News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adiarc

^ n-as fii asa sigur.....eu cred ca exista riscul sa treacă...tocmai pt ca ii avantajează pe majoritatea parlamentarilor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

HVMihnea

Eu sincer sper sa treaca. Si eu am 3L Diesel pe masina si mi se pare aberant impozitul. Am senzatia ca dau spaga statului sa pot folosi masina.
Totusi, multi dintre noi aici sunt pasionati de condus. Ceea ce inseamna ca ne dorim masini cat de cat potente. Poluarea nu e problema lor, din moment ce ai un impozit fix indiferent de cati km faci. Nu sunt sigur de asta, dar cred ca Romania sta cel mai prost la acest capitol (daca nu, sigur suntem in top).
Daca treci de 2000cm3, deja te umfla destul de tare. Mie nu mi se pare normal...

voicul

#62
La 3l dai cam 400e pe an impozit*10 ani - 4000e.
Cu extra 4000 de e (+costul masinii) in principiu faci upgrade la motor de 2l (de dupa 2010) care oricum are cam tot atatia cp.
Nu vorbesc de eficienta consum, care in 10 ani probabil ca ajunge la alte cateva mii E.

Sunt niste Mondeo (e adevarat 2017) 2l - 230 cp. Deja 150cp sunt destul pentru ce lipsa de drumuri avem in RO.

Dar si mie mi se pare exagerat, dar nu la fel de exagerat cu ce este peste 3l.

Acum daca trece, desi eu tind spre electric, am vazut si niste 6l - W12 cu care as putea sa ma plimb 1 - 2 ani.  :)

ghrt

3L diesel de obicei înseamnă offroad, 4x4. Nu e chiar acelaşi lucru ca un motor de 2L cu la fel de mulţi CP. Adică în oraş e la fel dar majoritatea celor care au astfel de maşini se dau în condiţii specifice.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

eu sper sa nu treaca asa o aberatie. Am umplut Bucurestiul de suv-uri care circula cu doar cu soferul. . Majoritatea nu ies din oras decat de 2-3 ori pe an.
Cine vrea motor mare sa plateasca. Altfel ne umplem de rable land rover din Anglia.
trebuie impozit si pe litraj si pe vechime si pe norma de poluare.
Cu cat e mai veche masina, cu atat nu mai respecta nici norma de poluare pentru care a fost conceputa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

#65
Eu raman la parerea ca impozitul trebuie pus in: benzina, motorina si GPL (nu stiu cum facem cu electricele pe viitor), pentru ca:
O masina de 14 ani EURO 3 diesel, care circula 1000 de km va polua mai putin decat o benzina EURO 6 cu GPL care face 40.000 km.
Sa pui un 0.005 RON impozit in pret combustibil si un 0.005 RON care merge la mediu:
Crestere e minora si statul ar castiga o groaza de bani.

Ar rezultat: cine circula polueaza, pentru cat polueaza.

L.E - Probabil ar trebuie mai mult totusi, undeva pe la 0.1. Trebuie un calcul mai exact, dar nici un 0.1 nu e mult tinand cont ca nu vei mai plati impozit pe masina.

dr4qul4

Dar ma va intoxica de 10 ori mai rau decat daca in fata mea as avea un gpl euro 6.

Or fi doar 1000 de km, dar cei din spate nu vor uita nici macar 100 de m.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

HVMihnea

Eu sunt total de acord cu voicul. Fiecare plateste in functie de cat polueaza. Nu stiu sigur daca am dreptate aici sau nu, dar cred ca suntem singura tara in care se impoziteaza capacitatea motorului si nu norma de poluare. Cineva mi-a spus ca in Germania sunt asemanatoare taxele cu ale noastre, de exemplu la 3000cm3 platesti 400 de euro pe an. Dar una e 400 la noi, total alta e 400 la ei. (Nu stiu daca era bazat pe ceva sau vorbea aiurea)
De exemplu, eu E46 320d (clasic romanesc) emite 185g CO2/km. Daca mai pui vechimea si uleiul ars, ajungi mult peste al meu 3l V6 TDI 2013 cu 189g CO2/km.
V6/L6 Diesel nu e neaparat o treaba de off-road. Foarte multe limuzine vin cu acest motor.
Astfel avem problema vehiculelor inmatriculate in BG sau alte tari dubioase. Si sa iti permiti impozitul, mi se pare normal sa nu vrei sa dai statului atatia bani degeaba. Momentan, macar rovinieta o platim toti la fel pentru autoturisme. Nu stiu cat mai dureaza pana ne ard si acolo.

Ionut

RAR va fi supravegheată de Comisia Europeană.
UE a câștigat dreptul de a superviza activitățile de omologare și verificare a autovehiculelor
și va putea retrage mașini de pe întreaga piață


Negociatorii Uniunii Europene au reușit să obțină din partea țărilor membrie, în special de la Germania și Italia, care se opuneau cel mai susținut, dreptul de a sta deasupra autorităților naționale în domeniul stabilirii normelor de emisii pentru autovehicule, inclusiv verificarea acestora și declanșarea unor proceduri de rechemare atunci când este cazul. Noile regulamente ar urma să intre în vigoare în 2020.

