Piața asigurărilor auto în România

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:22:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

se intra pe legea 61 pentru distrugere iar daca sunt si alte rezultate mai grave din accident se coreleaza faptele. E acelasi demers ca si cum carutasul ar veni si ti-ar da cu barosul in masina.
Partea mai proasta e ca nu o sa iti vezi daunele recuperate in special de la carutasi. Asta pentru ca domnul judector va dispune cum sa fie executat pentru recuperarea prejudiciului iar daca nu are venituri si nici dupa ce sa bea apa, ramai sa-ti platesti tu toate.
Oricum, e mai idioata procedura. Pentru ca politia iti va da aviz de reparatie valabil 30 de zile iar procedurile pot sa dureze ani :)

adiarc

solutia ar fii aceea care am mai propus-o acum ceva timp - posibilitatea de a-ti repara masina pe asigurarea ta,indiferent de culpa...astfel nu ne-am mai face majoritatea asigurarea obligatorie cea mai ieftina ( cum e in prezent ),fara sa ne pese daca celalalt sofer isi poate repara masina sau e refuzat de service-urile serioase si am acoperii si astfel de aberatii....bineanteles ca ar putea creste preturile dar macar am rezolva problemele rapid
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovicor

Corect, adiarc, firma la care ai asigurare sa-ti suporte reparatia, apoi sa-si recupereze cheltuielile de la firma la care e asigurat soferul vinovat !Se vorbeste de mult timp, dar nu se concretizeaza !

dumbravaandrei

daca va inchipuiti ca acea asigurare magica va fi doar cu putin mai scumpa decat actualul RCA, va inselati. Asigurarea aia, mai ales ca va fi obligatorie va fi defapt (rca+casco)*1,3. Am inmultit 1,3 ca procent optimist si da... va purta taxa de fraier. Si acum sa facem niste calcule pe ultimii 8 ani la ce am platit eu.. incep cu a doua masina pe care am detinut-o, Laguna 2.0 dci
1) In 2008, eu aveam 19 ani am platit RCA 780 de lei, CASCO 4650 RON. Total 5430. Sa zicem acceptabil pentru o masina de 26.000 EUR. n-am avut daune
2) In 2009: RCA 640 lei, CASCO 3974. Total 4614. Inca era acceptabil. n-am avut daune
3) 2010: RCA 970, CASCO 4900 (nu am avut daune, efectiv au sarit preturile si au explodat la cei sub 25 de ani). Total 5870. Asta e, strangi din buze ce sa-i faci... Nema dauna provocata de mine
4) 2011: RCA 1040, CASCO 5100. Total 6140 deja pocneam de nervi. La sfarsit de 2011  intr-o intersectie ma trosneste din spate un bosorog cu o dacia 1310 break si am avut ca dauna bara spate + fragurele. Avea RCA pe la Astra, aia nu au vrut sa ma despagubeasca ca nenea depasise plafonul de despagubire ca din 2 in 2 saptamani tot trosnea pe cate unul. Am zis ca hai ca nu pot sta fara masina si am zis sa o fac pe casco. La casco guess what... de ce sa te despagubim noi? Sa te despagubeasca astra. Da-i cu protectia consumatorului, reclamatii, drumuri, cozi, dupa 6 luni mi-am recuperat banii dati pe reparatie. Si atunci am zis ca cei de la Generali nu vor mai pupa vre-un leu de la mine. Nema dauna provocata de mine.
5) 2012: Ma mut cu toata cascarabeta la Allianz. RCA:1100, CASCO 5300. Total 6400. De prost, am dat banii... nema dauna provocata de mine.
6) 2013: Marit Laguna si iau mondeo, tot de 2. RCA: 2120 RON. Intreb si de casco. Aici surprize surprize.... la Allianz 6900 de ron. Va inchipuiti ca de atunci am renuntat la casco. Adica pe o valoare asigurata de vre-o 17.000 plateam echivalentul a 1500 EUR.
7) 2014: 1650 RON. Pe bune?!?
8) 2015: 1140... parca revenim mai spre normal... dar totusi, dupa 7 ani fara daune eu platesc RCA cu 200-300 de lei mai putin decat plateste tata RCA+CASCO la o masina cu aceeasi cilindree?!? Ca sa nu mai zic ca el are daune.
9) 2016 : 940 de ron. pe bune?!?
Totalul? Pe aceste doua masini am dat 38.000. EUR la care am platit asigurari de 34304 RON ( cam 7700 EUR). In conditiile in care nema dauna, pretul a crescut de numa numa si cand am avut si eu nevoie odata de ei, a trebuit sa scot bani din buzunar. Asa ca ma intreb: De ce mi-as mai face CASCO? Dar de ce sa platesc asa de mult asigurari? Asta cu categoria de varsta e baliverna. Nu nene... de cat timp conduci si cate daune ai. Deja ma ia cu transpiratii cand stiu ca de la anu o sa trebuiasca sa platesc iar casco... adica bine ca le dam alora inapti medicali rca si casco la preturi de nimic si pe altii ii cocosim... sau mai trist... nebugetarii subventioneaza bugetarii de parca nu suficient le platim toate imbecilitatile si arogantele.
Ah... stiati ca in timpul asta prin germania sau austria ma ajungeau mult mai putin. Cam cu 20% mai putin. Oare de ce?!?

