News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Piața asigurărilor auto în România

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:22:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kumar

Clasamentul companiilor de asigurări care vând poliţe auto obli­ga­torii (RCA) a cunoscut mo­dificări semnificative în ultimii cinci ani, multe dintre companiile care aveau o cotă de piaţă redusă ajun­gând la ju­mă­tatea acestui an să se po­zi­ţio­neze pe primele locuri în funcţie de cota de piaţă, aşa cum este cazul City Insurance sau Asirom.

Pe de altă parte, asigurători cu o pre­zenţă importantă în piaţa RCA în urmă cu cinci ani, cum este cazul Omni­asig, şi-au redus exponenţial expunerea.

Lider incontestabil în piaţă după primele şase luni este Asirom, com­pa­nie aflată în portofoliul Vienna Insu­rance Group (VIG). Asirom este cel mai mare câştigător al ieşirii Astra din piaţă, ajungând în câteva luni la o cotă de piaţă de 22% pe RCA şi subscrieri de 465 mil. lei.  În urmă cu cinci ani Asirom avea o cotă de piaţă de 15%.



http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/topul-asiguratorilor-rca-cine-a-castigat-si-cine-a-pierdut-cota-de-piata-in-ultimii-cinci-ani-15843087

Ionut

Negriţoiu (ASF): Sperăm ca în următoarele două zile
Guvernul să aprobe tarifele maximale pentru RCA


'Sperăm ca în următoarele două zile Guvernul să aprobe tarifele maximale pentru RCA. Există un consens în piaţă să mergem o perioadă pe tarifele maximale care nu sunt publice, pe motiv că nu au nicio valoare până ce nu sunt aprobate şi devin lege', a mai spus Negriţoiu.

'Cred că am ajuns la o soluţie acceptabilă. Cred că a fost înţeles şi mecanismul, a fost un exerciţiu excepţional de transparenţă. Suntem la două zile sau mai multe să vedem aceste tarife pe care noi le-am calculat cu maximum de grijă faţă de asiguraţi', a subliniat preşedintele ASF. 'Ne-am hotărât să punem mai multă presiune pe acestea, am intervenit destul de brutal pe aceste cheltuieli, să ajungem la un nivel acceptabil pentru toată lumea', a explicat Negriţoiu.

'Ei avertizează că în discutarea acestor tarife trebuie să ţii cont de pregătire, de transparenţă, de multe elemente, şi este foarte uşor să deviezi de la fondul problemei. Important este că acest consultant ne-a confirmat că demersul este corect, profesionist, dar că ipotezele pe care lucrăm sunt destul de optimiste şi că, deşi toate elementele au fost luate în calcul, s-ar putea ca, în realitate, să se înregistreze devieri în perioada de execuţie şi de implementare. Este un punct de vedere al cuiva mai prudent, dar noi ne asumăm acest risc', a adăugat preşedintele ASF.

Economica.net

Ionut

Noile preţuri la RCA sunt blocate într-un ping-pong din sânul guvernului.
Un pas în faţă: Consiliul Concurenţei a zis DA!


Chiar dacă Mișu Negrițoiu, președintele ASF, spera că în două zile hotărârea de guvern cu tarifele maximale să fie aprobată de guvern, șansele ca aceasta să ajungă pe masa Executivului scad din nou pe motiv de lipsă a dezbaterilor. Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, bănuit că nu ar fi tocmai de acord cu înghețarea tarifelor la RCA, a declarat ieri pentru ECONOMICA.NET că tocmai ce a avizat favorabil hotărârea de guvern care stabilește aceste tarife. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu, ne-a declarat că hotărârea de guvern nu este introdusă pe ordinea de azi a ședinței de guvern, dar poate intra în caz extraordinar pe lista suplimentară. Lucru puțin probabil dacă Finanțele o analizează încă.

Economica.net

dumbravaandrei

Iar daca doriti sa vedeti si plafoanele propuse, le puteti consulta aici

Ionut

Adrian Marin, UNSAR: Noile tarife pentru poliţe RCA vor duce la
o scădere de peste 10% a pieţei asigurărilor


,,Pe termen scurt nu avem alte linii de busi­ness care să susţină piaţa la fel ca RCA-ul. Vedem oportunităţi pe asigurări de să­nătate, agricole, asigurări legate de fonduri euro­pene, însă acestea nu pot compensa scăderea primelor subscrise ca urmare a intro­ducerii tarifelor maximale. Dacă până acum principalul motor pentru piaţa asi­gu­ră­rilor a fost de departe RCA-ul, de acum încolo va exista un regres cu care jucătorii va tre­bui să se confrunte.".

ZF

Ionut

:lol:




Mișu Negrițoiu: Este imposibilă demisia de la ASF acum

,,Am zis că nu-mi dau demisia, iar acum cred că ar fi şi imposibil să-mi dau demisia, din moment ce există o procedură parlamentară. Aştept ca această procedură să îşi producă efectul. De fapt, nu cred că mai e nicio diferenţă", a spus Negriţoiu, într-o declaraţie în faţa jurnaliştilor.



