News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Piața asigurărilor auto în România

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:22:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Am vrut de mai mult timp sa fac si acest thread. Discutii despre RCA, CASCO si despre companiile de asigurari din Romania (experiente personale, stiri diverse).

AdrianB1

Nu e prea mult de spus. Masinile costa mai mult decat acum 25 de ani pentru ca nu se mai circula cu Dacia 1300, valoarea a urcat de la 4-5000$ in medie la vreo 10.000 euro, manopera la reparatii a urcat si ea enorm (numai taxele s-au dublat in perioada asta ca procent, deja peste jumatate din ce se plateste ca manopera sunt taxe la stat), despagubirile pentru raniti si decese au crescut mult mai mult, de la sume derizorii la sume cu 6-7 cifre in euro (tine cineva minte despagubirea de 1 milion pentru parapetul nereparat?), deci costurile au crescut foarte mult si preturile la fel.

Din cate stiu nici un asigurator RCA nu face profit semnificativ, toti se sustin din mixul cu alte asigurari pe care le fac.

Cat despre camionagii si costul RCA, cand camionagiul mediu e cu abia mai putin educat decat o gorila atunci e evident de ce RCA-ul costa. Un cunoscut, eram vecini in copilarie, a avut vreo 4 camioane pe care le conducea el, cumnatul si 2 soferi angajati. A avut 3 camioane dauna totala la care inca platea rate, iar soferii aveau pe acelasi camion consum de motorina cu 50% mai mare decat atunci cand conducea el - chiar era consumata, nu furata, a mers cu ei de cateva ori si alergau aia de parca se credeau Ayrton Senna si mergeau spre Imola.

Partea proasta e ca sistemul bonus-malus e prea iertator, daca nu ai nici un accident in 7 ani (B14) platesti RCA doar de 4 ori mai putin decat cineva care are un accident lunar. Serios?

Si partea cea mai proasta e ca RCA e pe masina, nu pe sofer. Asta inseamna ca multi pusti de 20 de ani inmatriculeaza masinile pe numele bunicului ca sa plateasca RCA mic si apoi merg de parca ii fugaresc dracii, apoi la fiecare masina iti trebuie cate un RCA (aveam o SuperNova cu care mergeam o data pe saptamana la cumparaturi, 40 km lunar - am renuntat la ea, am pastrat doar motocicleta ca sa nu platesc inca un RCA degeaba). Prin alte parti asigurarea e pe sofer, iar clasa de asigurare spune ce poti sa conduci - de pilda asigurarea pentru un scuter e mult mai ieftina decat una pentru moto de 400cc si asta e mult mai ieftina decat o moto supersport de 1000 cc. La noi e cam la gramada, commie style.

kumar

Tariful mediu al unei poliţe RCA pe 12 luni a crescut pe primul semestru din 2016 cu 24% faţă de S1/2015, de la 565 de lei la 701 lei, în condiţiile în care dau­ne­le totale plătite de com­paniile de asi­gu­rări au scăzut de la 1,067 mi­liar­de lei la 1,034 miliarde lei în aceeaşi perioadă.

Astfel, se destramă mitul conform căruia companiile de asigurări majorează tarifele de RCA pentru că a crescut daunalitatea. De fapt, daunele plătite au stagnat la circa un miliard de lei pe primul semestru, după cum arată tabelul alăturat, în schimb tariful mediu al unei poliţe RCA a crescut cu 45% între S1/2014 şi S1/2016.



http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/datele-asf-destrama-mitul-scumpirii-rca-din-cauza-cresterii-daunalitatii-intre-2015-si-2016-tariful-mediu-al-rca-a-crescut-cu-25-in-schimb-daunele-platite-au-scazut-15755677

adiarc

Eu sunt adeptul unor modificări care sa Îți permită sa-ți repari mașină cu asigurarea proprie,indiferent de culpa.Așa ar fii mai putini cei care aleg cea mai ieftina asigurare,fără sa le pese de celălalt participant la trafic.
Am avut de 2 ori neplăcerea sa fiu lovit ( din vina celuilalt )și sa nu-mi pot repara mașină pe asigurarea lui.Noroc ca aveam Casco .Unul era asigurat la Euroins iar celălalt la Carpatica.
Am fost refuzat la momentele acelea de toate locatiile  serioase din Sibiu.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AdrianB1