Potrivit informațiilor publicate de Comisia Europeană, a fost semnat acordul de înăsprire a normelor pentru autoturisme mai sigure și mai puțin poluante, între Parlamentul European, Consiliul European și CE. Acest acord vizează în special cadrul UE pentru ,,omologarea de tip", adică normele privind condițiile în care un autovehicule poate fi introdus pe piață. Practic, acordul dă voie Comisiei Europene să se suprapună instituțiilor locale de omologare și verificare, cum este RAR în România. Autoritățile vor putea fi verificate, auditate, iar reprezentanții UE vor avea dreptul să retragă omologări și să declanșeze chemări în cazul în care sunt constatate încălcări ale normelor de emisii. Vor putea fi aplicate amenzi de până la 30.000 de euro pe mașină în cazul încălcărilor standardelor UE.

Prevederi si detalii tehnice pe Profit.ro

voicul

#69
Gavrilescu: Înlocuirea timbrului de mediu ar putea avea loc începând din martie 2018, cel târziu

O înlocuire a timbrului de mediu ar putea avea loc în luna martie a anului viitor, înainte de aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), a declarat, marți, Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate pentru aprobarea bugetului ministerului de resort pe anul viitor.

"Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie — aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a Timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu știu cum va ieși forma finală a acestei penalități pentru mașinile care vor polua și sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri și cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem și o formă finală. Principiul va fi același, adică 'Poluatorul plătește!". Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem HG-ul de adoptare a Planului Național de Gestiune a Deșeurilor și, în felul acesta, procedura de infringement și o condiționalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană", a spus Gavrilescu.

La începutul lunii noiembrie, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Cornel Brezuică, declara, pentru AGERPRES, că Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) va realiza un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate în anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului.

Tot șeful AFM afirma, în septembrie, că în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viață a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcție de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

https://www.agerpres.ro/economie/2017/12/12/gavrilescu-inlocuirea-timbrului-de-mediu-ar-putea-avea-loc-incepand-din-martie-2018-cel-tarziu-15-32-15

L.E
S-au avansat niste sume: 50 e pentru EURO 5-6 si 200 e pentru non-EURO si E1.
Se pare ca s-ar putea ajunge la 1 mld euro colectare la buget (asta e teoretic).

Practic s-ar putea sa vedem multe masini radiate si multe locuri de parcare libere.  :)

Ionut

Estimare: Câți bani se vor strânge la buget din noua taxă auto

Vin primele cifre despre viitoarea taxă de poluare aplicabilă mașinilor. Se va merge de la circa 40 de euro pe an la mașinile euro 5 și 6 și se va duce la 200 de euro pentru cele foarte poluante, non euro și euro 1.



Digi24

Ionut

Românilor cu probleme cardiace sau diabet le va fi mai dificil să obțină permisul auto

Proiectul de ordin pentru modificarea şi completarea Normelor minime privind aptitudinile fizice şi mentale necesare pentru conducerea unui autovehicul, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.162/2010 prevede modificarea condițiilor de sănătate pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a obține dreptul de a conduce un vehicul. Proiectul a fost lansat recent în dezbatere pe site-ul Ministerului Sănătății, iar pentru a se putea aplica, ordinul are nevoie de aprobarea ministrului și de publicare în Monitorul Oficial.

Concret, proiectul prevede ca permisele de conducere auto să fie eliberate sau reînnoite persoanelor cu afecțiuni cardiovasculare numai după ce afecțiunea în cauză a fost tratată și în baza unui aviz eliberat de un medic specializat în cardiologie. Dacă situația medicală o impune, solicitantul permisului auto poate fi nevoit să efectueze un control medical periodic.

Și persoanele care doresc eliberarea sau reînnoirea permisului de conducere și suferă de diabet vor fi nevoite să anexeze solicitării un aviz medical diabetologic și să efectueze controale medicale periodice care să garanteze că pot conduce un autovehicul în siguranță.

Avocatnet.ro

ovicor

 Cred ca masura cu taxa anuala de poluare este, in principiu, corecta. Dar, implementarea directa a cotei de 200E pentru rable este criminala, ea isi are sensul doar daca vorbim de "foamea de bani" a guvernului. Daca se doreste eliminarea vehiculelor poluante ( care nu corespund nici din punct de vedere al sigurantei circulatiei ) e salutara o crestere graduala, 200E fiind tinta dupa cativa ani, destui cat posesorii unor asemenea autovehicule sa le poata casa. As propune 50E-2018, 100E-2019, 150E-2020, 200E-2021. Sa nu uitam ca acesti posesori utilizeaza astfel de masini din saracie, oricine si-ar dori o masina mai buna, mai sigura.

dr4qul4

mie 200 e pt non-euro si euro 1 mi se pare mult prea mica. mai ales daca vorbim de motoare de 3000+
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

HVMihnea

Taxa de mediu/poluare a fost o teapa destul de urata. Pe principiul "taxa s-a eliminat, masini misto ne-am luat" s-a umplut tara de rable. Acum sa pui 200E taxa anuala mi se pare exagerat. Cum spunea un coleg mai sus, oamenii din saracie tin masini non-euro sau euro 1. Si mie mi-ar placea sa scapam de rable si mai ales de norii de fum negru in depasiri, dar nu printr-o teapa de proportiile astea. Masinile acelea oricum trebuie casate, nu mai cumpara nimeni un non-euro daca se introduce aceasta taxa.