Digi24

Ionut

Guvernul a aprobat hotararea privind tarifele maxime la RCA
care urmeaza sa fie aplicate pe o perioada de 6 luni


Guvernul a aprobat miercuri hotararea privind tarifele de prima maxime la RCA care urmeaza sa fie aplicate de catre societatile de asigurare pe o perioada de sase luni, conform propunerilor Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Societatile de asigurare vor aplica timp de sase luni tarifele de prima notificate anterior datei de intrare in vigoare a acestei hotarari, fara insa a depasi tarifele de prima maxime prevazute in hotarare, potrivit unui comunicat al Guvernului.

Metodologia de calcul si tarifele maximale au fost stabilite de ASF prin consultare cu asociatiile transportatorilor si cu societatile de asigurari (detalii aici: http://asfromania.ro/publicatii/rapoarte-de-piata), iar proiectul de act normativ a fost avizat de Consiliul Concurentei. Hotararea adoptata miercuri de Guvern instituie un mecanism de control al pietei asigurarilor obligatorii auto din Romania, prin stabilirea de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara a tarifelor de prima maxime pe categorii de vehicule, tarife ce urmeaza a fi aplicate de catre societatile de asigurare RCA.

Hotnews

Ionut

Ziua si stirea.




Asiguratorii au reclamat la Comisia Europeana plafonarea tarifelor RCA din Romania

Uniunea asiguratorilor (UNSAR) a anuntat joi ca sesizat Comisia Europeana cu privire la decizia Guvernului de plafonare a tarifelor RCA, care ar incalca regulile UE. Asiguratorii sustin ca, atat plafonarea unor tarife in absenta unui sistem general de control al preturilor, cat si posibilitatea de a aplica tarife ca element de sprijin sau protectie pentru o anumita industrie sunt interzise, potrivit normelor UE, si ca tinand cont ca Romania nu are un sistem general de control al preturilor, ar fi imposibil din punct de vedere legal sa aiba un cadru care sa se refere strict la piata de asigurari.

Hotnews

Ionut

Brokeri: Îngheţarea tarifelor RCA ar putea duce la întârzieri în plata daunelor

Proprietarii de camioane care plătesc chiar şi 20.000 de lei pentru poliţele RCA vor avea cel mai mult de câştigat din îngheţarea preţurilor de către guvern, în timp ce şoferii cu istoric de daună bun şi firmele de asigurări vor avea cel mai mult de pierdut în următoarele şase luni, în care se aplică măsura îngheţării preţurilor, princpalul risc fiind plata daunelor cu întârziere, a declarat, pentru News.ro, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR), Bogdan Andriescu.

Economica.net

Ionut

Anularea comisioanelor brokerilor afectează până la 30% din piaţa RCA.
Unii brokeri ar putea să dispară


Dispariţia unor brokeri supraexpuşi pe segmentul RCA la transportatori. Scăderea gradului de cuprinde în asigurări şi risc pentru distribuţia de asigurări RCA, dar şi posibilitatea luată în calcul de tot mai mulţi brokeri de a nu mai vinde anumite categorii de poliţe RCA. Sunt principalele efecte cu care se va confrunta piaţa asigurărilor după reducerea drastică a comisioanelor acordate de asigurători brokerilor.

Economica.net

Ionut

Scăpări uriașe în Legea care plafonează RCA:
Căruțele obligate să aibă asigurare, nu este indicată moneda de calcul al tarifelor


Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA introduce, cel mai probabil fără intenția autorilor, obligativitatea asigurării căruțelor. Actul normativ a schimbat definiția termenului de vehicul în așa fel încât proprietarii atelajelor cu tracțiune animală care au nevoie de înregistrare nu mai pot circula legal fără poliță RCA. Sutele de mii de căruțe care circulă pe drumurile din România vor avea nevoie de asigurare RCA, dacă autoritățile vor aplica întocmai prevederile OUG 54/2016 privind asigurarea de răspundere față de terți.

În această situație absurdă s-a ajuns prin modificarea definiției termenului de "vehicul", dar și a paragrafelor din vechea lege care defineau obligativitatea asigurării. Concret, la articolul 2, OUG definește vehiculul ca fiind " mijloc de transport cu sau fără propulsie proprie, destinat deplasării pe uscat, inclusiv orice tip de remorcă, indiferent dacă este cuplată sau nu, cu excepția celor care se deplasează pe șine, bicicletelor sau vehiculelor cu tracțiune animală, pentru care nu există obligația legală de înmatriculare sau înregistrare".

Profit.ro

GDPR

Asta cu asigurarea carutelor e cea mai tare stire din ultimii 25 de ani.  :lol:

dumbravaandrei

din moment ce bagam rca la carute, de ce sa nu bagam la toate vehiculele?!? (adica si la bicicleta/trotineta etc) :D

Ionut

Intrebare: daca intra cineva intr-o caruta si vina se stabileste a fi a carutei (ma rog, a conducatorului carutei), cine plateste pagubele? Doar intreb, nu zic ca e nevoie de RCA la carute. :lol: E valabil si pentru alte vehicule care nu intra sub incidenta legii RCA.

Ionut

ASF confirma ca este o eroare materiala povestea cu carutele.

Totusi, intrebarea mea de mai sus ramane. Imi explica si mie cineva care e procedura daca intra caruta in tine?