Quote from: kumar on October 03, 2016, 08:55:53 AM
Astfel, se destramă mitul conform căruia companiile de asigurări majorează tarifele de RCA pentru că a crescut daunalitatea.
Platile facute pentru daune spun povestea completa, de exemplu ca unul din marii asiguratori nu face plati deloc? Daca se iau si alea in calcul, tot in stagnare e daunalitatea?

Ionut

Agil Trans, un mic transportator de mărfuri din România, cu 20 de camioane: ,,În 2014 plăteam un RCA de 3.000 de lei/an pentru o maşină de 16 tone, acum plătesc 22.000 lei". Andi Iancu, pro­prietarul companiei: ,,RCA-ul este o piatră de moară pentru noi. Ne reduce marja de profit cu cel puţin 20%."

De asemenea, legea RCA, care a trecut de Senat, ar aduce schimbări precum intrarea pe piaţa RCA a unui asigurător controlat de stat, dar şi introducerea unui preţ de referinţă calculat de ASF. Legea prevede şi limitarea costurilor logistice ale asigurătorilor la un nivel maxim de 25% din valoarea primei, dar şi luarea în calcul a istoricului de daună al şoferului în cazul companiilor de transport, amendamente cerute de asociaţiile transportatorilor. Gu­vernul a emis o hotărâre de urgenţă care in­clude aceleaşi prevederi, cu excepţia intrării în piaţa RCA a unui asigurător de stat.

ZF

AdrianB1

Deci in loc sa repare complet problema si sa se faca asigurarea pe sofer, tot pe masina ramane dar cu influente de la sofer doar la transportatori?

Mi-e sila. Nu ma asteptam de la un guvern cu pretentii de competenta sa faca lucrurile mai complicate, nu mai simple. Se pare ca cei mai buni romani sunt doar mai putin prosti, nu stralucitor de inteligenti.

Ionut

Cum se va calcula tariful maxim de referinţă al primei RCA. Preţul poliţei ar putea scădea cu 10%
Deși tarifele ca atare vor fi gata abia pe 19 octombrie, ASF a stabilit formula exactă de calcul al tarifului maxim de referință al RCA, lucru solicitat de OUG 54/2016. Schematic, prima va fi compusă din prima tehnică plus rata cheltuielilor plus o marjă plafonată de profit pentru asigurători. Metoda de definire a celor trei elemente a suferit însă schimbări majore, față de formulele vehiculate inițial. Pe categorii de autovehicule, reducerile de prime raportate la primele medii ar putea fi de circa 10%.

Economica.net

Ionut

Wait, what? :lol:




Tariful RCA ar putea crește cu 15%. Reacția transportatorilor
Transportatorii se pregătesc să tragă frâna de mână din nou. Autorităţile ar putea mări cu 15 procente tariful maxim RCA la camioane de mare tonaj, pe care abia îl calculaseră după protestele de luna trecută. Tariful maximal la care pot ajunge poliţele RCA ar putea fi, de fapt, mai mare cu până la 15 procente decât plafonul stabilit iniţial în cazul camioanelor de 16 tone. Şi ar putea ajunge la 8.600 de lei, nu doar la maximum 7.500 de lei. Anunţul a fost făcut de Mişu Negriţoiu, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, într-un interviu pentru Profit.ro. Oficialul ASF spune că tariful maximal stabilit în plin protest al transportatorilor nu a luat în calcul toate cheltuielile companiilor de asigurări.

