Author Topic: Totul despre autoturisme  (Read 11045 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

  • Hero
  • *
  • Posts: 571
  • Karma: +101/-232
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #240 on: July 16, 2017, 10:24:12 PM »
Vroaim sa punctez parerea mea personala:
Astra si Insignia chiar arata foarte bine (si generatia trecuta era placuta - prima dupa mine la Opel).

In schimb japonezii cu Accord si Prius chiar ataca pozitia: cea mai urata masina din istorie - Fiat Multipla.
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.884
  • Karma: +2365/-1070
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #241 on: July 16, 2017, 11:18:26 PM »
 :lol: :lol: :lol:
Ca unul care a avut Astra J si acum are Insignia.... Ambele sunt superbe, confortabile, iar tinuta la drum lung pentru Insignia e impecabila.
Insa daca mergeti mult in oras (ca mine) NU va luati Insignia. E un chin sa o parchezi intr-un loc din care a iesit un Logan. Iar daca va luati, sa fiti atenti la dotari.
Desi e automata si Cosmo.....nu are senzori de parcare. Iar ce iti pun ei dupa sunt o gluma proasta (costa 1300 lei si auzi bip bip bip....poc  :D  )
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.855
  • Karma: +2359/-518
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #242 on: July 16, 2017, 11:23:20 PM »
Iar ce iti pun ei dupa sunt o gluma proasta (costa 1300 lei si auzi bip bip bip....poc  :D  )
:lol: :lol: :lol:
:cheers:

alexbb

  • Officer
  • ***
  • Posts: 164
  • Karma: +57/-12
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #243 on: July 17, 2017, 10:57:00 AM »
Ampera este o solutie ... si nu prea (dupa mine). Este cam 13.000 - 15.000 eur in tara SH cu 100.000 - 150.000 km.
ZOE o iei noua cu 22.000 (full electric) si autonomie 300 km reali. Volum portbagaj: egal.
La ZOE o sa ai costuri mai mici.

Zoe deocamdata este o cutie de chibrituri. Am testat-o, dar cu scaunul dat in spate la maxim si volanul cat se poate de sus, genuchii imi loveau capacul de la volan. Am 1.85, dar am avut si Tico si Matiz si mi s-au parut o idee mai incapatoare ca Zoe. In plus la Zoe nu stiu daca au scos inchiriatul bateriei.

voicul

  • Hero
  • *
  • Posts: 571
  • Karma: +101/-232
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #244 on: July 17, 2017, 11:11:11 AM »
Modelul din 2017 vine cu baterie. De asta si costa de la 32.000 eur si nu 20.000 ca precedentul.
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

Europiu

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 425
  • Karma: +247/-293
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #245 on: July 17, 2017, 07:36:48 PM »
De asemenea mai e si factorul electrificare: cu masini electrice cu autonomie mica o ruta cat mai scurta va fi importanta pentru traficul local
Ar fi trist si rusinos daca peste 20-30 de ani autonomia nu se va dubla macar.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.855
  • Karma: +2359/-518
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #246 on: July 17, 2017, 08:05:53 PM »
^
Posibilitatea tehnica si eficienta economica sunt doua lucruri complet diferite...
Daca nu ar fi fost diferite, Concorde ar fi zburat si astazi...
Si ar fi fost urmat de multe alte modele de avioane supersonice de pasageri.

Concorde a demonstrat ca se poate, dar este prea scump.

S-ar putea sa fie la fel si cu autonomia electricelor - nu spun ca asa va fi, spun doar ca s-ar putea sa fie...
La fel de bine s-ar putea ca autonomia sa se tripleze si pretul sa scada...
Este greu sa faci previziuni tehnologice in epoca actuala... ;)
« Last Edit: July 17, 2017, 10:34:47 PM by Ionut »

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.474
  • Karma: +2319/-314
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #247 on: July 17, 2017, 08:54:46 PM »
Sincer...dupa opțiunile de pe ultima varianta,Logan sau Logan MCV devin pentru mine opțiuni in pol-pozition pentru următoarea masina ( actuala se apropie de 200.000 ,deci in 2 ani cand trece de 300.000 trebuie schimbată ).

Nu sunt f.pretentios dar nu voi achiziționa următoarea masina fara clima automata,pilot automat,cutie cu 6 viteze ( turații reduse la 130 pe autostrada ) ,scaun sofer si volan reglabil ,iar pentu orașele tot mai aglomerate cutie automata si pachet senzori+camera masarier ....

