Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#240
Postez aici site-ul Protectiei consumatorului din Suedia (Konsumentverket) care ajuta oamenii sa isi aleaga masini noi si second-hand. Din pacate doar in suedeza, folositi Google Translate.

http://www.bilsvar.se/

Dupa cautare dupa marca, model si intervalul de ani ai fabricatiei se ajunge la o pagina de genul

http://www.bilsvar.se/sv/Sok-bil/Bildetalj/toyota-corolla-verso-2.2-d-4d-business-2006-68660

unde in tab-ul Ekonomi se vede Total Cost of Ownership pe an (Årskostnad (kr))

10 kr = 1 EUR (aproximativ). Numarul de kilometri pe an se masoara in mile suedeze, 1 mil = 10 km

Cel mai mic TCO la o masina de marime medie pe care l-am gasit pana acum e Nissan Leaf, 20000 kr/an din care 8000 kr pe an sunt scaderea valorii de re-vanzare.

Cifrele sunt fireste orientative, asigurarea sablon de 4000 kr pe an e mica (un fel de RCA) dar e ok pt comparatie. La fel pretul benzinei considerat nu e corect pt Stockholm de exemplu, probabil e o medie pe tara.

Observati ca cauciucurile la Tesla costa 800 EUR pe an!!! E ceva problema acolo, cred ca masina e f grea si uzeaza cauciucurile in draci.

Dacia Duster (39000 kr pe an) nu sta deloc bine pt pretul ei de cumparare si marime. Lodgy parca are TCO destul de bun, 31000 kr pe an, la fel cu Logan MCV din 2010
http://www.bilsvar.se/sv/Sok-bil/Bildetalj/dacia-logan-1.6l-logan-5sits-hi-flex-2010-9784

voicul

Ce inseamna informatia asta:
Nici prin gand nu mi-ar fi dat sa ma uit pe costul cauciucurilor, pentru ca nu am auzit pe nimeni sa  le schimbe anual ... decat daca fac 50.000 - 70.000 pe an.
800 eur nu e de ici de colo, bani pe care sa ii dai in fiecare an!

Adevarat ca daca iti iei Tesla 800 nu e o problema, dar inseamna cam 1% pe an.
La banca ai dobanzi si de pana la 0.1% ;)

cristi5

#242
Fireste ca la o masina normala nu trebuie schimbate la 15000 km pe an dar la Tesla se pare ca n-ai incotro....

cristi5

#243
(Apropo de o discutie despre lungimea A0 fata de autonomia unei masini electrice in 2030)
Se preconizeaza cam o dublare a densitatii de energie (kWh/kg). Dar asta inseamna si dublarea timpului de incarcare, deci necesita extinderea infrastructurii. Incarcarea la domiciliu e plafonata la aprox 10 ore x 220V x 10 A~= 22 kWh (aproape un 'plin' de Nissan Leaf, dar e mai putin, pt ca randamentul bateriei e cam 90%). Daca exista trifazic, cam 44 kWh.

Dar nu vad o extindere a infrastrucrurii de incarcare fara o trecere a taxelor de drum din benzina in pretul curentului electric.

Plus ca curentul ala trebuie sa vina de undeva... La 10 mii de masini electrice vorbim deja de o putere instalata de vreo 10 megawati (2 kW per masina, care se incarca jumatate din zi). La dublarea densitatii vorbim de 20 MW, deja incepe sa se simta in sistemul energetic, si la nivel de Bucuresti inseamna tras de cabluri noi, groase, prin tot orasul.