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

mario antonio

Quote from: dumbravaandrei on November 17, 2016, 09:06:08 AM
daca va inchipuiti ca acea asigurare magica va fi doar cu putin mai scumpa decat actualul RCA, va inselati. Asigurarea aia, mai ales ca va fi obligatorie va fi defapt (rca+casco)*1,3. Am inmultit 1,3 ca procent optimist si da... va purta taxa de fraier. Si acum sa facem niste calcule pe ultimii 8 ani la ce am platit eu.. incep cu a doua masina pe care am detinut-o, Laguna 2.0 dci

Pot sa iti sugerez, ca tot vorbeai de Allianz o varianta. Este o asigurare online a Allianz, ii gasesti la www.allianzdirect.ro. Costurile sunt mai mici, din experienta proprie. In acelasi timp serviciile sunt foarte ok, cel putin atunci cand am avut nevoie. In plus, un lucru important pentru mine, procedurile sunt foarte rapide si simple, fara plimbari in diferite locuri, mail, telefon.

neobluenet

Pana la data de 18.11.2016 RCA-ul pe care trebuie sa il reinoiesc in decembrie costa de la 720 RON la 1500 RON. Acum toate firmele imi arata tariful maxim, de 612 RON. Am 29 ani, clasa B9. Acum 4 ani si jumatate am platit 550 RON la Uniqua pe un an, apoi vreo 600 RON la Allianz pe jumatate de an, 1200 RON de 2 ori la Allianz pe un an, si 860 RON la Uniqua anul trecut. Am ales Allianz de 3 ori pentru ca am CASCO la ei si primeam extindere teritoriala gratis daca aveam si RCA. Sunt curios ce clasa bonus / malus trebuie sa am ca sa ajung sa platesc mai putin ca la 25 de ani.

Ionut

Anomalii pe piaţa RCA: poliţa pe 6 luni, mai scumpă decât una pe un an

Anomalii pe piaţa poliţelor RCA. După intrarea în vigoare a plafonării tarifelor, o poliţă pe 6 luni a ajuns să fie mai scumpă decât una pe un an chiar şi cu 40 de lei. În plus, preţul poliţelor a ajuns să fie aproape la fel la toate companiile, ceea ce nu se întâmpla în urmă cu o lună. Autoritatea de Supravgehere a Asigurărilor recunoaşte că este greu de dovedit dacă firmele de asigurări s-au înţeles între ele asupra preţurilor în condiţiile în care statul a limitat tarifele.



Digi24

Ionut

Firmele de asigurare încep să refuze direct clienții de RCA.
Au apărut primele plângeri la ASF


După intrarea în vigoare a tarifelor maxime pentru RCA, mai multe societăți de asigurare din România  au încercat să facă un pas înapoi în ceea ce privește subscrierile. Unele au redus pur și simplu programul de emitere RCA, altele încearcă să scape de polițele pe mai puțin de un an afișând cotații aberante, după cum a mai arătat Profit.ro. Mai nou,  în relația cu brokerii, câteva firme de asigurare refuză pur și simplu să ofere cotații sau să deblocheze emiterea poliței chiar și în situațiile în care clientul precizează în mod expres că vrea asigurare de la o anumită companie.

