News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Piața asigurărilor auto în România

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:22:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Circul cu politele printate de cel putin 4 ani :) Si trec des inclusiv vama ...
Avand in vedere ca nu au holograme sau alte elemente de securizare e fix tot aia. Oricum cand politia se uita sa vada daca ai asigurare te verifica la CEDAM nu se uita la hartii decat asa... ca motiv de amenda ca nu ai o hartie la tine

cdamian

@dumbravaandrei
Quotenu se uita la hartii decat asa... ca motiv de amenda ca nu ai o hartie la tine
Multumesc pentru raspuns,
tocmai aici era ingrijorarea mea, ca rca-ul e valabil, dar neavand originalul sa nu risc amenda. Legea e neclara

dumbravaandrei

Nu trebuie original :) Am dat printul de atatea ori la politie (rutiera/frontiera) si nu a comentat nimeni nimic.

Ionut

Încă o modificare stupidă la RCA. Milioane de șoferi fără daune sunt afectați

La presiunile organizațiilor patronale din transporturi, sistemul bonus/malus a fost modificat în așa fel încât cele două categorii să conțină un număr egal de clase. Această modificare, care pentru cine nu analizează atent sistemul poate părea în avanatajul șoferilor, aduce, de fapt, dezavantaje importante, mai ales șoferilor care nu provoacă accidente, adică grosul asiguraților. Este o nouă modificare impusă de transportatori care nemulțumește pe toată lumea, de la clienți, brokeri și service-uri la firme de asigurare și ASF. Cel târziu din 19 mai 2017, sistemul bonus/malus aplicat șoferilor asigurați în România va trebui să fie modificat, arată Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA și Norma ASF care o pune în aplicare.

Primul efect direct al schimbării de legislație este că bonusul maxim (adică reducerea de preț) obținut de șoferii care nu comit accidente va fi de 34% aplicat la tariful de bază, față de 50% cât este în prezent. Practic, șoferii care conduc aceeași mașină, fără să aibă daune timp de patru ani, vor plăti pentru RCA cu 16% mai mult  decât în prezent. "Este o modificare fără nicio noimă, impusă de transportatori, care în loc să aducă beneficii consumatorilor aduce, dimpotrivă, dezavantaje. Culmea, sunt penalizați tocmai șoferii care nu au daune", comentează, pentru Profit.ro, Cristian Muntean, președintele ASSAI, organizația reprezentantivă a service-urilor.

Profit.ro

Ovicti

Bine v-am gasit.

Ce ziceti de urmatoarea propunere?

http://www.contributors.ro/administratie/o-propunere-limpede-privind-asigurarea-rca/

Daca e cat de cat valabila, ce imbunatatiri i s-ar mai putea aduce?

Ionut

Plafonarea tarifelor la RCA a spulberat optimismul asigurătorilor
şi a transformat 2016 într-un an dezastruos


Plafonarea tarifelor pentru poliţele auto obligatorii (RCA) la presiunea firmelor de transport a fost de departe cel mai dezbătut şi mai controversat subiect din piaţa românească de asigurări în 2016. La finalul lunii septembrie, gu­ver­nul a aprobat o ordonanţă de urgenţă care prevede îngheţarea tarifelor la RCA pentru o perioadă de şase luni pentru toate categoriile de vehicule.

Astfel, persoanele fizice plătesc un tarif maxim pentru asigurarea RCA cuprins între 541 de lei pe an şi 3.087 lei pe an, în funcţie de vârstă şi capacitatea cilindrică a auto­tu­ris­mului, în timp ce transportatorii nu vor plăti mai mult de 7.534 de lei pe an pe RCA. Tarifele maximale ar urma să fie eliminate la jumătatea lunii mai, când ar urma să se intre în vigoare un tarif de referinţă. Asigurătorii au atacat decizia de plafonare a tarifelor la Comisia Europeană.

ZF

Ionut

Cel mai mare vânzător de RCA al momentului, tot mai aproape de o preluare.
Nemții de la BLH au făcut o ofertă concretă


Fondul german de investiții Berlin London Beteiligungs AG (BLH), despre care Profit.ro a scris în premieră că intenționează să preia City Insurance, a trimis către ASF schema concretă prin care dorește preluarea asigurătorului și, în același timp, a făcut și o ofertă financiară actualului acționar majoritar, Dan Odobescu. Fostul director general, Nicolae Mușat, care a rămas, oricum, apropiat de firmă, ar urma să rămână la conducerea City Insurance după finalizarea tranzacției. Preluarea  se va face prin acordarea unui împrumut subordonat, concomitent cu preluarea acțiunilor Vivendi International (firma care deține majoritatea acțiunilor City Insurance) de către BLH, au arătat, pentru Profit.ro, mai multe surse apropiate discuțiilor.

