News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kumar

Trebuie sa asteptam sa apara si normele metodologice de aplicare si dupa aceea o sa vedem cum o sa fie in cazul prezentat de tine.

Ionut

Proiect: Şoferii ar putea rămâne fără carnet şi dacă nu achită în 30 de zile o amendă

Şoferii ar putea rămâne fără permis dacă nu achită amenzile în termen de 30 de zile, prevede o propunere legislativă pentru completarea art. 103 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, depusă la Parlament de deputatul PSD Mihai Weber. Conducătorii auto aflaţi într-o astfel de situaţie îşi pot recupera permisul dacă vor prezenta dovada că au plătit amenda.

Astfel, articolul 103 din OUG 195/2002, care reglementează răspunderea contravenţională, se va completa cu un nou alineat conform căruia se va dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere şi în cazul neachitării în termen de 30 de zile a amenzilor privind circulaţia pe drumurile publice.

Conform propunerii legislative, autoritatea emitentă a permisului de conducere va dispune prin ordin suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule, suspendare ce operează la 30 de zile de la data săvârşirii contravenţiei. Suspendarea încetează la data depunerii dovezii de achitare a amenzilor restante.

Economica.net

Ionut

Timbrul de mediu revine. O noua versiune ar putea fi gata pana la final de 2017

Grupul de lucru constituit pentru a elabora noua versiune a timbrului de mediu este ,,in forma maxima" si discuta mai multe variante, pana la final de an putand fi prezentata o varianta concreta, a spus Cornel Brezuica, seful Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), prezent la o conferinta PwC. Timbrul de mediu a fost eliminat la 1 februarie 2017 si o consecinta este ca in intreg anul 2017 se va ajunge la peste 500.000 de masini second hand aduse din alte tari.

Cornel Brezuica, seful AFM, spune ca grupul de lucru alcatuit pentru crearea noii variante a timbrului de mediu este constituit din  reprezentanti ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei, dar si ai industriei auto.

,,Lucrurile sunt foarte dramatice", spune seful AFM, referindu-se la numarul mare de masini rulate aduse in tara. El spune ca grupul de lucru s-a intalnit de doua ori si a ajuns la concluzia ca pot exista doua moduri de taxare:

Taxarea o singura data, pentru toata durata de viata a autovehiculului.
O plata anuala, gen impozit sau alta taxa care sa aiba o valoare mai mare pentru autovehiculele cu norma de poluare inferioara.

Brezuica a spus ca ar fi posibila si o combinatie intre cele doua: ,,Aceste moduri de taxare trebuie sa aiba la baza emisiile de dioxid de carbon, emisiile de alte substante sau capacitatea cilindrica la automobilele unde nu se pot determina emisiie de CO2 sau unde nu se gasesc in documentele producatorului. (...) Grupul de lucru este in forma maxima si sper sa avem un rezultat cat de repede si acel rezultat sa fie supus cat de repede dezbaterii publice. Sper ca pana la sfarsitul anului sa avemn o varianta concretizata a acestui mecanism de taxare, varianta agreata de toti factorii, inclusiv de celelalte ministere, dar si cu industria si cu cetatenii. Am constatat cu totii ca este nevoie de masura si sustinem taxarea poluarii".

In primele opt luni din 2017 au fost inmatriculate aproape 338.000 de masini second hand din import, cu 75% mai mult decat in acelasi interval al anului trecut, iar pentru masinile Euro 2 si Euro 3 cresterea a fost de peste 100%. Daca in intervalul ianuarie-august 2016 s-au inmatriculat 192.000 de masini second hand din import, anul acesta totalul a fost cu 145.000 de unitati mai mare. Cifra este mai mare decat totalul pe intreg anul 2016, cand s-au inmatriculat 300.000 de masini rulate aduse din alte tari. Estimarile ACAROM arata ca se va trece de 500.000 pe intreg anul 2017, iar estimarile APIA spun ca ne-am putea apropia de 600.000 unitati.

0-100/Hotnews

voicul

Si asa, din cuvinte, la fel cum au aparut autostrazile ca ciuperciile, la fel sa creasca si productia interna ... ca masinile din trafic pe timp de ploaie!

BREAKING NEWS: Dragnea vrea măsuri pentru stoparea creşterii importului de maşini SECOND HAND!
Liderul PSD Liviu Dragnea a precizat, marţi, că ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a primit ca temă elaborarea unei propuneri prin care să se stopeze creşterea importului de maşini second hand şi, în paralel, să crească producţia internă de autovehicule.

Întrebat, marţi, dacă va fi finalizat un act normativ pentru reintroducerea taxei de mediu sau de poluare, Dragnea a răspuns: ,,Doamna Graţiela Gavrilescu are temă să vină cu o propunere în sensul ăsta, dar nu de introducere a unei taxe, ci să vedem care este cel mai bun pachet de măsuri pentru ca importul de maşini second hand să nu mai crească şi să crească producţia internă".

,,Eu cred că o mărire a numărului de unităţi pentru programul Rabla ar fi foarte bună pentru producţia de autovehicule din România", a adăugat Dragnea.

Timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017 de majoritatea PSD-ALDE, fapt care a condus la creşterea importului de maşini second hand.

https://www.money.ro/breaking-news-dragnea-vrea-masuri-pentru-stoparea-cresterii-importului-de-masini-second-hand/

dr4qul4

Quote from: voicul on October 17, 2017, 10:51:26 PM
Timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017 de majoritatea PSD-ALDE, fapt care a condus la creşterea importului de maşini second hand.
Stii cum se traduce stirea asta: Dezinformare. Timbrul de mediu a fost desfiintat de apartenenta noastra la UE, deoarece incalca principiul liberei circulatii a marfurilor.
Solutia este cresterea impozitului la masini, in functie de vechime, poluare si capacitate cilindrica.

Intr-o situatie similara au fost si germanii. Au introdus vigneta (sau vor sa o introduca) doar pentru masinile straine, dar deoarece contravine aceleiasi legislatii comunitare, baga un discount la impozit.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on October 17, 2017, 11:26:21 PM
Intr-o situatie similara au fost si germanii. Au introdus vigneta (sau vor sa o introduca) doar pentru masinile straine, dar deoarece contravine aceleiasi legislatii comunitare, baga un discount la impozit.

Una dintre rarele ocazii in care ai auzit ceva, dar nici nu tu stii exact ce anume ai auzit... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

#36
Chiar sunt curios daca iese ceva aici:

"Mașinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii, a declarat, marți, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu."

L.E.
Am gasit informatia asta:
"Pe londonezi, poluarea îi costă bani. Şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară, de 11 euro pentru a putea circula prin oraş. O sumă care se adaugă unei alte taxe, de 12 euro, pentru accesul în centrul metropolei."

Eu stiu ca taxa de 12euro este pe zi, deci si daca cei 11e sunt pe zi ... parca ai lasa masina acasa, nu?
Oricum important ar fi: cat poate sa fie taxa la noi? (unde tot parcul auto, deci si benzina, are medie de 12 ani ... sau 13?)

perfidus

Parca intreba cineva ce se mai aude cu reglementarea "englezoaicelor".
Uite aici un update:

QuoteCondiții mai aspre pentru șoferii  de ,,englezoaice"

La sfârșitul anului 2015, mai mulți deputați PNL au întocmit un proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier, care vizează tocmai proprietarii mașinilor cu volanul pe parte dreaptă.

Potrivit acestui proiect de lege, un astfel de autovehicul poate fi condus pe drumurile publice numai în următoarele cazuri: dacă șoferul a urmat cursuri suplimentare de pregătire pentru conducerea autovehiculelor cu volanul pe partea dreaptă, dacă are permis de conducere obținut într-un stat în care circulația se desfașoară pe partea stângă. În plus, autovehiculul trebuie prevăzut cu un sistem de oglinzi care îi asigură șoferului vizibilitatea în partea stânga-față a mașinii (oglinzi periscopice).

Proiectul de lege a fost respins de Senat în aprilie 2016, în prezent fiind la comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Pentru cei care vor sa cumpere masini: e posibil sa asistam la niste discount-uri pana la final de 2017, de la proprietarii persoane fizice, din cauza acestei taxe.

Guvern: Cine vinde mai mult de două mașini pe an plătește impozit

Românii care vor înstrăina mai mult de două mașini pe an vor plăti impozit pe veniturile obținute. Obligația va fi implementată de la 1 ianuarie 2018 și apare în proiectul de ordonanță de modificare a Codului Fiscal, prezentat, într-o primă lectură, în ședința de Guvern de joi.

Ministerul Finanțelor a făcut public proiectul de ordonanță de urgență de modificare a Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), prezentat în ședința de Guvern de joi.

Față de modificările anunțate de ministrul Ionuț Mișa, în document mai apare una, care îi vizează exclusiv pe românii care câștigă venituri din vânzarea de autovehicule.

Concret, nu vor mai fi scutite de impozitare ,,veniturile obținute, în bani și/sau în natură, din transferul unui număr mai mare de două autoturisme, definite potrivit legii, din patrimoniul personal, într-un an fiscal, indiferent de data dobândirii".

Guvernul își justifică decizia de impozitare prin existența, în bazele de date ale ANAF, a unui număr suficient de mare de persoane fizice care au tranzacționat ,,un număr ridicat de autoturisme".

,,Potrivit informațiilor comunicate de ANAF, referitoare la comercializarea autoturismelor rulate, în anul 2016, s-a constatat faptul că există persoane fizice neînregistrate fiscal, care au deținut în proprietate și au tranzacționat, fiecare, un număr ridicat de autoturisme (10-50 autoturisme). Astfel, în anul 2016, 1.152 de persoane fizice au operat un număr mai mare de trei înmatriculări de autoturisme, iar 63 de persoane fizice dețineau în proprietate un număr de 50 autovehicule rulate. Ca urmare a faptului că aceste persoane desfășoară o activitate economică, dar nu se autorizează potrivit legii, nu se înregistrează fiscal și nu declară veniturile realizate din desfășurarea activității, considerând că autoturismele vândute sunt din patrimoniul personal, pentru care nu se datorează impozit, se impune luarea unor măsuri care să prevină astfel de situații", se arată în nota de fundamentare a ordonanței de urgență.

https://www.money.ro/breaking-news-guvern-cine-vinde-mai-mult-de-doua-masini-pe-an-plateste-impozit/

alexandru_m

#39
@perfidus:

Doamne ajuta sa se faca treaba asta.

Poate este doar senzatia mea, dar parca vad din ce in ce mai multe masini cu volan pe dreapta, multe deja inmatriculate in Romania. Eu personal am o problema mare cu inmatricularea lor si nu as permite asta, nici macar cu soferi formati special pentru asa ceva.

Extrem de recent, pe undeva pe Dealul Negru m-am trezit intr-o curba la stanga cu un flacau care mergea bine-merci cu rotile din stanga pe sensul meu. Inteleg ca el se simtea normal stand cu postul lui de conducere pe mijlocul sensului sau, dar a uitat ca inca 1 metru si ceva de masina nu ii statea spre acostament, ci era pe contra-sens. Am avut o senzatie minunata cand a trebui sa-l evit in mijlocul virajului. Macar era uscat pe jos. Problema aceasta ar putea fi intr-adevar rezolvata prin cursuri care sa obisnuiasca soferul cu "stilul" necesar masinilor respective.

DAR cu depasirile ce facem? Oricate cursuri faci, nu poti invata sa vezi pe dupa colt. Ce facem cand soferul cu volan pe dreapta ajunge un TIR sau o duba sau orice alta masina si incepe sa se asigure pt depasire? Pana cand are el camp vizual pe sensul opus, deja jumatatea din masina lui a trecut axul drumului...

voicul

Eu stiu ca se dorea in aceeasi lege sa se puna obligatoriu si oglinzi periscopice:


TibiV

Quote from: alexandru_m on October 28, 2017, 12:53:14 PM
DAR cu depasirile ce facem? Oricate cursuri faci, nu poti invata sa vezi pe dupa colt. Ce facem cand soferul cu volan pe dreapta ajunge un TIR sau o duba sau orice alta masina si incepe sa se asigure pt depasire? Pana cand are el camp vizual pe sensul opus, deja jumatatea din masina lui a trecut axul drumului...

Nu merg foarte des pe DN2, si din fericire vad (personal) si mai rar accidente.
Dar ultimul pe care l-am vazut "eye-witness" era pe linga Buzau, cu o "volan-dreapta" si un tractor.
Tractoristul a scapat cu SMURD.
Ala cu volan pe dreapta a avut nevoie de IML.
RIP.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Parcagiii ilegali ar putea deveni pasibili de închisoare. Proiectul a trecut de Senat

Iniţiativa legislativă care prevede sancţiuni cu închisoarea de la 6 luni la 15 ani pentru persoanele care percep taxe de parcare fără a avea autorizare în acest sens sau pentru cei care determină sau înlesnesc săvârşirea unor astfel de fapte a primit luni raport de adoptare, cu unanimitate de voturi, de la Comisia Juridică a Senatului.

"Dacă taxa se percepe pentru un spaţiu proprietate publică sau privată a statului, a unei unităţi administrativ teritoriale sau a oricărei persoane juridice care deţine în proprietate, administrează sau exploatează bunuri proprietate publică, pedeapsa este închisoarea de la 9 luni la 2 ani", se arată la articolul 2 al iniţiativei legislative.

Iniţiativa legislativă urmează să fie trimisă plenului Senatului pentru dezbatere şi vot final, urmând ca forul decizional în acest caz să fie Camera Deputaţilor.

B365

Ionut

Șoferii care consumă alcool, între producerea unui accident cu victime și prelevarea probelor biologice,
vor risca închisoare de la 1 la 5 ani. Pedeapsa va fi de până la 7 ani pentru profesioniști


Conducătorul unui vehicul care consumă alcool sau alte substanțe psihoactive, după producerea unui accident de circulație soldat cu victime și până la recoltarea probelor biologice, va fi pedepsit cu închisoare de la 1 la 5 ani sau cu amendă, prevede un proiect de lege aprobat astăzi de Guvern. Pedeapsa va fi cuprinsă între 2 și 7 ani pentru șoferii care efectuează transport de persoane sau substanțe periculoase, precum și pentru instructorii auto.

Proiectul de lege incriminează și fapta de conducere pe drumurile publice a unui tractor agricol sau forestier, neînmatriculat sau neînregistrat sau cu număr fals de înmatriculare sau înregistrare. De asemenea, pentru conducerea unui tractor agricol sau forestier, fără permis de conducere, este prevăzută închisoare de la 1 la 5 ani.

Profit.ro

voicul

#44
In caz ca nu stiati sau ati facut scoala de soferi mai acum niste ani - corect este asa:



In conformitate cu prevederile art. 110 din H.G. nr. 1391/2006 – R.A.O.U.G. nr. 195/2002

Nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers se sancționează contravențional cu amendă cuprinsă între 2 și 3 puncte amendă și 2 puncte penalizare.