Profit.ro




Înapoi în comunism: tariful maxim pentru RCA se transformă în preț unic.
Statul a distrus orice urmă de concurență!


Șoferii care aveau remușcări pentru că au cumpărat RCA de la firme cu probleme financiare, reclamate ca rău platnice, au acum ocazia să își spele păcatele. Statul român, prin fixarea unor tarife maxime pentru asigurarea obligatorie, le-a dat șansa să cumpere polița la același preț de la orice firmă autorizată să vândă RCA în România. Pentru prima dată după Revoluție, statul introduce, practic, prețul unic și transformă avantajul reputației de bun plătitor într-un posibil dezavantaj.

Profit.ro

kumar

Polițele RCA pentru tiruri, eliberate constant doar de trei societăți de asigurări

Per total, nouă asigurători sunt acreditați pentru emiterea de polițe RCA. La 10 zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de înghețare a prețurilor la asigurarea auto obligatorie, doar trei asigurători te servesc cu ușurință. Unul dintre ei însă îți încheie RCA doar pentru un an (asigurare pentru șase luni are prețul identic cu cea pentru un an), iar altul așteaptă din zi în zi să intre în faliment.

Per total, nouă asigurători sunt acreditați pentru emiterea de polițe RCA. La 10 zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de înghețare a prețurilor la asigurarea auto obligatorie, doar trei asigurători te servesc cu ușurință. Unul dintre ei însă îți încheie RCA doar pentru un an (asigurare pentru șase luni are prețul identic cu cea pentru un an), iar altul așteaptă din zi în zi să intre în faliment.
 
În 19 septembrie, Guvernul a stabilit, prin Ordonanță de Urgență, că tariful RCA va fi plafonat pe o perioadă de șase luni. Plafonarea este efectuată în baza Legii concurenței. Conform acestei legi, intrată în vigoare pe 18 noiembrie 2016, un tir de peste 16 tone, fără istoric de bonus malus se poate asigura la prețul de 7534 lei. Frumusețea acestei legi îndelung contestate de mediul de afaceri românesc și în curând probabil și de cel european face ca doar trei asigurători să vândă într-adevăr polițe pentru transportatori. Astfel, dacă te duci la un broker de asigurări oarecare și ceri o ofertă de la companiile de asigurări vei constata că, la Uniqa Asigurări programul de emitere a polițelor (programul IT!) nu funcționează în week-end, iar în timpul săptămânii doar între orele 8.30 și 15.30.

La Asirom, aștepți validarea poliței cel puțin câteva zile (vorba aia...poate între timp te plictisești și accepți polița încheiată de vecinu'). La Groupama, Generali, etc aștepți mult și bine oferta de poliță RCA. Pentru că aici ai de adus foarte multe acte, de la CUI-ul firmei până la cazierul fiscal. Și în final, s-ar putea ca pentru o poliță RCA să umbli mai mult decât pentru un credit.

http://www.economica.net/poli-ele-rca-pentru-tiruri-eliberate-constant-doar-de-trei-societa-i-de-asigurari_129414.html

kumar

După ce au obţinut plafonarea tarifelor, transportatorii nu mai au unde să încheie poliţele RCA

Problemele transportatorilor nu s-au încheiat odată cu câştigarea luptei împotriva firmelor de asigurare şi impunerea unui tarif maxim pentru poliţa auto obligatorie (RCA), noua provocare reprezentând încheierea efectivă a poliţei. Astfel, de la jumătatea lunii octombrie, momentul intrării în vigoare a tarifelor plafonate la maximum 7.534 lei, firmele de transport au mari dificultăţi în a achiziţiona o poliţă RCA, în condiţiile în care mulţi asigurători refuză să le preia în asigurare.