Singurele 2 minusuri care nu fac suta la suta alegerea spre Logan sunt izolarea proasta ( la peste 110 zgomotul de fond devine deranjant ) si airbaguri doar fata frontale si laterale,fara protecție genunchi la sofer/pasager,sau cortina pentru pasageri spate......poate in 2-3 ani ,ieftinirea accelerata a tehnologiei ,va permite aceste îmbunătățiri pe viitoarea generație Logan,la un preț decent la maximul variantei Prestige ( aprox.14000 euro,TVA inclus acum pt Logan MCV Stepway diesel  )
Hoții au revenit...Amenzile pt.defrisari au nimicit...
Investițiile s-au oprit...Distrugerea codrilor a repornit...
Totul vor sacrifica...Inundatiile o vor confirma...
Atenția o vor deturna...vor totul sa jefuiască si hoția s-o albească.

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #248 on: July 17, 2017, 09:06:39 PM »
Postez aici site-ul Protectiei consumatorului din Suedia (Konsumentverket) care ajuta oamenii sa isi aleaga masini noi si second-hand. Din pacate doar in suedeza, folositi Google Translate.

http://www.bilsvar.se/

Dupa cautare dupa marca, model si intervalul de ani ai fabricatiei se ajunge la o pagina de genul

http://www.bilsvar.se/sv/Sok-bil/Bildetalj/toyota-corolla-verso-2.2-d-4d-business-2006-68660

unde in tab-ul Ekonomi se vede Total Cost of Ownership pe an (Årskostnad (kr))

10 kr = 1 EUR (aproximativ). Numarul de kilometri pe an se masoara in mile suedeze, 1 mil = 10 km

Cel mai mic TCO la o masina de marime medie pe care l-am gasit pana acum e Nissan Leaf, 20000 kr/an din care 8000 kr pe an sunt scaderea valorii de re-vanzare.

Cifrele sunt fireste orientative, asigurarea sablon de 4000 kr pe an e mica (un fel de RCA) dar e ok pt comparatie. La fel pretul benzinei considerat nu e corect pt Stockholm de exemplu, probabil e o medie pe tara.

Observati ca cauciucurile la Tesla costa 800 EUR pe an!!! E ceva problema acolo, cred ca masina e f grea si uzeaza cauciucurile in draci.

Dacia Duster (39000 kr pe an) nu sta deloc bine pt pretul ei de cumparare si marime. Lodgy parca are TCO destul de bun, 31000 kr pe an, la fel cu Logan MCV din 2010
http://www.bilsvar.se/sv/Sok-bil/Bildetalj/dacia-logan-1.6l-logan-5sits-hi-flex-2010-9784

voicul

  • Hero
  • *
  • Posts: 571
  • Karma: +101/-232
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #249 on: July 17, 2017, 09:17:16 PM »
Ce inseamna informatia asta:
Nici prin gand nu mi-ar fi dat sa ma uit pe costul cauciucurilor, pentru ca nu am auzit pe nimeni sa  le schimbe anual ... decat daca fac 50.000 - 70.000 pe an.
800 eur nu e de ici de colo, bani pe care sa ii dai in fiecare an!

Adevarat ca daca iti iei Tesla 800 nu e o problema, dar inseamna cam 1% pe an.
La banca ai dobanzi si de pana la 0.1% ;)
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #250 on: July 17, 2017, 09:23:44 PM »
Fireste ca la o masina normala nu trebuie schimbate la 15000 km pe an dar la Tesla se pare ca n-ai incotro....

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.281
  • Karma: +513/-49
Totul despre autoturisme
« Reply #251 on: July 17, 2017, 10:07:34 PM »
(Apropo de o discutie despre lungimea A0 fata de autonomia unei masini electrice in 2030)
Se preconizeaza cam o dublare a densitatii de energie (kWh/kg). Dar asta inseamna si dublarea timpului de incarcare, deci necesita extinderea infrastructurii. Incarcarea la domiciliu e plafonata la aprox 10 ore x 220V x 10 A~= 22 kWh (aproape un 'plin' de Nissan Leaf, dar e mai putin, pt ca randamentul bateriei e cam 90%). Daca exista trifazic, cam 44 kWh.

Dar nu vad o extindere a infrastrucrurii de incarcare fara o trecere a taxelor de drum din benzina in pretul curentului electric.