dumbravaandrei

#244
Cred ca autonomia la electrice se va opri la 700-800 km reali (nu cicluri de testare de laborator).  In 2-3 ani maxim 5 usor se va ajunge acolo.
Problema nu este autonomia ci reteaua de incarcare intr-un timp decent.
Eu de ex la a mea acum am o autonomie de 1200km reali iar la peco oricum pierd 30 de min (timp alimentare - 80l motorina nu intra instant, cozi, melteni, mai o cafea, un piscot etc). Deci ca ma duc si bag o electrica in priza si platesc electronic tot aia mi-e. Poate asa sorb cafeaua mai relaxat.Nu conduc in reprize mai lungi de 4 ore, nu mai mult de 10 ore din 24. Pauza de minim 30 minute ca tipa si plamanii dupa tutun.
Cat despre costurile de operare... nu comparam mere cu pere. Cu tot respectul cristi5 dar e ca si cum ai compara o femeie la 50 de ani cu una la 28-30 :). Eu le prefer mai tinerele la inceput si cand ... trec la alta tanara.
As face de ex o comparatie la TCO intre astra tourer nou cu aceleasi dotari ca si un ampera. Acolo e relevanta compararii TCO. ca altfel, in orice combinatie posibila, loganul din 2007-2009 iese campion detasat.
De ex am facut in februarie Munchen-Amsterdam cu un Model S 90D (fara P). Problema de autonomie?!? NICI UNA. Autopilot pe Autobahn la un traseu ca asta e o adevarata minune. O masina exceptionala!!! Dar in Germania ai superchargere de te saturi.
Am facut acest traseu si cu un E 500 si vreau sa zic ca am petrecut mult mai mult timp in benzinarii decat am petrecut cu tesla (autonomia reala la e 500 e de cam 460-500 km maxim. Scoti 650 km daca mergi super mega grijuliu cu acceleratia. Mai grijuliu decat cu un autobuz).
De ex TCO/an la P100D vs E63AMG e mai mic cu 16.000 EUR.

voicul

Doar ca nu iti iei E500 ca sa fi atent cu acceleratia. E chiar invers :)

Totusi autonomia la Tesla este de cam 485 ... deci 400 reali, daca nu mai putin - model 75 kWh. Si chiar si la fast chargere - 120 kWh cat are Tesla (dar sunt rare astea) ... tot dureaza sa incarci.
... si totusi zici ca ai stat mai mult la benzinarie cu E500.

dumbravaandrei

Autobahn cu Autopilot faci cam 600km model s, setat pe 140 km/h, am avut 3-4 reprize de 160-180 nu mai lungi de 15 km fiecare.
E 500 in orice combinatie nu am facut mai mult de 450 km, ca nici nu am vrut sa merg pe rosu la cum consuma (14.2 consum mediu, rezervor de 61+7, exista ca optiune si rezervor de 70l, dar sub 10 nu am reusit sa scad masina aia in cei 7000 de km in care am condus-o. Altii zic ca e posibil, eu zic ca e un chin la care nu se merita sa iti bati capul intrucat pentru consumul ala poti sa faci traseul mult mai rapid cu hn vw up ).
Nici model S nu il iei sa mergi la economie cu el. Merg si astis cu Model S ca vantul. Sa vezi cum merg Teslele cu numar de Elvetia prin Bavaria... zici ca au scapat urangutanii de la zoo. Cat despre autonomie la Tesla, Bjorn in Norvegia a facut 1000+ km cu al sau P90D (nu a avut mai mult de 80km/h), pe drumuri publice.

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on July 17, 2017, 11:20:17 PM
...sub 10 nu am reusit sa scad masina aia in cei 7000 de km in care am condus-o.
Ia-ti Logan...
Eu scot vara cam 7,3 litri/100, in Bucuresti, si crede-ma ca o folosesc in "rush hour" cu tot ce inseamna asta... :)
Iarna ajung la 8,2 l/100, cu toate incalzirile si luminile posibile pornite "full"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Buna gluma.
Era o discutie despre autonomie, nu daca e bine ca scoate consum de 4-6 sau 10-15 :D. Pana la urma, E500 are motor de 4,7l.
Daca vroiam logan, imi luam :)

nirolf

Directorul Mercedes-Benz anunță falimentul apropiat al industriei auto

QuoteÎn ceea ce privește autoturismele autonome, Dieter Zetsche amintește că, anul viitor, prima astfel de mașină va fi prezentată publicului. Acest eveniment va avea efectul unui Big Bang economic și va face ca, în doi ani, în 2020, să înceapă falimentul industriei auto: ,,Nu mai vrei să deții o mașină. Vei apela o mașină cu telefonul tău, va apărea în fața casei tale și te va conduce la destinația dorită".