,,Sunt companii care evită să emită poliţele. Unele cer mai mul­te informaţii despre şoferi şi întârzie astfel durata de emitere, al­tele pur şi simplu refuză să vină cu o ofertă la solicitarea bro­kerilor, iar unele şi-au redus programul de emitere a poliţe­lor în cazul transportatorilor", explică Viorel Vasile, managing part­ner al Safety Broker, cel mai mare broker de retail din pia­ţa locală.

Problemele actuale din piaţă nu sunt necunoscute de Auto­ritatea de Supraveghere Financiară (ASF), unde au ajuns şi plângeri în acest sens.

http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/dupa-ce-au-obtinut-plafonarea-tarifelor-transportatorii-nu-mai-au-unde-sa-incheie-politele-rca-16018191

Ionut

Mult zgomot pentru nimic.
Ordonanţa RCA e în vigoare, dar nu se aplică pentru că nu are norme.


Avem două legi: OUG 54/2016 și un HG din același an. Ambele pun botniță mecanismelor de piaţă liberă în stabilirea preţurilor. Totuși, legislaţia este nefuncţională pentru câteva luni de zile din lipsa normelor de aplicare. Asigurări se încheie, ca și până acum, pe perioade de un an că, altfel, nu rentează, iar conceptele de compensare directă, rent a car sau asigurare RCA suspendată sunt niște utopii la care nimeni nu se uită deocamdată.

Economica.net




Patronatele din transporturile rutiere solicită Guvernului şi Parlamentului
ca EximAsig să fie autorizată să emită poliţe RCA


Patronatele din transporturile rutiere solicită Guvernului şi Parlamentului iniţierea imediată a procedurilor prin care compania EximAsig România să fie autorizată de Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) să emită poliţe RCA, potrivit unui comunicat al FORT, remis miercuri Agerpres.

Economica.net

alexandru_m

Ieri am facut asigurarea RCA pe 1 an. Masina este un Logan MCV din 2008, motor 1.6 benzina. Este inmatriculata pe numele tatalui meu, deci intra la 50+

Pana la urma am incheiat polita la Allianz (428 RON). Preturile erau intre 427 si 428 RON in functie de firma de asigurari, am ales Allianz la sfatul agentului.

Nu mai stiu exact cum se calculeaza BM, dar cred ca este la nivel maxim (un singur incident in 2008, de atunci liniste).

Ionut

Brokerii de asigurări, loviți dur de plafonarea prețurilor RCA.
Ce sunt nevoiți să facă pentru a își salva afacerile și cum pot fi afectați păgubiții


Media comisioanelor plătite de firmele de asigurare către brokeri pentru vânzarea de polițe RCA a scăzut, pentru prima dată, sub 10%, trase în jos de reducerea în apropiere de zero a comisioanelor pentru asigurările destinate transportatorilor. Sursa acestor decizii este plafonarea tarifelor prin lege. Paradoxal, norocul brokerilor, adică firmele care încă mai oferă comisioane decente, se poate transforma în ghinionul păgubiților, în condițiile în care exact acele firme au probleme serioase cu plata daunelor. Pentru a încerca să limiteze scăderea veniturilor, brokerii care se bazează pe asigurările RCA pentru camioane și taxi-uri au încercat să își asigure flotele pe care le au în portofoliu în luna noiembrie, adică înainte de intrarea în vigoare a comisioanelor diminuate.

"Practic, am mutat decembrie în noiembrie. Ne-am concentrat cât am putut pe zona transportatorilor și am reușit să asigurăm majoritatea flotelor, înainte de scăderea comisioanelor la 1% sau mai puțin, cât au ajuns de la 1 decembrie. Acesta este și motivul principal pentru care a apărut și un blocaj în piață. Firmele de asigurare s-au trezit cu o cerere mult mai mare decât se așteptau. Noi, de exemplu, am intermediat, în a doua jumătate a lunii noiembrie, prime zilnice de două ori mai mari decât într-o zi normală", explică Viorel Vasile, proprietarul Safety Broker, cel mai mare intermediar local.

Profit.ro

cdamian

Este pentru prima oara cand vreau sa imi fac RCA online.
Vreau sa achit polita pe acest site https://www.cel.ro/rca-ieftin-asigurari-online/
Pe site scrie ca intai se trimite polita pe email. E in regula daca circul cu polita printata, pana primesc originalul?

Multumesc!