Concret, nemții de la BLH au fost de acord să acorde Vivendi un împrumut subordonat în valoare de "maximum 30 de milioane de euro" care să acopere majorarea de capital necesară pentru a respecta normele ASF. Potrivit unei decizii ASF, nevoia suplimentară de capital ar fi de 180 de milioane de lei, însă cei de la City Insurance au contestat această decizie susținând că ar fi nevoie de aproximativ 128 de milioane de lei, adică aproximativ 30 de milioane de euro.

După ce Guvernul a luat decizia de a plafona prețurile maxime pentru RCA, City Insurance a devenit, practic, singura firmă care vinde asigurarea obligatorie la tarife sub acel plafon. Mai mult, după cum a mai arătat Profit.ro, societatea oferă brokerilor cele mai mari comisioane de piață, ceea ce face ca intermediarii să se concentreze, firesc, pe vânzarea polițelor emisă de City.

Profit.ro

Ionut

Asirom, fostul lider al pieței, a luat o decizie surprinzătoare.
Cum va reacționa restul pieței?


Asirom își anunță partenerii că va majora comisioanele RCA, într-o perioadă în care nimeni nu se aștepta. În stilul caracteristic, anunțul a venit cu doar câteva zile înainte de aplicarea efectivă a măsurii, unii dintre brokeri fiind notificați duminică. În august 2016, Asirom a fost prima care a scăzut comisioanele, fiind urmată de toți ceilalți asigurători RCA. Un fenomen în oglindă nu este exclus nici de această dată, consideră șeful patronatului brokerilor. Comisioanele plătite de Asirom către brokeri pentru vânzarea de RCA crește de la 8% la 12% începând cu 10 ianuarie. Majorarea nu se aplică și pentru camioane, taxi-uri, autocare, microbuze și celelalte mijloace de transport folosite în scopuri comerciale.

Profit.ro

Ionut

Brokerii, tot mai dependenţi de RCA:
Ponderea vânzărilor a crescut de la 52% la 60% la finalul lunii septembrie 2016


Intermedierile de asigurări ale brokerilor s-au concentrat şi mai mult pe segmentul asigurărilor auto obligatorii (RCA) în intervalul ianuarie-septembrie din 2016, ponderea vânzărilor RCA urcând de la 52% la 60%, potrivit datelor agre­gate de Autoritatea de Supra­veghere Financiară (ASF).

Brokerii au vândut în primele nouă luni ale anului trecut poliţe RCA în valoare de 2,67 miliarde de lei (600 mil. euro), cu 40% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea spec­ta­culoasă a volumului inter­me­dierilor pe linia RCA se datorează în bună parte ma­jorărilor de tarife aplicate de com­pa­niile de asigurare. Cert este însă că bro­kerii nu s-au preocupat să-şi diver­sifice businessurile şi au rămas captivi unui segment obligatoriu, dat fiind faptul că ponderea intermedierilor pe clase de asigurare facultative a scăzut.

De exemplu, la finalul lunii sep­tem­brie intermedierile de asigurări auto fa­cultative Casco reprezentau puţin peste 20%, în condiţiile în care la finalul lunii septembrie 2015 acestea repre­zen­tau aproape un sfert din totalul inter­me­dierilor. Reducerea ponderii inter­me­di­e­ri­lor de poliţe Casco a avut loc deşi la ni­ve­lul pieţei de asigurări vânzările Casco au crescut cu 3%. Un trend descendent al inter­medierilor este observat şi pe nişa asigu­ră­rilor împotriva calamităţilor naturale şi a incendiilor, a căror pondere s-a con­tractat de la 8,8% la 7,4%.

ZF

JohannDB

Apropo de BONUS-MALUS......, după "aducerea la fundamente omenești", m-am prăjit și eu cu BONUSUL RCA.....   De la B14 am "avansat" la B8...... "Care va să zică" coane....suntem bine apreciați..... ar spune Caragiale.

Ionut

Un nou jucător, străin, intră pe piața RCA, cu tarife mici

DallBogg, companie de asigurări deținută de mai mulți cetățeni bulgari cu reședința în Elveția, este foarte aproape de a intra direct pe piața din România. Reprezentanții societății au ajuns la o înțelegere cu membrii nou înființatului Patronat al Brokerilor de Asigurare din România (PRBAR) în ceea ce privește vânzarea de polițe RCA și este foarte aproape să bată palma și cu unul dintre cei mai importanți specialiști în constatarea și administrarea dosarelor de daună, Păvălașcu Risk Consultants, reprezentantul în România al Crawford, lider mondial în regularizarea daunelor din asigurări.

Imaginea firmei în piața de asigurări din România nu este una foarte bună, având în vedere că pe rolul instanțelor există mai multe dosare, unele implicând victime, în care DallBogg i se cere plata unor daune semnificative. Mai mult, spun specialiști consultatți de Profit.ro, DallBogg ar avea unele probleme inclusiv la nivelul Consiliului Birourilor,organizație care aduna toate Birourile Carte Verde din lume. Cu alte cuvinte, în ceea ce privește plățile transfrontaliere, urmare a accidentelor provocate in anumite țări de șoferi cu mașini înmatriculate în alte țări, DallBogg nu ar avea un comportament corect de plată.

Profit.ro

Ionut

Liberalizarea tarifelor la poliţelor RCA, programată pentru data de 18 mai, s-ar putea amâna cu încă şase luni. ACTUALIZARE 17:35 -  Autoritatea de Supraveghere Financiară nu ia în calcul o prelungire a plafonării poliţelor RCA. În schimb, vrea să introducă un tarif de referinţă. ASF a anunţat un plan de măsuri care vor fi aplicate după 19 mai, când expiră plafonarea de 6 luni a tarifelor RCA.

Digi24

kumar

Piaţa asigurărilor a crescut anul trecut cu 10%, la o valoare de 10 mld.lei a primelor brute subscrise

Piaţa asigurărilor din România şi-a continuat trendul de creştere şi în 2016, înregistrând un volum al primelor brute subscrise (PBS) de 10,05 miliarde de lei, cu 10% mai mult faţă de anul precedent, când a fost consemnată o majorare cu 9% a PBS comparativ cu anul 2014, potrivit datelor ASF.

Segmentul de asigurări generale a înregistrat o creştere de 11%, iar segmentul de asigurări de viaţă a consemnat un avans de 6,7%. Cea mai mare creştere faţă de anul precedent au înregistrat-o asigurările de sănătate cu aproximativ 70%.

Astfel, sectorul asigurărilor a depăşit, anul trecut, maximul istoric de 8,94 miliarde lei atins în anul 2008, în condiţiile în care au ieşit din piaţă mai multe societăţi: Astra Asigurări, Carpatica Asig, Forte Asigurări şi Lig Insurance.

http://www.zf.ro/zf-24/piata-asigurarilor-a-crescut-anul-trecut-cu-10-la-o-valoare-de-10-mld-lei-a-primelor-brute-subscrise-16203198

elphax

"la aproape 6 luni de la decizia de plafonare a tarifelor RCA, statul român se află exact în aceeaşi situaţie, fără soluţii, fără nicio strategie şi o industrie de transport care nu mai este dispusă la concesii."

asteptam o decizie politica ?

http://www.capital.ro/soarta-preturilor-rca-sta-in-pixul-lui-dragnea-1.html

Ionut

Lista noilor tarife RCA

Spre exemplu la categoria persoane fizice, vârstă 51-60 de ani, vehicul cu motor de 1.401-1.600 centimetri cubi, se plătește un tarif de până la 714 lei (maximal). Încă există societăți care, până la expirarea termenului până la care valoarea asigurării RCA este stabilită administrativ (18 mai), cer un tarif de aproximativ 250 de lei pentru șase luni la un șofer de clasă bonus B8, sau 500 de lei pe un an. Acesta este un tarif inferior celui de referință stabilit de ASF, respectiv 606 lei, și care va intra în vigoare la 18 mai. Oricum societățile de asigurări îl vor putea depăși. Calculele ASF ar putea  avea în vedere șoferi cu clase de bonus mult mai slabe, însă este probabil că vom vedea că șoferii vor plăti mai mult față de prezent.

Digi24