Vom avea nevoie de parcări doar pe 5% din suprafaţa actuală. 90%-95% dintre parcări vor deveni parcuri de joacă. 1.2 mil. oameni mor în fiecare an în accidente de circulaţie. Rata accidentelor e acum de 1  / 100.000 km. Când vor fi maşini autonome pe toată suprafaţa Pământului, rata va fi de 1  / 10.000.000 km.

Mașinile autonome vor duce și la dispariția asigurărilor auto.

voicul

Si UK a luat decizia de a interzice vanzarile de masini pe benzina si diesel din 2040.

dragos76

Quote from: nirolf on July 25, 2017, 04:12:49 PM
În ceea ce privește autoturismele autonome, Dieter Zetsche amintește că, anul viitor, prima astfel de mașină va fi prezentată publicului. Acest eveniment va avea efectul unui Big Bang economic și va face ca, în doi ani, în 2020, să înceapă falimentul industriei auto: ,,Nu mai vrei să deții o mașină. Vei apela o mașină cu telefonul tău, va apărea în fața casei tale și te va conduce la destinația dorită".

Sincer, nu cred că va fi chiar așa, și în nici un caz în un interval de timp relativ scurt (poate doar peste vreo două generații). Să nu uităm că economia e o știință umanistă, nu una exactă, care depinde foarte mult de chestii greu cunatificabile și subiective. Sentimentul proprietății (chiar dacă nu e vorba de o properietate directă, ci ar fi un bun luat în chirie) e unul foarte puternic, și are o influență inclusiv în partea asta, a mobilității. Plus că e clar că e foarte departe de a se ajunge la un echilibru în ceea ce privește cererea și oferta atunci când vor exista pe scară largă mașini autonome.

Dacă în interiorul orașelor medii și mari, în timpul săptămănii, e perfect plauzibilă folosirea acestor mașini autonome în sistem "time sharing", nu cred deloc în varianta asta pentru ce înseamnă deplasări de weekend, pe distante mai mari, sau când e vorba de asimetrii puternice ale fluxului de persoane (de ex dimineața cam toți se deplasează din cartiere spre zonele de birouri/industriale, și invers seara).

voicul

Eu zic ca a vorbit corect: sa inceapa ... poate sa tina mult si bine pana se termina.

In rest ai dreptate ... tinand cont ca oamenii comanda cutie manuala la masina noua ... in 2017.
E greu sa schimbi mentalitati. Cel mai usor e prin disparitia generatiilor.

Chiar ma gandeam: pot sa ma laud cu masina mea (oricare ar fi ea), dar nu pot sa ma laud sau sa vorbesc despre taxi-ul cu care am venit.

voicul

Surprinzator sau nu, dar Renault-Nissan a ajuns lider mondial dupa numarul de masini vandute.

adiarc

pt mine nu este.....au cateva atuuri incontestabile - masini f.practice,fiabilitatea generala f.buna si cele mai bune/fiabile motoare in gama mica de motorizare...de ex 1,5 dci( preluat deloc intamplator si de Mercedes).....nu exista in lume motor mic mai fiabil atunci cand interinerea e cea corecta....vorbesc strict de gama Renault ( Clio,Megane,Fluence,Kangoo ) si Dacia ( Logan Mcv,Duster ),din experienta proprie...restul nu cunosc.

avem multe alte marci unde platesti marca din plin,mai ales la cele germane...diferente de pret de 6..7.000 euro/model la aceleasi dotari,aceasi siguranta,aceasi motorizare/costuri de intretinere de obicei mai mari....poate cele germane au doar o antifonare mai buna,dar care nu merita 50% din pret in plus...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura