News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Dupa parerea mea umila, lipseste argumentul cel mai important...

Cel psihologic, de "prestigiu"...
"Uite ma, eu am BMW/Audi/VW, nu o amarata de Dacie !..."

Chit ca masina aia este o cazatura, dar este o "cazatura de marca"... :(

Ma gandesc ca daca ai luat un BMW la 10%-20% din pretul unui Logan nou, BMW-ul ala nu este chiar "de top"...
De la o vreme vad tot mai multe "masini de marca" care lasa in urma o dâră de fum de 3 ori mai lunga decat masina in sine - asta ca tot se discuta in "Parcare" despre spaga la RAR si la ITP...

Chiar si un Passat SH luat la pret de Logan nou, dupa doi ani "stationeaza" din lipsa "finantarii" pentru inevitabilele defectiuni, din ce in ce mai dese si din ce in ce mai scumpe...
Cazul este din familie.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Referitor la maşinile electrice eu cred că în câțiva ani va fi o problemă cu infrastructura. Şi nu e vorba de stațiile de încărcare, şi-aşa puține, care vor fi in permanență ocupate, ci e vorba de rețeaua de distribuție de enrgie casnică, rețea care nu e dimensionată să accepte atâția consumatori. Gândiți-vă la scenariul în care o mulțime de oameni se întorc de la serviciu şi pun maşinile la încărcat, cam la aceeaşi oră. Pentru Susenii de Jos nu e problemă, dar pentru marile oraşe unde rețeaua de distribuție s-a dezvoltat pe banii consumatorilor şi apoi a devenit proprietatea firmei de distribuție (adică dezvoltare haotică şi fără cap), acolo vor fi probleme în curând.
Sunt curios cum vor face cei de la bloc cu încărcarea, scot prelungitorul pe geam de la etajul 10 sau îl roagă pe vecinul de la parter. Ar trebui de pe acum să se prevadă, la construcțiile noi, rețea de încārcare în parcări.
Visez şi eu, nu dați cu parul. Ştiu bloc în Constanța cu 80 de apartamente şi 6 locuri de parcare, iar eu vreau puncte de încărcare  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#317
Tu vorbesti de probleme in viitor cand la un test cu Ampera:
"Am gasit ca masina nu a mai incarcat bateria dupa 1h, din cauza de tensiune (amperaj) prea mic!)"
Deci de acu 3 - 4 ani era problema!

In alta ordine de idei in iarna 2018 (deci 3 - 4 luni) se lanseaza noul Leaf.
1. Arata ca o masina normala.
2. Este cu 700$ mai ieftin ca actualul Leaf.
3. 40 kw bateria deci vreo 300km autonomie reala.
Deci in mai, cu programul Rabla 2018 si daca subventiile se mentin ca in 2017, ajungi sa o cumperi cu vreo 18.000e. Portbagajul este de clasa medie - 430l (A4, seria 3, Passat), dimensiuni de Golf.

Daca este rabdare in toamna 2018 apare varianta cu 60kw - autonomie de 600km NDEC, deci vreo 500 km reali. Probabil maxim inca 5000e in plus pentru varianta asta, pe care sa o iei cu programul Rabla din 2019.

Eu fac cam 800 km pe luna.
Deci odata pe luna (daca stai la bloc si nu ai priza ta) te duci la Lidl/Kaufland (acolo sunt statiile de 43kw/50kw - cele mai mari in RO) si stai la cumparaturi cam 1h jumate sa ai 80% din baterie.
Tinand cont ca se fac cumparaturi mari cam odata pe saptamana ... incarcarea pare rezolvata.

NU este zoom-ul de vina pentru calitatea pozei!
Aer curat de B



Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

ieri la Radio cineva se plangea ca l-a oprit RAR-ul, i-au masurat noxele si i-au dat amenda si luat talonul.
Era extrem de contrariat pentru ca "el avea itp valabil".
Nu a mentionat ce masini si mai ales din ce an era.

Sper ca asemenea controale sa devina regula chiar si in Bucuresti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

si in masina a devenit la fel. daca nu esti pe faza si nu pornesti recircularea, iti impute masina.
Problema e ca sunt din  ce in ce mai multi. Slava Domnului ca majoritatea taxiurilor au gpl. La alea diesel e dezastru.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Iulika0069

Quote from: voicul on October 18, 2017, 07:37:48 PM
Deci motorul alternativ nu incarca bateria de la I3 ci pur si simplu propulseaza masina direct din benzina.
Ai 160km in mod electric si 160km pe benzina. Avantajul major este ca benzina ai pe toate drumurile.

Cumva asa este si la Ampera/Volt? Ma refer la cum e gandit sistemul alternativ de propulsie.
Stiu doar ca electricul la Ampera e de vreo 70km.
La i3, motorul nu este cuplat la transmisie; doar incarca bateria, dar o face cu 25kW ;) (sau ma rog 25kW * 0.98, sau cat e eficienta "dinamului").

