ionut


voicul

ICCJ: Nu poți contesta sancțiunile rutiere folosindu-te de marja de eroare a aparatelor radar

cele erori maxime de măsurare ale aparatelor radar, așa cum sunt reglementate prin act normativ, sunt relevante doar când respectivul aparat e verificat și omologat de autorități pentru a intrat pe piață, potrivit unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ). Asta înseamnă că șoferii nu se pot prevala de ele pentru a contesta sancțiunile pentru depășirea limitelor legale de viteză, pentru că marja de eroare legală nu e relevantă pentru momentul constatării contravenției rutiere.

Erorile maxime ale unui aparat pentru măsurarea vitezei (cinemometru) sunt relevante numai la momentul când respectivul aparat e verificat și omologat în condițiile legii, deci nu și în timpul folosirii lui în trafic, potrivit minutei Deciziei ICCJ nr. 3/2018, pronunțată luni într-un recurs în interesul legii. Decizia va deveni generală și obligatorie pentru judecători din momentul publicării în Monitorul Oficial.

https://www.avocatnet.ro/articol_47677/ICCJ-Nu-po%C8%9Bi-contesta-sanc%C8%9Biunile-rutiere-folosindu-te-de-marja-de-eroare-a-aparatelor-radar.html

Liviu M

Quote from: voicul on February 20, 2018, 02:41:27 PMAsta înseamnă că șoferii nu se pot prevala de ele pentru a contesta sancțiunile pentru depășirea limitelor legale de viteză, pentru că marja de eroare legală nu e relevantă pentru momentul constatării contravenției rutiere.
Ce fraieri sunt nemtii.  :lol:
Din cate stiu eu, la stabilirea vitezei de deplasare pentru amenda/puncte, din valoarea indicata de radar scad eroarea "familiei de radare" din care face parte si folosesc valoarea astfel obtinuta in "calculele" ulterioare (daca mai e cazul). Cum ziceam, ce fraieri...


irirat

^^^
Situatia nu este atat de roza, respectiv:
La nemti iti poate da amenda daca depasesti viteza maxima cu 1km/h (de ex este 15 EUR pentru depasirea vitezei cu pana la 10km/h in oras).
La noi, amenda se da daca depasesti viteza legala cu 11km/h, depasirea acesteia cu 1-10 km/h este sanctionata cu avertisment.
Daca am mai adauga si eroarea radarului, probabil amenzile s-ar da incepand de al depasirea vitezei cu 13km/h, ceea ce este cam mult

Liviu M

Daca stau sa ma gandesc mai bine, e chiar mai buna legea romaneasca, da mai tare in "vitezisti".
La nemti, daca esti la limita intre "cu puncte" si "fara puncte", te baga la "fara", la noi tremuri mai tare.  :lol:

PS Din cate mi-au mai povestit si mie unul-altul, la nemti nu prea declanseaza radarele daca mergi sub 10 km/h peste. :)

infraAdi_ro

Am fost de 2 saptamani in Germania si am prins 2 radare,fiind obisnuit ca in Romania sa merg cu 9 km/h mai mult decat limita sau restrictia.La ei daca depasesti cu 4km/h peste restrictii te fotografiaza,acuma astept scrisorile acasa.
In plus pentru telefon amenda e 100e si pentru centura 50 parca iar daca nu le platesti si te prinde candva in trafic va trebui sa platesti tot ce ai datorie astfel stai la inchisoare in cuantumul amenzilor(50 euro pentru o zi ).

PS Corectati-ma daca gresesc pentru ca eu am lucrat doar o saptamana acolo,doar ce mi-au explicat alti colegi.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Liviu M

De unde stii ca ai prins radarele daca n-ai primit scrisorile? Ai vazut flash-urile?

infraAdi_ro

Dupa 13 ore de condus iti dai Seama ca m-au trezit acele flash-uri ....unu m-a luat in Stuttgart in oras la ceva restrictie de 40 si unu in zona aeroportului la restrictie de 80.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Liviu M

A, OK.
De fapt ma interesa ce scrie pe "facturi" (daca scrie viteza masurata, viteza "calculata", cat e asta efectiv...), ca sa stiu ce le raspund celor carem mai spun "povesti".  :D
Poate nu trimit "facturi" si in tara, da' daca primesti ceva poate scrii si aici ceva detalii.
Merci,
Liviu

voicul

Eu parca am auzit de amenzi primite din D (stiu ca era dintr-o tara UE, dar nu mai stiu exact daca D).
Ce pot spune: un radar din Elvetia luat in 2014 nu a ajuns nici pana acum. Nici nu ma astept sa vina. Dar Elevetia nu e in UE.

Ionut

Propunerea legislativă privind instalarea radarelor exclusiv pe mașinile care poartă însemnele Poliției, raport favorabil în Comisia Juridică a Senatului

Comisia juridică a Senatului a dat marți raport favorabil pentru propunerea legisaltivă a 16 deputați și senatori PNL, potrivit căreia radarele rutiere să fie instalate exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale Poliției. De asemenea, potrivit aceleiași expuneri de motive, "dispozitivele fixe sau mobile destinate măsuării vitezei se vor instala exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisuri și însemnele distinctive ale poliției rutiere. Mai mult, dispozitivele mobile (tip pistol) destinate măsurării vitezei se vor utiliza la o distanță maximă de 10 metri de autovehiculele care prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale poliției rutiere", scrie News.ro.

Profit.ro