Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

#300
Nu stiu exact ce am gresit, dar calculul tau este corect.

Totusi concluzia ramane, pentru ca 73 euro pe luna - 335Ron /5 ron - 67l - un plin, un plin si ceva. Deci nu ai face o economie pe partea de combustibil chiar posibil sa te coste mai mult: pretul curentului - daca o incarci acasa si chiria e fixa, km poate nu ii faci intr-o luna.

Tinand cont ca ai deprecierea masinii SI sansele sa vinzi o electrica oricum sunt cam spre 0% ... iese scump.
Si ramai cu stresul si calculul incarcarii masinii (la 100 - 200 km)

Tot ca idee: daca cumperi un Renault din afara ... nu poti sa faci contractul din inchiriere a bateriei in tara.
Daca faci si contractul in tara din care cumperi masina, abia atunci poti face transferul contractului in tara.

L.E: La electrice singura alternativa ramane Nissan Leaf (o cumperi cu tot cu baterii) - de la 10.000 e sh - intre 100 - 150km autonomie. Deci masina doar de tinut in oras.

kitsune

Sistemul cu închirierea bateriei la Renault este cel care mă împinge să caut alți producători de EV. Dacă nu conduci 6 luni pe an, cum e cazul meu, ce sens are să închiriezi bateria? Şi probabil că la fel gândesc mulți  să nu mai vorbesc de imposibilitatea cumpărării unui sh, tot din cauza asta, a închirierii bateriei. Sunt multe Renault la vânzare, dar "ohne batterie".
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cezar-mario2012

 Dacă conduci doar 6 luni pe an nu mai iei mașină deloc, închiriezi sau iei taxiul, este mai avantajos. Bateriile neîncărcate periodic mor.

kitsune

Încearcă să închiriezi o maşină în Constanța vara.
Referitor la baterii, cele cu litiu pierd din capacitate destul de greu, şi nimic nu te opreşte să le încarci periodic, n-am zis că lipsesc 6 luni consecutiv.
Taxiuri în Constanța,  c'mon,  te provoc să comanzi un taxi de la oricare firmă, pentru o locație care nu e "turistică". Iar dacă plouă sau e vară şi a venit trenul sau e iarnă şi sunt troiene ca-n Alaska, poți da cu tunul că nu găseşti taxiuri.
Să mai vorbesc şi despre transportul în comun aş fi off topic.

Deci nu, nu e preferabilă închirierea,  nici taxiul, vreau un EV pentru oraş, dar nu vreau să plătesc "abonament" ca la Enel pentru ceva ce nu folosesc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Din ce am cautat eu:
Nissan Leaf - ca sa ai si ceva loc.
Ampera/Volt - are si motor termic sa produca curent.
Smart si Fiat 500e (cel de 113cp), dar spatiu pauza.
Bmw I3 - are si motor termic sa produca curent.
Golf, Ampera-E si B-class
Tesla

Sunt in ordine crescatoare a preturilor pe piata sh.

Mai sunt niste ciudatenii de la: Peugeot, Citroen, Mitsubishi sub 50 cp. Sunt electrice, dar masini eu nu le pot numi :)

kitsune

Şi aş adăuga e-up!, e-golf, dar au autonomie mică. Însă Golf-ul e ok ca şi spațiu.
Range extender-ul de la i3 e cam glumă, te târăşti la viteză mică până la priză
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Iulika0069

REx-ul i3-ului are 34CP / 25kW, fapt care permite masinii sa se deplaseze cu peste 110km/h (cu bateria goala) - https://insideevs.com/bmw-i3-rex-top-speed-depleted-battery-video/
La noi in RO / EU nu e cazul de baterie goala, ca poti sa activezi REx aproape oricand (e o limita - sa fie bateria mai jos de ~70%, irelevant); cand vezi ca mai ai baterie 20-25%, activezi REx si te târăşti cu 150 la ora pentru inca vreo 100 si ceva de km..

voicul

Deci motorul alternativ nu incarca bateria de la I3 ci pur si simplu propulseaza masina direct din benzina.
Ai 160km in mod electric si 160km pe benzina. Avantajul major este ca benzina ai pe toate drumurile.

Cumva asa este si la Ampera/Volt? Ma refer la cum e gandit sistemul alternativ de propulsie.
Stiu doar ca electricul la Ampera e de vreo 70km.

cristi5

#308
Da, si Ampera/Volt merge electric si pe la 150 km/h sau cand nu mai e baterie, intra motorul termic.

Mitsubishi Outlander PHEV e similar, are vreo 50 km autonomie electrica, potrivit pt un oras mare. Are doua motoare electrice, fata si spate, deci tractiune integrala pe electric.

Volvo twin engine, disponibil pe cateva modele, are un motor electric in spate, tot cam 50 km autonomie. Bateria e in locul axului cardanic de la modele AWD.

Se pare ca va fi un concept destul de popular aceasta dubla motorizare unde motorul termic e prezent mai mult pentru linistea pasagerilor, ca 350 de zile pe an sta nefolosit.

Un alt trend este implementarea AWD cu cel putin unul din motoare electric si controlul electronic al tractiunii. Cred c-am vazut un astfel de concept la Subaru (care produce numai AWD)

voicul

Din ce m-am uitat eu la review-uri Ampera ei zic ca este electric ajutat de termic, fata de hybrid care e termic ajutat de electric.

Ce mai stau sa ma intreb: motorul termic de la Ampera, I3 ... are costurile unui termic normal (filtre, ulei, etc)?

TibiV

Quote from: voicul on October 18, 2017, 09:02:37 PM
motorul termic de la Ampera, I3 ... are costurile unui termic normal (filtre, ulei, etc)?
Orice motor termic are filtre, ulei etc... Pana si la drujbe se schiumba filtrele...
Doar ca la astea le vei schimba mai mult "din politete", pentru ca majoritatea timpului motorul termic va "soma"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Da termic ajuta electric la Ampera dar foarte rar. Eu l-am avut un weekend si foarte greu am reusit sa pornesc termic. Bine ca n-am ramas fara carnet (limita pe autostrada la noi e 110).

Intretinere nu stiu cum e dar probabil trebuie schimbat pt ca cartea tehnica zice "odata pe an sau x km"

Apropo de intretinere, in "cartea masinilor la mana a doua" suedeza (publicata de atelierele care fac verificare tehnica si stiu ce defectiuni gasesc la fiecare model) scrie ca Nissan Leaf, chiar daca nu are ulei, filtre, ambreiaj, cutie de viteze... are costuri de intretinere similare cu o masina traditionala... Ciudat.


voicul

M-am interesat putin si cei de la Opel zic ca ai un cost de vreo 600e pt 150.000km, costuri de intretinere motor.
Zic 1 an sau 30.000km si prima revizie e 40e - 185 ron
Eu am 2800 e (adunat ban cu ban din facturi, ca le-am pastrat) pentru 65.000km.

Ciudat cu Nissan Leaf. Mai raman o gramada: planetare, bucse, placute frana, etc. Poate la astea se refera si zic ca sunt la fel.


cristi5

#313
Masina moped



In engleza cuadriciclu

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Motorised_quadricycle

Foarte la moda la mine-n cartier. Se conduce de la 15 ani, cu permis de moped clasa 1. Sunt obligati sa aiba un triunghi mare pe spate.

Costa foarte mult (10-16kEUR) pt ca e f greu sa incluzi toate elementele necesare unei "masini" in masa limitata la 350 kg

Cel mai cunoscut electric e Renaut Twizy. Versiunea pt adolescenti are viteza limitata din software.