La Ampera, motorul este cuplat direct la cardan atunci cand e nevoie de el - deci e intr-un fel de "a 3-a mai lunga"; Ampera are un sistem de cuplaje/pinioane (un fel de cutie de viteze complexa) si 3 motoare (2 electrice, cu functii separate de propulsie & incarcare, dar folosind in anumite conditii - autostrada - si motorul de incarcare pentru propulsie + un motor termic). Prefer varianta mult mai simpla de la i3.

kitsune

#321
Quote from: voicul on October 19, 2017, 10:26:30 AM

In alta ordine de idei in iarna 2018 (deci 3 - 4 luni) se lanseaza noul Leaf.
1. Arata ca o masina normala.
2. Este cu 700$ mai ieftin ca actualul Leaf.
3. 40 kw bateria deci vreo 300km autonomie reala.
Deci in mai, cu programul Rabla 2018 si daca subventiile se mentin ca in 2017, ajungi sa o cumperi cu vreo 18.000e. Portbagajul este de clasa medie - 430l (A4, seria 3, Passat), dimensiuni de Golf.

Daca este rabdare in toamna 2018 apare varianta cu 60kw - autonomie de 600km NDEC, deci vreo 500 km reali. Probabil maxim inca 5000e in plus pentru varianta asta, pe care sa o iei cu programul Rabla din 2019.

Eu fac cam 800 km pe luna.
Deci odata pe luna (daca stai la bloc si nu ai priza ta) te duci la Lidl/Kaufland (acolo sunt statiile de 43kw/50kw - cele mai mari in RO) si stai la cumparaturi cam 1h jumate sa ai 80% din baterie.
Tinand cont ca se fac cumparaturi mari cam odata pe saptamana ... incarcarea pare rezolvata.

Da ştiu, va veni Leaf în România din 2018 şi mă bucură lucrul ăsta. Dar nu vei putea să-l încarci doar odată pe lună, chiar dacă faci doar 800 km.
Stațiile de încărcare de la supermarket vor deveni neîncăpătoare în curând,  sunt câte 2-3 prize şi acolo încarcă nu doar EV ci şi PHEV.

Şi eu sper să mai țină Rabla Plus, pentru că mă gândesc serios ca urmatoarea maşină să fie EV, dar asta când m-oi muta la casă. Şi deja trag cablurile pentru încărcător lângă carport. Oricum, tehnologia evoluează repede, prețurile scad la baterii, de la vreo 600 $/kW la vreo 250 actual, se vor duce şi mai in jos pe măsură ce creşte volumul vânzărilor şi apar noi tehnologii.

E un topic de electromobilitate pe undeva, poate ar trebui să ne mutăm acolo cu bateriile, să nu poluăm topicul de ICE ☺

L.E. completare la postul de deasupra despre Ampera/Volt:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

CristiM

... entuziasmul e mare cu electricele dar, mai e mult pana departe, deocamdata mai sunt multe probleme de rezolvat, una dintre ele ar fi aceasta    http://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/tesla-model-s-in-flacari-foarte-greu-de-stins-815362
... personal, cred ca termicele mai au multe de spus , asta desigur pana propulsiile altenative (electric, HHO, etc...), mai evoluaza dpdv al randamentului, costului, timpului de reincarcare si autonomiei, dar mai ales al sigurantei in exploatare !!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

yetiman

Eu zic sa punem si textul articolului:

QuoteLa intrarea într-un tunel de pe o şosea din Tirol, o Tesla Model S s-a lovit de un parapet şi a fost cuprinsă flăcări. La faţa locului au venit cinci autospeciale şi 35 de pompieri cu măşti de gaze pe faţă. Din bateria care ardea ieşeau substanţe toxice: acid sulfuric, nichel, litiu, cupru şi cobalt.

Intervenţia a fost una foarte dificilă, deoarece atunci când focul părea stins, se reaprindea. Abia când pompierii au deconectat sistemul electric, flăcările au putut fi stinse de tot.

Totuşi, compania Tesla recomandă, în asemenea situaţii, ca maşina să fie ţinută izolată cel puţin 2 zile, pentru a elimina orice risc.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

stangabriel

#324
Nu sunt expert in baterii auto, dar sunt cel putin cateva probleme in articol.

In primul rand in urma arderii nu avea cum sa iasa Acid sulfuric.  Apoi faptul ca dupa deconectare s-a stins focul. Daca ardea bateria, nu cred ca se punea problema daca este inchis circuitul.  Deci nu bateria ardea. Nu cred ca nu are un sistem de siguranta care se deconecteaza in caz de X variante.

yetiman

Nu vreau sa comentez, nici eu nu sunt specialist in baterii.
Dar incidentul este prezent pe multe canale de stiri. (o simpla cautare pe Google cu "Austria tesla fire" aduce mai multe rezultate)


Ex: The Sun:"Welcome to the future: Terrifying Tesla video shows electric car inferno that took 35 firefighters to extinguish"

The Daily Telegraph:"Tesla Catches on Fire After Accident on West Austria Highway"

Mail Online (Inclusiv video)
http://video.dailymail.co.uk/video/mol/2017/10/19/6584120581632969998/640x360_MP4_6584120581632969998.mp4
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Zici ca avea napalm in baterie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Bateriile cu Litiu ard foarte frumos:




dr4qul4

Daca mai mergea cateva sute de metri iesea urat. Fumul ala degajat in tunel ar fi produs haos. Asta ar trebui sa ridice un mare semn de intrebare. Nici macar motorina nu scoate atata fum. Si cu siguranta nu e nici la fel de toxic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Parca Dreamliner-ul Boeing a avut probleme cu bateriile Li ?...
Sau alt model ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)