,,Această majorare este numai în interesul asigurătorilor şi din punctul nostru de vedere – nejustificată. Noi am solicitat transparenţă maximă în calculul tarifelor, în stabilirea valorilor maximale care vor fi aplicate pe perioada de plafonare, cele şase luni, potrivit ordonanţei de urgenţă a Guvernului. Vom cere să participăm la calculul tarifelor. Avem rezerve serioase cu privire la corectitudinea datelor care vin de la asigurători. Tariful calculat pe data de 15 septembrie era destul de acoperitor pentru asigurători şi nu ar fi trebuit să apară informaţii că acesta va fi depăşit. Nu vom accepta niciun fel de depăşire", a spus Constantin Isac, vicepreşedintele UNTRR.

Digi24

kumar

Poliţa auto obligatorie (RCA) achiziţionată de persoanele fizice s-a scumpit cu 18,5% în ultimul an, în medie tariful pen­tru asigurarea RCA ajungând la 520 de lei pe an la jumătatea anu­lui, potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Finan­ciară (ASF). Creşterea de tarife înregistrată pe segmentul per­soanelor fizice este mai mică decât în cazul companiilor, unde prima medie a urcat cu 35%, până la 1.719 lei pe an.

Creşterea rapidă a tarifelor pe anumite segmente de cli­enţi, precum cel al transportatorilor, a dus la ample acţiuni de protest ale acestora şi a făcut din piaţa asigurărilor cel mai ten­sionat sector economic. Transportatorii au acuzat com­paniile de asigurări că au majorat nejustificat tarifele la RCA chiar şi cu 300% după ieşirea din piaţă a Astra Asigurări. Sta­tis­ticile ASF arată că aproximativ o treime din poliţele anuale în­cheiate în luna iulie a avut o primă cuprinsă între 12.000 de lei şi 20.000 de lei, în timp ce 3% au avut un preţ care a sărit de 20.000 de lei pe an.



http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/asigurarea-rca-pentru-persoanele-fizice-s-a-scumpit-cu-peste-18-in-ultimul-an-15784930

Ionut

Iar se anunta proteste.




Scandalul RCA continuă. Transportatorii ies în stradă pe 25 octombrie.
De data asta vin taximetriștii și proprietarii de microbuze


Cristian Muntean, președintele Asociației Societăților de Service Independente (ASSAI), spune că, pe 25 octombrie, reprezentanții transportatorilor profesioniști vor ieși în stradă pentru a manifesta inclusiv împotriva tarifelor fixe pentru RCA, care urmează să intre în vigoare pe 20 octombrie, așa cum prevede o ordonanță de urgență emisă de Guvern pe 20 septembrie. De data aceasta, spune Muntean, grosul protestatarilor care se vor strânge în fața Parlamentului nu va fi format din șoferi de TIR, ca până acum, ci din taximetriști și proprietari de microbuze și autobuze care acoperă rutele din jurul Bucureștiului.

Profit.ro

Ionut

În așteptarea tarifelor maximale, asigurații apelează doar la polița RCA pentru o lună

Cu sistemele informatice în curs de adaptare, chiar și fără norme metodologice emise de ASF, asigurătorii se confruntă cu o situație inedită: majoritatea persoanelor care au polițele RCA expirate în aceste zile apelează la polița RCA pentru o lună, chiar dacă ajunge mai scumpă decât cea pe 6 luni sau un an, circa 2000 de lei pe lună pentru un camion. Brokerii consideră că pentru camioane, taxiuri și firme de curierat, comisioanele se vor alinia la nivelul minim: 1% din valoarea RCA.

"În mare parte, polițele RCA asjunse acum la scadență se încheie pentru o singură lună. Toată lumea așteaptă așteaptă tarifele maximale pe RCA care vor fi stabilite de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), în speranța obținerii unui preț total mai mic. Chiar dacă acum, pentru camioane de exemplu, cea mai ieftină poliță RCA pentru o lună este de circa 25.000 de lei împărțit la 12 (n.a. - 2.083 de lei RCA pe o lună), consumatorii preferă acest tarif care ajunge mai scump decât cel pentru un an sau 6 luni", spune Viorel Vasile, director general Safety Broker.

Economica.net

Ionut

Tarifele maxime RCA, stabilite de ASF: 7.534 de lei pe un camion şi 6.600 de lei pe un autocar

Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat luni Raportul de determinare a tarifelor maxime pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), poliţa pentru un camion fiind de 7.534 de lei, iar pentru un autocar – de 6.600 de lei.  ,,Pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone deţinut de o persoană juridică, rezultă o primă maximă de 7.534 de lei, iar în cazul autovehiculelor de transport de persoane cu o capacitate de peste 40 de locuri, aplicarea metodologiei de tarifare a condus la o primă maximă de 6.600 lei. Totodată, pe segmentul autovehiculelor cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, deţinute de persoane fizice din categoria de vârstă 31-40 de ani, tariful de primă maxim rezultat este de 610 lei", se arată într-un comunical al ASF.

Mediafax

Ionut

Harta tarifelor RCA. În Ardeal, Banat și parte din Oltenia, tariful crește și cu 50% în loc să scadă

Nu toată lumea are de câștigat din fixarea unui preț maxim pentru asigurarea de răspundere civilă auto. O analiză Profit. ro, bazată pe datele celui mai mare broker din România, relevă faptul că șoferii care conduc automobile înmatriculate pe persoană fizică în orașe cu o frecvență redusă a daunelor vor plăti, din 20 octombrie, mai mult decât ar fi făcut-o astăzi. Sunt, însă și suficiente de multe orașe, majoritatea foarte mari, unde există motive de bucurie pentru șoferi. Datele Safety Broker sunt calculate pe modelul expus de Autoritatea de Supraveghere Financiară, adică un automobil cu capacitate cilindrică între 1,2 și 1,4 litri, condus de un tânăr cu vârsta între 31 și 40 de ani.

Tarifele centralizate de intermediar sunt mult diferite în funcție de județul unde este înmatriculată mașina, lucru care nu se va mai întâmpla și de acum înainte, având în vedere că ASF a exclus din calcul criteriul zonei. Astfel, față de tariful maxim stabilit de ASF, de  610 lei, apar diferențe majore de preț, unele în defavoarea clienților.

Concret, șoferii din majoritatea județelor din Ardeal, ca și cei din Banat și din Bărăgan, vor fi dezavantajați, în timp ce șoferii din București, din orașele foarte aglomerate și din estul țării au mult de câștigat.

Cele mai mari diferențe în defavoarea clientului, comparativ cu tariful maximal, există în județele Alba, Timiș, Mehedinți, Maramureș și Vâlcea. În acest județe, astăzi prețul minim al RCA se situează, potrivit datelor Safety, undeva între 420 de lei și 450 de lei, ceea ce înseamnă că, după intrarea în vigoare a tarifului maxim, ei vor plăti cu până la 50% mai mult. Pe de altă parte, șoferii din București, Constanța, Brăila, Galați sau Craiova au motive de bucurie. Față de tarifele actuale (care ajung și peste 770 de lei în cazul Capitalei), reducerea de preț este una semnificativă.

Profit.ro

Ionut

ASF măreşte din ianuarie 2017 plafoanele de despăgubiri pe poliţe RCA acordate în cazul accidentelor rutiere

Limita de despăgubire în cazul vătămărilor corporale şi decese, acordate prin asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), va creşte cu 21,4%, de la 5 la 6,07 milioane euro, şi cu 22% în cazul pagubelor materiale, până la 1,22 milioane euro, începând de la 1 ianuarie 2017, potrivit unui proiect de normă publicat miercuri de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

"Pentru vătămări corporale şi decese, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial produse în unul şi acelaşi accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, limita de despăgubire se stabileşte, pentru accidente produse începând cu anul 2017, la un nivel de 6,07 milioane euro, echivalent în lei la cursul de schimb al pieţei valutare la data producerii accidentului, comunicat de Banca Naţională a României", se arată în proiect.

În plus, ASF poate interveni pentru limitarea comisioanelor brokerilor de asigurări. "În scopul protejării asiguraţilor sau prejudiciaţilor, ASF poate interveni, pe baza propriei analize, asupra limitării comisionului de intermediere", se arată în proiect.

News.ro