Plus ca curentul ala trebuie sa vina de undeva... La 10 mii de masini electrice vorbim deja de o putere instalata de vreo 10 megawati (2 kW per masina, care se incarca jumatate din zi). La dublarea densitatii vorbim de 20 MW, deja incepe sa se simta in sistemul energetic, si la nivel de Bucuresti inseamna tras de cabluri noi, groase, prin tot orasul.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 710
  • Karma: +233/-89
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #252 on: July 17, 2017, 10:33:40 PM »
Cred ca autonomia la electrice se va opri la 700-800 km reali (nu cicluri de testare de laborator).  In 2-3 ani maxim 5 usor se va ajunge acolo.
Problema nu este autonomia ci reteaua de incarcare intr-un timp decent.
Eu de ex la a mea acum am o autonomie de 1200km reali iar la peco oricum pierd 30 de min (timp alimentare - 80l motorina nu intra instant, cozi, melteni, mai o cafea, un piscot etc). Deci ca ma duc si bag o electrica in priza si platesc electronic tot aia mi-e. Poate asa sorb cafeaua mai relaxat.Nu conduc in reprize mai lungi de 4 ore, nu mai mult de 10 ore din 24. Pauza de minim 30 minute ca tipa si plamanii dupa tutun.
Cat despre costurile de operare... nu comparam mere cu pere. Cu tot respectul cristi5 dar e ca si cum ai compara o femeie la 50 de ani cu una la 28-30 :). Eu le prefer mai tinerele la inceput si cand ... trec la alta tanara.
As face de ex o comparatie la TCO intre astra tourer nou cu aceleasi dotari ca si un ampera. Acolo e relevanta compararii TCO. ca altfel, in orice combinatie posibila, loganul din 2007-2009 iese campion detasat.
De ex am facut in februarie Munchen-Amsterdam cu un Model S 90D (fara P). Problema de autonomie?!? NICI UNA. Autopilot pe Autobahn la un traseu ca asta e o adevarata minune. O masina exceptionala!!! Dar in Germania ai superchargere de te saturi.
Am facut acest traseu si cu un E 500 si vreau sa zic ca am petrecut mult mai mult timp in benzinarii decat am petrecut cu tesla (autonomia reala la e 500 e de cam 460-500 km maxim. Scoti 650 km daca mergi super mega grijuliu cu acceleratia. Mai grijuliu decat cu un autobuz).
De ex TCO/an la P100D vs E63AMG e mai mic cu 16.000 EUR.
« Last Edit: July 17, 2017, 10:40:16 PM by dumbravaandrei »
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

voicul

  • Hero
  • *
  • Posts: 571
  • Karma: +101/-232
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #253 on: July 17, 2017, 10:53:30 PM »
Doar ca nu iti iei E500 ca sa fi atent cu acceleratia. E chiar invers :)

Totusi autonomia la Tesla este de cam 485 ... deci 400 reali, daca nu mai putin - model 75 kWh. Si chiar si la fast chargere - 120 kWh cat are Tesla (dar sunt rare astea) ... tot dureaza sa incarci.
... si totusi zici ca ai stat mai mult la benzinarie cu E500.
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 710
  • Karma: +233/-89
Re: Totul despre autoturisme
« Reply #254 on: July 17, 2017, 11:20:17 PM »
Autobahn cu Autopilot faci cam 600km model s, setat pe 140 km/h, am avut 3-4 reprize de 160-180 nu mai lungi de 15 km fiecare.
E 500 in orice combinatie nu am facut mai mult de 450 km, ca nici nu am vrut sa merg pe rosu la cum consuma (14.2 consum mediu, rezervor de 61+7, exista ca optiune si rezervor de 70l, dar sub 10 nu am reusit sa scad masina aia in cei 7000 de km in care am condus-o. Altii zic ca e posibil, eu zic ca e un chin la care nu se merita sa iti bati capul intrucat pentru consumul ala poti sa faci traseul mult mai rapid cu hn vw up ).
Nici model S nu il iei sa mergi la economie cu el. Merg si astis cu Model S ca vantul. Sa vezi cum merg Teslele cu numar de Elvetia prin Bavaria... zici ca au scapat urangutanii de la zoo. Cat despre autonomie la Tesla, Bjorn in Norvegia a facut 1000+ km cu al sau P90D (nu a avut mai mult de 80km/h), pe drumuri publice.
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!